Société Des Transports Intercommunaux De Bruxelles - Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department
P1145 - Travaux d’entreprise générale dans le cadre de l’électrification du dépôt de bus Jacques Brel
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
Activiteit van de aanbestedende instantie: Stadsspoorweg-, tram-, trolleybus- of busdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: P1145 - Algemene aannemingswerken voor de elektrificatie van de busstelplaats Jacques Brel
Beschrijving: Eind 2024 worden de Euro V dieselbussen vervangen door nieuwe elektrische bussen. In deze context heeft de Dienst Transport Systems beslist om verschillende projecten uit te voeren om de stelplaatsen aan te passen. Volgens het Gewestelijk Besluit van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van 15/05/2014 en het Wijzigingsbesluit van 04/03/2021 betreffende de voorbeeldfunctie van de overheid: - mogen Brusselse overheidsinstanties pas vanaf 1 januari 2025 "zero-emissie" bussen kopen of leasen; - In de overgangsperiode tot 2025 zijn de quota voor de integratie van emissievrije voertuigen verhoogd, waarbij minstens 65% van de bussen van de gewestelijke overheden elektrisch moet zijn. Bovendien voorziet de Gewestelijke Beleidsverklaring 2019-2024 van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in de geleidelijke afschaffing van diesel tegen uiterlijk 2030 en van benzine en LPG tegen uiterlijk 2035. Om dit beleid uit te voeren, wil de MIVB de infrastructuur van de stelplaats Jacques Brel aanpassen met het oog op de installatie van oplaadapparatuur voor elektrische bussen. Om deze nieuwe uitrusting van stroom te voorzien, moet de MIVB haar elektrische installaties aanpassen. Deze overheidsopdracht heeft betrekking op alle werkzaamheden die moeten worden uitgevoerd in de busremise Jacques Brel, met als doel het opladen van alle elektrische bussen die in deze remise komen parkeren. Om aan deze behoeften te voldoen, omvat de overheidsopdracht alle werkzaamheden die in de stelplaats Jacques Brel moeten worden uitgevoerd: - Algemene aannemingswerken voor de nieuwe hoogspanningscabine; - Algemene aannemingswerkzaamheden voor de installatie van de hoogspannings-/laagspanningstransformatoren; - Algemene aannemingswerkzaamheden voor de nieuwe laagspanningscabine; - Algemene aannemingswerken voor het leggen van de laagspanningskabels naar de laders bij de bussen; - Werkzaamheden ter voorbereiding van de installatie van de buslaadstations.
Identificatiecode van de procedure: b76d2188-8cc5-4f85-84d5-ecd8c125c114
Interne identificatiecode: CW27361/MCR/FTI
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling
De procedure wordt versneld: neen
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden
2.1.3 Waarde
Geraamde waarde exclusief btw: 9 000 000 Euro
2.1.4 Algemene informatie
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: CW27361/MCR/FTI - 1
Beschrijving: P1145 - Algemene aannemingswerken voor de elektrificatie van de busstelplaats Jacques Brel
Interne identificatiecode: 1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden
Opties: Beschrijving van de opties: NA
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
5.1.4 Verlenging
Maximumaantal verlengingen: 0
De koper behoudt zich het recht voor aanvullende aankopen te doen bij de contractant, zoals hier beschreven: NA
5.1.5 Waarde
Geraamde waarde exclusief btw: 9 000 000 Euro
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Vereist in inschrijving
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Zie selectiegids
De criteria zullen worden gebruikt om de gegadigden te selecteren die voor de tweede fase van de procedure zullen worden uitgenodigd
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Zie selectiegids
De criteria zullen worden gebruikt om de gegadigden te selecteren die voor de tweede fase van de procedure zullen worden uitgenodigd
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen: De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen
5.1.11 Aanbestedingsstukken
Ad-hoccommunicatiekanaal: 5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands, Frans
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Varianten: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Zie bestek
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 13/06/2024 09:20 +02:00
Informatie over de openbare opening: Aanvullende informatie: NA
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Nog niet bekend
Voorwaarden met betrekking tot de uitvoering van de opdracht: Zie bestek
Een geheimhoudingsovereenkomst is vereist: neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
Financiële regeling: Niet van toepassing
Informatie over de termijnen voor beroep: Indiening van een beroep tot nietigverklaring, eventueel voorafgegaan of vergezeld van een vordering tot schorsing ingediend volgens de procedure van uiterst dringende noodzakelijkheid, bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State Wetenschapsstraat, 33 te 1040 Brussel) door middel van een aangetekend schrijven te versturen binnen een termijn van zestig dagen die ingaat de dag waarop de beslissing werd betekend.
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen 5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Bemiddelingsorganisatie: Raad van State
Organisatie voor beroepsprocedures: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Organisatie die offlinetoegang verleent tot de aanbestedingsstukken: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Organisatie die inschrijvingen verwerkt: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Registratienummer: 0247499953_5898
Afdeling: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Contactpunt: Frédéric Tilmans
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die offlinetoegang verleent tot de aanbestedingsstukken
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
Organisatie die inschrijvingen verwerkt
Organisatie voor beroepsprocedures
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures
8.1 ORG-0002
Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0003
Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: 0931.814.266
Postadres: Rue de la Science 33
Telefoon: +32 2 234 96 11
Rollen van deze organisatie: 10. Wijziging van een aankondiging
Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: 3003a986-2c96-4792-9d4a-fe4a8b03d9e6-02
10.1 Wijziging van een aankondiging
Identificatiecode afdeling: PROCEDURE
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 4de7796f-2a6f-4ea5-a411-973cc650539b - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 03/06/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 03/06/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands Frans
11.2 Informatie over de bekendmaking