Gemeente Steenokkerzeel
Raamovereenkomst voor het uitvoeren van schoonmaak van de locaties van gemeente Steenokkerzeel
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Gemeente Steenokkerzeel
Rechtsvorm van de koper: Lokale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Raamovereenkomst voor het uitvoeren van schoonmaak van de locaties van gemeente Steenokkerzeel
Beschrijving: Voorwerp van deze diensten: Deze opdracht betreft een opdracht van diensten in de zin van de wet van 17 juni 2016. Raamovereenkomst: Hij heeft als voorwerp de schoonmaak en het onderhoud van verschillende gemeentegebouwen van de gemeente Steenokkerzeel gedurende een periode van 4 jaar. De plaatsingsprocedure is de niet-openbare procedure. Volgens de eventuele moeilijkheden die bij deze procedure in twee fasen zouden kunnen voorkomen, zal deze opdracht pas in de loop van het jaar 2025, in werking kunnen treden. De opdracht zal in werking treden op de datum die in de bestelbrief werd vastgelegd. Bijgevolg zal de geldigheidsduur van de opdracht vanaf die datum worden berekend. Toelichting: De opdracht heeft tot voorwerp het afsluiten van een raamovereenkomst voor het uitvoeren van technische schoonmaak van de genoemde locaties van Gemeente Steenokkerzeel te weten: GEMEENTE: 1. Gemeentelijke basisschool - afdeling Tilia 2. Sporthal Hertblock Steenokkerzeel 3. Locatie Speelplein / Jeugdlokalen Kerkdreef Perk 4. Locatie Sporthal Sint-Cajetanus (turnzaal) 5. Gemeentelijke basisschool - afdeling Piramide 6. Gemeentehuis, Orchideeënlaan 17 te 1820 Steenokkerzeel 7. Bibliotheek Steenokkerzeel, Mulslaan 4 te 1820 Steenokkerzeel 8. Werkliedenloods, Coenenstraat 23 te 1820 Steenokkerzeel OCMW: 9. Assistentiewoningen 'De Zilveren Esdoorn' AGB: 10. Gemeenschapscentrum De Corren 11. De Camme Het betreft voornamelijk de algemene schoonmaak en de periodieke reiniging van de locaties.
Identificatiecode van de procedure: 8e8e24de-5272-4d96-b2a7-04fc3fbbddfe
Interne identificatiecode: PPP039-530/4055/Schoonmaak2025-2028
Type procedure: Niet-openbaar
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90900000 Schoonmaak- en afvalverwijderingsdiensten
2.1.3 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 540 000 Euro
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Raamovereenkomst voor het uitvoeren van schoonmaak van de locaties van gemeente Steenokkerzeel
Beschrijving: Voorwerp van deze diensten: Deze opdracht betreft een opdracht van diensten in de zin van de wet van 17 juni 2016. Raamovereenkomst: Hij heeft als voorwerp de schoonmaak en het onderhoud van verschillende gemeentegebouwen van de gemeente Steenokkerzeel gedurende een periode van 4 jaar. De plaatsingsprocedure is de niet-openbare procedure. Volgens de eventuele moeilijkheden die bij deze procedure in twee fasen zouden kunnen voorkomen, zal deze opdracht pas in de loop van het jaar 2025, in werking kunnen treden. De opdracht zal in werking treden op de datum die in de bestelbrief werd vastgelegd. Bijgevolg zal de geldigheidsduur van de opdracht vanaf die datum worden berekend. Toelichting: De opdracht heeft tot voorwerp het afsluiten van een raamovereenkomst voor het uitvoeren van technische schoonmaak van de genoemde locaties van Gemeente Steenokkerzeel te weten: GEMEENTE: 1. Gemeentelijke basisschool - afdeling Tilia 2. Sporthal Hertblock Steenokkerzeel 3. Locatie Speelplein / Jeugdlokalen Kerkdreef Perk 4. Locatie Sporthal Sint-Cajetanus (turnzaal) 5. Gemeentelijke basisschool - afdeling Piramide 6. Gemeentehuis, Orchideeënlaan 17 te 1820 Steenokkerzeel 7. Bibliotheek Steenokkerzeel, Mulslaan 4 te 1820 Steenokkerzeel 8. Werkliedenloods, Coenenstraat 23 te 1820 Steenokkerzeel OCMW: 9. Assistentiewoningen 'De Zilveren Esdoorn' AGB: 10. Gemeenschapscentrum De Corren 11. De Camme Het betreft voornamelijk de algemene schoonmaak en de periodieke reiniging van de locaties.
Interne identificatiecode: Schoonmaak2025-2028
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90900000 Schoonmaak- en afvalverwijderingsdiensten
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Thenaertsstraat 1
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: Gemeentelijke basisschool - afdeling Tilia
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: Assistentiewoningen - Serviceflats "De Zilveren Esdoorn"
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Orchideeënlaan 19
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: sporthal Hertblock
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Van Frachenlaan 24a
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: Gemeenschapscentrum De Corren
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: Jeugdlokalen Kerkdreef Perk (Chiro en speelpleinwerking)
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: De Ribaucourtplein 7
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: turnzaal Sint-Cajetanus
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: Gemeentelijke basisschool - afdeling Piramide
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Tervuursesteenweg 173
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: De Camme
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Orchideeënlaan 17
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: Gemeentehuis
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: Bibliotheek Steenokkerzeel
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Coenenstraat 23
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: Werkliedenloods
5.1.4 Verlenging
Maximumaantal verlengingen: 3
De koper behoudt zich het recht voor aanvullende aankopen te doen bij de contractant, zoals hier beschreven: De opdracht bevat drie verlengingen.
5.1.5 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 540 000 Euro
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De kandidaat dient minstens twee (2) referenties in de afgelopen drie (3) jaar voorafgaand aan het publiceren van de selectieleiddraad van gelijkaardige te vermelden en hun respectievelijke jaaromzet. De referenties mogen overlappend zijn tussen de verschillende percelen. Voor elke referentie dient de kandidaat algemene coördinaten van de opdrachtgever toe te voegen (naam, organisatie en adres). De Gemeente behoudt zich het recht voor om contact op te nemen met de vermelde klant. Voor iedere referentie dient volgende informatie te worden aangeleverd: • Naam en algemene coördinaten klant; • Specificatie van locatie met vermelding van de inhoud van de opdracht; • Bedrag van de opdracht (minimale eis: € 60.000 excl. Btw/jaar); • Datum en periode (minimale eis: einddatum dient minimaal in de afgelopen drie jaar te liggen of momenteel nog lopende zijn); • Het aantal medewerkers ingezet voor de betreffende referentie; • Voorzien van handtekening en tevredenheidsverklaring opdrachtgever. Minimumeisen: Minstens twee (2) referenties in de afgelopen drie (3) jaar.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De kandidaat-inschrijver moet over voldoende bekwaam personeel beschikken om de opdracht naar behoren te kunnen uitvoeren. De kandidaat-inschrijver voegt bij zijn offerte eveneens een verklaring in verband met het aantal gedurende de laatste drie jaren bij hem tewerkgestelde personen. Hij detailleert daarbij de verdeling van het tewerkgestelde personeel in: - Overeenkomsten van onbepaalde duur / OOD: • Voltijdse OOD; • Halftijdse OOD. - Overeenkomsten van bepaalde duur / OBD: • Voltijdse OBD; • Halftijdse OBD. De kandidaat-inschrijver moet voor de laatste drie jaar, als minimumvereiste, over een gemiddelde jaarlijkse bezetting van 75% beschikken van eigen personeel met overeenkomsten van onbepaalde duur (OOD). De inschrijver die beschikt over een gemiddelde bezetting van 75% aan overeenkomsten van onbepaalde duur / OOD zal worden geselecteerd.. Ter herinnering bevindt zich alle nuttige informatie op de site van de RSZ: Administratieve instructies RSZ - 2024/2 > Varia (socialsecurity.be) Minimumeisen: Hiertoe moet de kandidaat het Jaaroverzicht Tewerkstellingsmaatregelen "Trillium" bijvoegen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Een verklaring waaruit blijkt dat de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht uitmaakt minstens gelijk is aan 100.000 euro excl. btw over ten hoogste elk van de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn. De totale omzet per jaar vanuit Gemeente Steenokkerzeel mag nooit meer dan 30% van de totale verkregen omzet zijn. Minimumeisen: Minstens gelijk is aan 100.000 euro excl. btw over ten hoogste elk van de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen: Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 5
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 30
Criterium: Gewicht (punten, exact): 70
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (3 % van het geraamde bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 23/09/2024 10:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 120 Dag
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst: Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Gemeente Steenokkerzeel
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Gemeente Steenokkerzeel
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Gemeente Steenokkerzeel
Registratienummer: 0206.561.993
Postadres: Orchideeënlaan 17
Contactpunt: Kaat Van Cauwenbergh
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie: Aanbieder van aanbestedingsdiensten
8.1 ORG-0003
Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0004
Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: 0931 814 266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 4a48e7d2-ec0c-4b4a-9f58-2b99703873fa - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 23/07/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 23/07/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking