Provincie Oost-vlaanderen

Deinze - Provinciaal domein De Brielmeersen : bouw van cafetaria - Loten : ruwbouw + afwerking + technieken + lift + omgevingsaanleg



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: BOUWEN VAN CAFETERIA
DEINZE - PROVINCIAAL DOMEIN DE BRIELMEERSEN : BOUW VAN CAFETARIA - LOTEN : RUWBOUW + AFWERKING + TECHNIEKEN + LIFT + OMGEVINGSAANLEG

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling - Wijziging van een aankondiging

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: Provincie Oost-Vlaanderen
Rechtsvorm van de koper: Regionale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Deinze - Provinciaal domein De Brielmeersen : bouw van cafetaria - Loten : ruwbouw + afwerking + technieken + lift + omgevingsaanleg
Beschrijving: De opdracht betreft de realisatie van een nieuwbouw cafetaria op het Provinciaal Domein De Brielmeersen in Deinze. De nieuwbouw omvat 2 gelagzalen, een keuken met ondersteunende ruimtes (bergingen, afwasruimtes, …), een sanitair blok, een speelzolder, een multifunctioneel lokaal en een administratieve ruimte. Tot de opdracht behoort ook de aanleg van de directe omgevingsaanleg: de toegangspaden tot het gebouw en de terrassen. Loten: ruwbouw + afwerking + technieken + lift + omgevingsaanleg. Ontsluiting en mogelijke hinder tijdens de werken : Het domein De Brielmeersen is 24/24u toegankelijk voor bezoekers. De site zal eveneens toegankelijk blijven gedurende de periode van de werken. Toegang site voor werftransport zoveel mogelijk te organiseren via het jaagpad, enkel bereikbaar vanaf de kant Lucien Matthijslaan. Toegang via de loods (kant Schipdonkkanaal) enkel mogelijk tussen 6u en 9u s ochtends én in overleg met de domeinbeheerder. Deze toegang is echter zoveel als mogelijk te vermijden om de impact op de werking zo minimaal mogelijk te houden. Mogelijks dienen de bestaande paden aangepast/verstevigd te worden ifv de bereikbaarheid van de werfzone. Op het eiland in de vijver nabij de nieuwe cafetaria bevindt zich een reigerkolonie (broedseizoen februari-juni). Om verstoring van het broedproces te vermijden kunnen ev. bijkomende maatregelen noodzakelijk zijn om ongewenste effecten van bepaalde werkzaamheden teniet te doen. Gunning kan enkel plaatsvinden mits het bekomen van de omgevingsvergunning. Uiterste beslissingsdatum : 21 augustus 2024.
Identificatiecode van de procedure: a31f593d-6f6e-4beb-8f56-abc020f4fc2e
Interne identificatiecode: PPP0AK-4094/4530/2014-0854
Type procedure: Openbaar
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45212423 Bouwen van cafeteria

2.1.4 Algemene informatie

Aanvullende informatie: De gunning kan enkel plaatsvinden mits het bekomen van de omgevingsvergunning. Uiterste beslissingsdatum : 21 augustus 2024. De werken dienen zo vlug mogelijk na gunning aan te vatten, naar schatting 20 oktober 2024.
Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie verklaring op erewoord)

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: Deinze - Provinciaal domein De Brielmeersen : bouw van cafetaria - Loten : ruwbouw + afwerking + technieken + lift + omgevingsaanleg
Beschrijving: De opdracht betreft de realisatie van een nieuwbouw cafetaria op het Provinciaal Domein De Brielmeersen in Deinze. De nieuwbouw omvat 2 gelagzalen, een keuken met ondersteunende ruimtes (bergingen, afwasruimtes, …), een sanitair blok, een speelzolder, een multifunctioneel lokaal en een administratieve ruimte. Tot de opdracht behoort ook de aanleg van de directe omgevingsaanleg: de toegangspaden tot het gebouw en de terrassen. Loten: ruwbouw + afwerking + technieken + lift + omgevingsaanleg. Ontsluiting en mogelijke hinder tijdens de werken : Het domein De Brielmeersen is 24/24u toegankelijk voor bezoekers. De site zal eveneens toegankelijk blijven gedurende de periode van de werken. Toegang site voor werftransport zoveel mogelijk te organiseren via het jaagpad, enkel bereikbaar vanaf de kant Lucien Matthijslaan. Toegang via de loods (kant Schipdonkkanaal) enkel mogelijk tussen 6u en 9u s ochtends én in overleg met de domeinbeheerder. Deze toegang is echter zoveel als mogelijk te vermijden om de impact op de werking zo minimaal mogelijk te houden. Mogelijks dienen de bestaande paden aangepast/verstevigd te worden ifv de bereikbaarheid van de werfzone. Op het eiland in de vijver nabij de nieuwe cafetaria bevindt zich een reigerkolonie (broedseizoen februari-juni). Om verstoring van het broedproces te vermijden kunnen ev. bijkomende maatregelen noodzakelijk zijn om ongewenste effecten van bepaalde werkzaamheden teniet te doen. Gunning kan enkel plaatsvinden mits het bekomen van de omgevingsvergunning. Uiterste beslissingsdatum : 21 augustus 2024.
Interne identificatiecode: 2014-0854

