Regionaal Ziekenhuis H. Hart Leuven Vzw
Herverpakkingstoestel apotheek
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Regionaal ziekenhuis H. Hart Leuven vzw
Rechtsvorm van de koper: Publiekrechtelijke instelling
Activiteit van de aanbestedende dienst: Gezondheid
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Herverpakkingstoestel apotheek
Beschrijving: De ziekenhuisapotheek is op zoek naar een geautomatiseerde totaaloplossing voor het intramuros herverpakken tot scanbare eenheidsdosissen. De oplossing dient de operationele efficiëntie te verbeteren binnen de apotheek en dient de veiligheid van toediening aan het bed van de patiënt te waarborgen. Dit volgens de richtlijnen van het KB van 30 september 2020: houdende de bereiding en de aflevering van geneesmiddelen en het gebruik en de distributie van medische hulpmiddelen binnen verzorgingsinstellingen. Het ziekenhuis is op zoek naar een werkbare oplossing, die moet voldoen aan volgende voorwaarden: herverpakken tot eenheidsdosis met de nodige leesbare informatie, zijnde productnaam, dosering, vorm, lotnummer en vervaldatum en daarnaast een scanbare code zodat scanning in KWS mogelijk is aan het bed van de patiënt. Belangrijk is dat de primaire industriële verpakking behouden blijft en niet beschadigd wordt. Zo kan er gewerkt worden in een non-classified ruimte en zijn bijkomende infrastructurele aanpassingen niet nodig voor een PIC/s conforme herverpakking. Een overzicht van het gamma dat we momenteel hebben in het ziekenhuis dat we wensen te herverpakken is terug te vinden in de excel bijlage 'overzicht_te_herverpakken_vormen_groottes'. Zo veel mogelijk van deze verpakkingen moeten te herverwerken zijn. Het ziekenhuis verwacht dat er minimum 4500 UD’s per werkdag van 7.6 uur kunnen herverpakt worden. Inschrijvers mogen een (combinatie van) bestaande herverpakkingstoestellen aanbieden, zijnde de basisoplossing in het bestek. Inschrijvers mogen ook een ontwerp op maat indienen, dat na de gunning, binnen een redelijke tijdsmarge, kan gebouwd worden. Een ontwerp op maat kan ingediend worden als variant waarbij de indiening van een basisoplossing niet verplicht is. De apotheek zoekt naar oplossingen die: - binnen de voorziene ruimte in de apotheek passen. - een zo groot mogelijk gamma van uitgebreide apotheekproducten kunnen herverpakken en indien nodig ook versnijden - zorgen voor maximale automatisatie van het volledige herverpakkingsproces, met minimale input of tussenkomst van operatoren. - herverpakte voorraad vlot telbaar maken in de apotheek bij inventaristellingen Herverpakte doseringen dienen makkelijk in gebruik te zijn aan het bed (vlot scanbaar, product nog makkelijk herkenbaar, vlot te ontblisteren) De installatie wordt door de opdrachtnemer geleverd, geplaatst, bedrijfsklaar gemaakt en in dienst gesteld. De inschrijver voorziet en onderhoud de nodige software. De nodige koppelingen met alle individuele toestellen worden succesvol uitgevoerd en zijn functioneel bij oplevering d.w.z. zowel de hardwarematige koppelingen als de softwarematige koppelingen met het softwarepakket van de ziekenhuisapotheek. Gehanteerde definities in het bestek: UD = eenheidsdosis of unit dose Herverpakken = het omvormen naar een UD die productnaam, dosering, vorm, lotnummer en vervaldatum bevat. Definities van de verpakkingen in het gamma zijn terug te vinden in de excel bijlage 'overzicht_te_herverpakken_vormen_groottes'.
Identificatiecode van de procedure: 082ee619-a68d-483b-a092-b148df2f1d56
Interne identificatiecode: PPP0VM-206/4122/2023.072
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 42997300 Industriële robots
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Herverpakkingstoestel apotheek
Beschrijving: De ziekenhuisapotheek is op zoek naar een geautomatiseerde totaaloplossing voor het intramuros herverpakken tot scanbare eenheidsdosissen. De oplossing dient de operationele efficiëntie te verbeteren binnen de apotheek en dient de veiligheid van toediening aan het bed van de patiënt te waarborgen. Dit volgens de richtlijnen van het KB van 30 september 2020: houdende de bereiding en de aflevering van geneesmiddelen en het gebruik en de distributie van medische hulpmiddelen binnen verzorgingsinstellingen. Het ziekenhuis is op zoek naar een werkbare oplossing, die moet voldoen aan volgende voorwaarden: herverpakken tot eenheidsdosis met de nodige leesbare informatie, zijnde productnaam, dosering, vorm, lotnummer en vervaldatum en daarnaast een scanbare code zodat scanning in KWS mogelijk is aan het bed van de patiënt. Belangrijk is dat de primaire industriële verpakking behouden blijft en niet beschadigd wordt. Zo kan er gewerkt worden in een non-classified ruimte en zijn bijkomende infrastructurele aanpassingen niet nodig voor een PIC/s conforme herverpakking. Een overzicht van het gamma dat we momenteel hebben in het ziekenhuis dat we wensen te herverpakken is terug te vinden in de excel bijlage 'overzicht_te_herverpakken_vormen_groottes'. Zo veel mogelijk van deze verpakkingen moeten te herverwerken zijn. Het ziekenhuis verwacht dat er minimum 4500 UD’s per werkdag van 7.6 uur kunnen herverpakt worden. Inschrijvers mogen een (combinatie van) bestaande herverpakkingstoestellen aanbieden, zijnde de basisoplossing in het bestek. Inschrijvers mogen ook een ontwerp op maat indienen, dat na de gunning, binnen een redelijke tijdsmarge, kan gebouwd worden. Een ontwerp op maat kan ingediend worden als variant waarbij de indiening van een basisoplossing niet verplicht is. De apotheek zoekt naar oplossingen die: - binnen de voorziene ruimte in de apotheek passen. - een zo groot mogelijk gamma van uitgebreide apotheekproducten kunnen herverpakken en indien nodig ook versnijden - zorgen voor maximale automatisatie van het volledige herverpakkingsproces, met minimale input of tussenkomst van operatoren. - herverpakte voorraad vlot telbaar maken in de apotheek bij inventaristellingen Herverpakte doseringen dienen makkelijk in gebruik te zijn aan het bed (vlot scanbaar, product nog makkelijk herkenbaar, vlot te ontblisteren) De installatie wordt door de opdrachtnemer geleverd, geplaatst, bedrijfsklaar gemaakt en in dienst gesteld. De inschrijver voorziet en onderhoud de nodige software. De nodige koppelingen met alle individuele toestellen worden succesvol uitgevoerd en zijn functioneel bij oplevering d.w.z. zowel de hardwarematige koppelingen als de softwarematige koppelingen met het softwarepakket van de ziekenhuisapotheek. Gehanteerde definities in het bestek: UD = eenheidsdosis of unit dose Herverpakken = het omvormen naar een UD die productnaam, dosering, vorm, lotnummer en vervaldatum bevat. Definities van de verpakkingen in het gamma zijn terug te vinden in de excel bijlage 'overzicht_te_herverpakken_vormen_groottes'.
Interne identificatiecode: 2023.072
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 42997300 Industriële robots
Aanvullende classificatie (cpv): 42921320 Verpakkingsmachines
Opties: Beschrijving van de opties: Vereiste opties (Naast het gevraagde preventief onderhoudscontract moet de inschrijver ook een full omnium onderhoudscontract aanbieden waarvan de voorwaarden terug te vinden in deel III Technische Bepalingen, minstens moeten vervuld zijn. In de inventaris dient hiertoe enkel de meerkost tov het aangeboden preventief contract ingevuld te worden.)
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Naamsestraat 105
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Aanvullende informatie: Apotheek, Regionaal Ziekenhuis H. Hart Leuven vzw
5.1.3 Geraamde duur
Andere looptijd: Onbekend
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een lijst van de voornaamste leveradressen, waar gelijkaardige toestellen werden geleverd in de afgelopen drie jaar. De inschrijver geeft per leveradres een contactpersoon op. Of, indien de inschrijver een ontwerp indient op de variant, een lijst van de voornaamste leveradressen, waar gelijkaardige projecten werden gerealiseerd met hier ook de tijdslijn bijgevoegd waarin het project werd gerealiseerd. De inschrijver geeft per leveradres een contactpersoon op.Minimumeisen: De inschrijver geeft minimaal 3 referenties op.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een geldig CE-attest of verklaring dat de configuratie over een geldig CE-attest zal beschikken voor afname. Minimumeisen: Aanleveren van de gevraagde attesten
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: * Document uitgaande van erkend accountingkantoor of revisor met vermelding van Z-score (Altman) van de aanbiedende partij. Berekeningswijze in geval private onderneming: 0,717 x Werkkapitaal / Totale bezittingen + 0,847 x Totaal van ingehouden winsten / Totale bezittingen + 3,107 x Winst voor belastingen en interest (*) / Totale bezittingen + 0,420 x Boekwaarde van de bezittingen / Boekwaarde van de schulden + 0,998 x Omzet / Totale bezittingen. (*) winst voor belastingen en interest: indien er een verlies is, dient dit bedrag van een min-teken te worden voorzien. Minimumeisen: Uit de behaalde score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze Z-score score dient dan ook hoger te zijn dan 1,8. De Z-score dient bevestigd te worden door boekhouder of revisor, met vermelding van naam en erkenningsnummer. Wanneer de score lager is, is een expliciete verklaring van de boekhouder / revisor vereist waarbij uitgelegd wordt waarom de score lager ligt en waarom dit geen probleem vormt voor de uitvoering van deze opdracht. De financiële diensten van de ziekenhuizen, zullen aan de hand van deze verklaring oordelen, of de ondernemer al dan niet verder kan weerhouden worden. In voorkomend geval dient de boekhouder / revisor ieder jaar bij het neerleggen van de jaarrekening een update van deze verklaring te geven én zal de aanbieder toch een borg van 5% stellen gedurende de looptijd van de overeenkomst . De Aanbestedende Overheid heeft, bij vaststelling van een lagere Z-score dan 1,8 tijdens de looptijd van het contract, steeds de mogelijkheid de overeenkomst kosteloos en met een nader af te spreken einddatum te verbreken en dit zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: * De kandidaat zal een verklaring indienen met betrekking tot de totale omzet van het bedrijf en van de omzet betreffende de Leveringen van gelijkaardige toestellen, over de laatste drie boekjaren. Minimumeisen: De gevraagde verklaring
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen: Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 3
De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 35
Criterium: Beschrijving: Kwaliteit en gebruiksgemak
Gewicht (punten, exact): 45
Criterium: Beschrijving: Implementatieplan
Gewicht (punten, exact): 10
Criterium: Beschrijving: Service en onderhoud
Gewicht (punten, exact): 10
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 06/08/2024 11:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 180 Dag
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Rechtbank Leuven
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Regionaal ziekenhuis H. Hart Leuven vzw
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Regionaal ziekenhuis H. Hart Leuven vzw
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Regionaal ziekenhuis H. Hart Leuven vzw
Registratienummer: BE 0412.939.886
Postadres: Naamsestraat 105
Contactpunt: Machteld Bruers
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie: Aanbieder van aanbestedingsdiensten
8.1 ORG-0003
Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0004
Officiële naam: Rechtbank Leuven
Registratienummer: 000 000 000 000
Postadres: F. Smoldersplein 5
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: ee01db73-7cf3-4251-8b1d-ef6040b5ed88 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 04/07/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 04/07/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking