I.v.i.o
Raamovereenkomst voor het aanleveren van drukwerk via bestelplatform
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Rechtsvorm van de koper: Groep overheidsinstanties
Activiteit van de aanbestedende dienst: Milieubescherming
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Raamovereenkomst voor het aanleveren van drukwerk via bestelplatform
Beschrijving: IVIO is op zoek naar een langdurige partner voor het aanleveren van drukwerk. Deze raamovereenkomst loopt van 2025 tot 2027 met mogelijke verlening van 2x1 jaar. Het drukwerk varieert van de vaste opdrachten zoals de ophaalkalender en infomagazine 'Opgeruimd', huisstijldrukwerk (briefhoofden en diverse omslagen en visitekaartjes), tot thematisch en sporadisch drukwerk zoals brochures, flyers, affiches,... Het drukwerk moet eenvoudig aan te vragen zijn via een online portaal waar technische aspecten zoals papierkeuze, leveradres, formaat makkelijk en zonder technische voorkennis kan gekozen worden. Op deze manier kan elke dienst drukwerk aanvragen bij eventuele afwezigheid van de verantwoordelijke. De mogelijkheid moet bestaan externe partners toegang te verlenen tot het portaal.
Identificatiecode van de procedure: 0f647e75-8626-4b2e-85d4-35b366729372
Interne identificatiecode: PPP1BU-52/4075/2024/012
Type procedure: Andere procedure in één fase
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 79800000 Drukkerij- en aanverwante diensten
2.1.3 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 200 000 Euro
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie verklaring op erewoord)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Raamovereenkomst voor het aanleveren van drukwerk via bestelplatform
Beschrijving: IVIO is op zoek naar een langdurige partner voor het aanleveren van drukwerk. Deze raamovereenkomst loopt van 2025 tot 2027 met mogelijke verlening van 2x1 jaar. Het drukwerk varieert van de vaste opdrachten zoals de ophaalkalender en infomagazine 'Opgeruimd', huisstijldrukwerk (briefhoofden en diverse omslagen en visitekaartjes), tot thematisch en sporadisch drukwerk zoals brochures, flyers, affiches,... Het drukwerk moet eenvoudig aan te vragen zijn via een online portaal waar technische aspecten zoals papierkeuze, leveradres, formaat makkelijk en zonder technische voorkennis kan gekozen worden. Op deze manier kan elke dienst drukwerk aanvragen bij eventuele afwezigheid van de verantwoordelijke. De mogelijkheid moet bestaan externe partners toegang te verlenen tot het portaal.
Interne identificatiecode: 2024/012_1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 79800000 Drukkerij- en aanverwante diensten
Aanvullende classificatie (cpv): 79821000 Afwerken van drukwerk
Aanvullende classificatie (cpv): 79820000 Diensten in verband met het drukken
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Lodewijk de Raetlaan 12
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Kortrijk (BE254)
Aanvullende informatie: I.V.I.O
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 01/01/2027
5.1.5 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 200 000 Euro
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De kandidaat dient de noodzakelijke personeel en technische middelen en ervaring te hebben om deze opdracht volgens een passend kwaliteitsniveau uit te voeren. Minimumeisen: De minimale vereisten qua technische en beroepsbekwaamheid zijn: 1) In de afgelopen periode van maximaal 5 jaar heeft de kandidaat minstens 1 opdracht uitgevoerd aangaande: Het drukken en leveren van een ophaalkalender. 2) In de afgelopen periode van maximaal 5 jaar heeft de kandidaat minstens 1 opdracht uitgevoerd aangaande: Het drukken van drukwerk op gerecycleerd papier. 3) In de afgelopen periode van maximaal 5 jaar heeft de kandidaat minstens 1 opdracht uitgevoerd aangaande: Het ter beschikking stellen van een webportaal voor het bestellen van drukwerk. 4) De kandidaat bewijst zijn technische en beroepsbekwaamheid en affiniteit met de doelgroepen van overheidsbedrijven door: a) Voorlegging van maximaal 7 referentie-opdrachten, gesloten na 2020, met minstens 1 referentie- opdracht zoals besproken in punt 1, minstens 1 referentie-opdracht zoals besproken in punt 2, minstens 1 referentie-opdracht besproken in punt 3 en minstens 2 referentie-opdrachten bij een intercommunale, stad of gemeente of overheidsinstelling bij de minimale vereisten o Een referentie-opdracht kan pas in aanmerking komen indien deze gesloten werd met de kandidaat (hetzij als natuurlijk persoon, als vennootschap, of als deelnemer aan een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid). Opdrachten waarbij de kandidaat als onderaannemer heeft meegewerkt aan de uitvoering van een opdracht komen niet in aanmerking. De aanbestedende overheid zoekt immers een strategische partner die als ‘single point of contact’ instaat voor de hele uitvoering van de opdracht en dus bewezen heeft een coördinerende rol aan te kunnen. o Indien de kandidaat, in weerwil van deze bepalingen, meer dan 7 referentie-opdrachten voorlegt, zullen deze chronologisch (datum van sluiting van opdracht of overeenkomst) gerangschikt worden en enkel de 5 meest recente opdrachten zullen beoordeeld worden door de aanbestedende overheid
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit.Minimumeisen: Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen: De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 80
Criterium: Beschrijving: Kwaliteit & service
Gewicht (punten, exact): 20
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (3 % van het geraamde bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 12/11/2024 10:00 +01:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 90 Dag
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst: Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad Van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: I.V.I.O
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: I.V.I.O
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Registratienummer: 0213897173
Postadres: Lodewijk de Raetlaan 12
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Roeselare (BE256)
Contactpunt: Cindy Coucke
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: Raad Van State
Registratienummer: BE 0931.814.266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: a7f5a23f-7210-47fe-a692-72a2bbf97abb - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 23/10/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 23/10/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking