Société Des Transports Intercommunaux De Bruxelles - Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department
Nettoyage et curage des grilles et accessoires de voies du réseau tramways de la STIB
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Schoonmaken van spoorroosters en -toebehoren op het MIVB-tramnet
Beschrijving: Het onderwerp van deze opdracht is reinigen en schoonmaken van spoorroosters en -toebehoren op het MIVB-tramnet, met name de roosters, schouwkamers, kleine straatkolken en wissels. Dit alles met als doel te zorgen voor een milieuvriendelijke, vloeiende en beveiligde rit voor de gebruikers.
Identificatiecode van de procedure: 4e3ccd88-7489-4313-ac59-1bc0f0ef41b9
Interne identificatiecode: CW29427
Type procedure: Andere procedure in één fase
Belangrijkste kenmerken van de procedure: Deze aankondiging van opdracht betreft een oproep tot kandidaatstellingen. De kandidatuur moet ingediend worden door het overmaken van een dossier zoals beschreven in de paragraaf III.1) “Voorwaarden voor deelneming”. In een tweede fase, na de evaluatie van de kandidaturen, zullen de geselecteerde kandidaten het bestek ontvangen zodat ze hun offerte kunnen indienen. In het kader van de AVG blijft de kandidaat zelf verantwoordelijk om van zijn klanten of andere betrokken derde partijen de toelatingen te vragen die nodig zijn om de persoonlijke gegevens te mogen gebruiken die in het kader van de onderhavige procedure gevraagd worden.
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90640000 Diensten voor het reinigen en leeghalen van kolken
2.1.3 Waarde
Geraamde waarde exclusief btw: 2 880 000 Euro
2.1.4 Algemene informatie
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Beschrijving: Het onderwerp van deze opdracht is reinigen en schoonmaken van spoorroosters en -toebehoren op het MIVB-tramnet, met name de roosters, schouwkamers, kleine straatkolken en wissels. Dit alles met als doel te zorgen voor een milieuvriendelijke, vloeiende en beveiligde rit voor de gebruikers.
Interne identificatiecode: 1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90640000 Diensten voor het reinigen en leeghalen van kolken
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
5.1.5 Waarde
Geraamde waarde exclusief btw: 2 880 000 Euro
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: De kandidaat mag niet in een van de situaties verkeren zoals bedoeld in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016: Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van opdracht: verplicht te importeren en in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd. De MIVB heeft het recht om op elk moment van de gunningsprocedure van de opdracht de juistheid van de gegevens in het UEA (verklaringen op eer) te controleren. Om het UEA in te vullen: 1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt. 2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan (= exporteren). 3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd 4. Kies uw taal 5. Selecteer “Ik ben een ondernemer” 6. Selecteer “Een UEA importeren” 7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espd-request.xml” dat u onder punt 2 geëxporteerd hebt 8. Klik op “Volgende” 9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen 10. Klik op "Overzicht" 11. Downloaden “in beide formaten” 12. Dit bestand “espd-request.zip” met daarin uw UEA opslaan 13. Voeg dit UEA-bestand, “espd-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat! In principe volstaat één ingevuld UEA, tenzij u uw kandidatuur voor deze opdracht in het kader van een combinatie van ondernemers samen met één of meerdere andere ondernemingen wilt indienen en/of in geval u de draagkracht van andere entiteiten inroept en/of in het geval van aangewezen onderaannemers. In dat geval: Als u antwoordt als combinatie van ondernemers: In Afdeling II antwoordt u JA op de vraag “Neemt de ondernemer samen met anderen deel aan de aanbestedingsprocedure? “ Voor elk van de leden van de combinatie moet u een door de betrokken entiteiten naar behoren ingevuld UEA afleveren. Als u een beroep doet op de draagkracht van derden: U antwoordt JA op punt C. Afdeling II: “Doet de ondernemer een beroep op de draagkracht van andere entiteiten om te voldoen aan de selectiecriteria van afdeling IV en de (eventuele) criteria en regels van onderstaande afdeling V? “ Voor iedere derde moet u een afzonderlijk, door de betrokken entiteit naar behoren ingevuld UEA indienen met de informatie die gevraagd wordt in delen A en B van Afdeling II en Afdeling III. Voor zover het relevant is voor de specifieke draagkracht waarop u een beroep doet, wordt u verzocht om voor iedere betrokken entiteit de in Afdelingen IV en V gevraagde informatie op te nemen. Als u van plan bent een deel van de opdracht uit te besteden: U antwoordt JA op punt D, Afdeling II: “Is de ondernemer van plan om een gedeelte van de opdracht in onderaanneming aan derden te geven? “ Aarzel niet om contact op te nemen met de onder punt I.1) vermelde persoon als u problemen ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen hebt over de inhoud van de documenten. Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: De economische en financiële draagkracht zal worden gecontroleerd op basis van de financiële gegevens (omzet, balansen en resultatenrekeningen). De stavende documenten aangaande de economische en financiële draagkracht moeten bij uw kandidatuur en het UEA gevoegd worden (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet). De kandidaat moet aan de MIVB zijn balans en resultatenrekening bezorgen die hij voor de laatste drie boekjaren heeft ingediend (modellen neergelegd bij de NBB) of de link meedelen naar de website waar die documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen, afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden. De globale jaaromzet: de kandidaat moet zijn globale jaaromzet voor de laatste 3 beschikbare boekjaren doorsturen (in te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria punt B). OPGELET: de kandidaat moet de stavende documenten bij de aanvraag voor deelneming voegen. Specifiek(e) minimumeisen: De gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde diensten, berekend voor de laatste 3 beschikbare boekjaren, moet hoger zijn dan 1.000.000 EUR. De MIVB zal de kandidaten verwijderen van wie de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen dat zij de draagkracht hebben om een opdracht zoals beschreven onder punt II.1.4 tot een goed einde te brengen. Ze zal elke kandidaat met een negatief eigen vermogen uitsluiten.
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: OPGELET: de kandidaat moet de stavende documenten bij zijn aanvraag voor deelneming voegen (de verklaring op eer van het UEA volstaat niet). Specifiek(e) minimumeisen: • De kandidaat moet in de laatste 5 jaar ten minste 3 opdrachten met betrekking tot het schoonmaken van straatkolken/spoorroosters voor een jaarlijks bedrag van minimum 100.000 € uitgevoerd hebben. Opgelet: een van de drie referenties moet verband houden met een minimum jaarbedrag 350.000 EUR zBTW. De kandidaat vermeldt waar de aanbesteder gratis kan beschikken over de stavende documenten, met name de attesten van goede uitvoering. Als dat niet kan, levert de kandidaat die documenten mee af in zijn aanvraag voor deelneming. • De kandidaat moet over het volgende materiaal beschikken: een schoonmaakvrachtwagen. De kandidaat geeft aan waar de aanbesteder gratis kan beschikken over de bewijsstukken. Als dat niet kan, levert de kandidaat die documenten mee af in zijn aanvraag voor deelneming.
Criterium: Beschrijving: De kandidaat moet de volgende documenten met zijn aanvraag voor deelneming mee afleveren: • Een algemene voorstelling van de onderneming en van de groep waarin ze haar activiteiten uitoefent. Die voorstelling bevat o.a. de contactgegevens van de onderneming, het ondernemingsnummer en een beschrijving van haar hoofdactiviteiten. • De gegevens van de contactpersoon (naam, voornaam, functie, telefoon en e-mail) binnen de onderneming in het kader van onderhavige opdracht. Gelieve een zelfde gegevensstructuur te gebruiken indien meerdere personen betrokken zijn. Gewoon door een aanvraag voor deelneming in te dienen verbindt de kandidaat zich ertoe dat hij met de MIVB kan communiceren in het Nederlands en/of het Frans.
5.1.11 Aanbestedingsstukken
Ad-hoccommunicatiekanaal: 5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands, Frans
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van blijken van belangstelling: 30/10/2024 11:00 +01:00
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst: Raamovereenkomst, met hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Registratienummer: 0247499953_5898
Afdeling: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0002
Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: ad301fa3-1157-4157-a459-c188675d4e86 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Vooraankondiging of periodieke indicatieve aankondiging gebruikt als oproep tot mededinging – lichte regeling
Verzenddatum van de aankondiging: 26/09/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 26/09/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands Frans
11.2 Informatie over de bekendmaking