Algemeen Ziekenhuis Sint-maria Vzw
Aankoop en levering van aardappelen, groenten en fruit
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw
Rechtsvorm van de koper: Overheidsonderneming
Activiteit van de aanbestedende dienst: Gezondheid
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Aankoop en levering van aardappelen, groenten en fruit
Beschrijving: Deze opdracht betreft de aankoop en levering van aardappelen, groenten en fruit. De looptijd van deze overeenkomst bedraagt maximaal 4 jaar; de initiële duur van het contract bedraagt 2 jaar en wordt 2 keer stilzwijgend verlengd met telkens een periode van 1 jaar behoudens aangetekende opzeg in de lopende periode van 1 jaar. De raming houdt geen verbintenis in voor de af te nemen hoeveelheden.
Identificatiecode van de procedure: 453b4e94-07c4-4fe9-9379-7390107d36a4
Interne identificatiecode: PPP0QX-276/4083/AZSINTMARIA/2023-013
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 15300000 Groenten, fruit en aanverwante producten
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Ziekenhuislaan 100
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Ziekenhuislaan 100
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw
2.1.3 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 757 767,16 Euro
2.1.4 Algemene informatie
2.1.5 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: De inschrijver moet op alle percelen inschrijven
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Aankoop en levering van aardappelen, groenten en fruit
Beschrijving: Deze opdracht betreft de aankoop en levering van aardappelen, groenten en fruit. De looptijd van deze overeenkomst bedraagt maximaal 4 jaar; de initiële duur van het contract bedraagt 2 jaar en wordt 2 keer stilzwijgend verlengd met telkens een periode van 1 jaar behoudens aangetekende opzeg in de lopende periode van 1 jaar. De raming houdt geen verbintenis in voor de af te nemen hoeveelheden.
Interne identificatiecode: AZSINTMARIA/2023-013 1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 15300000 Groenten, fruit en aanverwante producten
Aanvullende classificatie (cpv): 03200000 Granen, aardappelen, groenten, vruchten en noten
Aanvullende classificatie (cpv): 03220000 Groenten, vruchten en noten
Aanvullende classificatie (cpv): 03221000 Groenten
Aanvullende classificatie (cpv): 03221300 Bladgroenten
Aanvullende classificatie (cpv): 03221400 Koolgroenten
Aanvullende classificatie (cpv): 15330000 Verwerkte groenten en fruit
Aanvullende classificatie (cpv): 15331000 Verwerkte groenten
Aanvullende classificatie (cpv): 15331130 Bonen, erwten, paprika's, tomaten en andere groenten
Aanvullende classificatie (cpv): 15331140 Bladgroenten en koolgewassen
Opties: Beschrijving van de opties: Vereiste opties (De ondernemer voegt aan de offerte de prijslijst toe van het assortiment, van graatloze diepvries- en bereide vis, dat de ondernemer aanbiedt naast de posten opgenomen in de inventaris. De ondernemer geeft de voorwaarden mee waarbij de aanbestedende overheid kortingen kan verkrijgen bij de aankoop van het extra aangeboden assortiment: 1. Staffelkorting volgens het bestelbedrag 2. Online bestelling via de webshop 3. Bestelling voor levering volgende werkdag 4. Bestelling voor levering 2e volgende werkdag 5. etc...)
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Ziekenhuislaan 100
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw
5.1.5 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 757 767,16 Euro
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een lijst van gelijkaardige leveringen die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de zorginstellingen waarvoor zij bestemd waren. De aanbestedende overheid kan contact opnemen met enkele referenties om te peilen naar hun ervaring.Minimumeisen: Minimum 3 gelijkaardige Belgische referenties en tevredenheidsattesten uit zorginstellingen van gelijkaardige omvang.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Afschrift van de actieve erkenning/toelating en de actieve controlestatus afgeleverd door het Federaal Agentschap voor Veiligheid in de Voedselketen. (FAVV)Minimumeisen: Een geldig attest. Tijdens de looptijd van de overheidsopdracht bezorgt de leverancier steeds de recentste, geldige documenten.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Kopie van het laatste auditverslag van de FAVV inspectie of erkend controleorganisme en van de bijgesloten attesten en certificaten of de verklaring op erewoord dat er nog geen audit is geweest.Minimumeisen: Een kopie van het laatste auditverslag van de FAVV inspectie of erkend controleorganisme en van de bijgesloten attesten en certificaten.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een BRC of IFS certificering of een ander gelijkwaardig voedselveiligheidscertificaat voor productie en transport, met verplichte aanvulling van andere kwaliteitscertificaten die relevant zijn m.b.t. de bedrijfsactiviteiten en de opdracht (bijvoorbeeld: HACCP, FSSC22000, comeos foodlabel,...) Met jaarlijkse update van de kwaliteitsaudit uitgevoerd door 1 van deze instellingen en genomen acties bij non-conformiteiten.Minimumeisen: Een BRC of IFS certificering of een ander gelijkwaardig voedselveiligheidscertificaat voor productie en transport, met verplichte aanvulling van andere kwaliteitscertificaten die relevant zijn m.b.t. de bedrijfsactiviteiten en de opdracht (bijvoorbeeld: HACCP, FSSC22000, comeos foodlabel,...) met jaarlijkse update van de kwaliteitsaudit, uitgevoerd door 1 van deze instellingen en genomen acties bij non-conformiteiten. De certificaten moeten geldig zijn op het moment van gunning en in orde blijven voor de volledige looptijd van de opdracht.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een beschrijving van de structuur van de organisatie en technische uitrusting van de onderneming. Opgave van de maatregelen die zij treffen om kwaliteit te verzekeren en de innovatie die gepland wordt in de sector.Minimumeisen: Een beschrijving van de structuur van de organisatie en technische uitrusting van de onderneming. Opgave van de maatregelen die zij treffen om kwaliteit te verzekeren en de innovatie die gepland wordt in de sector.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Document uitgaande van erkend accountingkantoor of revisor met vermelding van Z-score (Altman) van de aanbiedende partij. Berekeningswijze in geval van een private onderneming: 0,717 x Werkkapitaal / Totale bezittingen + 0,847 x Totaal van ingehouden winsten / Totale bezittingen + 3,107 x Winst voor belastingen en interest (*) / Totale bezittingen + 0,420 x Boekwaarde van de bezittingen / Boekwaarde van de schulden + 0,998 x Omzet / Totale bezittingen. (*)winst voor belastingen en interest: indien er een verlies is, dient dit bedrag van een min-teken te worden voorzien. De score dient bevestigd te worden door boekhouder of revisor, met vermelding van naam en erkenningsnummer. Minimumeisen: Document uitgaande van erkend accountingkantoor of revisor met vermelding van Z-score (Altman) van de aanbiedende partij. Score 1,8 op de Z-score. Wanneer de score lager is, is een expliciete verklaring van de revisor vereist waarbij uitgelegd wordt waarom de score lager ligt en waarom dit geen probleem vormt voor de uitvoering van deze opdracht. In voorkomend geval dient de revisor ieder jaar bij het neerleggen van de jaarrekening een update van deze verklaring te geven én zal de aanbieder toch een borg van 5% stellen gedurende de looptijd van de overeenkomst.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Een verklaring betreffende de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.Minimumeisen: De jaaromzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp is van de opdracht in België bedraagt minimum 344.000,00 euro excl. btw. Het aandeel dat AZ Sint Maria Halle in uw klantenbestand zou vertegenwoordigen, mag niet meer zijn dan 50%.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 45
Criterium: Beschrijving: Technische en contractuele bepalingen
Gewicht (punten, exact): 35
Criterium: Gewicht (punten, exact): 20
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 05/07/2024 11:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 180 Dag
Informatie over de openbare opening: Openingsdatum: 05/07/2024 11:00 +02:00
Plaats: Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria Halle vzw, Ziekenhuislaan 100 te 1500 Halle
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst: Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Rechtbank van Eerste Aanleg van gerechtelijk arrondissement Brussel
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw
Registratienummer: 0467.967.491
Postadres: Ziekenhuislaan 100
Contactpunt: Elodie Rooselaers
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie: Aanbieder van aanbestedingsdiensten
8.1 ORG-0003
Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0004
Officiële naam: Rechtbank van Eerste Aanleg van gerechtelijk arrondissement Brussel
Registratienummer: 0308.357.753
Postadres: Quatre Brasstraat 13
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 586ec73d-82ac-47ed-b1f5-3aa5c440a244 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 28/05/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 28/05/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking