Brandweer Zone Rand

Realisatie van de Bouwwerken van het nieuwbouw zonaal hoofdkantoor voor Brandweer Zone Rand binnen een bouwteam



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: BOUWWERKZAAMHEDEN
REALISATIE VAN DE BOUWWERKEN VAN HET NIEUWBOUW ZONAAL HOOFDKANTOOR VOOR BRANDWEER ZONE RAND BINNEN EEN BOUWTEAM

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: Brandweer Zone Rand
Rechtsvorm van de koper: Regionale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Openbare orde en veiligheid

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Realisatie van de Bouwwerken van het nieuwbouw zonaal hoofdkantoor voor Brandweer Zone Rand binnen een bouwteam
Beschrijving: Brandweer Zone Rand is één van de 35 Belgische en één van de vijf Antwerpse hulpverleningszones, en verzorgt vanuit 20 brandweerposten de brandweerzorg en medische hulpverlening (ambulance) in het noordwesten van de provincie Antwerpen, in het gebied rond de stad Antwerpen. De zone verenigt de brandweer- en ambulanceposten Borsbeek(*), Brasschaat, Brecht, Sint-Job, Edegem, Lint, Essen, Kalmthout, Kapellen, Kontich, Oostmalle, Westmalle, Ranst, Schilde, Schoten, Wommelgem, Wuustwezel, Zandhoven, Zoersel en Sint-Antonius. De posten, die ruim 850 medewerkers herbergen, zowel beroepskrachten als vrijwilligers en niet-operationeel personeel, zetten zich dagelijks in voor de bescherming van de inwoners op haar grondgebied. (*) Vanaf 1 januari 2025 zal de gemeente Borsbeek geen deel meer uitmaken van Brandweer Zone Rand. Deze opdracht is een opdracht voor werken in de zin van artikel 2, 18° van de Wet overheidsopdrachten. Het voorwerp van deze opdracht betreft: Realisatie van de Bouwwerken van een nieuwbouw zonaal hoofdkantoor voor Brandweer Zone Rand binnen een bouwteam. Het project #RandBouwt2027 bestaat uit de bouw van een nieuwbouw zonaal hoofdkantoor te Brasschaat, voorzien als een volledig nieuwbouw voor de hulpverleningszone ‘Brandweer Zone Rand’. Het project bestaat uit de bouw van het administratief centrum (kantoor- en vergaderruimte) met dispatchruimte binnen het administratief gedeelte, een logistiek magazijn (voorraad materiaal) en een ((deels) ondergrondse) parking voor (personen)wagens en fietsen alsook de omgevingsaanleg. Deze selectieleidraad geeft slechts een algemene en voorlopige beschrijving van het voorwerp van de opdracht. De opdracht zal nader omschreven worden in het bestek in de tweede fase van de plaatsingsprocedure. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om van de bepalingen van deze selectieleidraad af te wijken.
Identificatiecode van de procedure: 469dde68-e5b5-4713-859e-59c230712d0d
Interne identificatiecode: PPP14B-85/4042/2023/#RANDBOUWT2027/WERKEN
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: Realisatie van de Bouwwerken van het nieuwbouw zonaal hoofdkantoor voor Brandweer Zone Rand binnen een bouwteam
Beschrijving: Brandweer Zone Rand is één van de 35 Belgische en één van de vijf Antwerpse hulpverleningszones, en verzorgt vanuit 20 brandweerposten de brandweerzorg en medische hulpverlening (ambulance) in het noordwesten van de provincie Antwerpen, in het gebied rond de stad Antwerpen. De zone verenigt de brandweer- en ambulanceposten Borsbeek(*), Brasschaat, Brecht, Sint-Job, Edegem, Lint, Essen, Kalmthout, Kapellen, Kontich, Oostmalle, Westmalle, Ranst, Schilde, Schoten, Wommelgem, Wuustwezel, Zandhoven, Zoersel en Sint-Antonius. De posten, die ruim 850 medewerkers herbergen, zowel beroepskrachten als vrijwilligers en niet-operationeel personeel, zetten zich dagelijks in voor de bescherming van de inwoners op haar grondgebied. (*) Vanaf 1 januari 2025 zal de gemeente Borsbeek geen deel meer uitmaken van Brandweer Zone Rand. Deze opdracht is een opdracht voor werken in de zin van artikel 2, 18° van de Wet overheidsopdrachten. Het voorwerp van deze opdracht betreft: Realisatie van de Bouwwerken van een nieuwbouw zonaal hoofdkantoor voor Brandweer Zone Rand binnen een bouwteam. Het project #RandBouwt2027 bestaat uit de bouw van een nieuwbouw zonaal hoofdkantoor te Brasschaat, voorzien als een volledig nieuwbouw voor de hulpverleningszone ‘Brandweer Zone Rand’. Het project bestaat uit de bouw van het administratief centrum (kantoor- en vergaderruimte) met dispatchruimte binnen het administratief gedeelte, een logistiek magazijn (voorraad materiaal) en een ((deels) ondergrondse) parking voor (personen)wagens en fietsen alsook de omgevingsaanleg. Deze selectieleidraad geeft slechts een algemene en voorlopige beschrijving van het voorwerp van de opdracht. De opdracht zal nader omschreven worden in het bestek in de tweede fase van de plaatsingsprocedure. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om van de bepalingen van deze selectieleidraad af te wijken.
Interne identificatiecode: 2023/#RANDBOUWT2027/WERKEN_1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Sint-Jobsesteenweg
Stad: Brasschaat
Postcode: 2930
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Land: België
Aanvullende informatie: Brandweer Zone Rand - Zonaal kantoor

