Agb De Kouter
Toegankelijk maken van de bibliotheek buiten de bemande openingsuren
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: AGB De Kouter
Rechtsvorm van de koper: Publiekrechtelijke instelling
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Toegankelijk maken van de bibliotheek buiten de bemande openingsuren
Beschrijving: De bibliotheek van Herent wenst haar dienstverlening naar de bezoekers toe nog te verbeteren en daarom de bibliotheek toegankelijk te maken voor bezoekers buiten de bemande openingsuren voor het ontlenen van boeken, DVD’s, strips, …. Om dit te kunnen aanbieden zijn volgende ingrepen noodzakelijk • Geïntegreerd automatisch systeem dat onbemande openingstijden van de bibliotheek toelaat of Geautomatiseerde toegang bibliotheekgebouw. • Herinrichting van de inkomzone. • Plaatsen van een lift. Deze opdracht wordt gesplitst in 3 percelen: Perceel 1: Geïntegreerd automatisch systeem dat onbemande openingstijden van de bibliotheek toelaat. De toegankelijkheid van de bibliotheek wordt uitgebreid buiten de door het personeel verzorgde openingsuren. De gebruiker krijgt de mogelijkheid om de bibliotheek te betreden en kan gebruik maken van de bibliotheekfunctionaliteiten waarbij camerabewaking en gebruikersidentificatie een cruciale rol spelen. Tijdens deze onbemande uren kunnen de klanten gebruik maken van alle faciliteiten in de bibliotheek zoals het inleveren en uitlenen van boeken, kranten en tijdschriften raadplegen, enz. De opdracht omvat de levering, installatie en implementatie van een geïntegreerd automatisch systeem inclusief het aanbieden van een onderhoudscontract. Tevens staat de inschrijver in voor de begeleiding bij de integratie van de verlichting, toegangscontrole, brand- en inbraakalarm, …. Perceel 2: Herinrichting van de inkomzone van de bibliotheek De inkombalie dient opnieuw stijlvol ingericht te worden ter hoogte van de toegangsdeur. De nadruk wordt gelegd op de herkenbaarheid van de verschillende zones, waaronder de infobalie, zelfuitleen zone en inleverkast. Perceel 3: Leveren en plaatsen van een lift. Leveren en plaatsen van een lift in de bibliotheek zodat onder andere personen met een beperking toegang hebben tot de eerste verdieping van de bibliotheek.
Identificatiecode van de procedure: be52fd3c-b7ef-4bc7-be3e-d0d943cdd96b
Interne identificatiecode: PPP00O-1105/4205/2023/1105
Type procedure: Andere procedure in één fase
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 30238000 Automatiseringsuitrusting voor bibliotheek
2.1.4 Algemene informatie
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Geautomatiseerde toegang van de bibliotheek
Beschrijving: De gemeente Herent wil in de bibliotheek starten met onbemande openingstijden. Dit project zorgt ervoor dat de bibliotheek op meer tijdstippen toegankelijk wordt voor het publiek, zonder dat er extra personeel moet worden ingezet. Tijdens deze onbemande uren kunnen de gebruikers alle de meeste faciliteiten in de bibliotheek benutten zoals internet, het maken van fotokopies, kranten en tijdschriften raadplegen, boeken uitlenen...Daarvoor dienen een aantal technische zaken worden voorzien en gekoppeld aan de bestaande infrastructuur en technieken. Uiteraard dienen deze compatibel te zijn met elkaar.
Interne identificatiecode: 2023/1105 1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 48160000 Software voor bibliotheek
Aanvullende classificatie (cpv): 30238000 Automatiseringsuitrusting voor bibliotheek
Aanvullende classificatie (cpv): 39155000 Bibliotheekmeubilair
Aanvullende classificatie (cpv): 39155100 Bibliotheekuitrusting
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Spoorwegstraat 6
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Aanvullende informatie: Plaatselijke Openbare Bibliotheek (POB)
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 31/08/2024
5.1.6 Algemene informatie
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 40
Criterium: Gewicht (punten, exact): 35
Criterium: Beschrijving: Plan van aanpak
Gewicht (punten, exact): 10
Criterium: Beschrijving: Onderhouds- en servicecontract
Gewicht (punten, exact): 15
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad Van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: AGB De Kouter
Organisatie die het contract ondertekent: AGB De Kouter
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0002
Titel: Herinrichting van de inkomzone van de bibliotheek
Beschrijving: De gemeente Herent wenst de inkomzone van de bibliotheek te herinrichten. • Opnieuw inrichten van de inkomzone waaronder de infobalie en “zelfuitleen” zone met nieuw meubilair en herpositioneren van de inleverkast en betaalautomaat zodat er een logische flow ontstaat waarin iedere bezoeker zijn weg vindt. • Een inplantingsplannetje in bijlage ( zonder detail) De herinrichting dient minstens te bestaan uit: • Leveren van een nieuwe moderne en efficiënte infobalie met voldoende opbergmogelijkheden voor minstens twee medewerkers. De infobalie dient ook toegankelijk te zijn voor personen met een beperking en rolstoelgebruikers. • Twee bijbehorende ergonomische stoelen voor de medewerkers van de infobalie. • Stoelen voor de bezoekers? • Minstens 4 lage ( hoogte +/- 100cm) schuifdeurkasten te plaatsen bij de infobalie. • Minstens 2 functionele verrijdbare boekenwagens met rem , dubbelzijdig met minstens 8 legplanken • 2 verrijdbare presentatiemeubels met bij voorkeur afsluitbare bergruimtes. • 2 RFID meubels, 4 zijdig en gecombineerd zit- sta. Voorzien van kabelgoten en kabeldoorvoeren • 4 bijbehorende stoelen voor de RFID meubels. • Al de meubels zijn van premiumkwaliteit met bij voorkeur houtaccenten en passen bij elkaar.
Interne identificatiecode: 2023/1105
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 30238000 Automatiseringsuitrusting voor bibliotheek
Aanvullende classificatie (cpv): 39155100 Bibliotheekuitrusting
Aanvullende classificatie (cpv): 39155000 Bibliotheekmeubilair
Aanvullende classificatie (cpv): 30238000 Automatiseringsuitrusting voor bibliotheek
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Spoorwegstraat 6
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Aanvullende informatie: Plaatselijke Openbare Bibliotheek (POB)
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 31/08/2024
5.1.6 Algemene informatie
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 50
Criterium: Beschrijving: Technische kwaliteit aangeboden materialen
Gewicht (punten, exact): 43
Criterium: Beschrijving: Leveringstermijn
Gewicht (punten, exact): 7
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad Van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: AGB De Kouter
Organisatie die het contract ondertekent: AGB De Kouter
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0003
Titel: Plaatsen van een lift in de bibliotheek
Beschrijving: De gemeente Herent wil in de bibliotheek starten met onbemande openingstijden. Dit project zorgt ervoor dat de bibliotheek op meer tijdstippen toegankelijk wordt voor het publiek, zonder dat er extra personeel moet worden ingezet. Tijdens deze onbemande uren moet de bovenverdieping van de bib ook vrij toegankelijk zijn voor mensen met een beperking en rolstoelgebruikers omdat de bestaande lift dan niet bereikbaar is.
Interne identificatiecode: 2023/1105
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 30238000 Automatiseringsuitrusting voor bibliotheek
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Spoorwegstraat 6
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Aanvullende informatie: Plaatselijke Openbare Bibliotheek (POB)
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 31/08/2024
5.1.6 Algemene informatie
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 40
Criterium: Beschrijving: Technische kwaliteit
Gewicht (punten, exact): 35
Criterium: Beschrijving: Onderhoudscontract en SLA
Gewicht (punten, exact): 20
Criterium: Beschrijving: Aanvangs- en uitvoeringstermijn
Gewicht (punten, exact): 5
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad Van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: AGB De Kouter
Organisatie die het contract ondertekent: AGB De Kouter
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
6. Resultaten
Waarde van alle contracten toegekend in deze kennisgeving: 68 583,63 Euro
6.1 ID resultaat perceel: LOT-0001
Er is ten minste één winnaar gekozen.
6.1.2 Informatie over winnaars
Winnaar: Officiële naam: EKZ Benelux
Identificatiecode van de inschrijving: EKZ Benelux
Identificatiecode van het perceel of de groep percelen: LOT-0001
Waarde van het resultaat: 23 091 Euro
De inschrijving is gerangschikt: neen
Waarde onderaanneming is bekend: neen
Percentage onderaanneming is bekend: neen
Informatie over het contract: Identificatiecode van het contract: 1611-2704
Titel: Geautomatiseerde toegang van de bibliotheek
Datum van sluiting van het contract: 06/08/2024
De opdracht wordt gegund in het kader van een raamovereenkomst: neen
Organisatie die het contract ondertekent: AGB De Kouter
6.1.4 Statistische informatie
Ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname: Type van de ontvangen inschrijvingen: Inschrijvingen Aantal ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname: 2
Type van de ontvangen inschrijvingen: Verzoeken tot deelname Aantal ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname: 2
Bereik van de inschrijvingen: Waarde van de laagste ontvankelijke inschrijving: 22 650 Euro
Waarde van de hoogste ontvankelijke inschrijving: 23 091 Euro
6.1 ID resultaat perceel: LOT-0002
Er is ten minste één winnaar gekozen.
6.1.2 Informatie over winnaars
Winnaar: Officiële naam: Schulz Benelux Bvba
Identificatiecode van de inschrijving: Schulz Benelux Bvba
Identificatiecode van het perceel of de groep percelen: LOT-0002
Waarde van het resultaat: 15 656 Euro
De inschrijving is gerangschikt: neen
Waarde onderaanneming is bekend: neen
Percentage onderaanneming is bekend: neen
Informatie over het contract: Identificatiecode van het contract: 1612-2643
Titel: Herinrichting van de inkomzone van de bibliotheek
Datum van sluiting van het contract: 25/06/2024
De opdracht wordt gegund in het kader van een raamovereenkomst: neen
Organisatie die het contract ondertekent: AGB De Kouter
6.1.4 Statistische informatie
Ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname: Type van de ontvangen inschrijvingen: Inschrijvingen Aantal ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname: 2
Type van de ontvangen inschrijvingen: Verzoeken tot deelname Aantal ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname: 2
Bereik van de inschrijvingen: Waarde van de laagste ontvankelijke inschrijving: 15 656 Euro
Waarde van de hoogste ontvankelijke inschrijving: 21 182 Euro
6.1 ID resultaat perceel: LOT-0003
Er is ten minste één winnaar gekozen.
6.1.2 Informatie over winnaars
Winnaar: Officiële naam: Coopman Orona
Identificatiecode van de inschrijving: Coopman Orona
Identificatiecode van het perceel of de groep percelen: LOT-0003
Waarde van het resultaat: 29 836,63 Euro
De inschrijving is gerangschikt: neen
Waarde onderaanneming is bekend: neen
Percentage onderaanneming is bekend: neen
Informatie over het contract: Identificatiecode van het contract: 1613-2703
Titel: Plaatsen van een lift in de bibliotheek
Datum van sluiting van het contract: 06/08/2024
De opdracht wordt gegund in het kader van een raamovereenkomst: neen
Organisatie die het contract ondertekent: AGB De Kouter
6.1.4 Statistische informatie
Ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname: Type van de ontvangen inschrijvingen: Inschrijvingen Aantal ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname: 1
Type van de ontvangen inschrijvingen: Verzoeken tot deelname Aantal ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname: 1
Bereik van de inschrijvingen: Waarde van de laagste ontvankelijke inschrijving: 29 836,63 Euro
Waarde van de hoogste ontvankelijke inschrijving: 29 836,63 Euro
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: AGB De Kouter
Registratienummer: 0845.210.389
Postadres: Spoorwegstraat 6
Contactpunt: facilitairbeheer (FACB)
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die het contract ondertekent
8.1 ORG-0002
Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie: Aanbieder van aanbestedingsdiensten
8.1 ORG-0003
Officiële naam: Raad Van State
Registratienummer: 0931.814.266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
8.1 ORG-0004
Officiële naam: EKZ Benelux
Registratienummer: BE 0888398353
Rollen van deze organisatie: Winnaar van deze percelen: LOT-0001
De winnaar is genoteerd op een gereglementeerde markt
8.1 ORG-0005
Officiële naam: Schulz Benelux Bvba
Registratienummer: BE 0421869331
Postadres: Gobbelsrode 46
Rollen van deze organisatie: Winnaar van deze percelen: LOT-0002
De winnaar is genoteerd op een gereglementeerde markt
8.1 ORG-0006
Officiële naam: Coopman Orona
Registratienummer: BE 0417162059
Postadres: Mannebeekstraat 3
Rollen van deze organisatie: Winnaar van deze percelen: LOT-0003
De winnaar is genoteerd op een gereglementeerde markt
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 69ee6ba1-f7e0-4dad-a8b8-d015ac75c5a6 - 01
Type formulier: Resultaat
Type aankondiging: Aankondiging van een gegunde opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 19/08/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 19/08/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking