Schoolbestuur Sint-paulus Vzw
Schoonmaak enkele schoolgebouwen Schoolbestuur Sint-Paulus
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Schoolbestuur Sint-Paulus vzw
Rechtsvorm van de koper: Overheidsonderneming
Activiteit van de aanbestedende dienst: Onderwijs
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Schoonmaak enkele schoolgebouwen Schoolbestuur Sint-Paulus
Beschrijving: Betreft de schoonmaak van enkele schoolgebouwen van Schoolbestuur Sint-Paulus die, in tegenstelling tot het grootste deel van de scholen, niet door eigen personeel (zullen) worden gepoetst. In eerste instantie onderzoeken we de schoonmaak van de scholen op campus Mariadal in Hoegaarden en enkel gebouwblokken op campus VIA Waaiberg. Gezien de budgettaire beperkingen in het onderwijs onderzoeken we een formule "uitgebreid" en een formule "budget", waarbij een aantal taken niet of met lagere frequentie worden uitgevoerd. Ook worden optioneel een aantal taken voorzien die mogelijk aan de externe dienstverlener zullen worden toegewezen. Het Schoolbestuur zal op basis van de offertes en de financiële ademruimte beslissen over het al dan niet gunnen van één of meerdere onderdelen.
Identificatiecode van de procedure: 1f418ea4-0773-4b8b-befb-8605ebe88e4e
Interne identificatiecode: PPP24N-11/4017/SBSP_2024/008
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90900000 Schoonmaak- en afvalverwijderingsdiensten
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Waaibergstraat 5-105
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Aanvullende informatie: VIA Tienen
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Klein Overlaar 3
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Aanvullende informatie: Campus Mariadal
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Waaibergstraat 5-105
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Aanvullende informatie: VIA Tienen
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Klein Overlaar 3
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Aanvullende informatie: Campus Mariadal
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Waaibergstraat 5-105
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Aanvullende informatie: VIA Tienen
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Klein Overlaar 3
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Aanvullende informatie: Campus Mariadal
2.1.4 Algemene informatie
2.1.5 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: De inschrijver moet op alle percelen inschrijven
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Perceel 1 Mariadal
Beschrijving: Betreft de schoonmaak van 3 scholen (VBS, SLO, BuSO) op 1 site te Hoegaarden, ofwel uitgebreid ofwel budget [variante], aangevuld met eventuele extra taken [optie] als hulp bij het (warme) middagmaal
Interne identificatiecode: SBSP_2024/008
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90900000 Schoonmaak- en afvalverwijderingsdiensten
Aanvullende classificatie (cpv): 90900000 Schoonmaak- en afvalverwijderingsdiensten
Aanvullende classificatie (cpv): 90919300 Schoonmaken van scholen
Opties: Beschrijving van de opties: Vereiste opties (Eventueel zal de school de externe poetsfirma vragen om extra taken te vervullen in het kader van de warme maaltijdbedeling. Er is geen verplichting tot gunning.)
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Waaibergstraat 5-105
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Aanvullende informatie: VIA Tienen
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Klein Overlaar 3
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Aanvullende informatie: Campus Mariadal
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 31/08/2028
5.1.4 Verlenging
Maximumaantal verlengingen: 3
De koper behoudt zich het recht voor aanvullende aankopen te doen bij de contractant, zoals hier beschreven: Het perceel 1 bevat drie verlengingen. Elk jaar kan de overeenkomst zonder vergoeding worden beëindigd mits een vooropzeg van 3 maanden.
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De inschrijver moet over voldoende ervaring beschikken op het gebied van de schoonmaak van schoolgebouwen. Een minimum van 3 vergelijkbare opdrachten in Nederlandstalige scholen over de laatste 3 jaren wordt vooropgesteld, waarvan minstens één in een basisschool. De inschrijver voegt bij zijn offerte een recente en controleerbare lijst met referenties vergezeld van een attest van goede uitvoering (met naam en telefoonnummer van de contactpersoon + grootte omzetcijfer), zodat de opdrachtgever de bekwaamheid van de inschrijver kan nagaan. Als deze referenties niet positief zijn, gaat de aanbestedende overheid ervan uit dat de technische bekwaamheid van de inschrijver onvoldoende is.Minimumeisen: De inschrijver moet over voldoende ervaring beschikken op het gebied van de schoonmaak van schoolgebouwen. Een minimum van 3 vergelijkbare opdrachten in Nederlandstalige scholen over de laatste 3 jaren wordt vooropgesteld, waarvan minstens één in een basisschool. De inschrijver voegt bij zijn offerte een recente en controleerbare lijst met referenties vergezeld van een attest van goede uitvoering (met naam en telefoonnummer van de contactpersoon + grootte omzetcijfer), zodat de opdrachtgever de bekwaamheid van de inschrijver kan nagaan.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: ABSU lidmaatschapMinimumeisen: De inschrijver beschikt over een ABSU lidmaatschapsattest (beroepsfederatie) of gelijkwaardig.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.Minimumeisen: De bank verklaart geen ongunstige omstandigheden te hebben vastgesteld en dat de inschrijver de financiële capaciteit heeft om de toegewezen projecten uit te voeren.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen. * De volgende documenten zijn beschikbaar via elektronische weg en de aanbesteder vraagt zelf deze inlichtingen: - Het attest van aangifte en van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen van de RSZ; - Het attest van BTW-plichtigheid (FOD Financiën); - De juridische situatie (niet-faillissement of soortgelijke situatie) bij de KBO; - Het attest fiscale schulden (FOD Financiën); - De jaarrekeningen ingediend bij de Nationale Bank (indien van toepassing); - De erkenning der aannemers van werken (FOD Economie) (indien van toepassing). De andere documenten zullen aan de vermoedelijke opdrachtnemer gevraagd worden.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 65
Criterium: Beschrijving: Methodologie
Gewicht (punten, exact): 35
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 07/06/2024 15:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 90 Dag
Informatie over de openbare opening: Openingsdatum: 07/06/2024 15:00 +02:00
Plaats: Ondersteunende diensten, Waaibergstraat 41, 330 Tienen
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Rechtbank van Eerste Aanleg Leuven
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Schoolbestuur Sint-Paulus vzw
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Schoolbestuur Sint-Paulus vzw
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0002
Titel: VIA Waaiberg Tienen
Beschrijving: Betreft de schoonmaak van één of meerdere gebouwen op de campus Waaiberg Tienen.
Interne identificatiecode: SBSP_2024/008
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90900000 Schoonmaak- en afvalverwijderingsdiensten
Aanvullende classificatie (cpv): 90900000 Schoonmaak- en afvalverwijderingsdiensten
Aanvullende classificatie (cpv): 90919300 Schoonmaken van scholen
Opties: Beschrijving van de opties: Vereiste opties (De school kan beslissen om beroep te doen op de externe dienstverlener om tijdens de grote vakantie een uitgebreidere poets uit te voeren.)
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Waaibergstraat 5-105
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Aanvullende informatie: VIA Tienen
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Klein Overlaar 3
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Aanvullende informatie: Campus Mariadal
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 27/08/2028
5.1.4 Verlenging
Maximumaantal verlengingen: 3
De koper behoudt zich het recht voor aanvullende aankopen te doen bij de contractant, zoals hier beschreven: Het perceel 2 bevat drie verlengingen.
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De inschrijver moet over voldoende ervaring beschikken op het gebied van de schoonmaak van schoolgebouwen. Een minimum van 3 vergelijkbare opdrachten in Nederlandstalige scholen over de laatste 3 jaren wordt vooropgesteld, waarvan minstens één in een basisschool. De inschrijver voegt bij zijn offerte een recente en controleerbare lijst met referenties vergezeld van een attest van goede uitvoering (met naam en telefoonnummer van de contactpersoon + grootte omzetcijfer), zodat de opdrachtgever de bekwaamheid van de inschrijver kan nagaan. Als deze referenties niet positief zijn, gaat de aanbestedende overheid ervan uit dat de technische bekwaamheid van de inschrijver onvoldoende is.Minimumeisen: De inschrijver moet over voldoende ervaring beschikken op het gebied van de schoonmaak van schoolgebouwen. Een minimum van 3 vergelijkbare opdrachten in Nederlandstalige scholen over de laatste 3 jaren wordt vooropgesteld, waarvan minstens één in een basisschool. De inschrijver voegt bij zijn offerte een recente en controleerbare lijst met referenties vergezeld van een attest van goede uitvoering (met naam en telefoonnummer van de contactpersoon + grootte omzetcijfer), zodat de opdrachtgever de bekwaamheid van de inschrijver kan nagaan.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: ABSU lidmaatschapMinimumeisen: De inschrijver beschikt over een ABSU lidmaatschapsattest (beroepsfederatie) of gelijkwaardig.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.Minimumeisen: De bank verklaart geen ongunstige omstandigheden te hebben vastgesteld en dat de inschrijver de financiële capaciteit heeft om de toegewezen projecten uit te voeren.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen. * De volgende documenten zijn beschikbaar via elektronische weg en de aanbesteder vraagt zelf deze inlichtingen: - Het attest van aangifte en van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen van de RSZ; - Het attest van BTW-plichtigheid (FOD Financiën); - De juridische situatie (niet-faillissement of soortgelijke situatie) bij de KBO; - Het attest fiscale schulden (FOD Financiën); - De jaarrekeningen ingediend bij de Nationale Bank (indien van toepassing); - De erkenning der aannemers van werken (FOD Economie) (indien van toepassing). De andere documenten zullen aan de vermoedelijke opdrachtnemer gevraagd worden.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 65
Criterium: Beschrijving: Methodologie
Gewicht (punten, exact): 35
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 07/06/2024 15:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 90 Dag
Informatie over de openbare opening: Openingsdatum: 07/06/2024 15:00 +02:00
Plaats: Ondersteunende diensten, Waaibergstraat 41, 330 Tienen
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Rechtbank van Eerste Aanleg Leuven
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Schoolbestuur Sint-Paulus vzw
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Schoolbestuur Sint-Paulus vzw
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Schoolbestuur Sint-Paulus vzw
Registratienummer: BE0410414621
Postadres: Stationsstraat 16
Contactpunt: Lien Boogaerts
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie: Aanbieder van aanbestedingsdiensten
8.1 ORG-0003
Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0004
Officiële naam: Rechtbank van Eerste Aanleg Leuven
Registratienummer: BE 0308.357.753
Postadres: Ferdinand Smoldersplein 5
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
10. Wijziging van een aankondiging
Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: de4084cf-e256-4592-ba88-de7c921f088a-01
Voornaamste reden voor de wijziging: Informatie bijgewerkt
Beschrijving: PROCEDURE - De beoordeling van de prijzen ofte de score op gunningscriterium prijs zal, per perceel, bepaald worden volgens volgende formule: Voor elke kandidaat zullen we een cijfer T berekenen T = 0,45 x A + 0,10 x B + 0,45 x C waarbij A = de som van meetstaatposten 1,2,3 voor P1 en P2: de schoonmaak zoals doorgaans gewend B = de som meetstaatposten 4,5,6,7 voor P1 en 4,5,6 voor P2: de opties middaghulp en zomerschoonmaak C = de som van meetstaatposten 8,9,10 voor P1 en 7,8,9 voor P2: de schoonmaak in budgetversie (variant) De regel van drie zal worden toegepast op de resp. bedragen T van de kandidaten. Deze manier beoogt een correcte prijszetting voor alle posten door alle kandidaten. Het uiteindelijke gunningsbedrag zal afwijken van dit cijfer: het gunningsbedrag zal de som zijn van de items die het schoolbestuur kiest uit de offerte van de inschrijver die het best uit het offertevergelijk kwam volgens de gunningscriteria. .
10.1 Wijziging van een aankondiging
Identificatiecode afdeling: PROCEDURE
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: f837d282-8c85-40b0-a342-ca2cdb242b3f - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 28/05/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 28/05/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking