Stad Kortrijk
Leveren, plaatsen en onderhouden van schuilhuisjes voor een periode van 15 jaar
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: stad Kortrijk
Rechtsvorm van de koper: Overheidsonderneming
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Leveren, plaatsen en onderhouden van schuilhuisjes voor een periode van 15 jaar
Beschrijving: Een van de krachtlijnen van het Kortrijks mobiliteitsbeleid is het gebruik van het openbaar vervoer te stimuleren. Om onze stad te laten ademen en het gebruik van de wagen te reduceren zijn echter goede en krachtige alternatieven nodig. Daarom vormt een goed openbaar vervoer een belangrijke troef om deze doelstelling te helpen waarmaken en is dit tevens een aantrekkelijk alternatief. Om dit succesvol te kunnen uitbouwen is het aangewezen dat aan alle aspecten van dit openbaar vervoer evenveel aandacht wordt besteed en dat aan hoge kwaliteitseisen wordt voldaan. Een goede halte-infrastructuur met hieraan gekoppeld de invulling met kwalitatieve schuilhuisjes-accommodatie voor de reizigers is daarvan een niet onbelangrijk onderdeel. Het gaat hier in het totaal over 105 schuilhuisjes op de locaties bepaald op de lijst en gevoegd in bijlage B. Al deze plaatsen dienen uitgerust met een schuilhuisje waarbij afhankelijk van de locaties nog onderscheid dient gemaakt tussen 3 verschillende types: - 64 schuilhuisjes van het standaardtype. - 23 schuilhuisjes met grotere afmetingen dan het standaardtype. - 18 schuilhuisjes die dienen afgestemd, zowel van afmetingen als concept, om een goed gebruik mogelijk te maken op verhoogde perrons. Op aanvraag van het stadsbestuur kan tijdens de duur van de overeenkomst opdracht gegeven worden om ook op andere locaties, dan degene vermeld in bijlage B waarvan hierboven sprake, nog bijkomende schuilhuisjes te plaatsen. De opdracht omvat: - De voorbereidende werken tot plaatsing van de schuilhuisjes. - Het aanbrengen van de nodige funderingen en verankeringen. - De levering en plaatsing van de schuilhuisjes met inbegrip van de aansluitingen op de nodige nutsvoorzieningen en de coördinatie hieromtrent. - De afwerking van het wegdek en de onmiddellijke omgeving volgens de regels van een goed vakmanschap en de richtlijnen van het stadsbestuur ter plaatse. - Het regelmatig onderhouden van deze schuilhuisjes en hun onmiddellijke omgeving. - Het herstellen en of vernieuwen van beschadigde schuilhuisjes. - Het verplaatsen, wegnemen en herplaatsen van schuilhuisjes als dit een gevolg is van infrastructuurwerken aan het openbaar domein die in opdracht van de stad Kortrijk of het Vlaamse Gewest gebeuren. Indien echter het verplaatsen, wegnemen en herplaatsen van schuilhuisjes een gevolg zijn van opdrachten van derden (lees andere partijen dan de stad Kortrijk en Vlaamse Gewest), zijn deze ten laste van deze derden. - De mogelijkheid voor de stad Kortrijk om gratis de publicitaire ruimte te gebruiken op deze schuilhuisjes voor het voeren van eigen campagnes 4 maal per jaar gedurende een periode van maximaal 14 dagen, waarbij eveneens de druk, plaatsing en wegname achteraf ten laste van de weerhouden inschrijver valt. - Het wegnemen van deze schuilhuisjes en het in zijn oorspronkelijke staat herstellen van de onmiddellijke omgeving op het einde van het contract. Voor het overige hieromtrent verwijzen we naar “Technische bepalingen”.
Identificatiecode van de procedure: b054557f-2333-4427-9eb6-1c040ed8d4ca
Interne identificatiecode: PPP0I4-3105/4313/2024/3105
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 79341400 Reclamecampagnediensten
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Grote Markt 54
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Kortrijk (BE254)
Aanvullende informatie: stad Kortrijk
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Grote Markt 54
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Kortrijk (BE254)
Aanvullende informatie: stad Kortrijk
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Leveren, plaatsen en onderhouden van schuilhuisjes voor een periode van 15 jaar
Beschrijving: Een van de krachtlijnen van het Kortrijks mobiliteitsbeleid is het gebruik van het openbaar vervoer te stimuleren. Om onze stad te laten ademen en het gebruik van de wagen te reduceren zijn echter goede en krachtige alternatieven nodig. Daarom vormt een goed openbaar vervoer een belangrijke troef om deze doelstelling te helpen waarmaken en is dit tevens een aantrekkelijk alternatief. Om dit succesvol te kunnen uitbouwen is het aangewezen dat aan alle aspecten van dit openbaar vervoer evenveel aandacht wordt besteed en dat aan hoge kwaliteitseisen wordt voldaan. Een goede halte-infrastructuur met hieraan gekoppeld de invulling met kwalitatieve schuilhuisjes-accommodatie voor de reizigers is daarvan een niet onbelangrijk onderdeel. Het gaat hier in het totaal over 105 schuilhuisjes op de locaties bepaald op de lijst en gevoegd in bijlage B. Al deze plaatsen dienen uitgerust met een schuilhuisje waarbij afhankelijk van de locaties nog onderscheid dient gemaakt tussen 3 verschillende types: - 64 schuilhuisjes van het standaardtype. - 23 schuilhuisjes met grotere afmetingen dan het standaardtype. - 18 schuilhuisjes die dienen afgestemd, zowel van afmetingen als concept, om een goed gebruik mogelijk te maken op verhoogde perrons. Op aanvraag van het stadsbestuur kan tijdens de duur van de overeenkomst opdracht gegeven worden om ook op andere locaties, dan degene vermeld in bijlage B waarvan hierboven sprake, nog bijkomende schuilhuisjes te plaatsen. De opdracht omvat: - De voorbereidende werken tot plaatsing van de schuilhuisjes. - Het aanbrengen van de nodige funderingen en verankeringen. - De levering en plaatsing van de schuilhuisjes met inbegrip van de aansluitingen op de nodige nutsvoorzieningen en de coördinatie hieromtrent. - De afwerking van het wegdek en de onmiddellijke omgeving volgens de regels van een goed vakmanschap en de richtlijnen van het stadsbestuur ter plaatse. - Het regelmatig onderhouden van deze schuilhuisjes en hun onmiddellijke omgeving. - Het herstellen en of vernieuwen van beschadigde schuilhuisjes. - Het verplaatsen, wegnemen en herplaatsen van schuilhuisjes als dit een gevolg is van infrastructuurwerken aan het openbaar domein die in opdracht van de stad Kortrijk of het Vlaamse Gewest gebeuren. Indien echter het verplaatsen, wegnemen en herplaatsen van schuilhuisjes een gevolg zijn van opdrachten van derden (lees andere partijen dan de stad Kortrijk en Vlaamse Gewest), zijn deze ten laste van deze derden. - De mogelijkheid voor de stad Kortrijk om gratis de publicitaire ruimte te gebruiken op deze schuilhuisjes voor het voeren van eigen campagnes 4 maal per jaar gedurende een periode van maximaal 14 dagen, waarbij eveneens de druk, plaatsing en wegname achteraf ten laste van de weerhouden inschrijver valt. - Het wegnemen van deze schuilhuisjes en het in zijn oorspronkelijke staat herstellen van de onmiddellijke omgeving op het einde van het contract. Voor het overige hieromtrent verwijzen we naar “Technische bepalingen”.
Interne identificatiecode: 2024/3105 1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 79341400 Reclamecampagnediensten
Aanvullende classificatie (cpv): 79341400 Reclamecampagnediensten
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Grote Markt 54
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Kortrijk (BE254)
Aanvullende informatie: stad Kortrijk
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Referenties: de inschrijvers dienen ervaring te hebben met opdrachten en moeten kunnen aantonen dat ze opdrachten op een bevredigende wijze kunnen uitvoeren of hebben uitgevoerd die betrekking hebben op straatmeubilair of aanverwante projecten. Deze projecten moeten zich situeren ofwel op openbaar domein, ofwel op publiek toegankelijke plaatsen. Ze dienen dan ook een lijst voor te leggen van minstens 3 dergelijke opdrachten, uitgevoerd of in uitvoering, die hen toegewezen werden de laatste 5 jaar in steden, gemeenten, andere overheidsdiensten of andere organisaties alsook de nodige getuigschriften van goede uitvoering. Deze getuigschriften omvatten een korte beschrijving van de inhoud en omvang van de opdracht, het tijdstip en de plaats van uitvoering en een appreciatie van de opdrachtgever van deze opdrachten.Minimumeisen: Het indienen van de referenties
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: financiële draagkracht bewezen door indienen offerteMinimumeisen: Louter door het indienen van een offerte verklaart de inschrijver de nodige financiële draagkracht te bezitten voor het kunnen uitvoeren van deze overheidsopdracht.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Beschrijving: Leveren en plaatsen van ledschermen
Gewicht (punten, exact): 40
Criterium: Beschrijving: Zendtijd op ledschermen
Gewicht (punten, exact): 50
Criterium: Beschrijving: Esthetische en technische kwaliteit van de aangeboden schuilhuisjes
Gewicht (punten, exact): 10
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (een forfaitaire borgtocht van 50.000,00 euro; Er wordt gewerkt met een forfaitair bedrag van borgtocht zijnde 50.000,00 euro)
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 27/06/2024 09:30 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 180 Dag
Informatie over de openbare opening: Openingsdatum: 27/06/2024 09:30 +02:00
Plaats: Grote Markt 54, 8500 Kortrijk
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: stad Kortrijk
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: stad Kortrijk
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: stad Kortrijk
Registratienummer: BE 0207.494.678
Postadres: Grote Markt 54
Contactpunt: Iris Deschamps
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie: Aanbieder van aanbestedingsdiensten
8.1 ORG-0003
Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0004
Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: BE 0931.814.266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
10. Wijziging van een aankondiging
Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: 4344b5d0-6695-4382-8974-b7832cac6f3e-01
Voornaamste reden voor de wijziging: Informatie bijgewerkt
Beschrijving: PROCEDURE - De uiterste datum voor indiening offertes is aangepast naar 27/06/24 (9.30).
10.1 Wijziging van een aankondiging
Identificatiecode afdeling: PROCEDURE
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 7f2ff938-ed0b-46b8-bd2d-3af6749f54b2 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 28/05/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 28/05/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking