Az Jan Portaels Vzw

Aanstelling van een cateraar voor de aansturing van de centrale keuken, de uitbating van het bezoekersrestaurant, vending toestellen en levering van koffietoestellen en koffie



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: KANTINE- EN CATERINGDIENSTEN
AANSTELLING VAN EEN CATERAAR VOOR DE AANSTURING VAN DE CENTRALE KEUKEN, DE UITBATING VAN HET BEZOEKERSRESTAURANT, VENDING TOESTELLEN EN LEVERING VAN KOFFIETOESTELLEN EN KOFFIE

Aankondiging van een gegunde opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: AZ Jan Portaels vzw
Rechtsvorm van de koper: Organisatie die een door een centrale overheidsinstantie gesubsidieerde opdracht gunt
Activiteit van de aanbestedende dienst: Gezondheid

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Aanstelling van een cateraar voor de aansturing van de centrale keuken, de uitbating van het bezoekersrestaurant, vending toestellen en levering van koffietoestellen en koffie
Beschrijving: Het AZ Jan Portaels is op zoek naar een cateraar voor het totale beheer van de centrale keuken en de uitbating van het bezoekersrestaurant van het ziekenhuis. Er wordt gevraagd naar een integratie van de shop in het bezoekersrestaurant. Tevens maken ook de vending toestellen deel uit van deze opdracht alsook de koffietoestellen en aanlevering van koffie voor het volledige ziekenhuis. Het beheer van de centrale keuken wordt uitgevoerd onder een keukenbeheerder die zal instaan voor de bereiding en aanlevering van warme en koude maaltijden, 7 dagen op 7, zodat aan de gevraagde dienstverlening kan worden voldaan. De grondplannen van de keuken, de bijhorende lokalen en het bezoekers- en personeelsrestaurant worden in bijlage bij de opdrachtdocumenten m.b.t. de oproep tot kandidatuurstelling gevoegd. Het AZ Jan Portaels hecht belang aan patiëntentevredenheid en wenst daarom zoveel als mogelijk de patiënt te betrekken in de keuze van zijn/haar maaltijd. Om dit te kunnen bewerkstelligen, kiest het ziekenhuis voor wat betreft het productieproces voor de bereiding en verdeling van de patiëntenmaaltijden voor een koude lijn. Dit impliceert de noodzaak aan extra kwaliteitscontroles en een strenge opvolging van de werkprocedures. De aanbieder wordt dan ook geacht op de hoogte te zijn van en ervaring te hebben met alle geldende regelgevingen, procedures en werkwijzen hieromtrent (o.a. maaltijdregistratie, opstellen van menu’s,…) en deze correct toe te passen. Voor de bereiding van de maaltijden voor het bezoekersrestaurant wordt er ook geopteerd voor een productie in koude lijn. We vinden het als ziekenhuis belangrijk dat er wordt ingespeeld op de hedendaagse trends en kijken dan ook uit naar een uitgewerkt voorstel om hierop in te spelen. In de cafetaria dient er een shop te worden geïntegreerd waarbij een basisassortiment bestaande uit snacks, tijdschriften, kranten, wenskaarten, pralines, verzorgingsgerief,… wordt aangeboden. Aan de hoofdingang wordt een ruimte ter beschikking gesteld waar het ziekenhuis een 24/7 markt wenst te organiseren aan de hand van vending apparaten. Hier dient minsten het volgende in te worden voorzien: warme en koude dranken, broodmaaltijden, salades, warme maaltijden (koud aangeboden – opwarmbaar in een microwave), basis verzorgingsproducten, snacks,… De volledige service met betrekking tot deze automaten: aanlevering, onderhoud,… dient te gebeuren door personeel van de aanbieder. De organisatie van het bezoekersrestaurant dient te gebeuren aan de hand van personeel van de aanbieder, in de centrale keuken staat er personeel van de aanbestedende overheid ter beschikking maar dient de aansturing van deze equipe te gebeurden door de aanbieder. De aanbieder is zelf verantwoordelijk voor de berekening van al zijn personeelskosten, alle food- en non-food kosten en de administratie- en beheerskosten noodzakelijk om te voldoen aan alle randvoorwaarden voor de correcte uitvoering van de gevraagde dienstverlening. Alle materiaal nodig voor consumptie binnen het bezoekersrestaurant wordt voorzien door de aanbieder. Het materiaal dat nodig is voor de patiëntenmaaltijden wordt voorzien door de aanbestedende overheid. Het gebruik volgens het principe van goede huisvader alsook het onderhoud van dit materiaal valt onder de verantwoordelijkheid van de aanbieder. Voor alle voorgestelde producten en methodes gelden de wettelijke voorschriften inzake behandeling, transport, kwaliteit en hygiëne van de voedingswaren in het algemeen. Vooraleer de opdracht aan te vatten zal de aanbieder hieromtrent de verantwoordingsstukken voorleggen. Ook zal de dienstverlener de nodige verzekeringen dienen af te sluiten ten overstaan van zowel eigen personeel als consumenten (patiënten, bezoekers, …). De aanbieder dient te allen tijde de continuïteit van de dienstverlenging te garanderen, ook tijdens weekend, vakantie- en feestdagen. De aanbieder wordt geacht te beschikken over alle nodige inlichtingen bij het indienen van zijn offerte. Zijn prijs dient opgemaakt te zijn op basis van alle in dit bestek verstrekte informatie, de bijgevoegde plannen, alsook op basis van de ervaring van de dienstverlener in soortgelijke opdrachten. Naast een gedetailleerde inventaris zal de inschrijving bestaan uit een duidelijk plan van aanpak waarin de inschrijver zijn eigen visie formuleert om tot een goede operationele werking van de centrale keuken en het restaurant te komen en een voorstel tot kostenoptimalisatie. Een bezoek aan één of meerdere instellingen (bij voorkeur ziekenhuizen) met een gelijkaardig restaurantconcept kan worden voorzien op vraag van AZ Jan Portaels. Onze diëtiste(n) en/of ziekenhuishygiënisten zullen worden uitgenodigd om de productiesite te komen bezoeken waarbij ze de nodige toelichting krijgen tijdens dit bezoek. Door het indienen van een offerte aanvaarden de aanbieders onvoorwaardelijk de inhoud van het bestek en de invulling van de procedure zoals deze in het bestek beschreven is en aanvaarden zij zelf door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Indien een inschrijver in dat verband bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en per aangetekende brief binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het bestek, bekend te maken aan de aanbestedende overheid met omschrijving van de redenen.
Identificatiecode van de procedure: 655bd683-cf5a-4a60-84b1-2efab7be3787
Interne identificatiecode: PPP0VQ-166/4070/000001965
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 55500000 Kantine- en cateringdiensten

2.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Gendarmeriestraat 65
Stad: Vilvoorde
Postcode: 1800
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Land: België
Aanvullende informatie: AZ Jan Portaels vzw

2.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Gendarmeriestraat 65
Stad: Vilvoorde
Postcode: 1800
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Land: België
Aanvullende informatie: AZ Jan Portaels vzw

2.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Gendarmeriestraat 65
Stad: Vilvoorde
Postcode: 1800
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Land: België
Aanvullende informatie: AZ Jan Portaels vzw

2.1.3 Waarde

Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 6 052 658,37 Euro

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: Patiëntenvoeding, bezoekersrestaurant en vending
Beschrijving: Patiëntenvoeding, bezoekersrestaurant en vending
Interne identificatiecode: 000001965

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 55500000 Kantine- en cateringdiensten
Aanvullende classificatie (cpv): 55500000 Kantine- en cateringdiensten
Opties:
Beschrijving van de opties: Vereiste opties (Gelieve een aanbod te doen in uw offerte van een hartig ontbijt. We wensen dit niet standaard aan te bieden aan onze patiënten maar hen wel de mogelijkheid te bieden om hiervoor te opteren. Hoe gaan jullie hiermee om in jullie facturatie, wees transparant in uw offerte.)

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Gendarmeriestraat 65
Stad: Vilvoorde
Postcode: 1800
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Land: België
Aanvullende informatie: AZ Jan Portaels vzw

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 01/07/2024
Einddatum van de duur: 30/06/2027

5.1.5 Waarde

Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 5 800 735,87 Euro

5.1.6 Algemene informatie

Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
Aanvullende informatie: Voor de totale hoeveelheid wordt verwezen naar de opgegeven raming in de inventaris.

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Prijs
Gewicht (punten, exact): 60
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Implementatie en uitrol van de dienstverlening
Gewicht (punten, exact): 10
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Duurzaamheid
Gewicht (punten, exact): 5
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Kostenoptimalisatie
Gewicht (punten, exact): 5
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Kwaliteit
Gewicht (punten, exact): 20
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Prijs
Gewicht (punten, exact): 60
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Implementatie en uitrol van de dienstverlening
Gewicht (punten, exact): 10
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Duurzaamheid
Gewicht (punten, exact): 5
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Kostenoptimalisatie
Gewicht (punten, exact): 5
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Kwaliteit
Gewicht (punten, exact): 20
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Prijs
Gewicht (punten, exact): 60
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Implementatie en uitrol van de dienstverlening
Gewicht (punten, exact): 10
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Duurzaamheid
Gewicht (punten, exact): 5
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Kostenoptimalisatie
Gewicht (punten, exact): 5
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Kwaliteit
Gewicht (punten, exact): 20
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Prijs
Gewicht (punten, exact): 60
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Implementatie en uitrol van de dienstverlening
Gewicht (punten, exact): 10
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Duurzaamheid
Gewicht (punten, exact): 5
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Kostenoptimalisatie
Gewicht (punten, exact): 5
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Kwaliteit
Gewicht (punten, exact): 20
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Prijs
Gewicht (punten, exact): 60
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Implementatie en uitrol van de dienstverlening
Gewicht (punten, exact): 10
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Duurzaamheid
Gewicht (punten, exact): 5
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Kostenoptimalisatie
Gewicht (punten, exact): 5
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Kwaliteit
Gewicht (punten, exact): 20
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad Van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: AZ Jan Portaels vzw
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0002

Titel: Koffie
Beschrijving: Koffie
Interne identificatiecode: 000001965

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 55500000 Kantine- en cateringdiensten
Aanvullende classificatie (cpv): 55500000 Kantine- en cateringdiensten

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Gendarmeriestraat 65
Stad: Vilvoorde
Postcode: 1800
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Land: België
Aanvullende informatie: AZ Jan Portaels vzw

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 01/03/2024
Einddatum van de duur: 28/02/2027

5.1.5 Waarde

Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 251 922,5 Euro

5.1.6 Algemene informatie

Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
Aanvullende informatie: Voor de totale hoeveelheid wordt verwezen naar de opgegeven raming in de inventaris.

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Prijs
Gewicht (punten, exact): 70
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Implementatie en uitrol
Gewicht (punten, exact): 20
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Duurzaamheid
Gewicht (punten, exact): 10
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Prijs
Gewicht (punten, exact): 70
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Implementatie en uitrol
Gewicht (punten, exact): 20
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Duurzaamheid
Gewicht (punten, exact): 10
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Prijs
Gewicht (punten, exact): 70
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Implementatie en uitrol
Gewicht (punten, exact): 20
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Duurzaamheid
Gewicht (punten, exact): 10
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad Van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: AZ Jan Portaels vzw
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support

6. Resultaten

6.1 ID resultaat perceel: LOT-0001

Er is geen winnaar gekozen en de mededinging is gesloten.
De reden waarom geen winnaar is gekozen: Besluit van de koper, wegens ontoereikende middelen

6.1.4 Statistische informatie

Ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname:
Type van de ontvangen inschrijvingen: Inschrijvingen
Aantal ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname: 2
Type van de ontvangen inschrijvingen: Verzoeken tot deelname
Aantal ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname: 5

6.1 ID resultaat perceel: LOT-0002

Er is geen winnaar gekozen en de mededinging is gesloten.
De reden waarom geen winnaar is gekozen: Andere

6.1.4 Statistische informatie

Ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname:
Type van de ontvangen inschrijvingen: Inschrijvingen
Aantal ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname: 5
Type van de ontvangen inschrijvingen: Verzoeken tot deelname
Aantal ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname: 5

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: AZ Jan Portaels vzw
Registratienummer: 0267.386.438
Postadres: Gendarmeriestraat 65
Stad: Vilvoorde
Postcode: 1800
Land: België
Contactpunt: Debra Vanden Bosch
Telefoon: +32 22575510
Fax: +32 22575439
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt

8.1 ORG-0002

Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Stad: Antwerpen
Postcode: 2000
Land: België
E-mail: info@3p.eu
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie:
Aanbieder van aanbestedingsdiensten

8.1 ORG-0003

Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender

8.1 ORG-0004

Officiële naam: Raad Van State
Registratienummer: 0931.814.266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Stad: Brussel
Postcode: 1040
Land: België
Telefoon: +32 22349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: eafb30ac-ffe2-43b0-b5f1-7cb97edb6c0b - 01
Type formulier: Resultaat
Type aankondiging: Aankondiging van een gegunde opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 29/05/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 29/05/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands

11.2 Informatie over de bekendmaking

Annonces similaires du BDA :