Commune D'ixelles - Gemeente Elsene - Commune D'ixelles - Département Opérationnel
Travaux de rénovation du Bâtiment « C » de l’Institut René Cartigny sis place de la Petite Suisse, 4 à Ixelles, constitué de deux lots
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Rechtsvorm van de koper: Lokale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: werken voor de renovatie van gebouw “C” van Institut Rene Cartigny, Klein-Zwitserlandplein 4, 1050 Elsene, bestaande uit twee percelen
Beschrijving: Deze opdracht is een overheidsopdracht voor werken voor de renovatie van gebouw “C” van Institut Rene Cartigny, Klein-Zwitserlandplein 4, 1050 Elsene, bestaande uit twee percelen: Perceel 1: Bodemsanering en renovatie van de werkplaatsen; Perceel 2: Demontage van het glasraam, demontage en plaatsing van nieuwe ramen.
Identificatiecode van de procedure: 8ba1675e-2482-4ba8-adf2-15288705e1c9
Interne identificatiecode: 2024-173
Type procedure: Andere procedure in één fase
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: • Uitsluitingsgronden (voor percelen 1 en 2) Louter door zijn offerte in te dienen, verklaart de inschrijver impliciet op erewoord dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingsgevallen bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 en 61 tot 63 van het KB van 18 april 2017. Met uitzondering van de uitsluitingsgronden met betrekking tot de fiscale en sociale schulden, mag de inschrijver die zich in een van de verplichte of facultatieve uitsluitingssituaties bevindt, bewijzen voorleggen dat hij corrigerende maatregelen heeft genomen om zijn betrouwbaarheid aan te tonen. De inschrijver bewijst het daartoe op eigen initiatief door schriftelijke documenten bij de offerte te voegen. Deze bepaling is individueel van toepassing op de deelnemers die een offerte indienen in het kader van een combinatie, maar ook op derden op wier draagkracht een beroep wordt gedaan overeenkomstig artikel 73, § 1, van het KB van 18 april 2017. Door een offerte in te dienen voor deze opdracht verklaart de inschrijver dat geen enkele uitsluitingsgrond op hem van toepassing is op het vlak van de uitsluitingsgronden, bewezen door middel van documenten die de aanbestedende overheid zelf kan opvragen op elektronische wijze, d.w.z. in het bijzonder het RSZ-attest, het attest betreffende de fiscale schulden en het attest dat aantoont dat de inschrijver niet in staat van faillissement verkeert via TELEMARC. Wanneer het bewijs dat in het bezit is van de aanbestedende overheid niet aantoont dat de inschrijver in orde is met zijn fiscale en sociale verplichtingen, brengt zij de inschrijver daarvan op de hoogte. Vanaf de dag na de kennisgeving van de vaststelling beschikt de inschrijver over een eenmalige termijn van vijf werkdagen om het bewijs van zijn regularisatie te leveren. De inschrijver moet bijgevolg de volgende documenten bijvoegen: • Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister, niet ouder dan maximaal zes maanden op de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes; • De Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat is onderworpen aan de wetgeving inzake de sociale zekerheid van een andere lidstaat van de Europese Unie: een recent attest dat uitgereikt werd door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan al zijn verplichtingen betreffende de betaling van de sociale bijdragen die verschuldigd zijn overeenkomstig de wettelijke bepalingen in zijn land van vestiging; • Buitenlandse inschrijver: uittreksel uit het strafregister, certificaten i.v.m. fiscale en sociale schulden en attest van niet-faillissement. Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of niet afdoend bewijst dat de uitsluitingsgronden niet van toepassing zijn, of in landen waar die attesten er niet zijn, kan de inschrijver in de plaats daarvan een verklaring op erewoord afleggen voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie in zijn land van herkomst of in het land waar hij gevestigd is.
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Bodemsanering en renovatie van de werkplaatsen
Beschrijving: Bodemsanering en renovatie van de werkplaatsen
Interne identificatiecode: 1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
Aanvullende informatie: De startdatum in de aankondiging wordt alleen ter informatie gegeven. De duur van perceel 1 bedraagt 90 kalenderdagen vanaf de datum voor vaststelling van de aanvang van de werken. Die datum staat in het bevel tot aanvatten van de werken. Die termijn wordt niet onderbroken of geschorst bij slecht weer (er wordt enkel binnenin het gebouw gewerkt) of vakantie / jaarlijks verlof van de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid vestigt hier de aandacht van de inschrijvers op de bijzondere omstandigheden van het project dat uitgevoerd moet worden in een school die openblijft tijdens de werken. De meest hinderlijke interventies moeten dus tijdens de schoolvakanties ingepland worden, in het bijzonder tijdens de zomer- en herfstvakantie 2025. Bindende gedeeltelijke uitvoeringstermijnen • Binnen de 5 kalenderdagen na de kennisgeving van de gunning van de opdracht komt de opdrachtnemer naar de bouwplaats voor een voorbereidende vergadering met de aanbestedende overheid. Na dat bezoek beschikt de opdrachtnemer over: • 10 kalenderdagen om de aanbestedende overheid een voorstel tot gedetailleerde uitvoeringsplanning te bezorgen die vóór de uitvoering voor akkoord voorgelegd moet worden. Vóór enige uitvoering moeten de uitvoeringsplannen door de aanbestedende overheid goedgekeurd worden. De opdrachtnemer mag geen materiaal installeren zonder die voorafgaande goedkeuring. Daar moet hij dus rekening mee houden om zijn uitvoeringsplanning te kunnen naleven. In geval van opmerkingen van de aanbestedende overheid over de uitvoeringsplannen beschikt de opdrachtnemer over 15 kalenderdagen vanaf de verzending van de aan te brengen verbeteringen om de definitieve plannen en/of nieuwe technische fiches aan de aanbestedende overheid over te maken.
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Beschrijving: Criterium: Erkenning Overeenkomstig artikel 70 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 en krachtens artikel 3, eerste lid, van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, mogen werken die het voorwerp uitmaken van de opdracht slechts worden uitgevoerd door ondernemers die ofwel hiertoe erkend zijn, ofwel aan de voorwaarden ertoe voldoen of nog het bewijs geleverd hebben van het feit dat ze voldoen aan de voorwaarden voor de erkenning bepaald door of krachtens de voormelde wet. Onverminderd die bepalingen moet de inschrijver van perceel bijgevolg beschikken over een erkenning in klasse 3 of hoger, categorie D “Algemene aannemingen van bouwwerken” of het bewijs leveren dat hij aan de vereisten voor die erkenning voldoet. Er wordt echter aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel 3 §4 van het koninklijk besluit van 26 september 1991 tot vaststelling van bepaalde toepassingsmaatregelen van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, de vereiste erkenningsklasse voor de gunning van de opdracht echter deze is welke overeenstemt met het goed te keuren bedrag van de offerte. De offerte moet vermelden: - ofwel dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt. De aanbestedende overheid zal dit zelf controleren bij de databank van erkende aannemers (FOD Economie) via elektronische middelen (TELEMARC). - ofwel dat de inschrijver de toepassing inroept van artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991. In dat geval voegt de inschrijver een dossier bij zijn offerte dat aantoont dat de inschrijver voldoet aan de vereisten van de gevraagde klasse en categorie. De aanbestedende overheid zal het dossier overmaken aan de Erkenningscommissie. - ofwel dat de inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt de inschrijver bij zijn offerte het door de bevoegde instantie afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning kan aantonen. Op dit certificaat of deze inschrijving staan de referenties vermeld die de certificering of de inschrijving op de lijst hebben mogelijk gemaakt.
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Beschrijving: De aanbestedende overheid gunt elk perceel van de opdracht aan de ondernemer die de economisch meest voordelige regelmatige offerte heeft ingediend op basis van de prijs voor het perceel in kwestie.
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
Ad-hoccommunicatiekanaal: 5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands, Frans
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 23/09/2024 12:00 +02:00
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van state
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0002
Titel: Demontage van het glasraam, demontage en plaatsing van nieuwe ramen
Beschrijving: Demontage van het glasraam, demontage en plaatsing van nieuwe ramen
Interne identificatiecode: 2
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45441000 Beglazing
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
Aanvullende informatie: De startdatum in de aankondiging wordt alleen ter informatie gegeven. De uitvoeringstermijn van perceel 2 bedraagt 80 werkdagen waaronder 70 werkdagen voor de voorbereiding van de uitvoering (opmetingen, bestelling van het materiaal, fabricatie van de nieuwe ramen in de werkplaats) en 10 werkdagen ter plaatse. Een schorsing van de uitvoeringstermijn wegens slecht weer is mogelijk tijdens die laatste 10 dagen. Bindende gedeeltelijke uitvoeringstermijnen • Binnen de 5 kalenderdagen na de kennisgeving van de gunning van de opdracht komt de opdrachtnemer naar de bouwplaats voor een voorbereidende vergadering met de aanbestedende overheid. Na dat bezoek beschikt de opdrachtnemer over: • 5 kalenderdagen om de aanbestedende overheid een voorstel tot gedetailleerde uitvoeringsplanning te bezorgen die vóór de uitvoering voor akkoord voorgelegd moet worden. Vóór enige uitvoering moeten de uitvoeringsplannen door de aanbestedende overheid goedgekeurd worden. De opdrachtnemer mag geen materiaal installeren zonder die voorafgaande goedkeuring. Daar moet hij dus rekening mee houden om zijn uitvoeringsplanning te kunnen naleven. In geval van opmerkingen van de aanbestedende overheid over de uitvoeringsplannen en technische fiches beschikt de opdrachtnemer over 15 kalenderdagen vanaf de verzending van de aan te brengen verbeteringen om de definitieve plannen en/of nieuwe technische fiches aan de aanbestedende overheid over te maken. Fabricage: De beglazingen mogen maar besteld worden na verzending van de brief waarin de aanbestedende overheid akkoord gaat met de uitvoeringsplannen. Vanaf de verzending van die brief beschikt de opdrachtnemer over 40 kalenderdagen om de ramen te bestellen. De goedkeuring van de uitvoeringsplannen geldt niet als oplevering en bevrijdt de aannemer geenszins van zijn aansprakelijkheid.
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Beschrijving: Criterium nr. 1 (Referentielijst) - Criterium: De technische bekwaamheid van de inschrijver wordt gerechtvaardigd aan de hand van een lijst met de voornaamste werken voor vervanging van schrijnwerk en/of glazen dakraam die ten laatste de afgelopen 5 jaar werden verricht, samen met certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat. Die lijst moet relevant zijn met betrekking tot het onderwerp van de werken van het perceel: Demontage van het glasraam, demontage en plaatsing van nieuwe ramen en moet de datum, openbare of private bestemmeling en het bedrag van de werken in kwestie vermelden. - In te dienen documenten: De inschrijver moet een lijst geven van de werken die ten laatste de afgelopen vijf jaar werden uitgevoerd (met opgave van de identiteit van de bestemmeling, de aard van de werken en inrichtingen, het bedrag van de werken, het jaar). Die lijst moet minstens drie referenties voor vervanging van schrijnwerk en/of glazen dakraam bevatten. Het bedrag per referentie moet hoger zijn dan 12.000,00 EUR ZBTW. - Vereist niveau: De referentielijst moet minstens 3 referenties voor vervanging van schrijnwerk en/of glazen dakraam bevatten. Indien een referentie betrekking heeft op een groot project met, onder andere, werken voor vervanging van schrijnwerk en/of glazen dakraam, mag het vermelde bedrag enkel betrekking hebben op de werken voor vervanging van schrijnwerk en/of glazen dakraam. Het bedrag per referentie moet hoger zijn dan 12.000,00 EUR ZBTW.
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Beschrijving: De aanbestedende overheid gunt elk perceel van de opdracht aan de ondernemer die de economisch meest voordelige regelmatige offerte heeft ingediend op basis van de prijs voor het perceel in kwestie.
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
Ad-hoccommunicatiekanaal: 5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands, Frans
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 23/09/2024 12:00 +02:00
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van state
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Registratienummer: 0207401341_7321
Afdeling: Commune d'Ixelles - Département Opérationnel
Postadres: Elsensesteenweg, 168
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0002
Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0003
Officiële naam: Raad van state
Registratienummer: 0931.814.266
Stad: rue de la Science 33 B-1040 Bruxelles Wetenschapsstraat 33 B-1040 Brussel
Telefoon: +32 (0)2 234 96 11
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 06ce3217-eb33-4e02-9cad-9c3ec2fac949 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 19/07/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 19/07/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands Frans
11.2 Informatie over de bekendmaking