Beschrijving: Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen. De kandidaat vervolledigt de delen I, II, III, (A, B, en C) IV – uitsluitend punt alfa “globale aanduiding geldig voor alle selectiecriteria” en VI. De aandacht wordt er in het bijzonder op gevestigd dat, op straffe van substantiële onregelmatigheid van de offerte: Dat wanneer de inschrijver een combinatie zonder eigen rechtspersoonlijkheid van ondernemers is, een UEA moet aangehecht worden voor elk van deze ondernemers; Dat indien de inschrijver overeenkomstig artikel 78 van de wet van 17 juni 2016 een beroep doet op de draagkracht van andere entiteiten het, UEA ook de in artikel 73 van deze wet genoemde gegevens ten aanzien van die entiteiten bevat. De AO kan kandidaten en inschrijvers tijdens de procedure te allen tijde verzoeken de vereiste ondersteunende documenten geheel of gedeeltelijk in te dienen wanneer dit noodzakelijk is voor het goede verloop van de procedure. Door het indienen van een aanvraag tot deelname en later een offerte met het Uniform Europees Aanbestedingsdocument verklaart de inschrijver impliciet op zijn eer dat hij zich niet in één van wettelijk voorziene verplichte uitsluitingsgevallen bevindt. De AO zal de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord onderzoeken in hoofde van de inschrijver die in aanmerking komt voor de selectie en later, degene wiens offerte het beste gerangschikt is. Daartoe zal zij de betrokken inschrijver vragen via de snelste middelen en binnen de termijn die zij aanduidt, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan. De inlichtingen of documenten die de AO kosteloos via elektronische middelen bij de gegevensbeheerder kan opvragen, zullen door de AO zelf worden opgevraagd. Indien zowel tijdens de procedure plaatsing als bij de eventuele uitvoering mocht blijken dat de deelnemer desbetreffend een valse verklaring afgelegd heeft dan zal de AO van rechtswege gemachtigd worden van de desbetreffende deelnemer een forfaitaire vergoeding voor de administratieve overlast en vertraging ten belope van het overeengekomen bedrag van 2.500 euro af te houden van de hem eventueel nog verschuldigde bedragen en desnoods in te houden op de borgsom Bovendien verbreekt de deelnemer in de uitvoeringsfase hierdoor eenzijdig de overeenkomst, en wordt de AO gemachtigd de opdracht verder te laten uitvoeren door een begunstigde naar zijn keuze op kosten van de betrokken deelnemer; Kosten welke van rechtswege op eenvoudige voorlegging van de factuur kunnen ingehouden worden op de nog verschuldigde bedragen of af te houden van de door hem gestelde borgsom. Tenslotte zal de in gebreke zijnde deelnemer door het loutere feit van deze vaststelling door de AO bij wijze van bijkomende sanctie van rechtswege uitgesloten worden voor een periode van drie jaar van alle gelijkaardige toekomstige opdrachten van haar uitgaande. De AO zal tevens de facultatieve uitsluitingsmogelijkheid voorzien bij onderstaand art. tot een verplichte uitsluiting verheffen: Art.69 7° van de wet overheidsopdrachten van 17 juni 2016: Tenzij in het geval waarbij de kandidaat of inschrijver, overeenkomstig artikel 69, aantoont toereikende maatregelen te hebben genomen om zijn betrouwbaarheid aan te tonen, kan de aanbestedende overheid, in elk stadium van de plaatsingsprocedure, een kandidaat of inschrijver van deelname aan deze procedure uitsluiten, in de volgende gevallen: 7° wanneer de kandidaat of inschrijver blijk heeft gegeven van aanzienlijke of voortdurende tekortkomingen bij de uitvoering van een wezenlijk voorschrift tijdens een eerdere overheidsopdracht, een eerdere opdracht met een en dit geleid heeft tot het nemen van ambtshalve maatregelen, schadevergoedingen of andere vergelijkbare sancties; De inschrijvers aanvaarden door hun deelname dat de loutere mededeling van drie dergelijke PV’s van sanctionering in de laatste vijf jaar als grond tot uitsluiting volstaan en eisen hiervoor geen verdere motivatie Kunnen eveneens uitgesloten worden: degene die een sanctie van uitsluiting opliepen bij een vorige opdracht van de AO. Tenslotte wenst de AO ook toepassing te maken van alle andere facultatieve uitsluitingsgronden voorzien in het art.69 welke aanleiding zouden kunnen zijn tot belangenconflicten en vervalsing van de eerlijke concurrentie, onder meer wegens voorkennis in het kader van draaideuroperaties en betrokkenheid bij de totstandkoming van deze overeenkomst of haar deelopdrachten.