Universitair Ziekenhuis Gent

Raamovereenkomst voor het leveren van apparatuur voor het toegangscontrolesysteem incl. bijhorend onderhoud en licenties



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


België: Toegangscontrolesysteem
Raamovereenkomst voor het leveren van apparatuur voor het toegangscontrolesysteem incl. bijhorend onderhoud en licenties

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling - Wijziging van een aankondiging

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: Universitair Ziekenhuis Gent
Rechtsvorm van de koper: Publiekrechtelijke instelling
Activiteit van de aanbestedende dienst: Gezondheid

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Raamovereenkomst voor het leveren van apparatuur voor het toegangscontrolesysteem incl. bijhorend onderhoud en licenties
Beschrijving: In het kader van alle nieuwbouwprojecten wenst men een veilig en future-proof toegangscontrolesysteem te installeren in de vorm van badgelezers (online en offline) ter hoogte van deuren, liften en inbraakdetectiesystemen. Deze opdracht houdt o.a. het volgende in: • Leveren van apparatuur o online badgelezers, codeklavieren, QR-code scanners o Inbraakdetectoren o Controllers en bijhorende modules o Het systeem dient parallel de volgende type badges te ondersteunen: a. Type ‘Mifare Classic’ (= huidig type badge, details hiervan zullen worden meegegeven bij het bijzonder bestek) b. Type ‘Mifare Desfire EV3’ (opstart van dit type is lopende; technische specificaties nog niet gekend: badgedefinitie-document in opmaak. Dit zal ter beschikking worden gesteld bij het bijzonder bestek.) Deze parallelle ondersteuning kadert in de recent opgestarte vernieuwing van het huidige badgesysteem van Mifare Classic, naar Mifare Desfire EV3, met het oog op het verhogen van het level van security van de toegangscontrole in het UZ Gent. UZ Gent wenst alle gebruikersgroepen zo snel als mogelijk (rekening houdende met financiële en praktische haalbaarheid) en uiterlijk tegen Q4 2029 te voorzien van een nieuwe badge. In de gebouwen die in eerste fases worden opgeleverd wanneer nog geen of nog niet alle doelgroepen beschikken over een Mifare Desfire EV3 badge, is deze backward compatibility mode (het parellel kunnen lezen van Mifare Classic en Mifare Desfire EV3 badges) essentieel. Op termijn (richtdatum Q4 2029) moet op eenvoudige manier kunnen overgeschakeld worden op uitsluitend Mifare Desfire EV3 (moet het lezen van Mifare Classic badges dus kunnen geblokkeerd worden). • Implementatie van de toegangscontrolesoftware, incl. het ter beschikking stellen van de nodige interfaces naar andere systemen voor o.a. aanvraag en versturen van QR-codes • Implementatie van de software waarmee online en offline deuren beheerd worden • Implementatie voor genereren en versturen van QR-codes • Licenties • Onderhoud o Onderhoudsovereenkomst (incl. technische assistentie) en SLA • Consultancy-opdrachten in regie; De hardware voor offline en wireless online systemen en het plaatsen van de hardware maken geen deel uit van deze opdracht.
Identificatiecode van de procedure: 8cf6b1a8-d2d9-4b61-afe5-6dcd35fcb7e2
Interne identificatiecode: PPP0UJ-3973/4131/MPMO/ELE/FVE/D34240172
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 42961100 Toegangscontrolesysteem

2.1.3 Waarde

Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 2 850 000 Euro

2.1.4 Algemene informatie

Aanvullende informatie: De voorziene aanvangsdatum wordt enkel bij benadering gegeven.
Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: Raamovereenkomst voor het leveren van apparatuur voor het toegangscontrolesysteem incl. bijhorend onderhoud en licenties
Beschrijving: In het kader van alle nieuwbouwprojecten wenst men een veilig en future-proof toegangscontrolesysteem te installeren in de vorm van badgelezers (online en offline) ter hoogte van deuren, liften en inbraakdetectiesystemen. Deze opdracht houdt o.a. het volgende in: • Leveren van apparatuur o online badgelezers, codeklavieren, QR-code scanners o Inbraakdetectoren o Controllers en bijhorende modules o Het systeem dient parallel de volgende type badges te ondersteunen: a. Type ‘Mifare Classic’ (= huidig type badge, details hiervan zullen worden meegegeven bij het bijzonder bestek) b. Type ‘Mifare Desfire EV3’ (opstart van dit type is lopende; technische specificaties nog niet gekend: badgedefinitie-document in opmaak. Dit zal ter beschikking worden gesteld bij het bijzonder bestek.) Deze parallelle ondersteuning kadert in de recent opgestarte vernieuwing van het huidige badgesysteem van Mifare Classic, naar Mifare Desfire EV3, met het oog op het verhogen van het level van security van de toegangscontrole in het UZ Gent. UZ Gent wenst alle gebruikersgroepen zo snel als mogelijk (rekening houdende met financiële en praktische haalbaarheid) en uiterlijk tegen Q4 2029 te voorzien van een nieuwe badge. In de gebouwen die in eerste fases worden opgeleverd wanneer nog geen of nog niet alle doelgroepen beschikken over een Mifare Desfire EV3 badge, is deze backward compatibility mode (het parellel kunnen lezen van Mifare Classic en Mifare Desfire EV3 badges) essentieel. Op termijn (richtdatum Q4 2029) moet op eenvoudige manier kunnen overgeschakeld worden op uitsluitend Mifare Desfire EV3 (moet het lezen van Mifare Classic badges dus kunnen geblokkeerd worden). • Implementatie van de toegangscontrolesoftware, incl. het ter beschikking stellen van de nodige interfaces naar andere systemen voor o.a. aanvraag en versturen van QR-codes • Implementatie van de software waarmee online en offline deuren beheerd worden • Implementatie voor genereren en versturen van QR-codes • Licenties • Onderhoud o Onderhoudsovereenkomst (incl. technische assistentie) en SLA • Consultancy-opdrachten in regie; De hardware voor offline en wireless online systemen en het plaatsen van de hardware maken geen deel uit van deze opdracht.
Interne identificatiecode: MPMO/ELE/FVE/D34240172_1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 42961100 Toegangscontrolesysteem
Aanvullende classificatie (cpv): 42961100 Toegangscontrolesysteem

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Corneel Heymanslaan 10
Stad: Gent
Postcode: 9000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Gent (BE234)
Land: België
Aanvullende informatie: Dienst ICT - Bedrijfstoepassingen

5.1.3 Geraamde duur

Looptijd: 120 Maand

5.1.5 Waarde

Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 2 850 000 Euro

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een lijst van de voornaamste leveringen waarop de opdracht betrekking heeft die hij gedurende de afgelopen 10 jaar heeft verricht.Minimumeisen: De lijst bevat minimum 2 referenties voor het leveren en implementeren van software en apparatuur voor een toegangscontrolesysteem. Elke referentie heeft betrekking op het leveren van min. 150 badgelezers die Mifare Desfire kunnen uitlezen en waarvoor ook een onderhoudscontract werd afgesloten. Elke referentie betreft een actieve (opgeleverde) implementatie en één van beide referenties heeft betrekking op min. 1000 gebruikers. Gelieve per referentie min. volgende informatie toe te voegen: - Opdrachtgever (incl. contactgegevens) - Periode - Opleveringsdatum van de referentie - Aantal geïnstalleerde badgelezers - Aantal gebruikers - Welke Mifare Desfire versie er wordt uitgelezen - Informatie m.b.t. het onderhoudscontract Ter staving van het eerste selectiecriterium inzake technische en beroepsbekwaamheid vult de kandidaat bijlage D in en voegt deze toe aan zijn aanvraag tot deelneming. De kandidaat mag enkel dit sjabloon gebruiken, met eventuele andere informatie wordt geen rekening gehouden.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een overzicht van de tot de dienstverlener behorende technische medewerkers die in aanmerking komen voor de uitvoering van deze opdracht.Minimumeisen: De kandidaat beschikt over een dienst die pre- en post sales ondersteuning kan geven in het Nederlands en toont dit aan door een organigram.
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Verklaring betreffende de gemiddelde totale jaaromzet van de onderneming over de laatste drie boekjaren.Minimumeisen: De gemiddelde totale jaaromzet van de onderneming over de laatste drie boekjaren bedraagt minimaal 1.000.000 EUR
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen. * * Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de kandidaat zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten. Deze impliciete verklaring slaat onder meer op inlichtingen en documenten die voor de aanbestedende overheid kosteloos en elektronisch toegankelijk zijn, met name het attest van niet-faillissement, het RSZ-attest en het attest betreffende de fiscale verplichtingen. Deze zullen door de aanbestedende overheid worden opgehaald uit Telemarc na opening van de offertes. * De kandidaat dient een recent (max. 3 maanden oud t.o.v. openingsdatum) uittreksel uit het strafregister uitgereikt door een gerechtelijke overheid of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst bij zijn offerte te voegen. Uittreksel staat op naam van de kandidaat zoals vermeld op zijn aanvraag tot deelneming (zijnde een natuurlijke persoon of een vennootschap met rechtspersoonlijkheid). * De kandidaat van vreemde nationaliteit moet, opdat zijn aanvraag tot deelneming als regelmatig zou worden beschouwd, attesten voorleggen die door de bevoegde overheden zijn uitgereikt, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is, en waaruit blijkt dat hij: - niet in staat van faillissement verkeert; - voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen; - en voldaan heeft aan zijn verplichtingen ten aanzien van betalingen van de bijdragen voor sociale zekerheid. Meer info m.b.t. deze documenten: http://ec.europa.eu/markt/ecertis/searchDocument.do
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen:
Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 3
De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Zal worden opgenomen in bijzonder bestek
Gewicht (punten, exact): 100
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.11 Aanbestedingsstukken

Adres van de aanbestedingsstukken: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/3973/UJ/2024

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (3 % van het geraamde bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 29/10/2024 10:00 +01:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 180 Dag
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Maximumaantal deelnemers: 1
Rechtvaardiging voor de looptijd van de raamovereenkomst: <br> •De hoge investerings- en implementatiekosten die onvoldoende gespreid zijn op de normale looptijd van 4 jaar. <br> •De gemiddelde opzettermijn van de oude naar een nieuwe omgeving duurt gemiddeld 2 jaar voor de basisfunctionaliteiten.<br> •De opdracht omvat een gefaseerde implementatie van nieuwe functionaliteiten en uitgebreide koppelingen met andere software. De uitrol hiervan zal plaatsvinden over een periode van meerdere jaren ná de initiële uitrol van de basisfunctionaliteiten.<br> •Een omschakeling naar een ander systeem en de aangepaste processen heeft een verregaande impact op alle eindgebruikers (o.a. alle medewerkers van UZ Gent). Het regelmatig omschakelen naar nieuwe badges leidt tot tijdverlies voor de volledige UZ werknemerspopulatie en voor de mensen van de beveiliging in het bijzonder. <br> •Het nieuwe toegangscontrolesysteem zal een steunpijler vormen in de realisatie en exploitatie van Project U (= het nieuwbouwproject van UZ Gent). Een nieuwe oplossing biedt maar een toegevoegde waarde bij toepassing tijdens alle fases van Project U. Het schakelen, bij kortere looptijd van de overeenkomst, naar een andere leverancier heeft een zware impact op de nodige resources betrokken bij zowel Project U als de implementatie van de nieuwe toegangscontrole-software.<br> •Het nieuwe toegangscontrolesysteem is in grote mate verankerd met het overige software-ecosysteem van het UZ Gent. Als onderdeel van de opdracht zijn bijkomende integraties gepland. Bij een overstap naar een ander systeem moeten deze complexe koppelingen volledig opnieuw gebouwd worden, wat aanzienlijke investeringen en risico’s met zich meebrengt. <br> •De operationele noodzaak om een continuïteit in onderhoud en support op de uitgewerkte totaaloplossing te kunnen waarborgen.<br> Daarom wordt voor een aangepaste looptijd van 10 jaar geopteerd, waarvan de eerste 6 jaar vast.
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad Van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Universitair Ziekenhuis Gent
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Universitair Ziekenhuis Gent

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: Universitair Ziekenhuis Gent
Registratienummer: BE0232.987.862
Postadres: Corneel Heymanslaan 10
Stad: Gent
Postcode: 9000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Gent (BE234)
Land: België
Contactpunt: Flor Veeckman
Telefoon: +32 93329567
Internetadres: http://www.uzgent.be/
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt

8.1 ORG-0002

Officiële naam: Raad Van State
Registratienummer: BE 0931.814.266
Postadres: Wetenschapstraat 33
Stad: Brussel
Postcode: 1040
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 22349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

10. Wijziging van een aankondiging

Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: 2a355494-c76c-4a5d-88f2-d9707164eb51-01
Voornaamste reden voor de wijziging: Informatie bijgewerkt
Beschrijving: De opdrachtdocumenten zijn aangepast op 09/10/24. PROCEDURE - Er werd een nieuw document aan de opdrachtdocumenten toegevoegd: "D34240172 Vragen en antwoorden selectieleidraad 9 10 24.pdf".

10.1 Wijziging van een aankondiging

Identificatiecode afdeling: PROCEDURE

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: 32f62ac9-79f0-4f7d-9d92-c0267f178d25 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 09/10/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 09/10/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands

11.2 Informatie over de bekendmaking

Annonces similaires du BDA :