Stad Mechelen
Raamovereenkomst interieurschoonmaak groep Mechelen
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Stad Mechelen
Rechtsvorm van de koper: Lokale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Raamovereenkomst interieurschoonmaak groep Mechelen
Beschrijving: De opdracht is opgedeeld in volgende percelen: Perceel 1 “Gebouwen stad Mechelen (32 sites) ” Perceel 2 “Gebouwen sociaal huis Mechelen (9 sites)” Perceel 3 “Gebouwen Autonoom Gemeentebedrijf Mechelen Actief in Cultuur - AGB MAC (6 sites)” Plaats van dienstverlening: Zie technische bepalingen lijst gebouwen/sites stad Mechelen, Sociaal Huis en AGB MAC. Het betreft een niet-exclusieve raamovereenkomst zonder enige afnameverplichting. Bijgevolg zijn, niettegenstaande de gunning en sluiting van de raamovereenkomst door de aanbestedende overheid op basis van onderhavig bestek, de voormelde entiteiten vrij om elders te bestellen gedurende de duur van het contract of geen bestelling te plaatsen. De opdrachtnemer kan hiervoor geen schadevergoeding eisen. Deze maatregel dient echter als een uitzondering aanzien te worden. Voor de opdracht van de interieurschoonmaak is het inzetten van personeel via sociale economie toegestaan, thans tot een maximum van 10% van de totale schoonmaakprestaties.
Identificatiecode van de procedure: 73798db4-ad86-4c76-b406-d051fb7163ca
Interne identificatiecode: PPP001-2111/4346/2024-OO-1191
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90911000 Reiniging van woningen en gebouwen en glazenwassersdiensten
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Grote Markt 21
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Mechelen (BE212)
Aanvullende informatie: Stad Mechelen
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Grote Markt 21
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Mechelen (BE212)
Aanvullende informatie: Stad Mechelen
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Grote Markt 21
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Mechelen (BE212)
Aanvullende informatie: Stad Mechelen
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Grote Markt 21
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Mechelen (BE212)
Aanvullende informatie: Stad Mechelen
2.1.3 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 3 813 736,28 Euro
2.1.4 Algemene informatie
2.1.5 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: De inschrijver moet op alle percelen inschrijven
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Perceel 1: gebouwen Stad Mechelen (32 sites)
Beschrijving: Perceel 1: gebouwen Stad Mechelen (32 sites)
Interne identificatiecode: 2024-OO-1191
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90919000 Reinigingsdiensten van kantoren, scholen en kantoorapparatuur
Aanvullende classificatie (cpv): 90919000 Reinigingsdiensten van kantoren, scholen en kantoorapparatuur
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Grote Markt 21
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Mechelen (BE212)
Aanvullende informatie: Stad Mechelen
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 30/09/2028
5.1.4 Verlenging
Maximumaantal verlengingen: 3
De koper behoudt zich het recht voor aanvullende aankopen te doen bij de contractant, zoals hier beschreven: Het perceel 1 bevat drie verlengingen. De sluiting van de raamovereenkomst wordt verwacht rond 20 juli 2024. De looptijd van de raamovereenkomst wordt verwacht in te gaan op 1 oktober 2024. Voorziene einddatum van de raamovereenkomst is 30 september 2028. De bestellingen moeten uiterlijk op de laatste dag van de looptijd van de raamovereenkomst gebeuren. De opdracht is evenwel jaarlijks opzegbaar na evaluatie door de opdrachtgever, indien de evaluatie niet voldoet aan de eisen van het bestek en de wensen van de opdrachtgever bij uitschrijven van dit bestek. In geval van een ongunstige evaluatie, heeft de aanbestedende overheid de mogelijkheid om de opdracht op te zeggen mits inachtname van een opzegtermijn van minstens 60 kalenderdagen voor het einde van de basisopdracht of van een latere verlenging. De dienstverlener heeft geen recht op enige verbrekingsvergoeding onder welke vorm dan ook. Een opzegging dient steeds via aangetekend schrijven te gebeuren. Indien de opdracht niet wordt verlengd kan de dienstverlener hiervoor geen schadevergoeding eisen. Voorziene begindatum van de diensten: +/- 1 oktober 2024. Voorziene einddatum van de diensten: 30 september 2026 of 30 september 2028 (na verlenging van 2 x 12 maanden na gunstige evaluatie).
5.1.5 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 2 090 428,28 Euro
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een lijst die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting en ecologische onderhoudsproducten vermeldt waarover die dienstverlener beschikt, die ingezet worden voor deze opdracht.Minimumeisen: De verklaring omvat een omschrijving van de materialen en ecologische onderhoudsproducten die ingezet worden voor deze opdracht en beschikbaar gedurende de looptijd van de opdracht. De verklaring wordt gestaafd met de technische (MSDS) -fiches die ingezet worden op deze opdracht.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een referentielijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar door hem zelf werden verricht, voor schoonmaak in kantooromgevingen en/of schoolse gebouwen, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is gestart.Minimumeisen: Referentielijst bevat minimum 4 opdrachten binnen termijn van 4 jaar met een minimale omvang van 500 000 eur per jaar en vermeldt volgende gegevens: - Identificatie van de hoofdopdrachtgever. - Naam, functie en contactgegevens van de verantwoordelijke (van de hoofdopdrachtgever). - Contactpersoon van de medecontractant (met coördinaten). De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om contact op te nemen. - Aard van de dienstverlening. - Uitvoeringsbedrag (totale waarde van de jaarlijks gerealiseerde omzet binnen het referentiecontract). - Plaats en uitvoeringsperiode. - attest van goede uitvoering per referentie met vermelding dat er min 50% van de opdracht gebruik gemaakt is van producten met een ecolabel. Omdat het een groepsaankoop betreft, mag de inschrijver meerdere gelijkaardige diensten (minstens drie) bijeenbrengen die samengesteld het minimale bestelbedrag bereiken.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een geldig ISO 9001 certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.Minimumeisen: Geldig ISO 9001 certificaat (kwaliteitsbewaking) of gelijkwaardig.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een geldig VCA-certificaat van toepassing op de aard van deze opdracht.Minimumeisen: Geldig VCA-2017/6.0 certificaat of gelijkwaardig.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Attest van lidmaatschap van ABSUMinimumeisen: Er wordt een geldig attest van lidmaatschap ABSU toegevoegd aan de offerte.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijnMinimumeisen: Voor perceel 1: Minimum omzet van € 1.000.000 op jaarbasis Voor perceel 2 en 3: Minimum omzet van 500 000 op jaarbasis Voor perceel 1: Minimum omzet van € 1.000.000 op jaarbasis Voor perceel 2 en 3: Minimum omzet van 500 000 op jaarbasis Voor perceel 1 : minimum omzet van 1 000 000 eur Voor perceel 2 en 3 :Minimum omzet van 500 000 eur per jaar
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen. * Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast. De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure. Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan: - het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen; - de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 50
Criterium: Beschrijving: Plan van aanpak
Gewicht (punten, exact): 30
Criterium: Beschrijving: MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen)
Gewicht (punten, exact): 10
Criterium: Gewicht (punten, exact): 5
Criterium: Beschrijving: Veiligheid en gezondheid
Gewicht (punten, exact): 5
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 07/06/2024 16:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 120 Dag
Informatie over de openbare opening: Openingsdatum: 07/06/2024 16:00 +02:00
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst: Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Stad Mechelen
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Stad Mechelen
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0002
Titel: Gebouwen sociaal huis Mechelen (9 sites)
Beschrijving: Gebouwen sociaal huis Mechelen (9 sites)
Interne identificatiecode: 2024-OO-1191
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90919000 Reinigingsdiensten van kantoren, scholen en kantoorapparatuur
Aanvullende classificatie (cpv): 90919000 Reinigingsdiensten van kantoren, scholen en kantoorapparatuur
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Grote Markt 21
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Mechelen (BE212)
Aanvullende informatie: Stad Mechelen
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 30/09/2028
5.1.4 Verlenging
Maximumaantal verlengingen: 3
De koper behoudt zich het recht voor aanvullende aankopen te doen bij de contractant, zoals hier beschreven: Het perceel 2 bevat drie verlengingen. De sluiting van de raamovereenkomst wordt verwacht rond 20 juli 2024. De looptijd van de raamovereenkomst wordt verwacht in te gaan op 1 oktober 2024. Voorziene einddatum van de raamovereenkomst is 30 september 2028. De bestellingen moeten uiterlijk op de laatste dag van de looptijd van de raamovereenkomst gebeuren. De opdracht is evenwel jaarlijks opzegbaar na evaluatie door de opdrachtgever, indien de evaluatie niet voldoet aan de eisen van het bestek en de wensen van de opdrachtgever bij uitschrijven van dit bestek. In geval van een ongunstige evaluatie, heeft de aanbestedende overheid de mogelijkheid om de opdracht op te zeggen mits inachtname van een opzegtermijn van minstens 60 kalenderdagen voor het einde van de basisopdracht of van een latere verlenging. De dienstverlener heeft geen recht op enige verbrekingsvergoeding onder welke vorm dan ook. Een opzegging dient steeds via aangetekend schrijven te gebeuren. Indien de opdracht niet wordt verlengd kan de dienstverlener hiervoor geen schadevergoeding eisen. Voorziene begindatum van de diensten: +/- 1 oktober 2024. Voorziene einddatum van de diensten: 30 september 2026 of 30 september 2028 (na verlenging van 2 x 12 maanden na gunstige evaluatie).
5.1.5 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 528 300,96 Euro
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een lijst die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting en ecologische onderhoudsproducten vermeldt waarover die dienstverlener beschikt, die ingezet worden voor deze opdracht.Minimumeisen: De verklaring omvat een omschrijving van de materialen en ecologische onderhoudsproducten die ingezet worden voor deze opdracht en beschikbaar gedurende de looptijd van de opdracht. De verklaring wordt gestaafd met de technische (MSDS) -fiches die ingezet worden op deze opdracht.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een referentielijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar door hem zelf werden verricht, voor schoonmaak in kantooromgevingen en/of schoolse gebouwen, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is gestart.Minimumeisen: Referentielijst bevat minimum 4 opdrachten binnen termijn van 4 jaar met een minimale omvang van 500 000 eur per jaar en vermeldt volgende gegevens: - Identificatie van de hoofdopdrachtgever. - Naam, functie en contactgegevens van de verantwoordelijke (van de hoofdopdrachtgever). - Contactpersoon van de medecontractant (met coördinaten). De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om contact op te nemen. - Aard van de dienstverlening. - Uitvoeringsbedrag (totale waarde van de jaarlijks gerealiseerde omzet binnen het referentiecontract). - Plaats en uitvoeringsperiode. - attest van goede uitvoering per referentie met vermelding dat er min 50% van de opdracht gebruik gemaakt is van producten met een ecolabel. Omdat het een groepsaankoop betreft, mag de inschrijver meerdere gelijkaardige diensten (minstens drie) bijeenbrengen die samengesteld het minimale bestelbedrag bereiken.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een geldig ISO 9001 certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.Minimumeisen: Geldig ISO 9001 certificaat (kwaliteitsbewaking) of gelijkwaardig.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een geldig VCA-certificaat van toepassing op de aard van deze opdracht.Minimumeisen: Geldig VCA-2017/6.0 certificaat of gelijkwaardig.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Attest van lidmaatschap van ABSUMinimumeisen: Er wordt een geldig attest van lidmaatschap ABSU toegevoegd aan de offerte.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijnMinimumeisen: Voor perceel 1: Minimum omzet van € 1.000.000 op jaarbasis Voor perceel 2 en 3: Minimum omzet van 500 000 op jaarbasis Voor perceel 1: Minimum omzet van € 1.000.000 op jaarbasis Voor perceel 2 en 3: Minimum omzet van 500 000 op jaarbasis Voor perceel 1 : minimum omzet van 1 000 000 eur Voor perceel 2 en 3 :Minimum omzet van 500 000 eur per jaar
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen. * Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast. De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure. Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan: - het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen; - de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 50
Criterium: Beschrijving: Plan van aanpak
Gewicht (punten, exact): 30
Criterium: Beschrijving: MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen)
Gewicht (punten, exact): 10
Criterium: Gewicht (punten, exact): 5
Criterium: Beschrijving: Veiligheid en gezondheid
Gewicht (punten, exact): 5
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 07/06/2024 16:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 120 Dag
Informatie over de openbare opening: Openingsdatum: 07/06/2024 16:00 +02:00
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst: Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Stad Mechelen
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Stad Mechelen
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0003
Titel: Gebouwen Autonoom Gemeentebedrijf Mechelen Actief in cultuur - AGB MAC (6 sites)
Beschrijving: Gebouwen Autonoom Gemeentebedrijf Mechelen Actief in cultuur - AGB MAC (6 sites)
Interne identificatiecode: 2024-OO-1191
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90919000 Reinigingsdiensten van kantoren, scholen en kantoorapparatuur
Aanvullende classificatie (cpv): 90919000 Reinigingsdiensten van kantoren, scholen en kantoorapparatuur
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Grote Markt 21
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Mechelen (BE212)
Aanvullende informatie: Stad Mechelen
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 30/09/2028
5.1.4 Verlenging
Maximumaantal verlengingen: 3
De koper behoudt zich het recht voor aanvullende aankopen te doen bij de contractant, zoals hier beschreven: Het perceel 3 bevat drie verlengingen. De sluiting van de raamovereenkomst wordt verwacht rond 20 juli 2024. De looptijd van de raamovereenkomst wordt verwacht in te gaan op 1 oktober 2024. Voorziene einddatum van de raamovereenkomst is 30 september 2028. De bestellingen moeten uiterlijk op de laatste dag van de looptijd van de raamovereenkomst gebeuren. De opdracht is evenwel jaarlijks opzegbaar na evaluatie door de opdrachtgever, indien de evaluatie niet voldoet aan de eisen van het bestek en de wensen van de opdrachtgever bij uitschrijven van dit bestek. In geval van een ongunstige evaluatie, heeft de aanbestedende overheid de mogelijkheid om de opdracht op te zeggen mits inachtname van een opzegtermijn van minstens 60 kalenderdagen voor het einde van de basisopdracht of van een latere verlenging. De dienstverlener heeft geen recht op enige verbrekingsvergoeding onder welke vorm dan ook. Een opzegging dient steeds via aangetekend schrijven te gebeuren. Indien de opdracht niet wordt verlengd kan de dienstverlener hiervoor geen schadevergoeding eisen. Voorziene begindatum van de diensten: +/- 1 oktober 2024. Voorziene einddatum van de diensten: 30 september 2026 of 30 september 2028 (na verlenging van 2 x 12 maanden na gunstige evaluatie).
5.1.5 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 1 195 007,04 Euro
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een lijst die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting en ecologische onderhoudsproducten vermeldt waarover die dienstverlener beschikt, die ingezet worden voor deze opdracht.Minimumeisen: De verklaring omvat een omschrijving van de materialen en ecologische onderhoudsproducten die ingezet worden voor deze opdracht en beschikbaar gedurende de looptijd van de opdracht. De verklaring wordt gestaafd met de technische (MSDS) -fiches die ingezet worden op deze opdracht.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een referentielijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar door hem zelf werden verricht, voor schoonmaak in kantooromgevingen en/of schoolse gebouwen, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is gestart.Minimumeisen: Referentielijst bevat minimum 4 opdrachten binnen termijn van 4 jaar met een minimale omvang van 500 000 eur per jaar en vermeldt volgende gegevens: - Identificatie van de hoofdopdrachtgever. - Naam, functie en contactgegevens van de verantwoordelijke (van de hoofdopdrachtgever). - Contactpersoon van de medecontractant (met coördinaten). De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om contact op te nemen. - Aard van de dienstverlening. - Uitvoeringsbedrag (totale waarde van de jaarlijks gerealiseerde omzet binnen het referentiecontract). - Plaats en uitvoeringsperiode. - attest van goede uitvoering per referentie met vermelding dat er min 50% van de opdracht gebruik gemaakt is van producten met een ecolabel. Omdat het een groepsaankoop betreft, mag de inschrijver meerdere gelijkaardige diensten (minstens drie) bijeenbrengen die samengesteld het minimale bestelbedrag bereiken.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een geldig ISO 9001 certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.Minimumeisen: Geldig ISO 9001 certificaat (kwaliteitsbewaking) of gelijkwaardig.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een geldig VCA-certificaat van toepassing op de aard van deze opdracht.Minimumeisen: Geldig VCA-2017/6.0 certificaat of gelijkwaardig.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Attest van lidmaatschap van ABSUMinimumeisen: Er wordt een geldig attest van lidmaatschap ABSU toegevoegd aan de offerte.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijnMinimumeisen: Voor perceel 1: Minimum omzet van € 1.000.000 op jaarbasis Voor perceel 2 en 3: Minimum omzet van 500 000 op jaarbasis Voor perceel 1: Minimum omzet van € 1.000.000 op jaarbasis Voor perceel 2 en 3: Minimum omzet van 500 000 op jaarbasis Voor perceel 1 : minimum omzet van 1 000 000 eur Voor perceel 2 en 3 :Minimum omzet van 500 000 eur per jaar
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen. * Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast. De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure. Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan: - het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen; - de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 50
Criterium: Beschrijving: Plan van aanpak
Gewicht (punten, exact): 30
Criterium: Beschrijving: MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen)
Gewicht (punten, exact): 10
Criterium: Gewicht (punten, exact): 5
Criterium: Beschrijving: Veiligheid en gezondheid
Gewicht (punten, exact): 5
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (een forfaitaire borgtocht van € 15.000,00)
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 07/06/2024 16:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 120 Dag
Informatie over de openbare opening: Openingsdatum: 07/06/2024 16:00 +02:00
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst: Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Stad Mechelen
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Stad Mechelen
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Stad Mechelen
Registratienummer: 0207499430
Postadres: Grote Markt 21
Contactpunt: Heidi Gotemans
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie: Aanbieder van aanbestedingsdiensten
8.1 ORG-0003
Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0004
Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: 0931.814.266
Postadres: Wetenschapsstraat 37
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
10. Wijziging van een aankondiging
Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: d2f2ad9f-20a5-4d82-a570-add2a3a822cf-01
Voornaamste reden voor de wijziging: Informatie bijgewerkt
Beschrijving: De opdrachtdocumenten en bijlagen zijn aangepast op 28/05/24. PROCEDURE - De uiterste datum voor indiening offertes is aangepast naar 07/06/24 (16.00). LOT-0002 - Pag 11: de minimale omzet is verlaagd van 500 000 naar 250 000 eur excl btw per jaar. - Pag 13: nummering toe te voegen bijlages aangepast. . - Pag 23: de eerste prijsherziening is gewijzigd van 1 juni 2025 naar 1 januari 2025. - Pag 40: de passage rond het gebruik van probiotische onderhoudsproducten werd geschrapt en gewijzigd naar het verplicht gebruik van onderhoudsproducten met een ecolabel. - Pag 150: Bijlage D werd aangepast (zowel in bestek als BIJLAGE D). LOT-0003 - Pag 156: post 16 werd toegevoegd . Voor post prediherenkerk (18) is de Eenh aangepast naar prestatieaanvraag. - Post 82: tabel werd verder aangevuld - pag 132 verder verduidelijking.
10.1 Wijziging van een aankondiging
Identificatiecode afdeling: PROCEDURE
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 1ad1f176-8879-461c-8587-c12952eb2971 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 28/05/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 28/05/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking