Régie Des Bâtiments

REGIE DES BÂTIMENTS - Accord-Cadre pour la protection contre l’inoccupation - Lot 1 : Région flamande, Lot 2 : Région wallonne, Lot 3 : Région bruxelloise



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: BEHEER VAN ONROEREND GOED OP HONORARIUM- OF CONTRACTBASIS
REGIE DER GEBOUWEN - RAAMOVEREENKOMST VOOR LEEGSTANDSBESCHERMING - PERCEEL 1: VLAAMS GEWEST, PERCEEL 2: WAALS GEWEST, PERCEEL 3: BRUSSELS GEWEST

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling - Wijziging van een aankondiging

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: Regie der Gebouwen
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: REGIE DER GEBOUWEN - Raamovereenkomst voor leegstandsbescherming - Perceel 1: Vlaams Gewest, Perceel 2: Waals Gewest, Perceel 3: Brussels Gewest
Beschrijving: Deze Opdracht betreft een Opdracht voor diensten. De opdracht betreft het beheren en beschermen van tijdelijk leegstaand vastgoed - in afwachting van de verkoop of de herbestemming ervan - om de risico’s die de tijdelijke leegstand meebrengen zoals gevolgschade, kraken, vandalisme en brandstichting tot een minimum te beperken en zo het behoud van de waarde van het vastgoed te verzekeren. Het beheren en beschermen van het leegstaand vastgoed gebeurt in overeenstemming met de technische voorschriften zoals beschreven in de opdrachtdocumenten en door middel van het tijdelijk geheel of gedeeltelijk bewonen of gebruiken ervan waardoor de staat van het pand behouden blijft en de leefbaarheid in de omgeving en de veiligheid wordt verzekerd.
Identificatiecode van de procedure: 18d0c8c3-a8f6-4366-8185-1945077b7072
Interne identificatiecode: RDGB-2023/232318/138
Type procedure: Openbaar
De procedure wordt versneld: neen
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 70330000 Beheer van onroerend goed op honorarium- of contractbasis
Aanvullende classificatie (cpv): 70331000 Beheer van voor bewoning bestemd onroerend goed

2.1.3 Waarde

Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 54 793,39 Euro

2.1.4 Algemene informatie

Aanvullende informatie: Op 26/06 om 10u00 zal er een online (Teams) informatievergadering georganiseerd worden waar uitleg zal worden gegeven over onderhavige Opdracht. Geïnteresseerde ondenemers moeten hun deelname aan de vergadering per email bevestigen en hun vraag of vragen uiterlijk op 20/06 sturen naar de volgende adressen EVI.VANDERSMISSEN@BUILDINGSAGENCY.BE en CAD.SCA.BRU@BUILDINGSAGENCY.BE.
Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: Verplichte uitsluitingsgronden zoals opgenomen in artikel 67 van de Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten.

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: RDGB-2023/232318/138 - 1
Beschrijving: Dit perceel betreft gebouwen gelegen in het Vlaamse Gewest. Deze Opdracht betreft een Opdracht voor diensten. De opdracht betreft het beheren en beschermen van tijdelijk leegstaand vastgoed - in afwachting van de verkoop of de herbestemming ervan - om de risico’s die de tijdelijke leegstand meebrengen zoals gevolgschade, kraken, vandalisme en brandstichting tot een minimum te beperken en zo het behoud van de waarde van het vastgoed te verzekeren. Het beheren en beschermen van het leegstaand vastgoed gebeurt in overeenstemming met de technische voorschriften zoals beschreven in de opdrachtdocumenten en door middel van het tijdelijk geheel of gedeeltelijk bewonen of gebruiken ervan waardoor de staat van het pand behouden blijft en de leefbaarheid in de omgeving en de veiligheid wordt verzekerd.
Interne identificatiecode: 1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 70330000 Beheer van onroerend goed op honorarium- of contractbasis
Aanvullende classificatie (cpv): 70331000 Beheer van voor bewoning bestemd onroerend goed

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Extra-Regio NUTS 3 (BEZZZ)
Land: België
Aanvullende informatie: Vlaams Gewest

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
Aanvullende informatie: Op 26/06 om 10u00 zal er een online (Teams) informatievergadering georganiseerd worden waar uitleg zal worden gegeven over onderhavige Opdracht. Geïnteresseerde ondenemers moeten hun deelname aan de vergadering per email bevestigen en hun vraag of vragen uiterlijk op 20/06 sturen naar de volgende adressen EVI.VANDERSMISSEN@BUILDINGSAGENCY.BE en CAD.SCA.BRU@BUILDINGSAGENCY.BE.

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Naam: A) Knowhow, efficiëntie, ervaring en betrouwbaarheid
Beschrijving: Het bewijs wordt geleverd door een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen periode van maximaal vier jaar te rekenen vanaf de publicatie van deze opdracht werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De dienstverlener dient bij zijn kandidatuur het bewijs voor te leggen dat hij over de vereiste ervaring beschikt inzake gelijksoortige opdrachten qua omvang en diversiteit. Omvang: PERCEEL 1 VLAAMS GEWEST: De Inschrijver moet minimaal 10 panden gelijktijdig in beheer hebben of hebben gehad in de loop van de 4 afgelopen jaren. Dit mogen panden zijn van verschillende opdrachtgevers. De grootte van de opgelijste panden moet minimaal: 1.000 m2 bereiken per kantoorgebouw (zie ook punt hieronder); 85 m2 bereiken per individuele woning (zie ook punt hieronder); 200 m2 bereiken per appartementsgebouw (zie ook punt hieronder); 350 m2 bereiken per loods (zie ook punt hieronder). Diversiteit: Elk van de volgende 3 categorieën van panden moet voorkomen in de opgelijste panden: Categorie 1: kantoorgebouwen : Een kantoorgebouw is een gebouw, of een deel van een gebouw, met uitsluitend één of meer kantoorfuncties en nevenfuncties daarvan. De kantoorfunctie kan daarbij geen nevenfunctie zijn van een andere gebruiksfunctie. Categorie 2: residentiële panden : Individuele woningen of appartementsgebouwen (huis of individueel appartement) (Een appartementsgebouw is een gebouw waarin verschillende – minstens 2 – zelfstandige woningen zitten). Categorie 3: loodsen: Een loods is een overdekte opslagplaats, die evenwel andere bestemmingen kan krijgen. PERCEEL 1 (VLAAMS GEWEST): Voor elk van de hierboven benoemde categorieën moeten er minstens 2 panden in de lijst van 10 panden voorkomen. Daarnaast mogen ook panden opgesomd worden die buiten één van deze drie categorieën vallen. *** ZIE BESTEK VOOR MEER INFORMATIE.***
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Naam: B) Studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener of die van het leidinggevend personeel van de onderneming
Beschrijving: B.1: In verband met de menselijke middelen, geldt het verschaffen van volgende vereiste informatie bij de offerte: - een lijst waarin de huidige teamleden met naam, functie en moedertaal opgesomd worden, moet bijgevoegd worden. Het moet in dit document gaan over de personen die werkelijk voor deze opdracht zullen ingezet worden. - voor zover een teamlid (zijnde een fysieke persoon), die titularis is van een bepaalde referentie, geen deel uitmaakt van een entiteit van een combinatie van ondernemingen, dient de inschrijver aan te tonen dat hij daadwerkelijk kan beschikken over dit teamlid voor de uitvoering van de opdracht, inzonderheid door het voorleggen van een verklaring waaruit blijkt dat het teamlid, die titularis is van de bedoelde referentie, zich verbindt de opdracht te zullen uitvoeren overeenkomstig de voorwaarden van onderhavig bestek. Behalve in geval van overmacht, zullen de in de offerte vermelde personen maar vervangen mogen worden mits voorafgaand akkoord van de aanbestedende overheid en voor zover steeds voldaan wordt aan de minimale eisen gedefinieerd door de opdrachtdocumenten. Bij de eerste verjaring van de ingang van het raamcontract moet deze lijst geüpdatet worden om de (extra) middelen waarover de dienstverlener tegen deze datum beschikt, aan te tonen en waarbij steeds voldaan moet zijn aan de minimale eisen gedefinieerd door de opdrachtdocumenten. B.2: De Inschrijver dient bij zijn offerte aan de hand van diploma’s, getuigschriften, curriculum vitae of anderszins, van hemzelf en/of medewerkers (minstens 1 persoon) aan te tonen dat hij/zij in voldoende mate respectievelijk het Nederlands, het Frans, of beide talen beheerst. De taalvereisten zijn afhankelijk van het perceel waarvoor de offerte wordt opgemaakt, zie tabel 1. Dit is noodzakelijk in de toekomstige betrekkingen met de aanbestedende overheid en andere belanghebbende partijen voor gebouwen gelegen in de verschillende regio’s. In Brussel (perceel 3) betekent dit dat ten minste een persoon van elke taalrol in het team aanwezig moet zijn, of een persoon die beide talen beheerst. B.3: Minstens twee personeelsleden van het team moeten minimaal 4 jaar ervaring (opgedaan in de laatste 10 jaar) per persoon hebben in de sector van leegstandsbeheer. Om deze ervaring aan te tonen moet een curriculum vitae ingediend worden voor deze personen met indicatie voor welke aspecten van minimum twee projecten zij ingestaan hebben. Bij de referenties die de ervaring van het teamlid (zijnde een fysieke persoon) staven, dient de inschrijver niet alleen het project te omschrijven maar dient hij ook de taken en aspecten aan te duiden die door het betrokken teamlid zijn uitgevoerd voor dit project. ***ZIE BESTEK VOOR MEER INFORMATIE***
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Naam: Bedrijfspolis burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering
Beschrijving: De financiële en economische draagkracht van de Inschrijver dient te worden aangetoond als volgt: De dienstverlener dient een bedrijfspolis burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering afgesloten te hebben op het moment van indiening van de offerte. Deze verzekering verzekert:  De financiële gevolgen van extra-contractuele burgerlijke aansprakelijkheid wegens schade aan derden toegebracht tijdens de uitbating van de verzekerde onderneming;  De financiële gevolgen van contractuele en extra-contractuele burgerlijke aansprakelijkheid die geregeld wordt door de Belgische of buitenlandse rechtsbepalingen en die op hem kan neerkomen voor schade die aan derden veroorzaakt wordt door producten na levering of werk na uitvoering. Bewijs van deze verzekering, inclusief polistekst, dient als bijlage aan de offerte toegevoegd te worden (zie bijlage 1 voor een model van attest). ***ZIE BESTEK VOOR MEER INFORMATIE***

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam: Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Beschrijving: De Aanbestedende Overheid baseert de gunning van de raamovereenkomst aan de Gekozen Deelnemers op de economisch meest voordelige offerte, dit is: Op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding die, per perceel, bepaald wordt op basis van de volgende criteria. 1) De kosten van de uitrustingen en de inrichtingswerken (15 punten) 2) De kwaliteit van de offerte: beheer van de leegstaande gebouwen (65 punten) 3) Vergoeding energie- en waterverbruik (20 punten) ***ZIE BESTEK VOOR MEER INFORMATIE***
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands, Frans
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 29/07/2024 10:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 120 Dag
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: ja

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Maximumaantal deelnemers: 1
Rechtvaardiging voor de looptijd van de raamovereenkomst: De Opdracht betreft een raamovereenkomst zoals bedoeld in artikel 2, 35° van de Overheidsopdrachtenwet waarbij gedurende een periode van acht jaar de voorwaarden van de Opdracht vastliggen. Deze duur wordt gemotiveerd door de noodzaak om de Opdrachtnemers de nodige tijd te gunnen om de in het kader van deze Raamovereenkomst gedane investeringen terug te verdienen en zo een gelijk speelveld te creëren tussen alle potentiële dienstverleners en de verschillen in investeringskost te minimaliseren tussen de huidige dienstverlener en de andere kandidaten. Gezien de omvang van de portefeuille van leegstaande gebouwen van de Regie der Gebouwen op de Belgische markt (zie hieronder) is het immers zo dat de nieuwe Opdrachtnemers zeer waarschijnlijk aanwervings- en investeringskosten zullen moeten maken om deze portefeuille in beheer te kunnen nemen. Bovendien zullen de Opdrachtnemers voor een groot deel van de portefeuille 1 jaar verliezen vanwege de overgangsperiode die noodzakelijk is bij de ingang van deze Raamovereenkomst (zie hieronder). Aan het begin van onderhavige Raamovereenkomst is immers een overgangsperiode van 12 maanden voorzien om de overdracht te organiseren tussen de vorige dienstverlener die het leegstandbeheer uitvoert op basis van de lopende raamovereenkomst, dewelke in 2024 afloopt, en de nieuwe Opdrachtnemer, die het leegstandbeheer zal uitvoeren op basis van deze nieuwe Raamovereenkomst. Deze 12 maanden zijn inbegrepen in de hierboven vermelde periode van 8 jaar. Hoe de overgangsperiode georganiseerd zal worden, wordt verder gedetailleerd onder punt 15 van het bestek.
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0002

Titel: RDGB-2023/232318/138 - 2
Beschrijving: Dit perceel betreft gebouwen gelegen in het Waalse Gewest. Deze Opdracht betreft een Opdracht voor diensten. De opdracht betreft het beheren en beschermen van tijdelijk leegstaand vastgoed - in afwachting van de verkoop of de herbestemming ervan - om de risico’s die de tijdelijke leegstand meebrengen zoals gevolgschade, kraken, vandalisme en brandstichting tot een minimum te beperken en zo het behoud van de waarde van het vastgoed te verzekeren. Het beheren en beschermen van het leegstaand vastgoed gebeurt in overeenstemming met de technische voorschriften zoals beschreven in de opdrachtdocumenten en door middel van het tijdelijk geheel of gedeeltelijk bewonen of gebruiken ervan waardoor de staat van het pand behouden blijft en de leefbaarheid in de omgeving en de veiligheid wordt verzekerd.
Interne identificatiecode: 2

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 70330000 Beheer van onroerend goed op honorarium- of contractbasis
Aanvullende classificatie (cpv): 70331000 Beheer van voor bewoning bestemd onroerend goed

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Extra-Regio NUTS 3 (BEZZZ)
Land: België
Aanvullende informatie: Waals Gewest

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
Aanvullende informatie: Op 26/06 om 10u00 zal er een online (Teams) informatievergadering georganiseerd worden waar uitleg zal worden gegeven over onderhavige Opdracht. Geïnteresseerde ondenemers moeten hun deelname aan de vergadering per email bevestigen en hun vraag of vragen uiterlijk op 20/06 sturen naar de volgende adressen EVI.VANDERSMISSEN@BUILDINGSAGENCY.BE en CAD.SCA.BRU@BUILDINGSAGENCY.BE.

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Naam: A) Knowhow, efficiëntie, ervaring en betrouwbaarheid
Beschrijving: Het bewijs wordt geleverd door een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen periode van maximaal vier jaar te rekenen vanaf de publicatie van deze opdracht werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De dienstverlener dient bij zijn kandidatuur het bewijs voor te leggen dat hij over de vereiste ervaring beschikt inzake gelijksoortige opdrachten qua omvang en diversiteit. Omvang: PERCEEL 2 WAALS GEWEST: De Inschrijver moet minimaal 3 panden gelijktijdig in beheer hebben of hebben gehad in de loop van de 4 afgelopen jaren. Dit mogen panden zijn van verschillende opdrachtgevers. De grootte van de opgelijste panden moet minimaal: 1.000 m2 bereiken per kantoorgebouw (zie ook punt hieronder); 85 m2 bereiken per individuele woning (zie ook punt hieronder); 200 m2 bereiken per appartementsgebouw (zie ook punt hieronder); 350 m2 bereiken per loods (zie ook punt hieronder). Diversiteit: Elk van de volgende 3 categorieën van panden moet voorkomen in de opgelijste panden: Categorie 1: kantoorgebouwen : Een kantoorgebouw is een gebouw, of een deel van een gebouw, met uitsluitend één of meer kantoorfuncties en nevenfuncties daarvan. De kantoorfunctie kan daarbij geen nevenfunctie zijn van een andere gebruiksfunctie. Categorie 2: residentiële panden : Individuele woningen of appartementsgebouwen (huis of individueel appartement) (Een appartementsgebouw is een gebouw waarin verschillende – minstens 2 – zelfstandige woningen zitten). Categorie 3: loodsen: Een loods is een overdekte opslagplaats, die evenwel andere bestemmingen kan krijgen. PERCEEL 2 (WAALS GEWEST): Voor elk van de hierboven benoemde categorieën moet er 1 pand in de lijst van 3 panden voorkomen. *** ZIE BESTEK VOOR MEER INFORMATIE.***
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Naam: B) Studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener of die van het leidinggevend personeel van de onderneming
Beschrijving: B.1: In verband met de menselijke middelen, geldt het verschaffen van volgende vereiste informatie bij de offerte: - een lijst waarin de huidige teamleden met naam, functie en moedertaal opgesomd worden, moet bijgevoegd worden. Het moet in dit document gaan over de personen die werkelijk voor deze opdracht zullen ingezet worden. - voor zover een teamlid (zijnde een fysieke persoon), die titularis is van een bepaalde referentie, geen deel uitmaakt van een entiteit van een combinatie van ondernemingen, dient de inschrijver aan te tonen dat hij daadwerkelijk kan beschikken over dit teamlid voor de uitvoering van de opdracht, inzonderheid door het voorleggen van een verklaring waaruit blijkt dat het teamlid, die titularis is van de bedoelde referentie, zich verbindt de opdracht te zullen uitvoeren overeenkomstig de voorwaarden van onderhavig bestek. Behalve in geval van overmacht, zullen de in de offerte vermelde personen maar vervangen mogen worden mits voorafgaand akkoord van de aanbestedende overheid en voor zover steeds voldaan wordt aan de minimale eisen gedefinieerd door de opdrachtdocumenten. Bij de eerste verjaring van de ingang van het raamcontract moet deze lijst geüpdatet worden om de (extra) middelen waarover de dienstverlener tegen deze datum beschikt, aan te tonen en waarbij steeds voldaan moet zijn aan de minimale eisen gedefinieerd door de opdrachtdocumenten. B.2: De Inschrijver dient bij zijn offerte aan de hand van diploma’s, getuigschriften, curriculum vitae of anderszins, van hemzelf en/of medewerkers (minstens 1 persoon) aan te tonen dat hij/zij in voldoende mate respectievelijk het Nederlands, het Frans, of beide talen beheerst. De taalvereisten zijn afhankelijk van het perceel waarvoor de offerte wordt opgemaakt, zie tabel 1. Dit is noodzakelijk in de toekomstige betrekkingen met de aanbestedende overheid en andere belanghebbende partijen voor gebouwen gelegen in de verschillende regio’s. In Brussel (perceel 3) betekent dit dat ten minste een persoon van elke taalrol in het team aanwezig moet zijn, of een persoon die beide talen beheerst. B.3: Minstens twee personeelsleden van het team moeten minimaal 4 jaar ervaring (opgedaan in de laatste 10 jaar) per persoon hebben in de sector van leegstandsbeheer. Om deze ervaring aan te tonen moet een curriculum vitae ingediend worden voor deze personen met indicatie voor welke aspecten van minimum twee projecten zij ingestaan hebben. Bij de referenties die de ervaring van het teamlid (zijnde een fysieke persoon) staven, dient de inschrijver niet alleen het project te omschrijven maar dient hij ook de taken en aspecten aan te duiden die door het betrokken teamlid zijn uitgevoerd voor dit project. ***ZIE BESTEK VOOR MEER INFORMATIE***
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Naam: Bedrijfspolis burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering
Beschrijving: De financiële en economische draagkracht van de Inschrijver dient te worden aangetoond als volgt: De dienstverlener dient een bedrijfspolis burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering afgesloten te hebben op het moment van indiening van de offerte. Deze verzekering verzekert: - De financiële gevolgen van extra-contractuele burgerlijke aansprakelijkheid wegens schade aan derden toegebracht tijdens de uitbating van de verzekerde onderneming; - De financiële gevolgen van contractuele en extra-contractuele burgerlijke aansprakelijkheid die geregeld wordt door de Belgische of buitenlandse rechtsbepalingen en die op hem kan neerkomen voor schade die aan derden veroorzaakt wordt door producten na levering of werk na uitvoering. Bewijs van deze verzekering, inclusief polistekst, dient als bijlage aan de offerte toegevoegd te worden (zie bijlage 1 voor een model van attest). ***ZIE BESTEK VOOR MEER INFORMATIE***

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam: Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Beschrijving: De Aanbestedende Overheid baseert de gunning van de raamovereenkomst aan de Gekozen Deelnemers op de economisch meest voordelige offerte, dit is: Op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding die, per perceel, bepaald wordt op basis van de volgende criteria. 1) De kosten van de uitrustingen en de inrichtingswerken (15 punten) 2) De kwaliteit van de offerte: beheer van de leegstaande gebouwen (65 punten) 3) Vergoeding energie- en waterverbruik (20 punten) ***ZIE BESTEK VOOR MEER INFORMATIE***
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands, Frans
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 29/07/2024 10:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 120 Dag
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: ja

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Maximumaantal deelnemers: 1
Rechtvaardiging voor de looptijd van de raamovereenkomst: De Opdracht betreft een raamovereenkomst zoals bedoeld in artikel 2, 35° van de Overheidsopdrachtenwet waarbij gedurende een periode van acht jaar de voorwaarden van de Opdracht vastliggen. Deze duur wordt gemotiveerd door de noodzaak om de Opdrachtnemers de nodige tijd te gunnen om de in het kader van deze Raamovereenkomst gedane investeringen terug te verdienen en zo een gelijk speelveld te creëren tussen alle potentiële dienstverleners en de verschillen in investeringskost te minimaliseren tussen de huidige dienstverlener en de andere kandidaten. Gezien de omvang van de portefeuille van leegstaande gebouwen van de Regie der Gebouwen op de Belgische markt (zie hieronder) is het immers zo dat de nieuwe Opdrachtnemers zeer waarschijnlijk aanwervings- en investeringskosten zullen moeten maken om deze portefeuille in beheer te kunnen nemen. Bovendien zullen de Opdrachtnemers voor een groot deel van de portefeuille 1 jaar verliezen vanwege de overgangsperiode die noodzakelijk is bij de ingang van deze Raamovereenkomst (zie hieronder). Aan het begin van onderhavige Raamovereenkomst is immers een overgangsperiode van 12 maanden voorzien om de overdracht te organiseren tussen de vorige dienstverlener die het leegstandbeheer uitvoert op basis van de lopende raamovereenkomst, dewelke in 2024 afloopt, en de nieuwe Opdrachtnemer, die het leegstandbeheer zal uitvoeren op basis van deze nieuwe Raamovereenkomst. Deze 12 maanden zijn inbegrepen in de hierboven vermelde periode van 8 jaar. Hoe de overgangsperiode georganiseerd zal worden, wordt verder gedetailleerd onder punt 15 van het bestek.
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0003

Titel: RDGB-2023/232318/138 - 3
Beschrijving: Dit perceel betreft gebouwen gelegen in het Brusselse Gewest. Deze Opdracht betreft een Opdracht voor diensten. De opdracht betreft het beheren en beschermen van tijdelijk leegstaand vastgoed - in afwachting van de verkoop of de herbestemming ervan - om de risico’s die de tijdelijke leegstand meebrengen zoals gevolgschade, kraken, vandalisme en brandstichting tot een minimum te beperken en zo het behoud van de waarde van het vastgoed te verzekeren. Het beheren en beschermen van het leegstaand vastgoed gebeurt in overeenstemming met de technische voorschriften zoals beschreven in de opdrachtdocumenten en door middel van het tijdelijk geheel of gedeeltelijk bewonen of gebruiken ervan waardoor de staat van het pand behouden blijft en de leefbaarheid in de omgeving en de veiligheid wordt verzekerd.
Interne identificatiecode: 3

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 70330000 Beheer van onroerend goed op honorarium- of contractbasis
Aanvullende classificatie (cpv): 70331000 Beheer van voor bewoning bestemd onroerend goed

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Aanvullende informatie: Brussels Gewest

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
Aanvullende informatie: Op 26/06 om 10u00 zal er een online (Teams) informatievergadering georganiseerd worden waar uitleg zal worden gegeven over onderhavige Opdracht. Geïnteresseerde ondenemers moeten hun deelname aan de vergadering per email bevestigen en hun vraag of vragen uiterlijk op 20/06 sturen naar de volgende adressen EVI.VANDERSMISSEN@BUILDINGSAGENCY.BE en CAD.SCA.BRU@BUILDINGSAGENCY.BE.

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Naam: A) Knowhow, efficiëntie, ervaring en betrouwbaarheid
Beschrijving: Het bewijs wordt geleverd door een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen periode van maximaal vier jaar te rekenen vanaf de publicatie van deze opdracht werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De dienstverlener dient bij zijn kandidatuur het bewijs voor te leggen dat hij over de vereiste ervaring beschikt inzake gelijksoortige opdrachten qua omvang en diversiteit. Omvang: PERCEEL 3 BRUSSELS GEWEST: De Inschrijver moet minimaal 4 panden gelijktijdig in beheer hebben of hebben gehad in de loop van de 4 afgelopen jaren. Dit mogen panden zijn van verschillende opdrachtgevers. De grootte van de opgelijste panden moet minimaal: 1.000 m2 bereiken per kantoorgebouw (zie ook punt hieronder); 85 m2 bereiken per individuele woning (zie ook punt hieronder); 200 m2 bereiken per appartementsgebouw (zie ook punt hieronder); 350 m2 bereiken per loods (zie ook punt hieronder). Diversiteit: Elk van de volgende 3 categorieën van panden moet voorkomen in de opgelijste panden: Categorie 1: kantoorgebouwen : Een kantoorgebouw is een gebouw, of een deel van een gebouw, met uitsluitend één of meer kantoorfuncties en nevenfuncties daarvan. De kantoorfunctie kan daarbij geen nevenfunctie zijn van een andere gebruiksfunctie. Categorie 2: residentiële panden : Individuele woningen of appartementsgebouwen (huis of individueel appartement) (Een appartementsgebouw is een gebouw waarin verschillende – minstens 2 – zelfstandige woningen zitten). Categorie 3: loodsen: Een loods is een overdekte opslagplaats, die evenwel andere bestemmingen kan krijgen. PERCEEL 3 (BRUSSELS GEWEST): Voor elk van de hierboven benoemde categorieën moet er 1 pand in de lijst van 4 panden voorkomen. Daarnaast mogen ook panden opgesomd worden die buiten één van deze drie categorieën vallen. *** ZIE BESTEK VOOR MEER INFORMATIE.***

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam: Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Beschrijving: De Aanbestedende Overheid baseert de gunning van de raamovereenkomst aan de Gekozen Deelnemers op de economisch meest voordelige offerte, dit is: Op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding die, per perceel, bepaald wordt op basis van de volgende criteria. 1) De kosten van de uitrustingen en de inrichtingswerken (15 punten) 2) De kwaliteit van de offerte: beheer van de leegstaande gebouwen (65 punten) 3) Vergoeding energie- en waterverbruik (20 punten) ***ZIE BESTEK VOOR MEER INFORMATIE***
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands, Frans
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 29/07/2024 10:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 120 Dag
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: ja

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Maximumaantal deelnemers: 1
Rechtvaardiging voor de looptijd van de raamovereenkomst: De Opdracht betreft een raamovereenkomst zoals bedoeld in artikel 2, 35° van de Overheidsopdrachtenwet waarbij gedurende een periode van acht jaar de voorwaarden van de Opdracht vastliggen. Deze duur wordt gemotiveerd door de noodzaak om de Opdrachtnemers de nodige tijd te gunnen om de in het kader van deze Raamovereenkomst gedane investeringen terug te verdienen en zo een gelijk speelveld te creëren tussen alle potentiële dienstverleners en de verschillen in investeringskost te minimaliseren tussen de huidige dienstverlener en de andere kandidaten. Gezien de omvang van de portefeuille van leegstaande gebouwen van de Regie der Gebouwen op de Belgische markt (zie hieronder) is het immers zo dat de nieuwe Opdrachtnemers zeer waarschijnlijk aanwervings- en investeringskosten zullen moeten maken om deze portefeuille in beheer te kunnen nemen. Bovendien zullen de Opdrachtnemers voor een groot deel van de portefeuille 1 jaar verliezen vanwege de overgangsperiode die noodzakelijk is bij de ingang van deze Raamovereenkomst (zie hieronder). Aan het begin van onderhavige Raamovereenkomst is immers een overgangsperiode van 12 maanden voorzien om de overdracht te organiseren tussen de vorige dienstverlener die het leegstandbeheer uitvoert op basis van de lopende raamovereenkomst, dewelke in 2024 afloopt, en de nieuwe Opdrachtnemer, die het leegstandbeheer zal uitvoeren op basis van deze nieuwe Raamovereenkomst. Deze 12 maanden zijn inbegrepen in de hierboven vermelde periode van 8 jaar. Hoe de overgangsperiode georganiseerd zal worden, wordt verder gedetailleerd onder punt 15 van het bestek.
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: Regie der Gebouwen
Registratienummer: 0208312646_5
Postadres: Gulden Vlieslaan 87 b2
Stad: Sint-Gillis
Postcode: 1060
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 25416511
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0002

Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Registratienummer: BE001
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender

8.1 ORG-0003

Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: 0308.356.862
Stad: Bruxelles
Land: België
Telefoon: +32 22349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

10. Wijziging van een aankondiging

Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: 1373ceab-86f6-467a-846c-5634dee4e4b2-01
Beschrijving: Toevoeging van een bestelformulier voor documenten om het verslag van de informatievergadering van 26-6-2024 te verkrijgen.

10.1 Wijziging van een aankondiging

Identificatiecode afdeling: PROCEDURE
De aanbestedingsstukken zijn gewijzigd op: 15/07/2024

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: a709a075-0451-4e4e-92e6-d7e2148ae981 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 15/07/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 15/07/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands Frans

11.2 Informatie over de bekendmaking

Annonces similaires du BDA :