Uz Leuven

Raamovereenkomst voor het leveren (huur + aankoop) en plaatsen van werfcontainers



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: PREFABGEBOUWEN
RAAMOVEREENKOMST VOOR HET LEVEREN (HUUR + AANKOOP) EN PLAATSEN VAN WERFCONTAINERS

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: UZ Leuven
Rechtsvorm van de koper: Publiekrechtelijke instelling
Activiteit van de aanbestedende dienst: Gezondheid

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Raamovereenkomst voor het leveren (huur + aankoop) en plaatsen van werfcontainers
Beschrijving: Voor de realisatie van het masterplan 2.0 van UZ Leuven zullen diverse bouwprojecten uitgevoerd worden op verschillende locaties op de campus binnen de ringweg en dit binnen eenzelfde tijdsbestek (2025-2035) – zie overzichtsplan in Bijlage. Gezien de zeer hoge densiteit aan bouwvolumes/ bebouwing op campus Gasthuisberg en alle ziekenhuis gerelateerde infrastructuur die operationeel en bereikbaar dient te blijven, is er in de onmiddellijke omgeving van de bouwprojecten zeer weinig werfruimte beschikbaar, en ook de toegankelijkheid van/naar de werven is vaak beperkt. UZL wenst daarom de wervenorganisatie campusbreed te bekijken en te optimaliseren en voorziet daarom in een contractor dorp nabij de afrit van de E314 (Terbankstraat) om allerhande faciliteiten voor de bouwprojecten op een centrale plaats onder te brengen. Dit contractor dorp omvat o.a.  Parkeerplaatsen voor aannemers  Stationeerzone met aanmeldkeet voor leveringen/transporten  Stockagezone (materialen + grondopslag)  Facilitaire zone (plaats voor werfburelen, sanitair) ***Zie overzichtsplan in Bijlage*** Op dit contractor dorp zijn er werfcontainers nodig voor: - Een aanmeldkeet: deze is vlakbij de stationeerzone voor vrachtwagens gelegen en omvat een loket waar leveranciers zich kunnen aanmelden, alsook een ruimte met minimaal 2 flexplekken, en een multifunctionele ruimte voor (ad hoc) vergaderingen en/of presentaties. - Een aantal gemeenschappelijke sanitaire units: met voldoende toiletten voor al het personeel dat op het contractor dorp verblijft, steeds te voorzien van een fecaliëntank (er is immers geen rechtstreeks aansluiting op de riolering). - Werfburelen: aangezien het terrein waar de werfburelen geplaatst worden onder helling ligt, wordt er uitgegaan van modules van telkens 5 aan elkaar geschakelde werfcontainers van 6mx3m, 2 bouwlagen hoog, met telkens een afstand tussen deze modules om het niveauverschil op te vangen. - Een vergaderzaalmodule. Deze zullen niet op het contractor dorp zelf geplaatst worden, maar op de nabijgelegen dakplaat van Parking West. ***Principe tekeningen van deze modules zijn toegevoegd als Bijlage*** De opdracht van de raamovereenkomst ‘werfcontainers’ houdt in:  het verder intekenen van het inrichtingsplan voor de werfcontainers op het contractor dorp waarbij een zo optimale schikking bekomen kan worden, dit op basis van het principe plan UZL  het ontwerpen, leveren en plaatsen van een aanmeldkeet naast de stationeerzone  het ontwerpen, leveren en plaatsen van gemeenschappelijke sanitaire units  het ontwerpen, leveren en plaatsen van modulaire werfcontainers voor bureelfunctie en/of vergaderruimte en mogelijke uitbreiding in verschillende fasen op afroep.  het aansluiten en inregelen van nutsvoorzieningen inclusief onderhoud tijdens garantieperiode  aanpassingswerken bij wijzigingen indien nodig De opdracht omvat eveneens: - het opmaken van de uitvoeringsplannen volgens de geldende wetgevingen - de nodige studies (stabiliteit, technische installaties,…) - de ondersteuningsconstructie - het wind- en waterdicht maken - de volledige binnenafwerking - het meubilair - toe- en afvoerleidingen sanitair - de sanitaire toestellen - de elektrische installatie (sterkstroom en zwakstroom) - de verlichting - de brandblusmiddelen en branddetectie - de wettelijke signalisatie en evacuatieplannen - de wettelijke veiligheidsvoorzieningen - het datanetwerk - de toegangshelling en -trappen - de ventilatie - de verwarming en de koeling - de volledige opkuis van het gebouw voor oplevering - de keuring van de technische installaties - de demontage (indien verhuur) - opstellen van as-built / postinterventie dossier Aangezien de aanmeldkeet, de gemeenschappelijke sanitaire keten en de eerste 2 modules werfburelen zeker voor een lange periode blijven staan, worden deze aangekocht. Bijkomende modules werfburelen en/of vergadermodule worden in eerste instantie gehuurd. De Opdrachtgever behoudt echter de mogelijkheid om de gehuurde module werfcontainers na verloop van tijd eveneens aan te kopen op basis van een overeen te komen restwaarde. Het staat de aanbieder vrij om, binnen de minimale vereisten verder in dit document beschreven, verschillende uitvoeringsmethodes voor te stellen binnen de modulaire containerbouw. UZ Leuven zal de verschillende voorstellen evalueren op: 1. prijs (zowel huur- als aankoopformules worden in overweging genomen) 2. realisatietijd (inclusief productie- en plaatsingstijd) 3. plan van aanpak 4. energieverbruik en gebruik van duurzame materialen. De kosten voor transport, plaatsing en demontage zijn telkens inbegrepen in de prijs. Algemene administratieve bepalingen zijn van toepassing: https://www.uzleuven.be/nl/technische-dienst/administratieve-bepalingen.
Identificatiecode van de procedure: e2d80760-3992-4954-b8bd-b8a6e9ab470b
Interne identificatiecode: PPP0WC-418/4540/P8203
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 44211000 Prefabgebouwen

2.1.3 Waarde

Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 2 000 000 Euro

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: Raamovereenkomst voor het leveren (huur + aankoop) en plaatsen van werfcontainers
Beschrijving: Voor de realisatie van het masterplan 2.0 van UZ Leuven zullen diverse bouwprojecten uitgevoerd worden op verschillende locaties op de campus binnen de ringweg en dit binnen eenzelfde tijdsbestek (2025-2035) – zie overzichtsplan in Bijlage. Gezien de zeer hoge densiteit aan bouwvolumes/ bebouwing op campus Gasthuisberg en alle ziekenhuis gerelateerde infrastructuur die operationeel en bereikbaar dient te blijven, is er in de onmiddellijke omgeving van de bouwprojecten zeer weinig werfruimte beschikbaar, en ook de toegankelijkheid van/naar de werven is vaak beperkt. UZL wenst daarom de wervenorganisatie campusbreed te bekijken en te optimaliseren en voorziet daarom in een contractor dorp nabij de afrit van de E314 (Terbankstraat) om allerhande faciliteiten voor de bouwprojecten op een centrale plaats onder te brengen. Dit contractor dorp omvat o.a.  Parkeerplaatsen voor aannemers  Stationeerzone met aanmeldkeet voor leveringen/transporten  Stockagezone (materialen + grondopslag)  Facilitaire zone (plaats voor werfburelen, sanitair) ***Zie overzichtsplan in Bijlage*** Op dit contractor dorp zijn er werfcontainers nodig voor: - Een aanmeldkeet: deze is vlakbij de stationeerzone voor vrachtwagens gelegen en omvat een loket waar leveranciers zich kunnen aanmelden, alsook een ruimte met minimaal 2 flexplekken, en een multifunctionele ruimte voor (ad hoc) vergaderingen en/of presentaties. - Een aantal gemeenschappelijke sanitaire units: met voldoende toiletten voor al het personeel dat op het contractor dorp verblijft, steeds te voorzien van een fecaliëntank (er is immers geen rechtstreeks aansluiting op de riolering). - Werfburelen: aangezien het terrein waar de werfburelen geplaatst worden onder helling ligt, wordt er uitgegaan van modules van telkens 5 aan elkaar geschakelde werfcontainers van 6mx3m, 2 bouwlagen hoog, met telkens een afstand tussen deze modules om het niveauverschil op te vangen. - Een vergaderzaalmodule. Deze zullen niet op het contractor dorp zelf geplaatst worden, maar op de nabijgelegen dakplaat van Parking West. ***Principe tekeningen van deze modules zijn toegevoegd als Bijlage*** De opdracht van de raamovereenkomst ‘werfcontainers’ houdt in:  het verder intekenen van het inrichtingsplan voor de werfcontainers op het contractor dorp waarbij een zo optimale schikking bekomen kan worden, dit op basis van het principe plan UZL  het ontwerpen, leveren en plaatsen van een aanmeldkeet naast de stationeerzone  het ontwerpen, leveren en plaatsen van gemeenschappelijke sanitaire units  het ontwerpen, leveren en plaatsen van modulaire werfcontainers voor bureelfunctie en/of vergaderruimte en mogelijke uitbreiding in verschillende fasen op afroep.  het aansluiten en inregelen van nutsvoorzieningen inclusief onderhoud tijdens garantieperiode  aanpassingswerken bij wijzigingen indien nodig De opdracht omvat eveneens: - het opmaken van de uitvoeringsplannen volgens de geldende wetgevingen - de nodige studies (stabiliteit, technische installaties,…) - de ondersteuningsconstructie - het wind- en waterdicht maken - de volledige binnenafwerking - het meubilair - toe- en afvoerleidingen sanitair - de sanitaire toestellen - de elektrische installatie (sterkstroom en zwakstroom) - de verlichting - de brandblusmiddelen en branddetectie - de wettelijke signalisatie en evacuatieplannen - de wettelijke veiligheidsvoorzieningen - het datanetwerk - de toegangshelling en -trappen - de ventilatie - de verwarming en de koeling - de volledige opkuis van het gebouw voor oplevering - de keuring van de technische installaties - de demontage (indien verhuur) - opstellen van as-built / postinterventie dossier Aangezien de aanmeldkeet, de gemeenschappelijke sanitaire keten en de eerste 2 modules werfburelen zeker voor een lange periode blijven staan, worden deze aangekocht. Bijkomende modules werfburelen en/of vergadermodule worden in eerste instantie gehuurd. De Opdrachtgever behoudt echter de mogelijkheid om de gehuurde module werfcontainers na verloop van tijd eveneens aan te kopen op basis van een overeen te komen restwaarde. Het staat de aanbieder vrij om, binnen de minimale vereisten verder in dit document beschreven, verschillende uitvoeringsmethodes voor te stellen binnen de modulaire containerbouw. UZ Leuven zal de verschillende voorstellen evalueren op: 1. prijs (zowel huur- als aankoopformules worden in overweging genomen) 2. realisatietijd (inclusief productie- en plaatsingstijd) 3. plan van aanpak 4. energieverbruik en gebruik van duurzame materialen. De kosten voor transport, plaatsing en demontage zijn telkens inbegrepen in de prijs. Algemene administratieve bepalingen zijn van toepassing: https://www.uzleuven.be/nl/technische-dienst/administratieve-bepalingen.
Interne identificatiecode: P8203_1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 44211000 Prefabgebouwen

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Herestraat 49
Stad: Leuven
Postcode: 3000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België
Aanvullende informatie: Campus Gasthuisberg

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 15/04/2025
Einddatum van de duur: 14/04/2029

5.1.5 Waarde

Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 2 000 000 Euro

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Overeenkomstig artikel 68, §1 van het KBP toont de inschrijver zijn technische en professionele capaciteit door het feit dat hij over voldoende ervaring beschikt, aangetoond door de juiste referenties over vroeger uitgevoerde opdrachten. Minimumeisen: De inschrijver beschikt over ten minste drie referenties voor de uiterste indieningsdatum van leveringen en installaties uitgevoerd van elk ten minste: - minimale jaaromzet op projectniveau bevragen: 500.000 €/jaar én - minstens 2,5 miljoen euro totaalomzet project --> Bewijsmiddel in te dienen door de inschrijver: een lijst van leveringen en installaties in die zijn uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar. Een referentie betreft: de levering en installatie van containers op eenzelfde site, voor eenzelfde bestelling. Voor elke referentie van vermeldt de inschrijver: o Het aantal geïnstalleerde containers (waaronder het aantal geïnstalleerde containers “sanitair”) o De indienststellingstermijn, o Het bedrag (in EUR incl. BTW), o de datum, o de bestemmeling van de overheid of de privé. Ziekenhuiscontext geprefereerd of niet? (mss niet echt relevant hier)
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.Minimumeisen: De inschrijver heeft minimaal een VCA-certficiering met 2 sterren, uitgereikt door een erkende instantie, en voegt dit certificaat bij zijn kandidatuur.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Erkenning aannemersMinimumeisen: Minimaal klasse D ** verder te verfijnen ?? **
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Een document uitgaande van een erkend accountingkantoor of revisor met vermelding van de Z scoren (Altman) van de kandidaat/inschrijver. Berekeningswijze in geval van private onderneming niet beursgenoteerd: 0,717 x werkkapitaal / totale bezittingen + 0,847 x totaal van ingehouden winsten / totale bezittingen + 3,107 x winst voor belastingen en intrest / totale bezittingen + 0,420 x boekwaarde van de bezittingen / boekwaarde van de schulden + 0,998 omzet / totale bezittingen. Berekeningswijze in geval van beursgenoteerde productiebedrijven: 1,2 x werkkapitaal / totale bezittingen + 1,4 x totaal van ingehouden winsten / totale bezittingen + 3,3 x winst voor belastingen en intrest / totale bezittingen + 0,6 x marktwaarde van het bedrijf / boekwaarde van de schulden + 1,0 omzet / totale bezittingen. De score dient bevestigd te worden door boekhouder of revisor, met vermelding van naam en erkenningsnummer.Minimumeisen: Een document van een erkend accountingkantoor of revisor waaruit blijkt dat de kandidaat/inschrijver, op heden, een Z-score (Altman) heeft van minstens 1,8.
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Overeenkomstig artikel 67, §1er, 2° van het KBP, toont de inschrijver zijn economische en financiële draagkracht aan door een verklaring betreffende de totale omzet en, in voorkomend geval, de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen.Minimumeisen: De inschrijver behaalt een jaaromzet van minimaal EUR 2.000.000,00 (exclusief BTW) in het volgende vakgebied: levering, installatie en verhuur van containers.
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen:
Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 3
Maximumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure kan worden uitgenodigd: 5
De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Prijs
Gewicht (punten, exact): 60
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Planning (uitvoeringsplanning, maximale afroeptermijnen nieuwe units, flexibiliteit...)
Gewicht (punten, exact): 20
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Plan van aanpak
Gewicht (punten, exact): 10
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Duurzaamheid
Gewicht (punten, exact): 10
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.11 Aanbestedingsstukken

Adres van de aanbestedingsstukken: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/418/WC/2024

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (3 % van het geraamde bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental (€ 30.000,00))
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 24/10/2024 10:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 180 Dag
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Ondernemingsrechtbank - afdeling Leuven
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: UZ Leuven
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: UZ Leuven

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: UZ Leuven
Registratienummer: 0419.052.173
Postadres: Herestraat 49
Stad: Leuven
Postcode: 3000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België
Contactpunt: Cel Overheidsopdrachten
Telefoon: +32 16345253
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt

8.1 ORG-0002

Officiële naam: Ondernemingsrechtbank - afdeling Leuven
Registratienummer: 0308.357.753
Postadres: Ferdinand Smoldersplein 5
Stad: Leuven
Postcode: 3000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België
Telefoon: +32 25426511
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: 887b77d6-09e6-4116-aef8-a591968dfca4 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 20/09/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 20/09/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands

11.2 Informatie over de bekendmaking

Annonces similaires du BDA :