Stad Hasselt
BIB Kuringen - Ontwerp en inrichting bibliotheek Kuringen
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Stad Hasselt
Rechtsvorm van de koper: Lokale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Sociale bescherming
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: BIB Kuringen - Ontwerp en inrichting bibliotheek Kuringen
Beschrijving: De opdracht omvat het voorstellen van een functioneel, duurzaam, doelgroepgericht ((groot)ouders met kinderen), uitnodigend en tijdloos concept voor een familiebibliotheek met ruimte voor een opstelling van 25 000 à 30 000 boeken (60% jeugd en 40% volwassen) en verschillende hoeken met zit- en werkruimte die worden ingericht met • (Bibliotheek)meubilair uit een catalogus (rekken, bakken, tafeltjes, stoelen, poefjes, balie,…) • Extra maatwerk (rekken aan ramen voorzijde, speelse en functionele inkleding tussen rekken (poefje, gordijntje,..),….) • Aangepaste sfeerverlichting (vereiste optie) • Signalisatie (vereiste optie). In het concept en bijhorende oplossingen voor de verschillende te leveren onderdelen moet rekening gehouden worden met de plaatsing van de nodige IT-voorzieningen, RFID-apparatuur en het functioneren van een open bibliotheeksysteem waarin bemande en onbemande openingsuren elkaar afwisselen. Plaats van uitvoering: bibliotheek Kuringen -Joris Van Oostenrijkstraat 51 te 3511 Kuringen. kuring
Identificatiecode van de procedure: 0c3be9ac-8e80-4ccf-bd42-b3b703c26c14
Interne identificatiecode: PPP0D1-5538/4573/2024-5538
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 39155000 Bibliotheekmeubilair
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: BIB Kuringen - Ontwerp en inrichting bibliotheek Kuringen
Beschrijving: De opdracht omvat het voorstellen van een functioneel, duurzaam, doelgroepgericht ((groot)ouders met kinderen), uitnodigend en tijdloos concept voor een familiebibliotheek met ruimte voor een opstelling van 25 000 à 30 000 boeken (60% jeugd en 40% volwassen) en verschillende hoeken met zit- en werkruimte die worden ingericht met • (Bibliotheek)meubilair uit een catalogus (rekken, bakken, tafeltjes, stoelen, poefjes, balie,…) • Extra maatwerk (rekken aan ramen voorzijde, speelse en functionele inkleding tussen rekken (poefje, gordijntje,..),….) • Aangepaste sfeerverlichting (vereiste optie) • Signalisatie (vereiste optie). In het concept en bijhorende oplossingen voor de verschillende te leveren onderdelen moet rekening gehouden worden met de plaatsing van de nodige IT-voorzieningen, RFID-apparatuur en het functioneren van een open bibliotheeksysteem waarin bemande en onbemande openingsuren elkaar afwisselen. Plaats van uitvoering: bibliotheek Kuringen -Joris Van Oostenrijkstraat 51 te 3511 Kuringen. kuring
Interne identificatiecode: 2024-5538 1_1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 39155000 Bibliotheekmeubilair
Aanvullende classificatie (cpv): 39155100 Bibliotheekuitrusting
Opties: Beschrijving van de opties: Vereiste opties (Zie technische bepalingen)
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Joris Van Oostenrijkstraat
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Hasselt (BE224)
Aanvullende informatie: bibliotheek Kuringen
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 31/08/2025
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Document 1 – Referenties Lijst van recente referenties van minimum 3 bibliotheekinrichtingen, waarvan minimum 1 in een centrumstad en minimum 1 in een kleinere gemeente in binnen- of buitenland, waarbij de opmaak van het ontwerp en het leveren en gebruiksklaar installeren van het meubilair (uit catalogus en/of maatwerk meubilair ) deel van de opdracht uitmaakten. Deze totaalinrichting bevat bij voorkeur ook een gedeelte sfeerverlichting en mogelijks signalisatie. Deze lijst bevat minimum de vermelding van het bedrag, de opleveringsdatum, de naam en plaats van de bibliotheek, naam en contactgegevens van de opdrachtgever en een omschrijving van de uitgevoerde leveringen/diensten. Bepaalde ontbrekende elementen kunnen door de aanbesteden overheid worden opgevraagd bij de kandidaat, zonder daartoe verplicht te zijn. Minimumeisen: zie hiernaast
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Document 2 – Bewijs inrichting bibliotheek De kandidaat zal de nodige stukken voorleggen waaruit blijkt dat de inschrijver zelfstandig of in samenwerking met een (binnenhuis)architect / ontwerpbureau, voor minstens 1 bibliotheek de totaalinrichting met een minimale waarde van € 700 000 euro incl. BTW recent realiseerde, waarbij de opmaak van het ontwerp en het leveren en gebruiksklaar installeren van het meubilair (uit catalogus en/of maatwerk meubilair) deel van de opdracht uitmaakten. Deze totaalinrichting bevat bij voorkeur ook een gedeelte sfeerverlichting en mogelijks signalisatie, deze laatste zijn niet verplicht. Dit stuk bevat minimum de vermelding van het bedrag, de opleveringsdatum, de naam en plaats van de bibliotheek, naam en contactgegevens van de opdrachtgever en een omschrijving van de uitgevoerde leveringen/diensten. De aanbestedende overheid behoudt zicht het recht om de opgegeven contactpersonen te contacteren en de inhoud ervan te verifiëren van beide documenten. Indien blijkt dat de opgegeven referenties niet correct zijn of niet voldoen aan de hier vermelde eisen, kan dit aanleiding geven tot uitsluiting van deze opdracht. Bepaalde ontbrekende elementen kunnen door de aanbestedende overheid worden opgevraagd bij de kandidaat, zonder daartoe verplicht te zijn. Bepaalde ontbrekende elementen kunnen door de aanbesteden overheid worden opgevraagd bij de kandidaat, zonder daartoe verplicht te zijn. Minimumeisen: zie hiernaast
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Niet van toepassingMinimumeisen: Niet van toepassing.
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen: Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 3
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Beschrijving: Esthetische waarde en technische kwaliteit en duurzaamheid
Gewicht (punten, exact): 55
Criterium: Gewicht (punten, exact): 20
Criterium: Beschrijving: Plan van aanpak met realistische timing van mijlpalen
Gewicht (punten, exact): 20
Criterium: Beschrijving: Dienst na verkoop
Gewicht (punten, exact): 5
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden van de procedure: Vermoedelijke datum van verzending van de uitnodigingen tot inschrijving: 14/01/2025
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 27/11/2024 11:00 +01:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 180 Dag
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad Van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Stad Hasselt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Stad Hasselt
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Stad Hasselt
Registratienummer: BE0207466964
Postadres: Limburgplein 1
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Hasselt (BE224)
Contactpunt: Krista Lycops
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: Raad Van State
Registratienummer: BE 0931814266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Stad: Brussel (Etterbeek)
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 25696a08-2844-4542-a8e0-bc6a30abf930 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 24/10/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 24/10/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking