Stad Kortrijk

Raamovereenkomst voor de afname van waters, frisdranken en bieren voor de periode 2025-2028



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: FRISDRANKEN
RAAMOVEREENKOMST VOOR DE AFNAME VAN WATERS, FRISDRANKEN EN BIEREN VOOR DE PERIODE 2025-2028

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: stad Kortrijk
Rechtsvorm van de koper: Overheidsonderneming
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Raamovereenkomst voor de afname van waters, frisdranken en bieren voor de periode 2025-2028
Beschrijving: Onze organisatie is dermate groot en divers, dat de keuze voor meerdere leveranciers zorgt dat we op maat van elke leverplaats een breed assortiment kunnen aanbieden voor hun specifieke werking en diverse doelgroepen. De noden van een woonzorgcentrum zijn totaal anders dan van een schouwburg bijvoorbeeld. De decentrale bestellers zullen een productengamma bij de drie drankenhandelaars periodiek kunnen kiezen op basis van hun actuele werking en/of aangeboden eenheidsprijzen. Dit laatste om te vermijden dat er bijvoorbeeld na enkele weken een ander bier op tap wordt aangevraagd wat de service van de leveranciers en het onderhoud van de tapinstallaties in het gedrang zou brengen. De parameters binnen deze overeenkomst zijn gebaseerd op de diversiteit naar werking en doelgroepen binnen onze organisatie. De toepassing van de parameters door de inschrijvers wordt beoordeeld binnen de gunningscriteria. Deze parameters zijn: lokaal vakmanschap – suikervrij/arm – fairtrade – alcoholvrij/arm. Voorbeelden: - een dienstencentrum kan inzetten op alcoholvrije bieren en suikervrije dranken. - een ontmoetingscentrum kan inzetten op lokale pilsen en speciale bieren, suikervrije dranken en fairtrade vruchtensappen. - en kinderdagverblijf neemt vooral natuurwater af voor de bereiding van babyvoeding, - op recepties (met derden) binnen onze organisatie wordt de kaart van fairtrade en lokaal vakmanschap getrokken. Elke inschrijver dient een ingevulde inventarislijst in en stelt daarnaast een uitgebreidere catalogus met alle beschikbare producten ter beschikking. De inschrijver vult zelf het merk in van het aangeboden product, samen met de bijhorende inhoud per fles en inhoud per aangeboden verpakkingseenheid. De prijsvergelijking is enkel van toepassing op de inventarislijst, de andere gunningscriteria (gebaseerd op onze parameters) zijn van toepassing op de catalogus.
Identificatiecode van de procedure: 921cf200-888e-45e3-a31b-1cc2764a0504
Interne identificatiecode: PPP0I4-3169/4571/2024/3169
Type procedure: Openbaar
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 15982000 Frisdranken

2.1.3 Waarde

Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 2 000 000 Euro

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: Raamovereenkomst voor de afname van waters, frisdranken en bieren voor de periode 2025-2028
Beschrijving: Onze organisatie is dermate groot en divers, dat de keuze voor meerdere leveranciers zorgt dat we op maat van elke leverplaats een breed assortiment kunnen aanbieden voor hun specifieke werking en diverse doelgroepen. De noden van een woonzorgcentrum zijn totaal anders dan van een schouwburg bijvoorbeeld. De decentrale bestellers zullen een productengamma bij de drie drankenhandelaars periodiek kunnen kiezen op basis van hun actuele werking en/of aangeboden eenheidsprijzen. Dit laatste om te vermijden dat er bijvoorbeeld na enkele weken een ander bier op tap wordt aangevraagd wat de service van de leveranciers en het onderhoud van de tapinstallaties in het gedrang zou brengen. De parameters binnen deze overeenkomst zijn gebaseerd op de diversiteit naar werking en doelgroepen binnen onze organisatie. De toepassing van de parameters door de inschrijvers wordt beoordeeld binnen de gunningscriteria. Deze parameters zijn: lokaal vakmanschap – suikervrij/arm – fairtrade – alcoholvrij/arm. Voorbeelden: - een dienstencentrum kan inzetten op alcoholvrije bieren en suikervrije dranken. - een ontmoetingscentrum kan inzetten op lokale pilsen en speciale bieren, suikervrije dranken en fairtrade vruchtensappen. - en kinderdagverblijf neemt vooral natuurwater af voor de bereiding van babyvoeding, - op recepties (met derden) binnen onze organisatie wordt de kaart van fairtrade en lokaal vakmanschap getrokken. Elke inschrijver dient een ingevulde inventarislijst in en stelt daarnaast een uitgebreidere catalogus met alle beschikbare producten ter beschikking. De inschrijver vult zelf het merk in van het aangeboden product, samen met de bijhorende inhoud per fles en inhoud per aangeboden verpakkingseenheid. De prijsvergelijking is enkel van toepassing op de inventarislijst, de andere gunningscriteria (gebaseerd op onze parameters) zijn van toepassing op de catalogus.
Interne identificatiecode: 2024/3169 1_1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 15982000 Frisdranken
Aanvullende classificatie (cpv): 15000000 Voeding, dranken, tabak en aanverwante producten
Aanvullende classificatie (cpv): 15961000 Bier
Aanvullende classificatie (cpv): 15981000 Mineraalwater

5.1.2 Plaats van uitvoering

Stad: Kortrijk
Postcode: 8500
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Kortrijk (BE254)
Land: België
Aanvullende informatie: Diverse locaties op grondgebied Kortrijk

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 01/01/2025
Einddatum van de duur: 31/12/2028

5.1.5 Waarde

Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 2 000 000 Euro

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
Aanvullende informatie: Het maximum bestelbedrag over de looptijd van het contract bedraagt voor de 3 gegunden samen 2.000.000€. Wordt dit bedrag eerder bereikt, dan zal de aanbestedende overheid een nieuwe opdracht op de markt zetten.

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: drie referenties van leveringen van gelijkaardige producten zoals voorzien in het huidig bestek (waters, frisdranken en bieren) die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De leveringen worden aangetoond door attesten in bijlage te laten invullen door de bevoegde autoriteit. Er moet minstens één gelijkaardig leveringscontract op vlak van financiële groot orde. Er moet minstens één gelijkaardig leveringscontract zijn waarbij geleverd wordt aan één of meerdere zorginstellingen. Minimumeisen: De inschrijvers geven een lijst met opdrachten met vermelding van bedrag, contactgegevens contactpersoon. De aanbestedende overheid behoud zich het recht voor de gegevens te verifiëren. Het niet of onvolledig toevoegen van deze referentielijst kan leiden tot het weren van de offerte.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Bestelinfo - toegang online catalogusMinimumeisen: De leverancier geeft bij de offerte inloggegevens mee zodat het webportaal om bestellingen te plaatsen door de gebouwverantwoordelijken geraadpleegd kan worden. De leverancier geeft een voorbeeld mee van hoe een bestelling er uit ziet (standaard producten + aanvullende producten zoals klein en groot gratis horecamateriaal). Het niet meegeven van deze inloggegevens en bestelvoorbeeld kan leiden tot het weren van de offerte.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Gegevens leverafspraken. Minimumeisen: De inschrijver voegt een document bij waarop alle gegevens vermeld staan met betrekking op de leverafspraken: - contactpersoon gewone dagelijkse leveringen; - contactpersoon noodleveringen (avond of weekend); - contactpunt klachtenbehandeling met registratie van gemaakte meldingen; - contactpunt productenlijst + catalogus aanvullende dranken; - contactpunt catalogus klein horeca- en uitbatingsmateriaal; - contactpunt catalogus groot horeca- en uitbatingsmateriaal. Het niet bijvoegen van dit document kan leiden tot het weren van de offerte.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Kunnen aantonen dat er voldoende personeel en materiaal is om de leveringen tijdig bij de klant te krijgen op de vooropgestelde dagen.Minimumeisen: De inschrijver toont aan in een document, met voldoende argumentatie dat hij dergelijke opdracht aankan. Het niet bijvoegen van dit document kan leiden tot het weren van de offerte.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Catalogus aanvullende dranken + korting.Minimumeisen: Er wordt een catalogus bijgeleverd van de normaal leverbare producten aanleunend bij het bestek. De catalogus wordt ofwel in pfd-formaat ofwel via inloggegevens op een webportaal toegankelijk gesteld. Alle eenheidsprijzen + toepasbare korting op de producten uit catalogus worden duidelijk meegedeeld. De catalogus vermeldt alle leverbare producten met duidelijke verpakkingshoeveelheden. Voor deze aanvullende catalogus MOET een korting meegedeeld worden (al dan niet per productgroep). Het niet bijvoegen van deze catalogus kan leiden tot weren van de offerte.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Catalogus gratis klein horeca- en uitbatingsmateriaalMinimumeisen: De catalogus omvat minimum volgende gratis verkrijgbare artikelen: - bierkaartjes; - flesopeners; - plateaus; - merkgebonden glazen (diverse gevraagde alcoholische- en niet-alcoholische dranken) De catalogus wordt ofwel in pfd-formaat ofwel via inloggegevens op een webportaal toegankelijk gesteld. De inschrijver vermeldt duidelijk hoe deze gratis kleine artikelen aangevraagd kunnen worden. De inschrijver vermeldt eveneens duidelijk hoeveel dagen op voorhand deze artikelen aangevraagd moeten worden. Het niet bijvoegen van deze catalogus kan leiden tot het weren van de offerte.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Catalogus gratis groot horeca- en uitbatingsmateriaal.Minimumeisen: De catalogus omvat minimum volgende gratis grote verkrijgbare uitbatingsmaterialen voor evenementen op de verschillende leverlocaties binnen de organisatie Kortrijk: - (mobiele) tapinstallaties voor bier; - (mobiele) frisdrankentaps; - (mobiele) (bak)frigo's; - (mobiele) koelcellen; - (mobiele) afwasbakken; - (mobiele) bars; - parasols; - ... De catalogus wordt ofwel in pfd-formaat of via inloggegevens op een webportaal toegankelijk gesteld. De inschrijver vermeldt duidelijk hoe deze gratis artikelen aangevraagd kunnen worden. De inschrijver vermeldt eveneens duidelijk hoeveel dagen op voorhand deze artikelen aangevraagd moeten worden. Al het materiaal moet voldoen aan de Europese keurmerken op vlak van veiligheid, correcte keuringsverslagen zijn beschikbaar en moeten in goede staat verkeren. Het niet bijvoegen van deze catalogus kan leiden tot het weren van de offerte.
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: zie minimumeisenMinimumeisen: Louter door het indienen van een offerte verklaart de inschrijver de nodige financiële draagkracht te bezitten voor het kunnen uitvoeren van deze overheidsopdracht.
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen. * Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast. De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure. Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan: - het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen; - de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Prijs
Gewicht (punten, exact): 60
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Assortiment bieren
Gewicht (punten, exact): 15
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Assortiment frisdranken en vruchtensappen
Gewicht (punten, exact): 10
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Promo en event-materiaal
Gewicht (punten, exact): 10
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Leveringsmodaliteiten
Gewicht (punten, exact): 5
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.11 Aanbestedingsstukken

Adres van de aanbestedingsstukken: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/3169/I4/2024

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 05/11/2024 08:30 +01:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 240 Dag
Informatie over de openbare opening:
Openingsdatum: 05/11/2024 08:30 +01:00
Plaats: stad Kortrijk, Grote Markt 54 te 8500 Kortrijk
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: stad Kortrijk
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Facility - team aankoop

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: stad Kortrijk
Registratienummer: BE 0207.494.678
Postadres: Grote Markt 54
Stad: Kortrijk
Postcode: 8500
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Kortrijk (BE254)
Land: België
Contactpunt: Sabien Maes
Telefoon: +32 56244886
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt

8.1 ORG-0002

Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: BE 0931.814.266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Stad: Brussel
Postcode: 1040
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 22349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

8.1 ORG-0003

Officiële naam: Facility - team aankoop
Registratienummer: fta
Postadres: Budastraat 27
Stad: Kortrijk
Postcode: 8500
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Kortrijk (BE254)
Land: België
Contactpunt: Sabien Maes
Telefoon: +32 56244886
Rollen van deze organisatie:
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: d96467dd-6a2c-4f93-9a7f-f123f082939b - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 24/09/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 24/09/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands

11.2 Informatie over de bekendmaking

Annonces similaires du BDA :