Mkl Vzw
Alcoholische en niet-alcoholische dranken
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Rechtsvorm van de koper: Overheidsonderneming
Activiteit van de aanbestedende dienst: Gezondheid
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Alcoholische en niet-alcoholische dranken
Beschrijving: Het voorwerp van de opdracht vormt een overheidsopdracht voor leveringen, zoals bedoeld onder artikel 2, 20° van de Wet van 17 juni 2016 (zoals hierna gedefinieerd) en met als voorwerp het leveren op regelmatige basis van dranken, alcoholische (voor zover nog toegelaten in zorgomgeving) , waarvan de inhoud nader is toegelicht beschreven in deel – Technische bepalingen en bijzondere uitvoeringsvoorwaarden – van onderhavig bestek. In het kader van de opdracht beoogt de aanbestedende overheid een raamovereenkomst te sluiten zoals bedoeld in artikel 2, 35° van de Wet van 17 juni 2016 (zoals hierna gedefinieerd). Dit betekent dat de gunningsprocedure ertoe strekt een overeenkomst te sluiten tussen de aanbestedende overheid en als voorwerp heeft het sluiten van een raamovereenkomst met één dienstverlener te sluiten met het doel als voorwerp gedurende een periode van vier jaar de voorwaarden inzake te plaatsen opdrachten vast te leggen m.n. wat betreft de prijzen en de eventueel beoogde hoeveelheden. In toepassing van artikel 43 van de Wet van 17 juni 2016 (zoals hierna gedefinieerd) en de bepalingen van Koninklijk Besluit van 18 april 2017 (zoals hierna gedefinieerd) zal de aanbestedende overheid gedurende de looptijd van de raamovereenkomst opdrachten gunnen en plaatsen op basis van de in de raamovereenkomst opgenomen voorwaarden. Op de raamovereenkomst zijn de bepalingen van hoofdstuk1 en de artikelen 37 tot 38/18, alsmede 61 tot 63 van het KB van 14 januari 2013 (zoals hierna gedefinieerd) van toepassing. Op de opdrachten die tijdens de looptijd van de raamovereenkomst worden geplaatst, zijn alle bepalingen van het KB van 14 januari 2013 van toepassing, m.n.: De artikelen 1 tot en met 73 (algemene en gemeenschappelijke bepalingen); en De artikelen 115 tot en met 135 (gemeenschappelijke bepalingen en alle opdrachten voor leveringen). Door het indienen van de offerte ziet de inschrijver uitdrukkelijk af van de toepassing van zijn eigen algemene voorwaarden. Wanneer in de offerte toch wordt verwezen naar de algemene voorwaarden van de inschrijver of een bepaling die afwijkt van de bepalingen van het bestek of van de bepalingen van toepassing op grond van het KB van 14 januari 2013, kan de aanbestedende overheid de offerte substantieel onregelmatig verklaren in toepassing van artikel 76, §1, derde lid van het KB van 18 april 2017.
Identificatiecode van de procedure: 5afdcf55-13ac-43be-b70a-44e70c17c862
Interne identificatiecode: PPP10Z-112/4066/MKL-2024-009
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 15982000 Frisdranken
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Drie Eikenstraat 659
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Aanvullende informatie: MKL vzw
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Drie Eikenstraat 659
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Aanvullende informatie: MKL vzw
2.1.4 Algemene informatie
Aanvullende informatie: Optioneel: plaatsbezoek
2.1.5 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: De inschrijver moet op alle percelen inschrijven
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Niet-alcoholische dranken en alcoholische dranken
Beschrijving: Het voorwerp van de opdracht vormt een overheidsopdracht voor leveringen, zoals bedoeld onder artikel 2, 20° van de Wet van 17 juni 2016 (zoals hierna gedefinieerd) en met als voorwerp het leveren op regelmatige basis van dranken, alcoholische (voor zover nog toegelaten in zorgomgeving) , waarvan de inhoud nader is toegelicht beschreven in deel – Technische bepalingen en bijzondere uitvoeringsvoorwaarden – van onderhavig bestek. In het kader van de opdracht beoogt de aanbestedende overheid een raamovereenkomst te sluiten zoals bedoeld in artikel 2, 35° van de Wet van 17 juni 2016 (zoals hierna gedefinieerd). Dit betekent dat de gunningsprocedure ertoe strekt een overeenkomst te sluiten tussen de aanbestedende overheid en als voorwerp heeft het sluiten van een raamovereenkomst met één dienstverlener te sluiten met het doel als voorwerp gedurende een periode van vier jaar de voorwaarden inzake te plaatsen opdrachten vast te leggen m.n. wat betreft de prijzen en de eventueel beoogde hoeveelheden. In toepassing van artikel 43 van de Wet van 17 juni 2016 (zoals hierna gedefinieerd) en de bepalingen van Koninklijk Besluit van 18 april 2017 (zoals hierna gedefinieerd) zal de aanbestedende overheid gedurende de looptijd van de raamovereenkomst opdrachten gunnen en plaatsen op basis van de in de raamovereenkomst opgenomen voorwaarden. Op de raamovereenkomst zijn de bepalingen van hoofdstuk1 en de artikelen 37 tot 38/18, alsmede 61 tot 63 van het KB van 14 januari 2013 (zoals hierna gedefinieerd) van toepassing. Op de opdrachten die tijdens de looptijd van de raamovereenkomst worden geplaatst, zijn alle bepalingen van het KB van 14 januari 2013 van toepassing, m.n.: De artikelen 1 tot en met 73 (algemene en gemeenschappelijke bepalingen); en De artikelen 115 tot en met 135 (gemeenschappelijke bepalingen en alle opdrachten voor leveringen). Door het indienen van de offerte ziet de inschrijver uitdrukkelijk af van de toepassing van zijn eigen algemene voorwaarden. Wanneer in de offerte toch wordt verwezen naar de algemene voorwaarden van de inschrijver of een bepaling die afwijkt van de bepalingen van het bestek of van de bepalingen van toepassing op grond van het KB van 14 januari 2013, kan de aanbestedende overheid de offerte substantieel onregelmatig verklaren in toepassing van artikel 76, §1, derde lid van het KB van 18 april 2017.
Interne identificatiecode: 2024-009
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 15982000 Frisdranken
Aanvullende classificatie (cpv): 15982000 Frisdranken
Aanvullende classificatie (cpv): 15980000 Niet-alcoholische dranken
Aanvullende classificatie (cpv): 15981000 Mineraalwater
Aanvullende classificatie (cpv): 15981100 Niet-koolzuurhoudend mineraalwater
Aanvullende classificatie (cpv): 15981200 Koolzuurhoudend mineraalwater
Aanvullende classificatie (cpv): 15981400 Mineraalwater met toegevoegde smaakstoffen
Aanvullende classificatie (cpv): 15982200 Chocolademelk
Aanvullende classificatie (cpv): 15000000 Voeding, dranken, tabak en aanverwante producten
Aanvullende classificatie (cpv): 15930000 Wijnen
Aanvullende classificatie (cpv): 15900000 Dranken, tabak en aanverwante producten
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Drie Eikenstraat 659
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Aanvullende informatie: MKL vzw
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 01/07/2028
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
Aanvullende informatie: Het totaal bestelbedrag voor 4 jaar wordt beperkt tot € 560.000,00 excl. BTW over alle sites samen en € 840.000 i.g.v. verlenging tot maximaal 6 jaar, gebaseerd op de omzet van 2023, waarvoor we € 140.000 realiseerden, met volgende hoofdartikelen: Soort artikel Raming waarde 4 jaar excl. btw Frisdranken 194.315 Bieren 173.720 Wijnen 66.225 Waters 27.545 BIB 27.835 Andere 2.150
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De vereisten met betrekking tot de geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen: Het beschikken over een registratie bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (“KBO”) die overeenstemt met de activiteiten, omvat door het voorwerp van de opdracht. Minimumeisen: Een kopie van de inschrijving in het KBO.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Bewijs van goede uitvoering van minimaal 3 klanten moet gelden als referentie.Minimumeisen: De inschrijver dient te beschikken over een lijst van minimum 3 referenties die allen betrekking hebben op gelijkaardige opdrachten, die zijn uitgevoerd de afgelopen 3 jaar (= bijlage 5). Onder gelijkaardige opdracht wordt verstaan het leveren van dranken, voor een periode langer dan 1 jaar waarbij de opdracht nog lopende kan zijn, indien het gaat over een contract langer dan 3 jaar, en waarbij het totale jaarlijkse bedrag van elke opdracht afzonderlijk minimaal gelijk is aan EUR 150.000 (incl. btw). Elke referentie bevat minimum de naam van de opdrachtgever, contactpersoon en contactgegevens bij de opdrachtgever alsook korte omschrijving van de opdracht. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor deze opdrachtgevers te contacteren. Vermits het hier gaat over dranken, moet de referentie ook betrekking hebben op dranken.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Een verklaring betreffende de totale omzet per boekjaar van de onderneming van de laatste drie boekjaren.Minimumeisen: Om te voldoen aan de financiële en economische minimumeisen moet de onderneming voldoende kredietwaardig zijn en in elk van de laatste 3 boekjaren een omzet gerealiseerd hebben, die minstens 350.000 euro is. Het niet realiseren van deze minimale omzet kan, een deugdelijk motief zijn voor de aanbestedende overheid om de offerte van deze inschrijver niet te aanvaarden.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 60
Criterium: Beschrijving: Dienstverlening
Gewicht (punten, exact): 25
Criterium: Beschrijving: Minimale verpakkingseenheid die moet besteld worden
Gewicht (punten, exact): 5
Criterium: Beschrijving: Flexibiliteit
Gewicht (punten, exact): 5
Criterium: Beschrijving: Duurzaamheid
Gewicht (punten, exact): 5
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (3 % van het geraamde bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental; Volgende borgtocht wordt gevraagd: 3% van het geraamde bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental. De borgtocht wordt volledig vrijgegeven na de definitieve oplevering. De borgtocht moet gesteld worden binnen 30 kalenderdagen volgend op de dag van de sluiting van de opdracht. Het bewijs van borgstelling moet verstuurd worden aan het adres van de aanbestedende overheid. Wanneer de opdrachtnemer de borgtocht niet stelt binnen de vermelde termijn, kan gehandeld worden overeenkomstig de mogelijkheden vermeld in artikel 29 van het koninklijk besluit van 14 januari 2013. )
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 11/06/2024 09:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 120 Dag
Informatie over de openbare opening: Openingsdatum: 11/06/2024 09:00 +02:00
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst: Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Bemiddelingsorganisatie: FPS Policy and Support
Organisatie voor beroepsprocedures: MKL vzw
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: MKL vzw
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures: Raad van state
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: MKL vzw
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Registratienummer: 0410 025 037
Postadres: Drie Eikenstraat 659
Contactpunt: Karin Lepoutre
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
Organisatie voor beroepsprocedures
8.1 ORG-0002
Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie: Aanbieder van aanbestedingsdiensten
8.1 ORG-0003
Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0004
Officiële naam: Raad van state
Registratienummer: BE 0931.814.266
Postadres: Bolivarplaats 20 bus 1
Rollen van deze organisatie: Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures
10. Wijziging van een aankondiging
Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: a9bf6db5-7877-4104-9535-13e4cbc6c103-01
Voornaamste reden voor de wijziging: Informatie bijgewerkt
Beschrijving: Vragen werden gesteld ter verduidelijking i.v.m. prijsherziening, die wel mogelijk zal worden na het eerste jaar; i.v.m. statiegeld, dat niet moet worden verrekend in de inventaris; i.v.m. technische fiches die online ter beschikking moeten zijn voor alle artikelen van de inventaris bij de opening; het forum dat uitzonderlijk sluit op 27/5/2029. De opdrachtdocumenten zijn aangepast op 24/05/24.
10.1 Wijziging van een aankondiging
Identificatiecode afdeling: PROCEDURE
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 55449431-b35c-49c9-ab6a-3bb34347c20f - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 24/05/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 24/05/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking