Commune D'ixelles - Gemeente Elsene - Commune D'ixelles - Département Opérationnel

Travaux de remplacement des châssis et vitrages EI30 ainsi que de menuiserie de la bibliothèque néerlandophone sise Rue Sans Souci 131 à 1050 Ixelles, constitué de deux lots



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: BEGLAZING
VERVANGING VAN DE EI30-BEGLAZINGEN ÉN HET SCHRIJNWERK IN DE NEDERLANDSTALIGE BIBLIOTHEEK, SANS- SOUCISTRAAT 131 TE 1050 ELSENE, DE OPDRACHT IS ONDERVERDEELD IN TWEE PERCELEN

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: Elsene
Rechtsvorm van de koper: Lokale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Vervanging van de EI30-beglazingen én het schrijnwerk in de Nederlandstalige bibliotheek, Sans- Soucistraat 131 te 1050 Elsene, de opdracht is onderverdeeld in twee percelen
Beschrijving: Onderhavige opdracht is een overheidsopdracht voor werken met als voorwerp de vervanging van de ramen en Ei30-beglazingen én het schrijnwerk in de Nederlandstalige bibliotheek, Sans- Soucistraat 131 te 1050 Elsene. De opdracht is onderverdeeld in twee percelen: Perceel 1: Vervanging van de EI30-beglazingen van het glazen dak, afvoer van de glazen EI30-wanden, plaatsing van de beglaasde wanden en borstwering én aanpassing van het ventilatiesysteem; Perceel 2: Schrijnwerken voor de herindeling van het onthaal en de verwezenlijking van leestafels.
Identificatiecode van de procedure: a745b01a-460c-4ed7-b4b9-1cf535e5cfb2
Interne identificatiecode: 2024-087
Type procedure: Andere procedure in één fase
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45441000 Beglazing

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: Uitsluitingsgronden (voor percelen 1 en 2) Louter door zijn offerte in te dienen, verklaart de inschrijver impliciet op erewoord dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingsgevallen bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 en 61 tot 63 van het KB van 18 april 2017. Met uitzondering van de uitsluitingsgronden met betrekking tot de fiscale en sociale schulden, mag de inschrijver die zich in een van de verplichte of facultatieve uitsluitingssituaties bevindt, bewijzen voorleggen dat hij corrigerende maatregelen heeft genomen om zijn betrouwbaarheid aan te tonen. De inschrijver bewijst het daartoe op eigen initiatief door schriftelijke documenten bij de offerte te voegen. Deze bepaling is individueel van toepassing op de deelnemers die een offerte indienen in het kader van een combinatie, maar ook op derden op wier draagkracht een beroep wordt gedaan overeenkomstig artikel 73, § 1, van het KB van 18 april 2017. Door een offerte in te dienen voor deze opdracht verklaart de inschrijver dat geen enkele uitsluitingsgrond op hem van toepassing is op het vlak van de uitsluitingsgronden, bewezen door middel van documenten die de aanbestedende overheid zelf kan opvragen op elektronische wijze, d.w.z. in het bijzonder het RSZ-attest, het attest betreffende de fiscale schulden en het attest dat aantoont dat de inschrijver niet in staat van faillissement verkeert via TELEMARC. Wanneer het bewijs dat in het bezit is van de aanbestedende overheid niet aantoont dat de inschrijver in orde is met zijn fiscale en sociale verplichtingen, brengt zij de inschrijver daarvan op de hoogte. Vanaf de dag na de kennisgeving van de vaststelling beschikt de inschrijver over een eenmalige termijn van vijf werkdagen om het bewijs van zijn regularisatie te leveren. De inschrijver moet bijgevolg de volgende documenten bijvoegen: • Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister, niet ouder dan maximaal zes maanden op de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes; • De Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat is onderworpen aan de wetgeving inzake de sociale zekerheid van een andere lidstaat van de Europese Unie: een recent attest dat uitgereikt werd door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan al zijn verplichtingen betreffende de betaling van de sociale bijdragen die verschuldigd zijn overeenkomstig de wettelijke bepalingen in zijn land van vestiging; • Buitenlandse inschrijver: uittreksel uit het strafregister, certificaten i.v.m. fiscale en sociale schulden en attest van niet-faillissement. Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of niet afdoend bewijst dat de uitsluitingsgronden niet van toepassing zijn, of in landen waar die attesten er niet zijn, kan de inschrijver in de plaats daarvan een verklaring op erewoord afleggen voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie in zijn land van herkomst of in het land waar hij gevestigd is.

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: Vervanging van de EI30-beglazingen van het glazen dak, afvoer van de glazen EI30-wanden, plaatsing van de beglaasde wanden en borstwering én aanpassing van het ventilatiesysteem
Beschrijving: Vervanging van de EI30-beglazingen van het glazen dak, afvoer van de glazen EI30-wanden, plaatsing van de beglaasde wanden en borstwering én aanpassing van het ventilatiesysteem
Interne identificatiecode: 1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45441000 Beglazing

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 01/09/2024
Looptijd: 150 Dag

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
Aanvullende informatie: De startdatum in deze aankondiging is slechts een richtlijn. De duur van perceel 1 bedraagt 150 kalenderdagen vanaf de datum voor vaststelling van de aanvang van de werken. Die datum wordt in het bevel tot aanvatten van de werken opgegeven. Bindende gedeeltelijke uitvoeringstermijnen • Binnen de 5 kalenderdagen na de kennisgeving van de gunning van de opdracht komt de opdrachtnemer naar de bouwplaats voor een voorbereidende vergadering met de aanbestedende overheid. Na dat bezoek beschikt de opdrachtnemer over: • 10 kalenderdagen om de aanbestedende overheid een voorstel tot gedetailleerde uitvoeringsplanning te bezorgen die vóór de uitvoering voor akkoord voorgelegd moet worden. Vóór enige uitvoering moeten de uitvoeringsplannen door de aanbestedende overheid goedgekeurd worden. De opdrachtnemer mag geen materiaal installeren zonder die voorafgaande goedkeuring. Daar moet hij dus rekening mee houden om zijn uitvoeringsplanning te kunnen naleven. In geval van opmerkingen van de aanbestedende overheid over de uitvoeringsplannen beschikt de opdrachtnemer over 15 kalenderdagen vanaf de verzending van de aan te brengen verbeteringen om de definitieve plannen en/of nieuwe technische fiches aan de aanbestedende overheid over te maken. Productie: De beglazingen mogen maar besteld worden na verzending van de brief waarin de aanbestedende overheid akkoord gaat met de uitvoeringsplannen. Vanaf de verzending van die brief beschikt de opdrachtnemer over 40 kalenderdagen om de beglazingen te bestellen. De goedkeuring van de uitvoeringsplannen geldt niet als oplevering en bevrijdt de aannemer geenszins van zijn aansprakelijkheid

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Andere
Naam: Criterium: Erkenning
Beschrijving: Criterium: Erkenning Overeenkomstig artikel 70 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 en krachtens artikel 3, eerste lid, van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, mogen werken die het voorwerp uitmaken van de opdracht slechts worden uitgevoerd door ondernemers die ofwel hiertoe erkend zijn, ofwel aan de voorwaarden ertoe voldoen of nog het bewijs geleverd hebben van het feit dat ze voldoen aan de voorwaarden voor de erkenning bepaald door of krachtens de voormelde wet. Onverminderd die bepalingen moet de inschrijver van perceel bijgevolg beschikken over een erkenning in klasse 1 of hoger, ondercategorie D14 “Glazenmakerswerk” of het bewijs leveren dat hij aan de vereisten voor die erkenning voldoet. Er wordt echter aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel 3 §4 van het koninklijk besluit van 26 september 1991 tot vaststelling van bepaalde toepassingsmaatregelen van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, de vereiste erkenningsklasse voor de gunning van de opdracht echter deze is welke overeenstemt met het goed te keuren bedrag van de offerte. De offerte moet vermelden: - ofwel dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt. De aanbestedende overheid zal dit zelf controleren bij de databank van erkende aannemers (FOD Economie) via elektronische middelen (TELEMARC). - ofwel dat de inschrijver de toepassing inroept van artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991. In dat geval voegt de inschrijver een dossier bij zijn offerte dat aantoont dat de inschrijver voldoet aan de vereisten van de gevraagde klasse en categorie. De aanbestedende overheid zal het dossier overmaken aan de Erkenningscommissie. - ofwel dat de inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt de inschrijver bij zijn offerte het door de bevoegde instantie afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning kan aantonen. Op dit certificaat of deze inschrijving staan de referenties vermeld die de certificering of de inschrijving op de lijst hebben mogelijk gemaakt.

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Prijs
Naam: prij
Beschrijving: De aanbestedende overheid gunt elk perceel van de opdracht aan de ondernemer die de economisch meest voordelige regelmatige offerte heeft ingediend op basis van de prijs.
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands, Frans
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 19/08/2024 12:00 +02:00
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Geen raamovereenkomst
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van state
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0002

Titel: Schrijnwerken voor de herindeling van het onthaal en de verwezenlijking van leestafels
Beschrijving: Schrijnwerken voor de herindeling van het onthaal en de verwezenlijking van leestafels
Interne identificatiecode: 2

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45421000 Bouwtimmerwerk

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 02/09/2024
Looptijd: 45 Dag

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
Aanvullende informatie: De startdatum in deze aankondiging is slechts een richtlijn. De uitvoeringstermijn van perceel 2 bedraagt 45 kalenderdagen vanaf de datum vastgesteld voor de aanvang van de werken. Die datum wordt in het bevel tot aanvatten van de werken opgegeven. Bindende gedeeltelijke uitvoeringstermijnen • Binnen de 5 kalenderdagen na de kennisgeving van de gunning van de opdracht komt de opdrachtnemer naar de bouwplaats voor een voorbereidende vergadering met de aanbestedende overheid. Na dat bezoek beschikt de opdrachtnemer over: • 10 kalenderdagen om de aanbestedende overheid een voorstel tot gedetailleerde uitvoeringsplanning te bezorgen die vóór de uitvoering voor akkoord voorgelegd moet worden. Vóór enige uitvoering moeten de uitvoeringsplannen door de aanbestedende overheid goedgekeurd worden. De opdrachtnemer mag geen materiaal installeren zonder die voorafgaande goedkeuring. Daar moet hij dus rekening mee houden om zijn uitvoeringsplanning te kunnen naleven. In geval van opmerkingen van de aanbestedende overheid over de uitvoeringsplannen en technische fiches beschikt de opdrachtnemer over 15 kalenderdagen vanaf de verzending van de aan te brengen verbeteringen om de definitieve plannen en/of nieuwe technische fiches aan de aanbestedende overheid over te maken.

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Andere
Naam: Criterium nr. 1: Erkenning Criterium nr. 2: referentielijst
Beschrijving: Criterium nr. 1: Erkenning Overeenkomstig artikel 70 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 en krachtens artikel 3, eerste lid, van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, mogen werken die het voorwerp uitmaken van de opdracht slechts worden uitgevoerd door ondernemers die ofwel hiertoe erkend zijn, ofwel aan de voorwaarden ertoe voldoen of nog het bewijs geleverd hebben van het feit dat ze voldoen aan de voorwaarden voor de erkenning bepaald door of krachtens de voormelde wet. Onverminderd die bepalingen moet de inschrijver van perceel bijgevolg beschikken over een erkenning in klasse 1 of hoger, ondercategorie D5 “Timmerwerk, houten spanten en trappen” of het bewijs leveren dat hij aan de vereisten voor die erkenning voldoet. Er wordt echter aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel 3 §4 van het koninklijk besluit van 26 september 1991 tot vaststelling van bepaalde toepassingsmaatregelen van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, de vereiste erkenningsklasse voor de gunning van de opdracht echter deze is welke overeenstemt met het goed te keuren bedrag van de offerte. De offerte moet vermelden: - ofwel dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt. De aanbestedende overheid zal dit zelf controleren bij de databank van erkende aannemers (FOD Economie) via elektronische middelen (TELEMARC). - ofwel dat de inschrijver de toepassing inroept van artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991. In dat geval voegt de inschrijver een dossier bij zijn offerte dat aantoont dat de inschrijver voldoet aan de vereisten van de gevraagde klasse en categorie. De aanbestedende overheid zal het dossier overmaken aan de Erkenningscommissie. - ofwel dat de inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt de inschrijver bij zijn offerte het door de bevoegde instantie afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning kan aantonen. Op dit certificaat of deze inschrijving staan de referenties vermeld die de certificering of de inschrijving op de lijst hebben mogelijk gemaakt. Criterium nr. 2: referentielijst De technische bekwaamheid van de inschrijver wordt beoordeeld aan de hand van een lijst van de werken die ten laatste de afgelopen vijf jaar werden verricht, samen met certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat. Voor te leggen documenten De inschrijver moet het volgende geven: o een lijst geven van de werken die ten laatste de afgelopen vijf jaar werden uitgevoerd (met opgave van de identiteit van de bestemmeling, de aard van de werken, het bedrag zonder btw, het jaar). Die lijst moet minstens twee referenties voor het maken van meubilair bevatten. Ook de attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat voor minstens 2 referenties die aan het vereiste minimumniveau voldoen, moeten worden bijgevoegd zoals hierna opgelegd. De inschrijver moet voor de referentielijst het formulier gebruiken dat als bijlage bij het bestek is gevoegd, (Bijlage 2) of elk ander document dat conform verklaard is aan het geleverde model. Doet hij dit niet, dan draagt hij de volle verantwoordelijkheid voor de volledige overeenstemming van de door hem gebruikte documenten met het formulier. o Vereist minimumniveau: minstens 2 referenties moeten betrekking hebben op het maken van meubilair. Het bedrag per referentie moet hoger zijn dan 30.000,00 EUR ZBTW. Bij de berekening van het bedrag per referentie wordt enkel rekening gehouden met het bedrag voor het maken van meubilair.

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Prijs
Naam: prijs
Beschrijving: De aanbestedende overheid gunt elk perceel van de opdracht aan de ondernemer die de economisch meest voordelige regelmatige offerte heeft ingediend op basis van de prijs.
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands, Frans
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 19/08/2024 12:00 +02:00
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Geen raamovereenkomst
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van state
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: Elsene
Registratienummer: 0207401341_7321
Afdeling: Commune d'Ixelles - Département Opérationnel
Postadres: Elsensesteenweg, 168
Stad: Elsene
Postcode: 1050
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 25156111
Internetadres: https://www.ixelles.be
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0002

Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Registratienummer: BE001
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender

8.1 ORG-0003

Officiële naam: Raad van state
Registratienummer: 0931.814.266
Stad: rue de la Science 33 B-1040 Bruxelles Wetenschapsstraat 33 B-1040 Brussel
Land: België
Telefoon: +32 (0)2 234 96 11
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: 1226ca02-1fcc-46a0-b517-84caa4acc38a - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 13/06/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 13/06/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands Frans

11.2 Informatie over de bekendmaking

Annonces similaires du BDA :