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45212423 Bouwen van cafeteria
Aanvullende classificatie (cpv): 45212423 Bouwen van cafeteria

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Lucien Matthijslaan
Stad: Deinze
Postcode: 9800
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Gent (BE234)
Land: België
Aanvullende informatie: Provinciaal domein De Brielmeersen

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 20/10/2024
Looptijd: 280 {code|name|duration-unit.CALENDAR_DAY}

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Ervaring: portfolio van eigen referentiesMinimumeisen: Het portfolio moet in totaal 3 referentieprojecten bevatten, waarvan : - 2 projecten die de inschrijver zelf heeft uitgevoerd en die aan volgende minimum-eisen voldoen: A. De referentieprojecten zijn uitgevoerd gedurende de afgelopen 5 jaren, meer specifiek: de projecten zijn voorlopig opgeleverd ten laatste 5 jaar vóór de aankondiging van deze opdracht. B. De referentieprojecten dienen een uitvoeringsbedrag van minimum 1.000.000 EUR excl. BTW te kennen (bedragen worden geactualiseerd naar de datum van aankondiging van deze opdracht). C. De referentieprojecten werden in hoofdaanneming gerealiseerd onder leiding en verantwoordelijkheid van de inschrijver. D. Het betreft een project gerealiseerd in een houten gelamelleerde draagstructuur. - 1 project dat de inschrijver zelf heeft uitgevoerd en dat voldoet aan volgende minimumeisen : A. De referentieprojecten zijn uitgevoerd gedurende de afgelopen 5 jaren, meer specifiek: de projecten zijn voorlopig opgeleverd ten laatste 5 jaar vóór de aankondiging van deze opdracht. B. De referentieprojecten dienen een uitvoeringsbedrag van minimum 1.000.000 EUR excl. BTW te kennen (bedragen worden geactualiseerd naar de datum van aankondiging van deze opdracht). C. De referentieprojecten werden in hoofdaanneming gerealiseerd onder leiding en verantwoordelijkheid van de inschrijver. D. Het project werd aanbesteed volgens de wet op de overheidsopdrachten. De referentieprojecten worden genummerd. Er wordt slechts rekening gehouden met even veel referentieprojecten als er gevraagd werden en wel in volgorde van nummering. De overtollige worden niet beoordeeld. Bij de opgave van de referentieprojecten zit verplicht een nota die de volgende zaken bevat: A. De basisgegevens, met name: 1. De opdrachtgever en de contactgegevens van haar contactpersoon, 2. De ligging, 3. Het tijdstip van start der werken, het tijdstip van voorlopige oplevering, 4. Het geplande en/of gehaalde bouwbudget, 5. Het al dan niet onderworpen zijn aan de wetgeving op overheidsopdrachten, 6. Het aandeel van de inschrijver-uitvoerder in het project. B. De inhoudelijke gegevens van het project en de bouwkwaliteit, met info over o.a. elementen zoals duurzaamheid, energieverbruik, rentabiliteit, kostprijsbenadering, de wijze van samenwerking met de opdrachtgever. De nota telt per referentieproject telkens maximaal 4 A4-bladzijden recto, beeldmateriaal inbegrepen. Bij elk formulier moet een certificaat van goede uitvoering toegevoegd worden. Een certificaat van goede uitvoering moet minstens volgende zaken bevestigen: de opdracht, het uitvoeringsbedrag, de periode, de oplevering, contactpersoon, de goede uitvoering en ook de bevestiging daarvan. Het certificaat toont aan dat de beschreven ambities en prestaties gehaald werden. Het certificaat van goede uitvoering wordt niet meegeteld bij het toegestane aantal pagina's. Als een attest van goede uitvoering ontbrekende, onvolledige of tegenstrijdige informatie bevat, kan de aanbestedende overheid of de bouwheer de betrokken inschrijver (of rechtstreeks de aanbestedende overheid of de bouwheer van de referentie) om aanvullende informatie vragen. Een inschrijver kan geselecteerd worden wanneer het gevraagde aantal eigen referenties omtrent de opdracht worden gegeven conform bovenstaande vereisten én de aanbestedende overheid oordeelt dat de relevantie voor de opdracht is aangetoond. Als een inschrijver niet het gevraagde aantal referenties presenteert of als niet aan alle kenmerken wordt voldaan, wordt hij automatisch niet geselecteerd. Wanneer de verstrekte informatie over een referentie in strijd is met de bovenstaande minimumeisen, is ze de facto niet-conform (bijvoorbeeld werken die niet voldoen aan de minimale uitvoeringsbedragen of aan de maximale ouderdom).
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Vakbekwaamheid - teamsamenstellingMinimumeisen: De inschrijver toont aan dat hij een uitvoerdersteam kan inzetten dat beschikt over de nodige kennis, ervaring en competenties om de opdracht tot algemene voldoening uit te voeren. In het uitvoerdersteam worden volgende deskundigen of deskundigheden verplicht opgenomen: - Werfleider o Min. 5 jaar relevante werkervaring o Min. in het bezit van een bachelordiploma van een bouwkundige opleiding o Ervaring als werfleider van min. 1 project (nieuwbouw of renovatie) van minimaal 1 000 000 €, excl. BTW De werfleider staat in voor de dagelijkse werfleiding en coördinatie van de werf. Van de werfleider wordt tevens verwacht dat hij deelneemt aan de wekelijkse werfvergaderingen. Evaluatie : geschikt of niet geschikt. - Projectleider o Min. 10 jaar relevante werkervaring o Ervaring in een opdracht waar hij belast was met de projectleiding voor de aannemer die voor die referentie belast was met de coördinatie van de onderaannemers o Ervaring als projectleider van minstens 1 project (nieuwbouw of renovatie) van minimaal 1 000 000 €, excl. BTW De projectleider is de trekker van de opdracht en de contactpersoon voor de aanbestedende overheid; de projectleider staat in voor de coördinatie en controle van de opdracht. Evaluatie : geschikt of niet geschikt. Het staat de inschrijver vrij om bijkomende deskundigen op te nemen die hij nuttig acht voor de uitvoering van deze specifieke opdracht. Van de werfleider, de projectleider en de eventuele bijkomende deskundigen wordt gevraagd: een cv met max. twee A4-pagina’s in een leesbare tekengrootte, met inbegrip van de relevante opleidingen, werkervaringen of onderwijsopdrachten. Deze cv’s worden toegevoegd aan het portfolio. De voorgestelde personen moeten daadwerkelijk bijdragen aan de uitvoering van de opdracht. Deze personen kunnen alleen worden vervangen in geval van overmacht en door personen waarvoor de bouwheer de toestemming geeft (gelijkwaardig cv). De personen die worden voorgesteld voor de profielen als werfleider en projectleider zullen kunnen worden uitgenodigd om actief deel te nemen aan de onderhandelingen indien de inschrijver wordt geselecteerd voor de fase van de offertes. Een inschrijver kan geselecteerd worden als hij een uitvoerdersteam opgeeft dat, op basis van de ingediende cv’s, voldoet aan bovenstaande vereisten.
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Jaarlijkse minimumomzetMinimumeisen: Een bewijs van de jaarlijkse minimumomzet in het domein waarop de opdracht betrekking heeft (KB Plaatsing, artikel 67§3 van KB Pl 2017) van minstens 1.900.000 EUR
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen. * De opdrachtgever zal dmv Telemarc/digiflow volgende controles doen : - RSZ-schulden - FOD-fiscale schulden - KBO- niet-faillissement - FOD-btw-hoedanigheid Alvorens over te gaan tot gunning zal de opdrachtgever moeten nagaan of de gekozen inschrijver zich niet in één van volgende uitsluitingssituaties bevindt : Art. 61 [KB 18/04/2017) § 1. Overeenkomstig artikel 67 van de wet wordt in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de aanbestedende overheid kennis heeft, veroordeeld is voor : 1° deelneming aan een criminele organisatie; 2° omkoping; 3° fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002; 4° terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten; 5° witwassen van geld of financiering van terrorisme; 6° kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel; 7° tewerkstelling van onderdanen van derde landen die illegaal in het land verblijven. Met het oog op de toepassing van deze paragraaf moet de inschrijver een uittreksel uit het strafregister, dat hoogstens 3 maand oud is, op naam van de firma bij FOD Justitie opvragen en bij de offerte voegen. Dit uittreksel kan door rechtspersonen worden opgevraagd via het online contactformulier van FOD Justitie (https://justitie.belgium.be/nl/contacteer_ons) of via email (strafregister@just.fgov.be). * De kandidaat of inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, moet voldaan hebben aan alle vereisten inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid. De opdracht wordt slechts gegund onder voorwaarden dat de aannemer op de dag van de gunning van de opdracht in de afwezigheid verkeert van sociale schulden. De aannemer zal tevens op de datum van betaling van elke vorderingsstaat of factuur, en dit voor de gehele uitvoeringsduur van de opdracht, geen sociale schulden mogen hebben. De aanbestedende overheid zal, conform de op 01/08/2008 en 19/02/2009 in het Belgisch Staatsblad gepubliceerde adviezen van de Commissie voor de Overheidsopdrachten, nagaan of de inschrijvers sociale en fiscale schulden hebben in de zin van de bepalingen van de registratiewetgeving over de hoofdelijke aansprakelijkheid op sociaal en fiscaal vlak. * De buitenlandse kandidaat of inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte, al naargelang, een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of offertes, al naargelang. De opdracht wordt slechts gegund onder voorwaarde dat de aannemer op de dag van de gunning van de opdracht in de afwezigheid verkeert van fiscale schulden. De aannemer zal tevens op datum van betaling van elke vorderingsstaat of factuur, en dit voor de gehele uitvoeringsduur van de opdracht, geen fiscale schulden mogen hebben.
Criterium:
Type: Andere
Beschrijving: Erkenning en registratie van aannemers: D (Bouwwerken), Klasse 5

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Prijs
Gewicht (punten, exact): 90
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Projectmanagement : teamwerking, procesgerichtheid en procesbereidheid, budgetbeheersing, communicatie
Gewicht (punten, exact): 5
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Materialenpaspoort
Gewicht (punten, exact): 5
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.11 Aanbestedingsstukken

Adres van de aanbestedingsstukken: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/4094/AK/2024

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 19/09/2024 09:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 120 Dag
Informatie over de openbare opening:
Openingsdatum: 19/09/2024 09:00 +02:00
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
Informatie over de termijnen voor beroep: In overeenstemming met artikel 14, 15, 23 en 24 van de Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten, zijn de volgende beroepsprocedures bij de Raad van State mogelijk: - een verzoek tot nietigverklaring, binnen een termijn van 60 dagen; - een verzoek tot schorsing (bij uiterst dringende noodzakelijkheid), binnen een termijn van 15 dagen.

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Geen raamovereenkomst
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Dienst Patrimonium
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Provincie Oost-Vlaanderen
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: Provincie Oost-Vlaanderen
Registratienummer: BE 0207 725 795
Postadres: Charles de Kerchovelaan 189
Stad: Gent
Postcode: 9000
Land: België
Contactpunt: Véronique Lefebre
Telefoon: +32 92677000
Fax: +32 92677999
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt

8.1 ORG-0002

Officiële naam: Dienst Patrimonium
Registratienummer: L01
Postadres: Charles de Kerchovelaan 189
Stad: Gent
Postcode: 9000
Land: België
Contactpunt: Elke Goossens
Telefoon: +32 473891674
Rollen van deze organisatie:
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt

8.1 ORG-0003

Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Stad: Antwerpen
Postcode: 2000
Land: België
E-mail: info@3p.eu
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie:
Aanbieder van aanbestedingsdiensten

8.1 ORG-0004

Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: BE 0931 814 266
Postadres: Wetenschapstraat 33
Stad: Brussel (Etterbeek)
Postcode: 1040
Land: België
Telefoon: +32 22349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures

10. Wijziging van een aankondiging

Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: b00eb7a5-5e7e-4a4f-b441-f78b8d8e8ff4-01
Voornaamste reden voor de wijziging: Informatie bijgewerkt
Beschrijving: De opdrachtdocumenten zijn aangepast op 05/09/24. Er zijn twee plannen toegevoegd ivm verduidelijkingen stabiliteit.

10.1 Wijziging van een aankondiging

Identificatiecode afdeling: PROCEDURE

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: 41d34298-ee21-4c4d-8adb-cb4360ef2172 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 05/09/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 05/09/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands

11.2 Informatie over de bekendmaking

Annonces similaires du BDA :