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 02/06/2025
Einddatum van de duur: 30/09/2027

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De kandidaat dient de volgende bewijsdocumenten voor te leggen: Een Referentiefiche voor ten minste 3 vergelijkbare opdrachten /project(en). De kandidaat dient de volgende informatie mee te delen: - Identificatie van de referentie: ● Naam van de opdracht / het project; ● Opdrachtgever / bouwheer en adresgegevens contactpersoon, met aanduiding of het gaat om een private of publieke opdrachtgever; ● Plaats van uitvoering / werfadres; ● Totale waarde van de referentie-opdracht (excl. BTW) / van de werken bij aanbesteding en bij oplevering ● Periode van uitvoering / uitvoeringstermijn en datum van aanvang en van voorlopige en definitieve oplevering - Omschrijving van de referentieopdracht, met aanduiding van welke taken/ aspecten ervan door de titularis van de referentie zelf zijn uitgevoerd en welke andere partijen (onderaannemers,...) bij de uitvoering betrokken waren; en - Motivering waarom deze referentie relevant is voor onderhavige opdracht. Elke referentiefiche bestaat uit maximaal 2 A4-pagina's inclusief beeldmateriaal, minimaal lettergrootte 10. Een attest van goede uitvoering verstrekt door de opdrachtgever / bouwheer met betrekking tot de hierboven bedoelde mee te delen referenties, ondertekend door en met vermelding van de contactgegevens van de desbetreffende de opdrachtgever / bouwheer. Attesten van goede uitvoering zijn een pluspunt, doch niet strikt vereist. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de goede uitvoering van elk van deze referenties te verifiëren bij de desbetreffende opdrachtgever / bouwheer.Minimumeisen: De kandidaat beschikt over minimaal 3 referenties inzake vergelijkbare, uitgevoerde opdrachten, die reeds voorlopig(e) zijn opgeleverd middels een PV van voorlopig(e) oplevering, gerealiseerd gedurende de laatste 5 jaar, met een minimale opdrachtwaarde van 7.000.000 EUR, excl. BTW, per referentie. Minimaal 2 referenties hebben betrekking op eeb publiek toegankelijk gebouw met een hoofdzakelijk administratieve functie. De kandidaat legt 3 referenties voor, niet meer en niet minder. Er wordt van de kandidaten verwacht dat zij goed overwegen welke relevante referenties worden ingediend. Indien er meer dan 3 referenties worden ingediend, worden enkel de 3 eerst vermelde referenties in aanmerking genomen. Beoordelingselementen inzake het selectiecriterium “referenties” ifv de selectiebeperking In het kader van de selectiebeperking gelden volgende beoordelingselementen. Worden hoger gewaardeerd: - Referenties die nauw aansluiten bij het voorwerp van de opdracht; - Referenties voor een publieke opdrachtgever (onder publieke opdrachtgever wordt verstaan: onderworpen aan de wetgeving overheidsopdrachten); - Referenties die blijk geven van ervaring binnen een bouwteam of andere niet klassieke samenwerkingsvormen in het kader van publiek-private samenwerking (PPS), zoals Design&Build (DB), DBM, DBF, DBFM(O); - Referenties die definitief zijn opgeleverd waarbij de bouwheer/ gebruiker het gebouw reeds (minimaal) een (1) jaar naar tevredenheid in gebruik heeft; en - Referenties die getuigen van duurzaam bouwen op vlak van onderhoudsvriendelijkheid en energie- en waterverbruik (bv. GRO); - De drie ingediende referenties hebben zoveel als mogelijk betrekking op diverse constructietechnieken (hout/ beton/ staal); - Referenties geattesteerd met een attest van goede uitvoering.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De kandidaat dient de volgende bewijsdocumenten voor te leggen: - Een voorstelling van de kandidaat met: ● een overzicht van de know-how en technische uitrusting. De kandidaat vermeldt welke (software-) middelen hem ter beschikking staan; ● een algemene visie op de samenwerking binnen bouwteam. ● een korte voorstelling van de voorgestelde profielen, met bijgevoegd per profiel een Curriculum vitae (CV) (elk max 3 pagina's A4), met opgave van: ➔ Relevante diploma's, getuigschriften en opleidingen; ➔ Relevante kennis, specialisaties, etc.; en ➔ Relevante beroepservaring in de huidige en vorige functies (o.a. via referenties). - Een nota met de beschrijving van de eigen middelen en de onderaannemers die de kandidaat kan inzetten voor de uitvoering van de opdracht, en de wijze waarop dit ingepast wordt in de bouwteamformule.Minimumeisen: Zoals uiteengezet onder 2.3. Bouwteamformule, houdt de bouwteamformule in dat de aannemer het ontwerpteam actief ondersteunt in de ontwerpfase. Met dit selectiecriterium wenst de aanbestedende overheid de ontwerp-, studie- en calculatie capaciteiten van de kandidaat (en de onderaannemers die kunnen worden ingezet) te evalueren. De kandidaat dient te beschikken over voldoende know-how, technische uitrusting (o.a. software), visie en gekwalificeerde medewerkers om de opdracht uit te voeren, met name voor de ontwerpfase binnen het bouwteam (zoals beschreven in artikel 5 van het ontwerp van bouwteamovereenkomst in bijlage). Uit de opgegeven middelen en medewerkers die kunnen worden ingezet, moet een voldoende kwalificatie blijken om - samen met het ontwerpteam - een finaal uitvoeringsdossier op te maken. De kandidaat dient te beantwoorden aan de volgende minimale vereisten: - Beschikken over de technische uitrusting (o.a. software zoals BIM), know-how én visie die noodzakelijk is voor de uitvoering van de ontwerpfase binnen het bouwteam. - Beschikken over minimaal de volgende profielen, die kunnen worden ingezet voor de ontwerpfase binnen het bouwteam en die voldoende bekwaam zijn om een project van deze omvang te leiden/ doorrekenen/ mee te ontwerpen: ● Minimaal 2 projectleiders die het project zullen leiden in de ontwerpfase; ● Minimaal 2 calculators, die instaan voor het doorrekenen van de bouwkosten op basis van een samenvattende meetstaat met gedetailleerde onderverdeling in posten; ● Minimaal 2 technisch tekenaars (of architect (van opleiding) die instaan voor de samenwerking met het ontwerpteam en de opmaak van uitvoeringsplannen, de nodige technische tekeningen, enz - Beschikken over een duidelijke visie en aanpak voor samenwerking met onderaannemers in het kader van een bouwteamformule. Hieruit moet blijken dat de kandidaat ook zijn onderaannemers kan betrekken bij het ontwerp binnen het bouwteam. Beoordelingselementen inzake het selectiecriterium “studie- en beroepskwalificaties” ifv de selectiebeperking In het kader van de selectiebeperking gelden volgende beoordelingselementen. Worden hoger gewaardeerd: - Kwalificaties van de kandidaat die het beste aansluiten op de bouwteamformule; - Het betrekken van relevante onderaannemers bij het ontwerp in het bouwteam (relevant = o.a. technieken) en waarmee aantoonbaar ervaring is opgebouwd in de voorgelegde referenties (zie hoger selectiecriterium); - onderaannemers worden aantoonbaar en transparant gecontracteerd voor de finale gunning van de bouwwerken door de aanbestedende overheid.
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: De kandidaat vult deel I tot en met III van het UEA volledig in. Onder deel I 'Gegevens over de aanbestedingsprocedure en de aanbestedende dienst of aanbestedende entiteit', vermeldt u de gegevens van deze opdracht: - Aanbestedende overheid: Brandweer Zone Rand; - Type procedure: Mededingingsprocedure Met Onderhandeling (MMO); - Titel van de opdracht: Realisatie van de Bouwwerken van het nieuwbouw zonaal hoofdkantoor voor Brandweer Zone Rand binnen een bouwteam; en - Referentienummer van het dossier: 2023/#RANDBOUWT2027/ontwerp. Onder deel II 'Gegevens over de ondernemer' vermeldt u: - Indien u inschrijft als een combinatie van ondernemers zonder rechtspersoonlijkheid, onder afdeling A, “ja” op de vraag “Neemt de ondernemer samen met anderen deel aan de aanbestedingsprocedure?” en vervolgens onder afdeling B wie van de deelnemers aan de combinatie de combinatie zal vertegenwoordigen en opzichte van de aanbestedende overheid. U dient voor elke deelnemer aan de combinatie een afzonderlijk UEA te verstrekken (zie artikel 10.1 (Beroep op de draagkracht in het kader van de selectie (art 78 WOO en art 73 KB Plaatsing)) van dit document) (art 40 KB Plaatsing). - Onder afdeling C of u beroep doet op de draagkracht van andere entiteiten in het kader van de selectie. Deze informatie dient u eveneens te vermelden op het deelnameformulier. U dient voor elke entiteit op wiens draagkracht u beroep doet een afzonderlijk UEA te verstrekken (zie hierna) (art 73 §2 KB Plaatsing). - Onder afdeling D of u beroep doet op onderaannemers (zonder beroep op de draagkracht) en zo ja, welke. Onder deel III 'Uitsluitingsgronden', afdeling B (fiscale en sociale schulden) en C (enkel wat betreft de vragen inzake faillissement) vult u onder de vraag “Zijn deze gegevens voor de aanbestedende diensten kosteloos beschikbaar uit een databank van een EU-lidstaat?”, 'JA' in en verwijst u naar de databank 'http://telemarc.belgium.be' (indien u een Belgische inschrijver bent, zo niet dan vult u 'neen' in of u verwijst naar een andere nationale databank). Onder deel IV 'Selectiecriteria', mag u 'neen' antwoorden op de vraag “Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?”. Vervolgens dient u enkel de vraag te beantwoorden “Hij voldoet aan de voorgeschreven selectiecriteria”. Indien de aanbestedende overheid het bewijsstuk rechtstreeks kan verkrijgen door raadpleging van een gratis toegankelijke databank, bevat het UEA ook de daartoe vereiste informatie, zoals het internetadres van de databank, alle identificatiegegevens en, in voorkomend geval, de benodigde verklaring van instemming. Meer informatie over het UEA (ESPD in het Engels) vindt u op de website van de Europese Commissie.
Criterium:
Type: Andere
Beschrijving: Erkenning en registratie van aannemers: D (Bouwwerken), Klasse 8
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen:
De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Prijs
Volgorde van belang: 1
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Kwaliteit
Volgorde van belang: 2
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.11 Aanbestedingsstukken

Adres van de aanbestedingsstukken: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/85/14B/2024

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 14/12/2024 11:00 +01:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 120 Dag
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
Informatie over de termijnen voor beroep: De aanbestedende overheid zal een wachttermijn van 15 kalenderdagen in acht nemen tussen deze kennisgeving en de sluiting van de opdracht, conform artikel 11 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies. Deze termijn gaat in vanaf de dag die volgt op de datum van verzending van deze kennisgeving. Overeenkomstig artikel 15 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, kan u binnen een termijn van 15 dagen, vanaf de dag volgend op de verzenddatum van deze brief, eventueel een vordering tot schorsing indienen bij een rechtscollege. Dit mag uitsluitend gebeuren via een procedure wegens uiterst dringende noodzakelijkheid voor de Raad van State. Indien wij binnen de toegestane termijn geen schriftelijke kennisgeving in die zin ontvangen, zullen wij de procedure verder zetten. Indien u beroep aantekent, moet u ons hiervan op de hoogte brengen via e-mail (info@brandweer.zonerand.be). Overeenkomstig artikel 14 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, melden wij dat u ook een beroep tot nietigverklaring tegen onze beslissing kan instellen binnen een termijn van zestig dagen na onderhavige betekening. Uw vordering moet ingediend worden met een gedagtekend “verzoekschrift tot nietigverklaring” dat door u of een advocaat ondertekend is. Het verzoekschrift moet ofwel per post aangetekend verzonden worden naar de griffie van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 te 1040 Brussel, ofwel volgens de elektronische procedure ingediend worden op de website http://www.raadvanstate.be/?page=e-procedure&lang=nl.

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Geen raamovereenkomst
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Bemiddelingsorganisatie: Hulpverleningszone brandweer Zone Rand
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Brandweer Zone Rand
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Brandweer Zone Rand

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: Brandweer Zone Rand
Registratienummer: AA
Postadres: Ruiterijschool 1 bus 2
Stad: Brasschaat
Postcode: 2930
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Land: België
Contactpunt: Veerle Vergauwen
Telefoon: +32 33696400
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt

8.1 ORG-0002

Officiële naam: Hulpverleningszone brandweer Zone Rand
Registratienummer: 0500914730
Postadres: Kruispadstraat 91
Stad: Schoten
Postcode: 2900
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Land: België
Telefoon: +32 336396400
Rollen van deze organisatie:
Bemiddelingsorganisatie

8.1 ORG-0003

Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: BE 0931.814.266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Stad: Brussel
Postcode: 1040
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 22349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: 23c46a50-68b3-4cf4-a9fa-149fc7f461c8 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 27/09/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 27/09/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands

11.2 Informatie over de bekendmaking

Annonces similaires du BDA :