Katholieke Hogeschool Vives Zuid Vzw
Concessieovereenkomst voor uitbating onbemande koffiebelevingspunten op de verschillende campussen van hogeschool VIVES ZUID en VIVES NOORD in full service
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1 Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Katholieke Hogeschool Vives Zuid vzw
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst: Onderwijs
2 Procedure
2.1 Procedure
Titel: Concessieovereenkomst voor uitbating onbemande koffiebelevingspunten op de verschillende campussen van hogeschool VIVES ZUID en VIVES NOORD in full service
Beschrijving: Toelichting: Deze opdracht omvat een concessie tot exploitatie van onbemande "koffiebelevingen" in full service. De concessiehouder staat via deze "koffiebelevingen" in voor de verkoop van (warme) dranken (verschillende soorten koffies, soepen, thee, etc.) aan studenten, medewerkers en externen. Middels full service staat de concessiehouder zelf in voor het onderhouden en (dagelijks) reinigen van de automaten alsook het aanvullen met de verbonden verbruiksproducten. (koffiebonen, melk of melkvervanger(s) zoals bv. soja of rijstmelk, cacaopoeder, soeppoeder, suiker, bekers, roerstaafjes, thee, …).
Identificatiecode van de procedure: 62ad67d0-6619-4da4-90d9-a63496bab1fa
Interne identificatiecode: VIV2024/055
Type procedure: Onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande oproep tot mededinging
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Aanvullende aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 55400000 Verstrekken van dranken
Aanvullende classificatie (cpv): 15860000 Koffie, thee en aanverwante producten
2.1.3 Waarde
Geraamde waarde exclusief btw: 715,618.2 EUR
2.1.4 Algemene informatie
Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU
5 Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: VIV2024/055 - 1
Beschrijving: Hogeschool VIVES is op zoek naar een partner die instaat voor het inrichten en beheren van minimaal drie koffiecorners op onze campussen. Deze opdracht zal worden gegund middels een concessieovereenkomst, waarbij de geselecteerde kandidaat volledig verantwoordelijk is voor de inrichting, bemeubeling, aanvulling, reiniging, onderhoud en herstellingen van de koffievoorzieningen. Hogeschool VIVES wenst een overeenkomst te sluiten met 1 opdrachtnemer. De raamovereenkomst legt een kader vast dat als basis zal dienen voor de gunning van toekomstige deelopdrachten/ locaties. Het doel van deze concessie is om een aantrekkelijke en moderne koffiebeleving te creëren op verschillende locaties van onze campussen, die perfect aansluit bij de behoeften van onze studenten. De beleving van de student staat hierbij centraal: we verwachten een hippe en uitnodigende omgeving waar studenten graag samenkomen. Bovendien moet de aangeboden koffie, of een alternatief (warm) drankje, betaalbaar én van hoge kwaliteit zijn. Wij nodigen inschrijvers uit om een investeringsplan en visualisatie in te dienen die aan deze verwachtingen voldoen, en waarin de nadruk ligt op innovatie, duurzaamheid, kwaliteit en, bovenal, de ervaring van de student. In dit dossier wordt uiteengezet hoe de verschillende onderdelen van de opdracht beoordeeld zullen worden. De aanbestedende overheid wijst erop dat de in het bestek en de inventaris opgegeven hoeveelheden slechts vermoedelijke hoeveelheden/ richtaantallen zijn, bepaald op basis van historische afname en de huidige behoefte. De aanbestedende overheid garandeert onder deze raamovereenkomst de plaatsing van volgende deelopdrachten/ locaties: - Katholieke Hogeschool VIVES ZUID - Campus Kortrijk – gebouw SAW - Katholieke Hogeschool VIVES ZUID - Campus Kortrijk – gebouw IWT - Katholieke Hogeschool VIVES ZUID - Campus Kortrijk – gebouw Hantal 4 Buiten bovenvermelde drie "koffiebelevingen" garandeert de aanbestedende overheid geen enkele minimumafname. Het aantal 'koffiebelevingen' kan naar behoefte van de hogeschool worden uitgebreid tot de einddatum van het contract of totdat de maximale raming is bereikt." Plaatsen van dienstverlening: De verschillende campussen/ gebouwen van Hogeschool VIVES ZUID en VIVES NOORD
Interne identificatiecode: 1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 55000000 Diensten voor hotel, restaurant en detailhandel
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Kortrijk (BE254)
Land: België
Aanvullende informatie:
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Oostende (BE255)
Land: België
Aanvullende informatie:
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: De inschrijver bezorgt een referentielijst van gelijkaardige* opdrachten/overeenkomsten inzake het leveren, plaatsen en onderhouden van warme drankautomaten met het bijhorend leveren van verbruiksproducten in België, die afgesloten/uitgevoerd werden in de laatste 3 jaar. (2021 - nu) *Gelijkaardige opdrachten zijn opdrachten voor klanten met bij voorkeur meerdere locaties of op 1 locatie indien het een klant met slechts 1 locatie betreft.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Uw bedrijf koopt de koffiebonen in middels het “direct trade” label of gelijkwaardig handelsmodel. Dit garandeert een directe relatie tussen producent en koffiebranderij of indien er schakels in de keten zitten, dat die op zijn minst transparant zijn en een eerlijke prijs garanderen voor de koffieboer.
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
Type: Prijs
Beschrijving: Prijs 30p De inschrijver geeft voor ALLE artikelen, die vermeld zijn in de inventaris (bijlage B), een netto verkoopprijs inclusief BTW op. Voor de beoordeling van dit criterium zal het opdracht gevend bestuur de totale netto verkoopprijs, die elke inschrijver heeft ingediend voor het geheel van de inventarisartikelen, vergelijken. Regel van drie; Score offerte = (prijs laagste offerte / prijs offerte) * gewicht van het criterium prijs
Gewicht (percentage, exact): 30
Vaste waarde (totaal): 30
Criterium:
Type: Prijs
Beschrijving: Percentage op de gerealiseerde omzet via de geplaatste koffiebelevingen, verschuldigd aan de aanbestedende overheid, zoals ingevuld op de inventaris. Commissiepercentage op gerealiseerde omzet van de koffiebelevingen binnen de hogeschool 20p Hoe hoger het percentage van de commissie dat zal worden doorgestort aan de aanbestedende overheid, hoe meer punten. Bij een verschil kleiner dan 0.10% tussen 2 percentages van verschillende inschrijvers, zullen beide percentages beschouwd worden als gelijk. De punten voor dit criterium zullen worden toegekend op basis van onderstaande methodiek: Hoogste percentage = 20 punten 2de hoogste percentage = 17,5 punten 3de hoogste percentage = 15 punten 4de hoogste percentage = 12,5 punten 5de hoogste percentage = 10 punten Etc.
Gewicht (percentage, exact): 20
Vaste waarde (per eenheid): 20
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Plan van aanpak inzake dienstverlening 20p Dit gunningscriterium wordt beoordeeld op basis van het door de inschrijver ingediende plan van aanpak. De aanbestedende overheid beoordeelt de kwaliteit van het plan van aanpak m.b.t. aanvulling van producten, dagelijkse reiniging van de automaten en belevingshoek, preventief en curatief onderhoud alsook herstellingen en reactietijd bij storingen. Ook de wijze waarop de inschrijver de opvolging, rapportering en klachtenbehandeling organiseert wordt mee beoordeeld. De voorstellen zullen telkens beoordeeld worden naar hun sterke en zwakke elementen aan de hand van de hierboven uiteengezette elementen en daarna met elkaar vergeleken worden. Elke inschrijver zal een gemotiveerde score ontvangen op basis van de kwaliteit van zijn plan van aanpak en de verhouding in kwaliteit t.o.v. de andere inschrijvers. Het plan van aanpak van dienstverlening zal op 20 punten beoordeeld worden. (max. 10 A4 blz.) Het dossier die als uitstekend beoordeeld wordt bekomt de hoogste score van 20 punten. Het dossier die als zeer goed beoordeeld wordt bekomt 17,5 punten. Het dossier die als goed beoordeeld wordt bekomt 15 punten. Het dossier die als voldoende beoordeeld wordt bekomt 12,5 punten. Het dossier die als onvoldoende beoordeeld wordt bekomt 10 punten. Etc.
Gewicht (percentage, exact): 20
Vaste waarde (totaal): 20
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Indiening van een investeringsplan 20p Elke kandidaat die deelneemt aan deze aanbesteding, dient een gedetailleerd investeringsplan in te dienen waarin duidelijk wordt uiteengezet wat men voorstelt te investeren in de opzet en inrichting van de nieuwe koffiecorners in onze hogeschool. Dit plan dient zowel de financiële als materiële investeringen te omvatten, evenals een overzicht van de kwaliteit van de voorgestelde inrichting en apparatuur. Gedetailleerde beschrijving van de investering 10p Een overzicht van de totale voorgestelde investering, uitgesplitst in de verschillende onderdelen (inrichting, bemeubeling, apparatuur, decoratie, marketing, etc.). De inhoud, kwaliteit en structuur van het plan zal op 10 punten beoordeeld worden. Het dossier die als uitstekend beoordeeld wordt bekomt de hoogste score van 10 punten. Het dossier die als zeer goed beoordeeld wordt bekomt 8 punten. Het dossier die als goed beoordeeld wordt bekomt 6 punten. Het dossier die als voldoende beoordeeld wordt bekomt 4 punten. Het dossier die als onvoldoende beoordeeld wordt bekomt 0 punten. Bedrag van de investering 10p De maximale eigen investering en of deze realistisch en in lijn is met de behoeften van de student. Het dossier die als uitstekend beoordeeld wordt bekomt de hoogste score van 10 punten. Het dossier die als zeer goed beoordeeld wordt bekomt 8 punten. Het dossier die als goed beoordeeld wordt bekomt 6 punten. Het dossier die als voldoende beoordeeld wordt bekomt 4 punten. Het dossier die als onvoldoende beoordeeld wordt bekomt 0 punten.
Gewicht (percentage, exact): 20
Vaste waarde (per eenheid): 20
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Visualisatie van de koffiebeleving 10p Het is belangrijk dat kandidaten in hun visualisatie duidelijk maken hoe de koffiecorner een positieve impact zal hebben op de dagelijkse beleving van de studenten. Ook wordt gekeken hoe goed het ontwerp aansluit bij de bestaande gebouwen van de hogeschool en de manier waarop het ontwerp rekening houdt met de huidige infrastructuur. Het dossier die als uitstekend beoordeeld wordt bekomt de hoogste score van 10 punten. Het dossier die als zeer goed beoordeeld wordt bekomt 8 punten. Het dossier die als goed beoordeeld wordt bekomt 6 punten. Het dossier die als voldoende beoordeeld wordt bekomt 4 punten. Het dossier die als onvoldoende beoordeeld wordt bekomt 0 punten.
Gewicht (percentage, exact): 10
Vaste waarde (totaal): 10
5.1.11 Aanbestedingsstukken
Adres van de aanbestedingsstukken: https://www.publicprocurement.be/publication-workspaces/15105359-6264-4cf1-8804-be56949016ea/documents,
Ad-hoccommunicatiekanaal:
URL: https://www.publicprocurement.be/publication-workspaces/15105359-6264-4cf1-8804-be56949016ea/forum
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be/supplier/enterprises/0/tendering-workspaces/publication-workspace-detail/15105359-6264-4cf1-8804-be56949016ea/general
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 06/11/2024 11:00 +01:00
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
8 Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Katholieke Hogeschool Vives Zuid vzw
Registratienummer: 0455932266_5131
Postadres: Doorniksesteenweg 145
Stad: Kortrijk
Postcode: 8500
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Kortrijk (BE254)
Land: België
E-mail: aankoopdienst@vives.be
Telefoon: +32 50305238
Internetadres: https://www.vives.be/nl
Rollen van deze organisatie:
Koper
8.1 ORG-0002
Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Registratienummer: BE001
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
E-mail: e.proc@publicprocurement.be
Telefoon: +32 2 740 80 00
Internetadres: https://bosa.belgium.be
Rollen van deze organisatie:
TED eSender
11 Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 57e783cc-7cef-42ff-a601-3f5fb7dcc5f5 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 27/09/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 27/09/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking