Gemeente Puurs-sint-amands
Binnenrestauratie en herbestemming Sint-Stefanuskerk te Lippelo
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Gemeente Puurs-Sint-Amands
Rechtsvorm van de koper: Lokale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Binnenrestauratie en herbestemming Sint-Stefanuskerk te Lippelo
Beschrijving: De opdracht is om administratieve redenen, volgend uit de regelgeving m.b.t. de goedgekeurde erfgoedpremies en de provinciale premie voor herbestemming, beschreven in 3 afzonderlijke dossierdelen zoals hieronder aangegeven. De werken interfereren en kunnen parallel worden uitgevoerd; de planningsvolgorde, gelijktijdigheid van werken en de algemene werforganisatie worden door de uitvoerder bepaald. Daarbij wordt wel als bijzondere restrictie opgelegd, dat bij opmaak van de planning rekening gehouden moet worden met de in de tijd beperkte uitvoeringsperiode voor de werken (technieken) op de kerkzolders om de beschermde vleermuiskolonies die in de kerk huizen niet te schaden (uitvoeringsperiode zolderwerken > werken uitvoeren voor 31 maart na inspectie op aanwezigheid). Het geheel van de werken binnen de opdracht omvat in hoofdzaak: Interieurrestauratie deel I (A): - Werfinrichting - Restauratie van vloeren - Restauratie van binnenschrijnwerk - Conserverende restauratie van het kerkelijk meubilair Interieurrestauratie deel II (B): - Steigerwerken - Restauratie van wandbepleistering - Restauratie van bepleisterde plafonds en gewelven - Binnenschilderwerken Herbestemmingswerken (C+D) C: Bouwkundige werken en herinrichting - Beperkte ruwbouwwerken (i.f.v. sanitair blok en extra toegang tot de kerk) - Binnenafwerking: lichte scheidingswanden, verlaagde plafonds, binnenvloeren, wandtegels - Binnenschrijnwerk: binnendeuren, trap en borstwering - Meubilair op maat - Schilderwerken D: Technieken - Elektriciteit (incl. verlichtingsarmaturen) - HVAC (verwarming) - Sanitair
Identificatiecode van de procedure: 3c3e82a6-9de0-4cbe-b1e2-2fff1be6dca0
Interne identificatiecode: PPP05I-1510/4433/G-2024-029
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45454100 Restauratiewerkzaamheden
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie verklaring op erewoord)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Binnenrestauratie en herbestemming Sint-Stefanuskerk te Lippelo
Beschrijving: De opdracht is om administratieve redenen, volgend uit de regelgeving m.b.t. de goedgekeurde erfgoedpremies en de provinciale premie voor herbestemming, beschreven in 3 afzonderlijke dossierdelen zoals hieronder aangegeven. De werken interfereren en kunnen parallel worden uitgevoerd; de planningsvolgorde, gelijktijdigheid van werken en de algemene werforganisatie worden door de uitvoerder bepaald. Daarbij wordt wel als bijzondere restrictie opgelegd, dat bij opmaak van de planning rekening gehouden moet worden met de in de tijd beperkte uitvoeringsperiode voor de werken (technieken) op de kerkzolders om de beschermde vleermuiskolonies die in de kerk huizen niet te schaden (uitvoeringsperiode zolderwerken > werken uitvoeren voor 31 maart na inspectie op aanwezigheid). Het geheel van de werken binnen de opdracht omvat in hoofdzaak: Interieurrestauratie deel I (A): - Werfinrichting - Restauratie van vloeren - Restauratie van binnenschrijnwerk - Conserverende restauratie van het kerkelijk meubilair Interieurrestauratie deel II (B): - Steigerwerken - Restauratie van wandbepleistering - Restauratie van bepleisterde plafonds en gewelven - Binnenschilderwerken Herbestemmingswerken (C+D) C: Bouwkundige werken en herinrichting - Beperkte ruwbouwwerken (i.f.v. sanitair blok en extra toegang tot de kerk) - Binnenafwerking: lichte scheidingswanden, verlaagde plafonds, binnenvloeren, wandtegels - Binnenschrijnwerk: binnendeuren, trap en borstwering - Meubilair op maat - Schilderwerken D: Technieken - Elektriciteit (incl. verlichtingsarmaturen) - HVAC (verwarming) - Sanitair
Interne identificatiecode: G-2024-029
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45454100 Restauratiewerkzaamheden
Aanvullende classificatie (cpv): 45454100 Restauratiewerkzaamheden
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Lippelodorp 36
Stad: Puurs-Sint-Amands (Lippelo)
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Mechelen (BE212)
Aanvullende informatie: Sint-Stephanus kerk te Lippelo
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 15/09/2025
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een lijst van, voor de aan te besteden werken relevante referenties, uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar, die vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat. De 3 belangrijkste referenties die worden opgegeven om te voldoen aan de minimumvereisten, worden gestaafd door een kort duidend verslag dat het opdrachtgevend bestuur inzicht biedt over: - Tijdstip en plaats uitvoering - Aard van de werken voorzien bij deze binnenrestauratie (conserverende restauratiemaatregelen, schrijnwerk, technieken, meubilair, …) - Vermelding van de opdrachtgever die de goede uitvoering van de werken kan staven. - De opgave van het deel van de werken dat in onderaanneming werd uitgegeven. - Waarde van de uitgevoerde opdrachtMinimumeisen: Minimaal 3 relevante referenties gerelateerd aan binnenrestauraties (bij voorkeur kerken) en voor een bedrag van minimaal 400.000,00 €.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Beschrijving: Erkenning en registratie van aannemers: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 4
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 100
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 17/09/2024 14:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 90 Dag
Informatie over de openbare opening: Openingsdatum: 17/09/2024 14:00 +02:00
Plaats: Public procurement website
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Gemeente Puurs-Sint-Amands
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Gemeente Puurs-Sint-Amands
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Gemeente Puurs-Sint-Amands
Registratienummer: 0697.609.548
Contactpunt: Leen Notaerts
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie: Aanbieder van aanbestedingsdiensten
8.1 ORG-0003
Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: 0931.814.266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Stad: Brussel (Etterbeek)
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
10. Wijziging van een aankondiging
Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: 2edaf98a-6fba-475b-ad09-6c84fe26cf57-01
Voornaamste reden voor de wijziging: Informatie bijgewerkt
Beschrijving: De opdrachtdocumenten zijn aangepast op 30/08/24.
10.1 Wijziging van een aankondiging
Identificatiecode afdeling: PROCEDURE
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 9fd79ce3-d02c-4306-b910-4c391d470b17 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 03/09/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 03/09/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking