Société Des Transports Intercommunaux De Bruxelles - Mivb - Speciale Studie Dienst
Copie de « Aménagement du bâtiment Waterside en vue d’y installer la Haute Ecole Francisco Ferrer »
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Kopie van " Aanpassing van het Waterside-gebouw om de Francisco Ferrer Hogeschool te huisvesten "
Beschrijving: Het doel van deze vooraankondiging is om bedrijven te informeren over de aanstaande publicatie van een bestek met betrekking tot de " Aanpassing van het Waterside-gebouw aan de Willebroekkaai 30-33, 1000 Brussel, met het oog op de installatie van de Francisco Ferrer Hogeschool". Het gebouw werd gebouwd in 2005 en bestaat uit een gelijkvloers + 5 bovenverdiepingen en twee ondergrondse verdiepingen, met inbegrip van een parking en technische lokalen, met een oppervlakte van ongeveer 11.000 m² zonder de kelders . Het staat momenteel leeg en is beschikbaar voor werkzaamheden. Het bestek omvat de volgende werkzaamheden: • structurele werkzaamheden om een buitentrap te installeren: o versterking van de bestaande kelderstructuur o aanpassing van het buitenschrijnwerk aan de gevel om toegang te bieden tot de nieuwe brandtrap aan de buitenkant o installatie van de metalen trap, bordessen en leuningen o aanpassing van de leuningen op het dakterras • uitbreiding van een bestaande buitentrap : o toevoeging van een metalen wenteltrap om de bestaande trap te verhogen tot het niveau van het dakterras o aanpassing van de leuningen op dakterrasniveau • aanpassen van de binnenindeling van het gebouw: o demonteren en recuperen van bestaande modulaire scheidingswanden o aanpassen van de gedemonteerde scheidingswanden aan de nieuwe indeling van het pand o demonteren en bouwen van lichte scheidingswanden bestaande uit gipsplaat • aanpassen van verlaagde plafonds en akoestische barrières • vernieuwing van valse vloeren en vloerbedekkingen, met toevoeging van akoestische barrières • schilderen van de muren • inrichting van een opwarmkeuken op de begane grond en kitchenettes op de bovenverdiepingen, die gedeeltelijk worden gerecupereerd • inrichting van klaslokalen, auditoria en een refter op de begane grond • het vervangen van het luchtverdelingssysteem en de dynamische balken door een nieuw luchtverdelingssysteem met hete luchtspiralen, VAV-boxen en roosters met sleuven; • instandhouding van de primaire productie (verwarming, koeling en ventilatie); • vervanging en uitbreiding van het bestaande regelsysteem • relighting van het hele project; • aanpassing van het datasysteem volgens de nieuwe configuratie van de lokalen; • aanpassing/uitbreiding van het elektrisch netwerk en de vloerdozen • aanpassing van het toegangscontrolesysteem • aanpassing van het brandbeveiligingssysteem • installatie en indienststelling van bepaalde audiovisuele apparatuur. 2. Planning Ter informatie en in dit stadium ziet het tijdschema er als volgt uit: • Mei 2024: publicatie van de aankondiging van de opdracht • Begin juli 2024: indiening van inschrijvingen • September 2024: bekendmaking van de gunning van de opdracht • Eind september 2024: start van de werkzaamheden • Juni 2025: einde van de werkzaamheden De aandacht van de bedrijven wordt gevestigd op het feit dat het tijdschema van de werken krap is: ze moeten tegen eind juni 2025 voltooid zijn zodat het meubilair tijdens de zomervakan-tie van 2025 van het Zuidpaleis naar het Waterside-gebouw kan worden overgebracht. De strikte naleving van het tijdschema is een voorwaarde voor de regelmatigheid van de aanbe-steding. Er zijn aanzienlijke speciale boetes voorzien in geval van vertraging bij de uitvoering van de werk-zaamheden. Geïnteresseerde bedrijven wordt aangeraden zo snel mogelijk contact op te nemen met hun onderaannemers om de voorbereiding van hun offertes te vergemakkelijken.
Identificatiecode van de procedure: b08fab76-919f-41b6-896d-fba70e6da686
Interne identificatiecode: Copie de STIB/SSE/S10.166
De procedure wordt versneld: neen
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45260000 Dakdekkers- en andere gespecialiseerde bouwwerkzaamheden
Aanvullende classificatie (cpv): 45300000 Installatiewerkzaamheden in de bouw
Aanvullende classificatie (cpv): 45400000 Afwerking van gebouwen
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Niet-nakoming van verplichtingen op het gebied van sociaal recht: Motifs d’exclusion obligatoire (art. 67 Loi du 17 juin 2016) /Verplichte uitsluitingsgronden (Art. 67 Wet van 17 juni 2016) Motifs d’exclusion relatif aux dettes sociales et fiscales (art. 68 Loi du 17 juin 2016) / Uitsluitingsgronden met betrekking tot sociale zekerheid en belastingschulden (Art. 68 Wet van 17 juni 2016) Motifs d’exclusion facultative (art. 69 Loi du 17 juin 2016) / Gronden voor facultatieve uitsluiting (art. 69 Wet van 17 juni 2016)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Copie de STIB/SSE/S10.166 - 1
Beschrijving: Aanpassing van het Watersidegebouw aan de Willebroekkaai 30-33, 1000 Brussel, met het oog op de installatie van de Francisco Ferrer Hogeschool. Het gebouw werd gebouwd in 2012 met een oppervlakte van ongeveer 11.000 m² (gelijkvloers + 5 bovenverdiepingen).
Interne identificatiecode: 1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: - een volledige beschrijving van de uitgevoerde werkzaamheden, de plaats waar de werkzaamheden zijn uitgevoerd, de partners in het geval van joint ventures en de verdeling van de werkzaamheden binnen de joint venture moeten gespecifieerd worden alsook de onderaannemers en de aard van de aan hen toevertrouwde werkzaamheden; - een certificaat van goede uitvoering; - bijlage 6, naar behoren ingevuld
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Een goedkeuring categorie D en klasse 8 is vereist.
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Voor de criteria van economische en financiële draagkracht, technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid kan een inschrijver in voorkomend geval, onder de voorwaarden van artikel 73 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten in klassieke sectoren, een beroep doen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn banden met deze entiteiten.
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Beschrijving: Inschrijvers blijven gebonden aan hun inschrijving zoals gewijzigd door de aanbestedende dienst gedurende een periode van 120 kalenderdagen vanaf de dag na de uiterste datum voor het indienen van inschrijvingen. Vóór het verstrijken van de verbintenisperiode kan de aanbestedende dienst de Inschrijvers om een vrijwillige verlenging van deze periode verzoeken.
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Frans, Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 27/06/2024 10:00 +02:00
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Nog niet bekend
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
TED eSender: SPF Stratégie et Appui
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Registratienummer: 0247499953_5901
Afdeling: MIVB - Speciale Studie Dienst
Postadres: Koningstraat, 76
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0002
Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0003
Officiële naam: Raad van State
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: b2e83a86-ed35-49e0-a509-5f46920d5605 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 17/05/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 17/05/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands Frans
11.2 Informatie over de bekendmaking