Uz Leuven

Afsluiten van een overeenkomst voor aankoop van 3 robotsystemen voor chirurgie, inclusief instrumenten en verbruiksgoederen en inclusief onderhoudscontract



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: MEDISCHE APPARATUUR
AFSLUITEN VAN EEN OVEREENKOMST VOOR AANKOOP VAN 3 ROBOTSYSTEMEN VOOR CHIRURGIE, INCLUSIEF INSTRUMENTEN EN VERBRUIKSGOEDEREN EN INCLUSIEF ONDERHOUDSCONTRACT

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: UZ Leuven
Rechtsvorm van de koper: Overheidsonderneming
Activiteit van de aanbestedende dienst: Gezondheid

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Afsluiten van een overeenkomst voor aankoop van 3 robotsystemen voor chirurgie, inclusief instrumenten en verbruiksgoederen en inclusief onderhoudscontract
Beschrijving: In het licht van het verder optimaliseren van haar operatiekwartier wenst de Aanbesteder over te gaan tot de aankoop van 3 robotsystemen voor chirurgie, inclusief de instrumenten en verbruiksgoederen en het afsluiten van een onderhoudscontract. De Aanbesteder wenst over te gaan tot het afsluiten van een overeenkomst tot aankoop van 3 robotsystemen voor chirurgie die aan de volgende minimale eisen dienen te voldoen:  elk robotsysteem dient minimaal voor de volgende indicatiegebieden ingezet te kunnen worden: - urologie - gynaecologie - algemene en abdominale chirurgie (met onder andere pancreas- en leverchirurgie) - thoracale chirurgie (long- en slokdarmchirurgie) Daar waar in de huidige setting elk van de operatiezalen beperkt is tot bepaalde specialismen, zullen deze polyvalente robotsystemen toelaten dat per operatiezaal ingrepen van deze verschillende indicatiegebieden kunnen worden uitgevoerd. Dit geeft de Aanbesteder de mogelijkheid om de capaciteit van haar operatiezalen maximaal te benutten. Bovendien kunnen deze robotsystemen onderling fungeren als back-up in geval van uitval van een van deze robotsystemen.  Elk robotsysteem moet over een dubbele bediening kunnen beschikken. Als Universitair Ziekenhuis wenst de Aanbesteder in haar opdracht als ‘opleidend ziekenhuis’ dat bepaalde handelingen uitgevoerd worden door chirurgen in opleiding en waarbij de hoofdchirurg ogenblikkelijk kan corrigeren én - indien nodig - de robot terug kan overnemen zodat risico’s voor patiënten tot een minimum worden beperkt.  Tevens dient - om dezelfde reden (‘opleidend ziekenhuis’) er een simulator beschikbaar te zijn om met dit systeem de vereiste vaardigheden te kunnen inoefenen zonder enig risico voor de patiënt.  Deze aankoop omvat de toestellen, inclusief de instrumenten en verbruiksgoederen, alsook het afsluiten van een onderhoudscontract.  De levering en installatie van deze robotsystemen dient zo spoedig mogelijk gerealiseerd te zijn (streefdoel oktober 2024). Daarnaast dient er ook voldoende opleiding gegeven te worden aan de artsen, de verpleegkundigen en de biotechnische dienst.
Identificatiecode van de procedure: 1ba4b680-9ae7-47d0-9646-05c45203e681
Interne identificatiecode: PPP0WC-351/4318/P8096
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 33100000 Medische apparatuur

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.5 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
De inschrijver moet op alle percelen inschrijven

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: Afsluiten van een overeenkomst voor aankoop van 3 robotsystemen voor chirurgie, inclusief instrumenten en verbruiksgoederen en inclusief onderhoudscontract
Beschrijving: In het licht van het verder optimaliseren van haar operatiekwartier wenst de Aanbesteder over te gaan tot de aankoop van 3 robotsystemen voor chirurgie, inclusief de instrumenten en verbruiksgoederen en het afsluiten van een onderhoudscontract. De Aanbesteder wenst over te gaan tot het afsluiten van een overeenkomst tot aankoop van 3 robotsystemen voor chirurgie die aan de volgende minimale eisen dienen te voldoen:  elk robotsysteem dient minimaal voor de volgende indicatiegebieden ingezet te kunnen worden: - urologie - gynaecologie - algemene en abdominale chirurgie (met onder andere pancreas- en leverchirurgie) - thoracale chirurgie (long- en slokdarmchirurgie) Daar waar in de huidige setting elk van de operatiezalen beperkt is tot bepaalde specialismen, zullen deze polyvalente robotsystemen toelaten dat per operatiezaal ingrepen van deze verschillende indicatiegebieden kunnen worden uitgevoerd. Dit geeft de Aanbesteder de mogelijkheid om de capaciteit van haar operatiezalen maximaal te benutten. Bovendien kunnen deze robotsystemen onderling fungeren als back-up in geval van uitval van een van deze robotsystemen.  Elk robotsysteem moet over een dubbele bediening kunnen beschikken. Als Universitair Ziekenhuis wenst de Aanbesteder in haar opdracht als ‘opleidend ziekenhuis’ dat bepaalde handelingen uitgevoerd worden door chirurgen in opleiding en waarbij de hoofdchirurg ogenblikkelijk kan corrigeren én - indien nodig - de robot terug kan overnemen zodat risico’s voor patiënten tot een minimum worden beperkt.  Tevens dient - om dezelfde reden (‘opleidend ziekenhuis’) er een simulator beschikbaar te zijn om met dit systeem de vereiste vaardigheden te kunnen inoefenen zonder enig risico voor de patiënt.  Deze aankoop omvat de toestellen, inclusief de instrumenten en verbruiksgoederen, alsook het afsluiten van een onderhoudscontract.  De levering en installatie van deze robotsystemen dient zo spoedig mogelijk gerealiseerd te zijn (streefdoel oktober 2024). Daarnaast dient er ook voldoende opleiding gegeven te worden aan de artsen, de verpleegkundigen en de biotechnische dienst.
Interne identificatiecode: P_robot

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 33100000 Medische apparatuur

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Herestraat 49
Stad: Leuven
Postcode: 3000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België
Aanvullende informatie: UZ Leuven

5.1.3 Geraamde duur

Andere looptijd: Onbekend

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De toestellen die aangeboden worden, moeten voor het doel waarvoor ze zullen ingezet worden (zie beschrijving percelen), beschikken over de wettelijk vereiste certificaten: (CE en MDR).Minimumeisen: Voorleggen van de wettelijk vereiste CE-certificaten (CE) voor het betreffend robotsysteem waarmee zal worden ingeschreven.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Aan de hand van een lijst van de voornaamste leveringen die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. Minimumeisen: Een lijst opgesteld door de kandidaat met minimaal 3 leveringen van een gelijkaardig robotsysteem die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. Om als gelijkaardig te worden beschouwd dient het robotsysteem minimaal te kunnen worden gebruikt voor chirurgie in de volgende indicatiegebieden: - urologie, - gynaecologie, - algemene en abdominale chirurgie (met onder andere pancreas- en leverchirurgie), - thoracale chirurgie (long- en slokdarmchirurgie) en dient het te beschikken over een dubbele bediening en een simulator. Daarnaast moet er ook mogelijkheid zijn tot stapeling, controleerbaar vanaf de console.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen:
De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Beoordeling 1
Volgorde van belang: 1
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Beoordeling 2
Volgorde van belang: 2
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.11 Aanbestedingsstukken

Adres van de aanbestedingsstukken: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/351/WC/2024

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 06/08/2024 10:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 180 Dag
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Geen raamovereenkomst
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Ondernemingsrechtbank - afdeling Leuven
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: UZ Leuven
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: UZ Leuven
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: UZ Leuven
Registratienummer: 0419.052.173
Postadres: Herestraat 49
Stad: Leuven
Postcode: 3000
Land: België
Contactpunt: Cel Overheidsopdrachten
Telefoon: +32 16345253
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt

8.1 ORG-0002

Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Stad: Antwerpen
Postcode: 2000
Land: België
E-mail: info@3p.eu
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie:
Aanbieder van aanbestedingsdiensten

8.1 ORG-0003

Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender

8.1 ORG-0004

Officiële naam: Ondernemingsrechtbank - afdeling Leuven
Registratienummer: 0308.357.753
Postadres: Ferdinand Smoldersplein 5
Stad: Leuven
Postcode: 3000
Land: België
Telefoon: +32 25426511
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: 278ce206-b099-4b12-904b-6de231b6b177 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 03/07/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 03/07/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands

11.2 Informatie over de bekendmaking

Annonces similaires du BDA :