Ons Onderdak Bv

Raamovereenkomst Design & Build Ons Onderdak - vervangingsbouw sociale ééngezinswoningen diverse wijken (regio Ieper)



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: BOUWWERKZAAMHEDEN
RAAMOVEREENKOMST DESIGN & BUILD ONS ONDERDAK - VERVANGINGSBOUW SOCIALE ÉÉNGEZINSWONINGEN DIVERSE WIJKEN (REGIO IEPER)

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling - Wijziging van een aankondiging

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: ONS ONDERDAK bv
Rechtsvorm van de koper: Overheidsonderneming
Activiteit van de aanbestedende dienst: Huisvesting en gemeenschappelijke voorzieningen

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Raamovereenkomst Design & Build Ons Onderdak - vervangingsbouw sociale ééngezinswoningen diverse wijken (regio Ieper)
Beschrijving: Met de Design & Build - procedure (D&B-procedure) wil Ons Onderdak voor een periode van 4 jaar een raamovereenkomst sluiten voor het ontwerp (Design) en de (vervangings)bouw (Build) van sociale ééngezinswoningen. Ons Onderdak wil finaal een raamovereenkomst sluiten met slechts één Inschrijver. De totale omvang van het bouwprogramma kan maximaal 148 nieuwe sociale ééngezinswoningen omvatten. Het gaat over een opdracht van werken in de zin van artikel 2, 18 van de Overheidsopdrachtenwet, met dien verstande dat er ook diensten in vervat zijn, met name het ontwerpen van de werken door de Opdrachtnemer. Voor een verdere inhoudelijke omschrijving van het voorwerp en de ambitie-eisen van de Opdracht wordt verwezen naar de projectdefinitie in bijlage A van deze Selectieleidraad. De projectdefinitie kan gedurende de loop van deze plaatsingsprocedure worden aangevuld en verduidelijkt, met eerbiediging van de gelijke behandeling van de Kandidaten/Inschrijvers, de eerlijke mededinging en de transparantie.
Identificatiecode van de procedure: 96fbb54e-f3b7-44f4-af36-90b4bcc90f83
Interne identificatiecode: PPP0L5-202/4077/2024004
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden

2.1.3 Waarde

Geraamde waarde exclusief btw: 26 440 000 Euro

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: Raamovereenkomst Design & Build Ons Onderdak - vervangingsbouw sociale ééngezinswoningen diverse wijken (regio Ieper)
Beschrijving: Met de Design & Build - procedure (D&B-procedure) wil Ons Onderdak voor een periode van 4 jaar een raamovereenkomst sluiten voor het ontwerp (Design) en de (vervangings)bouw (Build) van sociale ééngezinswoningen. Ons Onderdak wil finaal een raamovereenkomst sluiten met slechts één Inschrijver. De totale omvang van het bouwprogramma kan maximaal 148 nieuwe sociale ééngezinswoningen omvatten. Het gaat over een opdracht van werken in de zin van artikel 2, 18 van de Overheidsopdrachtenwet, met dien verstande dat er ook diensten in vervat zijn, met name het ontwerpen van de werken door de Opdrachtnemer. Voor een verdere inhoudelijke omschrijving van het voorwerp en de ambitie-eisen van de Opdracht wordt verwezen naar de projectdefinitie in bijlage A van deze Selectieleidraad. De projectdefinitie kan gedurende de loop van deze plaatsingsprocedure worden aangevuld en verduidelijkt, met eerbiediging van de gelijke behandeling van de Kandidaten/Inschrijvers, de eerlijke mededinging en de transparantie.
Interne identificatiecode: 2024004

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden
Aanvullende classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Ter Waarde 65
Stad: Ieper
Postcode: 8900
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Ieper (BE253)
Land: België
Aanvullende informatie: ONS ONDERDAK bv

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 06/01/2025
Looptijd: 48 Maand

5.1.5 Waarde

Geraamde waarde exclusief btw: 26 440 000 Euro

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
Aanvullende informatie: De maximumhoeveelheid sociale ééngezinswoningen die moeten worden vervangen betreffen in totaal 101 stuks. Deze worden vervangen naar maximaal 151 nieuwe sociale ééngezinswoningen. Dit gaat over volgende wijken; - Anjelierenlaan Ieper : 13 woningen te vervangen naar 19 woningen - Acacialaan Ieper : 36 woningen te vervangen naar 51 woningen - Berkenwijk Dikkebus : 20 woningen te vervangen naar 31 woningen - Streuvelswijk Vlamertinge : 30 woningen te vervangen naar 47 woningen

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: referenties en competentiesMinimumeisen: Om de technische en beroepsbekwaamheid te beoordelen, bezorgt de Kandidaat de volgende drie bewijzen aan de hand van referenties en aangetoonde competenties: a) Minstens 5 relevante referenties Design & Build (1 referentie): De Kandidaat toont aan relevante ervaring te hebben met betrekking tot het werken via een Design & Build – procedure die dateert van maximum 5 jaar vòòr de in deze procedure vastgestelde uiterste datum van indienen van aanvragen tot deelneming. Het volstaat dat hetzij de aannemer hetzij de ontwerper al een D&B heeft uitgevoerd. Er hoeft dus geen bewijs te worden geleverd dat de leden van de Kandidaat al in het verleden hebben samengewerkt binnen een D&B. U bezorgt van elke referentie volgende gegevens: - de samenstelling van het team bestaande uit ontwerpteam (design) en aannemer (build) - de locatie, eventueel met inplantingsplan van het project, - de contactgegevens van de opdrachtgever, - het bedrag van de uitgevoerde werken, - een kopie van het PV van voorlopige oplevering - een summiere beschrijving van het project (max. 1 A4), - foto’s van de realisatie (max. 1 A4). - een attest van goede uitvoering ondertekend door de bouwheer Er worden maximaal 3 referenties gevoegd. Een minimum van 1 correcte referentie volstaat. Aanneming (2 referenties): De Kandidaat heeft minstens 2 vergelijkbare bouwprojecten gerealiseerd welke minstens voorlopig opgeleverd werden maximum 5 jaar vòòr de in deze procedure vastgestelde uiterste datum van indienen van aanvragen tot deelneming. Deze referenties betreffen vergelijkbare (niet noodzakelijk sociale) bouwprojecten betreffende de realisatie van geschakelde ééngezinswoningen of meergezinswoningen met een vergelijkbaar aantal als voor 1 fase binnen deze opdracht nl. 30 nieuwe (niet noodzakelijk sociale) wooneenheden, met een absoluut minimum van 20 wooneenheden.. U bezorgt van elke referentie volgende gegevens: - de locatie, eventueel met inplantingsplan van het project, - de contactgegevens van de opdrachtgever, - het bedrag van de uitgevoerde werken, - een kopie van het PV van voorlopige oplevering - een summiere beschrijving van het project (max. 1 A4), - foto’s van de realisatie (max. 1 A4). - een attest van goede uitvoering ondertekend door de bouwheer Er worden maximaal 5 referenties gevoegd. Een minimum van 2 correcte referenties volstaat. Ontwerp (2 referenties): De Kandidaat heeft minstens 2 vergelijkbare projecten ontworpen welke minstens voorlopig opgeleverd werden maximum 5 jaar vòòr de in deze procedure vastgestelde uiterste datum van indienen van aanvragen tot deelneming. Deze referenties betreffen vergelijkbare sociale bouwprojecten betreffende de realisatie van minstens 10 nieuwe geschakelde sociale ééngezinswoningen. U bezorgt van elke referentie volgende gegevens: - de locatie, eventueel met inplantingsplan van het project, - de contactgegevens van de opdrachtgever, - het bedrag van de uitgevoerde werken, - een kopie van het PV van voorlopige oplevering - een summiere beschrijving van het project (max. 1 A4), - foto's van de realisatie (max. 1 A4). - een attest van goede uitvoering ondertekend door de bouwheer Er worden maximaal 5 referenties gevoegd. Een minimum van 2 correcte referenties volstaat. b) Samenstelling Ontwerpteam een overzicht van de ontwerpteamleden met: - identificatiegegevens per lid: naam, adres, e-mail, telefoon en de taak van het lid in het ontwerpteam D&B - een afschrift van het diploma/getuigschrift nodig voor de uitoefening van de functie in het ontwerpteam D&B Het ontwerpteam bestaat minstens uit: - een master in de architectuur of een master in de ingenieurswetenschappen, afstudeerrichting architectuur (ontwerp), - een master in de ingenieurswetenschappen, afstudeerrichting architectuur of bouwkunde (ontwerp), - een bachelor bouw of industrieel ingenieur bouw of elektromechanica (studie technieken), - een EPB-verslaggever, - een erkende bodemsaneringsdeskundige, - een veiligheidscoördinator tijdelijke en mobiele bouwplaatsen, - een ventilatieverslaggever. Met de geschikte diploma's en ervaring kan éénzelfde persoon binnen het team verschillende taken op zich nemen. Alleen na schriftelijk akkoord van de aanbestedende overheid kan u een aangeduid persoon nadien nog vervangen. Minstens 1 architect of ingenieur-architect van het team is ingeschreven op de tabel van de Orde van Architecten en verzekerd volgens de verplichtingen van de orde. c) Samenstelling Aannemer de gegevens van de hoofdaannemer: - identificatiegegevens : naam van de onderneming en vertegenwoordiger ervan, adres, e-mail, telefoon, ondernemingsnummer - de vereiste erkenningsklasse en categorie (zie hieronder, titel II.1.4.2). - de inzet van een projectleider met bewezen ervaring in projecten van vergelijkbare (niet noodzakelijk sociale) bouwprojecten betreffende de realisatie van geschakelde ééngezinswoningen of meergezinswoningen met een vergelijkbaar aantal als voor 1 fase binnen deze opdracht nl. 30 nieuwe (niet noodzakelijk sociale) wooneenheden, met een absoluut minimum van 20 wooneenheden.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: jaaromzet in 2021, 2022 en 2023Minimumeisen: Tijdens één van deze referentiejaren bedroeg de jaaromzet van de algemene aannemer van de Kandidaat 1,5 x (EUR 185.000 /wgl x 30 = EUR 5.550.000) = EUR 8.325.000. Dit is dus anderhalf keer de geraamde waarde voor de bouw van 30 woongelegenheden (vast gedeelte) aan een gemiddelde gesimuleerde kostprijs van EUR 185.000,00 (zie simulatietabel, Bijlage I). Dit selectiecriterium moet aan de Opdrachtgever het comfort geven dat de Opdrachtnemer voldoende draagkracht heeft om minstens het vaste gedeelte desgewenst in één beweging te realiseren (zie titel I.12.2.1).
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: resultaat van het boekjaar (code 9904) in 2021, 2022 en 2023Minimumeisen: Het resultaat van het boekjaar (code 9904) van de algemene aannemer van de Kandidaat was tijdens minstens twee van deze drie referentiejaren positief (geen verlies van het boekjaar).
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: eigen vermogen in uw balanstotaal in 2021, 2022 en 2023Minimumeisen: Tijdens twee van deze drie referentiejaren bedroeg het aandeel van het vermogen van de algemene aannemer van de Kandidaat minimaal 20% in het balanstotaal.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: recentste jaarrekeningMinimumeisen: Het bedrag van het eigen vermogen volgens de recentste jaarrekening (afgesloten in 2022 of 2023) bedraagt minimaal 1.800.000 euro
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: bankverklaringMinimumeisen: Een bankverklaring van één van de belangrijkste banken waar de inschrijver de voorbije 2 jaar klant was. Deze bank bevestigt schriftelijk dat u uw verplichtingen in deze periode altijd correct nakwam (cf. bijlage 11 van het KB Plaatsing van 18 april 2017).
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * Juridische situatie van de Kandidaat (uitsluitingsgronden en corrigerende maatregelen) De Kandidaat mag zich niet bevinden in één of meerdere uitsluitingsgronden zoals in de artikelen 67 tot en met 69 van de Overheidsopdrachtenwet bedoelde situaties. Dit gaat over de verplichte uitsluitingsgronden, de uitsluitingsgronden met fiscale en sociale schulden en de facultatieve uitsluitingsgronden. Deze bepaling is individueel van toepassing op de Kandidaten die samen als een combinatie een Aanvraag tot Deelneming indienen, alsook op entiteiten op wiens draagkracht de Kandidaat een beroep doet met het oog op het voldoen aan de eisen inzake kwalitatieve selectie. De verplichte uitsluitingsgronden zijn ook van toepassing in hoofde van personen die lid zijn van het bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van de Kandidaat of daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid hebben. Geldt een verplichte of facultatieve uitsluitingsgrond op de Kandidaat? Dan bewijst de Kandidaat minstens in eerste instantie zelf dat hij voldoende maatregelen nam om zijn betrouwbaarheid aan te tonen, en dit ondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond. Als Ons Onderdak dat bewijs toereikend vindt, sluit ze de betrokken Kandidaat niet uit van de plaatsingsprocedure. Eventuele corrigerende maatregelen, zoals voorzien in artikel 70 Overheidsopdrachtenwet, bewijst de Kandidaat door documenten toe te voegen aan het voorstel of bezorgt hij aan Ons Onderdak. De Kandidaat draagt zelf de verantwoordelijkheid voor het tijdig bezorgen ervan. Verplicht toe te voegen documenten inzake uitsluitingsgronden De Kandidaten moeten gedurende de verdere procedure blijven voldoen aan de gestelde selectie-eisen. Ons Onderdak behoudt zich het recht voor om tijdens de gunningsprocedure te blijven nagaan of de Kandidaten/Inschrijvers aan de gestelde eisen blijven voldoen, inzonderheid door het opvragen van bepaalde documenten. De mededingingsprocedure betreft een tweestapsprocedure waarbij Ons Onderdak ertoe gehouden is om een beslissing te nemen omtrent het feit of de Kandidaten die zouden worden uitgenodigd voor de gunningsfase zich effectief niet bevinden in één of meerdere uitsluitingsgronden en ook effectief voldoen aan de selectiecriteria. Bijgevolg is het voor het goede verloop van de procedure vereist dat de ondersteunende documenten reeds gevoegd worden bij de Aanvraag tot Deelneming. In toepassing van artikel 73, § 3, eerste lid Overheidsopdrachtenwet verzoekt Ons Onderdak dan ook inzake de uitsluitingsgronden, naast het UEA, tevens onderstaande documenten reeds bij te voegen bij de Aanvraag tot Deelneming: • Ons Onderdak zal zelf via Telemarc een controle doen op vlak van naleving van de uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden (cf. art. 68 Overheidsopdrachtenwet en art. 62-63 KB Plaatsing). • Wat betreft niet-Belgische kandidaten of niet-Belgische leden van een samenwerkingsverband dienen de respectievelijke gelijkwaardige documenten en attesten zoals van toepassing in het land waarin de niet-Belgische kandidaat of niet-Belgische leden van een samenwerkingsverband zijn gevestigd te worden bijgevoegd. Wat betreft entiteiten gevestigd in de Europese Unie wordt hiervoor verwezen naar e-Certis. De Kandidaat voegt ook volgende documenten toe; • De Belgische Kandidaat: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maanden oud is op de limietdatum en het limietuur voor ontvangst van de Aanvragen tot Deelneming; • De Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de socialezekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid dat bevestigt dat voldaan werd aan zijn betalingsverplichtingen van socialezekerheidsbijdragen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is; • De buitenlandse inschrijver: een uittreksel uit het strafregister (maximaal 6 maanden oud), certificaten van fiscale en sociale schulden, en een certificaat over niet-faling. Wanneer een betrokken land geen document of certificaat uitreikt of het document onvoldoende bewijs levert voor alle uitsluitingsgronden, kan de inschrijver ter vervanging een verklaring onder ede toevoegen. Voor landen die geen certificaat of document voorzien kan een plechtige verklaring van de betrokkene voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, notaris of bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst of van het land waar de betrokkene gevestigd is. Non-discriminatie en milieu- en sociale wetgeving Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft Ons Onderdak, in elke fase van deze plaatsingsprocedure, de mogelijkheid om de Kandidaat, dan wel Inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast. De niet-naleving van strafrechtelijke sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure. Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan: - Het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; - De wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie; - De wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden; - De wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen; - De wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk De Kandida
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Andere
Beschrijving: Erkenning en registratie van aannemers: D (Bouwwerken), Klasse 8
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen:
Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 3
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Prijs voor bouwwerken
Gewicht (punten, exact): 60
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Architecturale kwaliteit
Gewicht (punten, exact): 40
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.11 Aanbestedingsstukken

Adres van de aanbestedingsstukken: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/202/L5/2024

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (5 % van het geraamde bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 18/07/2024 11:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 180 Dag
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Geen raamovereenkomst
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Ondernemingsrechtbank Gent afdeling Ieper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: ONS ONDERDAK bv
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: ONS ONDERDAK bv
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: ONS ONDERDAK bv
Registratienummer: 0405.501.570
Postadres: Ter Waarde 65
Stad: Ieper
Postcode: 8900
Land: België
Contactpunt: Tim Fastré
Telefoon: +32 57219220
Fax: +32 57219203
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt

8.1 ORG-0002

Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Stad: Antwerpen
Postcode: 2000
Land: België
E-mail: info@3p.eu
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie:
Aanbieder van aanbestedingsdiensten

8.1 ORG-0003

Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender

8.1 ORG-0004

Officiële naam: Ondernemingsrechtbank Gent afdeling Ieper
Registratienummer: 0308.357.753
Postadres: Grote Markt 10
Stad: Ieper
Postcode: 8900
Land: België
Telefoon: +32 57450700
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

10. Wijziging van een aankondiging

Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: 8dcf2399-6a81-4ca2-83d5-fc6202efd435-01
Voornaamste reden voor de wijziging: Informatie bijgewerkt
Beschrijving: “Op basis van de Q&A (vraag en antwoord d.d. 13/06/2024) worden de volgende verduidelijkingen aan de opdrachtdocumenten aangebracht: - Verduidelijking bij Powerpoint (Pg. 6) en verslag toelichtingsvergadering (pg. 2). o In titel ‘I.12.2.1 Vast gedeelte met minimumafname’ (pg. 12) wordt het recht voorbehouden dat er voor het vast gedeelte ook méér dan 30 woningen kunnen worden vervangen (eigen benadrukking): “Ons Onderdak behoudt zich - mits naleving van deze minimumafname van 20 oude woningen - het recht voor om in het kader van ‘Fase 1’ tot de bestelling over te gaan van de vervangingsbouw van woningen die initieel tot een andere fase behoorden en om, desgevallend, het maximum van 30 nieuwe sociale ééngezinswoningen te overstijgen.” Om alle misverstanden te vermijden, worden resp. de volgende zaken in het rood toegevoegd: ‘Vast’ gedeelte : minimumafname vervanging van 20 woningen tot 30 woningen (onder voorbehoud van het recht om dit maximum te overstijgen)” en “Vast gedeelte = minimum vervangingsbouw van 20 naar 30 woningen (onder voorbehoud van het recht om dit maximum te overstijgen” - Verduidelijking bij Powerpoint (Pg. 11) en verslag toelichtingsvergadering (pg. 3) en Selectieleidraad (pg. 21 en pg. 23). o In de powerpoint bij de toelichtingsvergadering staat letterlijk betreffende de selectiecriteria: “‘vergelijkbaar aantal’ = ca. 30 wooneenheden - vork tussen 20 à 40.”. In het verslag van de toelichtingsvergadering staat (pg. 3): “Een ‘vergelijkbaar’ aantal van ca. 30 wooneenheden kan worden beschouwd binnen de vork van 20 à 40 wooneenheden.” o De enige finaliteit van deze passages was om aan de geïnteresseerde aanwezigen op de toelichtingsvergadering de nodige achtergrond te geven bij de reden waarom voor 30 wooneenheden werd geopteerd als ijkpunt om te voldoen aan de op pg. 21 en pg. 23 opgelegde selectie-eisen inzake technische en beroepsbekwaamheid. Het opgelegde aantal van 30 wooneenheden situeert zich immers midden de geschatte vork tussen het minimum van 20 tot ca. 40. Op zijn beurt verwijst deze vork naar het vast gedeelte in titel I.12.2.1 van de Selectieleidraad (zie hierboven). Om alle misverstanden te vermijden, worden resp. de volgende zaken in het rood toegevoegd aan de Selectieleidraad:  Op pg. 21 Selectieleidraad: “Deze referenties betreffen vergelijkbare (niet noodzakelijk sociale) bouwprojecten betreffende de realisatie van geschakelde ééngezinswoningen of meergezinswoningen met een vergelijkbaar aantal als voor 1 fase binnen deze opdracht nl. 30 nieuwe (niet noodzakelijk sociale) wooneenheden, met een absoluut minimum van 20 wooneenheden.”  Op pg. 23 Selectieleidraad: “de inzet van een projectleider met bewezen ervaring in projecten van vergelijkbare (niet noodzakelijk sociale) bouwprojecten betreffende de realisatie van geschakelde ééngezinswoningen of meergezinswoningen met een vergelijkbaar aantal als voor 1 fase binnen deze opdracht nl. 30 nieuwe (niet noodzakelijk sociale) wooneenheden, met een absoluut minimum van 20 wooneenheden.” Overeenkomstig artikel I.13 Selectieleidraad wordt op vrijdag 21/06/2024 om 10u00 een bijkomende verplichte en collectieve toelichtingsvergadering georganiseerd via MS Teams. De bestaande aanwezigheidsattesten komen te vervallen. De ondernemingen die reeds aanwezig waren op de toelichtingsvergadering van 30 mei zullen van Ons Onderdak een uitnodiging per e-mail ontvangen voor de MS Teams toelichtingsvergadering. De ondernemingen die niet aanwezig waren, maar ingevolge de gepubliceerde errata en Q&A alsnog interesse zouden hebben om een aanvraag tot deelneming in te dienen, worden verzocht om een verzoek tot uitnodiging voor de MS Teams toelichtingsvergadering te mailen naar de contactpersoon tim.fastre@onsonderdak.be. Indien de aanvraag tot deelneming onder de vorm van een combinatie wordt ingediend, volstaat het dat één lid een aanwezigheidsattest verwerft. Op de bijkomende toelichtingsvergadering staat het volgende geagendeerd: - Overlopen powerpoint en stilstaan bij de twee ‘wijzigingen’ (doorgevoerd middels publicatie van terechtwijzend bericht): o Erratum m.b.t. Uitgebreide Projectdefinitie: toelichting bijkomende typologie o Erratum m.b.t. Selectie-eis: toelichting minimumeis van 20 wooneenheden - Q&A: alle antwoorden duidelijk? - Overige vragen bij de opdrachtdocumenten? De opdrachtdocumenten zijn aangepast op 13/06/24.

10.1 Wijziging van een aankondiging

Identificatiecode afdeling: PROCEDURE

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: 6a0d02f4-d203-42cf-ac18-e66dd818fe1a - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 13/06/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 13/06/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands

11.2 Informatie over de bekendmaking

Annonces similaires du BDA :