Ziekenhuis Aan De Stroom (zas) Vzw
Aankoop bulksorteerders voor het klinisch labo incl. onderhoudscontract
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Ziekenhuis aan de Stroom (ZAS) vzw
Rechtsvorm van de koper: Publiekrechtelijke instelling
Activiteit van de aanbestedende dienst: Gezondheid
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Aankoop bulksorteerders voor het klinisch labo incl. onderhoudscontract
Beschrijving: Het klinisch labo ZAS (Ziekenhuis Aan de Stroom) bestaat uit 5 activiteitencentra: één centraal labo in ZAS Middelheim en 4 urgentielabo's (ZAS Vincentius, ZAS Augustinus, ZAS Palfijn en ZAS Cadix). Het klinisch labo ZAS verwerkt in eerste instantie de stalen klinisch biologie afkomstig van ZAS. Daarnaast zijn er ook nog externe klanten waaronder externe labo's, woonzorgcentra, clinical trial units, , … . Voor de 4 urgentielabo's (RRL's) en het centraal labo (ZAS Middelheim) is ZAS op zoek naar een systeem om het proces van ontvangen staalrecipiënten automatisch te registreren voor ontvangst en te sorteren voor transport of lokale analyse. Dit voorgaande vindt plaats via een systeem van bulksortering. Concreet betekent dit dat deze bulksorteerders aan onderstaande vereisten moeten voldoen: 1. in staat zijn stalen vanuit een buizenpostsysteem te ontvangen in de bulksorteerder zonder enige manuele handeling. 2. stalen (bloedtubes en wissers in courante afmetingen) identificeren en registreren voor ontvangst middels de uni/bidemensionele barcode aanwezig op het recipiënt 3. minimum capaciteit van 2000 stalen per uur 4. fysiek sorteren/ordenen in minstens 4 afzonderlijke categorieën en een aparte error positie 5. het toestel moet bidirectioneel gekoppeld worden aan de Infinity middleware van Roche om de nodige data uit te wisselen Op het centraal labo (ZAS Middelheim) is er een bijkomende eis. Bepaalde stalen dienen na sortering rechtstreeks via een geautomatiseerd proces tot in de Roche Bulk Loader getransporteerd te worden. De overige stalen mogen na uitsortering in een manueel te ledigen categorie terecht komen. De opdracht omvat de aankoop, installatie, opleiding en het onderhoud van de toestellen.
Identificatiecode van de procedure: 00379961-0e43-4d89-92c8-7568dd1c44d0
Interne identificatiecode: PPP0GN-2385/4540/2024-2385
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 39180000 Laboratoriummeubilair
2.1.3 Waarde
Geraamde waarde exclusief btw: 470 000 Euro
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Aankoop bulksorteerders voor het klinisch labo incl. onderhoudscontract
Beschrijving: Het klinisch labo ZAS (Ziekenhuis Aan de Stroom) bestaat uit 5 activiteitencentra: één centraal labo in ZAS Middelheim en 4 urgentielabo's (ZAS Vincentius, ZAS Augustinus, ZAS Palfijn en ZAS Cadix). Het klinisch labo ZAS verwerkt in eerste instantie de stalen klinisch biologie afkomstig van ZAS. Daarnaast zijn er ook nog externe klanten waaronder externe labo's, woonzorgcentra, clinical trial units, , … . Voor de 4 urgentielabo's (RRL's) en het centraal labo (ZAS Middelheim) is ZAS op zoek naar een systeem om het proces van ontvangen staalrecipiënten automatisch te registreren voor ontvangst en te sorteren voor transport of lokale analyse. Dit voorgaande vindt plaats via een systeem van bulksortering. Concreet betekent dit dat deze bulksorteerders aan onderstaande vereisten moeten voldoen: 1. in staat zijn stalen vanuit een buizenpostsysteem te ontvangen in de bulksorteerder zonder enige manuele handeling. 2. stalen (bloedtubes en wissers in courante afmetingen) identificeren en registreren voor ontvangst middels de uni/bidemensionele barcode aanwezig op het recipiënt 3. minimum capaciteit van 2000 stalen per uur 4. fysiek sorteren/ordenen in minstens 4 afzonderlijke categorieën en een aparte error positie 5. het toestel moet bidirectioneel gekoppeld worden aan de Infinity middleware van Roche om de nodige data uit te wisselen Op het centraal labo (ZAS Middelheim) is er een bijkomende eis. Bepaalde stalen dienen na sortering rechtstreeks via een geautomatiseerd proces tot in de Roche Bulk Loader getransporteerd te worden. De overige stalen mogen na uitsortering in een manueel te ledigen categorie terecht komen. De opdracht omvat de aankoop, installatie, opleiding en het onderhoud van de toestellen.
Interne identificatiecode: 2024-2385 1_1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 39180000 Laboratoriummeubilair
Opties: Beschrijving van de opties: Vereiste opties (zie tech specs)
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Kempenstraat 100
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Aanvullende informatie: ZAS Alles sites
5.1.3 Geraamde duur
Andere looptijd: Onbekend
5.1.5 Waarde
Geraamde waarde exclusief btw: 470 000 Euro
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Bij indiening van zijn offerte bevestigt de inschrijver dat hij en de contactpersonen het Nederlands machtig zijn, zowel wat betreft de technische aspecten en het onderhoud als wat betreft de opleidingen. Minimumeisen: de inschrijver voegt een verklaring op eer toe dat hij en de contactpersonen het Nederlands machtig zijn, zowel wat betreft de technische aspecten en het onderhoud als wat betreft de opleidingen.
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De inschrijver dient een lijst te bezorgen van de “voornaamste soortgelijke leveringen” die gedurende de afgelopen periode van maximaal 3 jaar werden verricht “in de gezondheidssector”, met vermelding van het type toestel, het bedrag, de datum van installatie en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. Minimumeisen: De inschrijver levert minimaal een lijst van 2 referenties vergezeld van de gevraagde informatie: - de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren - type toestel en de configuratie hoe deze geïnstalleerd is geweest - het bedrag - de datum van installatie - contactpersonen (inclusief contactgegevens)
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Om de financiële draagkracht van de inschrijver te controleren zal de aanbesteder gebruik maken van de Creditsafe International Score. De Creditsafe Internationale Score is een gestandaardiseerde score afgeleid van de normale Creditsafe score. Hierdoor kan een score vergelijking worden gemaakt tussen bedrijven in verschillende landen. Meer info op https://www.creditsafe.be. Volgende scores zijn mogelijk: Score Omschrijving Score A: Zeer laag risico Score B: Laag risico Score C: Gemiddeld risico Score D: Hoog risico Score E: Geen score Voor elke inschrijver zal de aanbesteder zelf een Creditsafe rapport opvragen.Minimumeisen: Uit de behaalde score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient "A, B of C" te zijn. Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen: Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 3
De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 60
Criterium: Beschrijving: Functionaliteit
Gewicht (punten, exact): 25
Criterium: Beschrijving: Plan van aanpak
Gewicht (punten, exact): 5
Criterium: Gewicht (punten, exact): 10
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden van de procedure: Vermoedelijke datum van verzending van de uitnodigingen tot inschrijving: 16/12/2024
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 25/11/2024 09:30 +01:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 180 Dag
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Rechtbank van Eerste Aanleg van het Gerechtelijk Arrondissement Antwerpen
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Ziekenhuis aan de Stroom (ZAS) vzw
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Ziekenhuis aan de Stroom (ZAS) vzw
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Ziekenhuis aan de Stroom (ZAS) vzw
Registratienummer: 0862382656
Postadres: Kempenstraat 100
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: Rechtbank van Eerste Aanleg van het Gerechtelijk Arrondissement Antwerpen
Registratienummer: 0308357753
Postadres: Bolivarplaats 20
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: a491f80a-740a-4e12-8b3b-c0bce6ea7f19 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 25/10/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 25/10/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking