Spf Mobilité Et Transports - Directie Vervoerinfrastructuur

7.1.8.17. Accord-cadre - Centrale d'achat - Sondages, analyse de sol, béton et pierre naturelle



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: DIENSTEN VOOR TECHNISCHE TESTEN, ANALYSE EN ADVIEZEN
7.1.8.17. RAAMOVEREENKOMST - AANKOOPCENTRALE - SONDERINGEN, ANALYSE VAN BODEM, BETON EN NATUURSTEEN

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling - Wijziging van een aankondiging

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: FOD Mobiliteit en Vervoer
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: 7.1.8.17. Raamovereenkomst - Aankoopcentrale - Sonderingen, analyse van bodem, beton en natuursteen
Beschrijving: Onderhavige opdracht slaat op de uitvoering op verzoek van sonderingen en analyses van grond, beton, natuursteen, hout, baksteen afwerklagen en metaal in functie van werken op het grondgebied van het Brussel Hoofdstedelijk Gewest. Huidige opdracht omvat voornamelijk : • Onderzoekingen naar de aard en opbouw van bestaande infrastructuren • Maken van verkenputten voor het lokaliseren en identificeren van ondergrondse obstakels en constructies • De organisatiemaatregelen inzake verkeer gedurende de werken • Onderzoekingen naar de bestaande structuren van gebouwen en constructies • Uitvoeren van plaatsbeschrijvingen van bestaande rioleringen en collectoren • Leveren en plaatsen van diverse informatiepanelen • Verspreiden van informatiefolders • Uitvoeren van rioleringsonderzoek • Uitvoeren van geotechnische proeven • Uitvoeren van diverse proeven op beton, natuursteen, hout, baksteen afwerklagen, metaal in het laboratorium • Leveren en verhuren van afsluitingen • Ter beschikking stellen van een hoogtewerker • Uitvoeren van diverse kleine werken met levering van de bouwmaterialen • Diverse werken en prestaties in regie • Herstel in oorspronkelijke staat na de werken • Opstellen van een verslag per bestelling Het detail van de opdracht staat meer bepaald vermeld in de inventaris bijgevoegd als bijlage. De BH kan slechts enkele delen van de opdrachten of delen van het project bestellen. De aannemer van diensten heeft geen recht op een vergoeding indien het Bestuur niet alle delen van de opdracht bestelt of indien de bestellingen slechts slaan op delen van het project. Tijdens de hele duur van de studie/de opdracht: • de vertalingen van bepaalde documenten en plannen in de andere taal FR/NL dan die van de offerte. • Deelnemen aan vergaderingen op verzoek van de B.H. Aankoopcentrale (art. 2,6°a en 7°b+ art 47 Wet 17.06.2016) : De B.H. (Beliris) gunt deze opdracht van diensten om te voorzien in zijn eigen behoeften, maar ook in die van andere derden, hierna "begunstigde aanbestedende overheden" of "BAO" genoemd. Door zijn offerte in te dienen, verklaart de inschrijver zich akkoord met de uitvoering van de prestaties die in dit bestek zijn gedefinieerd door Beliris en de BAO’s. De volgende BAO’s kunnen een beroep doen op deze aankoopcentrale: - Elke aanbestedende overheid die werkzaam is binnen het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en dit enkel binnen het kader van de ontwikkeling van projecten waarbinnen de B.H. (Beliris) tussenkomt. In het kader van deze opdracht kan enkel de BH rechtstreeks bestellingen bij de opdrachtnemer plaatsen. De BAO dient zijn bestelling bij Beliris aan te vragen waarna Beliris zelf deze bestelling bij de dienstverlener zal plaatsen. Zodra de opdracht door de BH namens de BAO is geplaatst, wordt de BAO verantwoordelijk voor de leiding en de uitvoering van haar opdrachten, zorgt zij voor de betaling ervan en draagt zij de uitsluitende verantwoordelijkheid ervoor. De BAO is ook verantwoordelijk voor het algemene toezicht op de diensten en de tenuitvoerlegging van dit bestek. Voor elk probleem of geschil met betrekking tot betalingen richt de opdrachtnemer zich uitsluitend en rechtstreeks tot de betrokken BAO. Dit houdt in dat : De onderhavige opdracht voorziet in afzonderlijke facturering en betaling voor elk van de aanbesteders die bestellingen zullen plaatsen. De opdrachtnemer moet Beliris echter regelmatig en ten minste twee keer per jaar op de hoogte houden van de door de BAO verstrekte bestellingen en facturen, zodat Beliris, als aankoopcentrale, toezicht kan houden op de uitvoering van de overeenkomst De BH (Beliris) is als enige aanbestedende overheid verantwoordelijk voor de plaatsing van de opdracht (aanduiding van de opdrachtnemer). In de uitvoeringsfase moet een onderscheid worden gemaakt tussen twee situaties: o de bestellingen voor de Directie Vervoerinfrastructuur van de FOD Mobiliteit en Vervoer worden door de BH bij de opdrachtnemer geplaatst en de BH blijft hiervoor volledig verantwoordelijk; o de bestellingen voor de BAO worden door de BH bij de opdrachtnemer geplaatst. Op deze opdrachten zijn dezelfde contractuele documenten van toepassing, maar de BH komt niet tussen in hun uitvoering. De BAO voor wie de bestelling bij de opdrachtnemer geplaatst werd, is derhalve verantwoordelijk voor de uitvoering van de opdracht voor wat hem aanbelangt (van na de bestelling tot en met betaling), voor de toepassing van alle uitvoeringsbepalingen van dit BB, zoals de opleveringsbepalingen, de toepassing van specifieke sancties zoals vastgelegd in dit BB, ... Als BH blijft de Directie Vervoerinfrastructuur van de FOD Mobiliteit en Vervoer evenwel als enige bevoegd met betrekking tot ambtshalve maatregelen, wijzigingen en herzieningen van de opdracht. De Directie Vervoerinfrastructuur ziet erop toe dat de BAO de vertrouwelijkheidsbepaling naleeft voor raadpleging door hem van de offerte van de opdrachtnemer. Raamovereenkomst (art. 43, §1 Wet 17.06.2016) : De onderhavige opdracht is een raamovereenkomst gesloten tussen meerdere aanbesteders (Beliris en de BAO’s) en één ondernemer. Beliris is de leidende dienst die instaat voor de plaatsing van de raamovereenkomst en hier eveneens gebruik van kan maken. De BAO’s zijn de gebruikers van de raamovereenkomst. Een overeenkomst tussen de betreffende BAO en de ondernemer zal de modaliteiten van de opdracht nader bepalen.
Identificatiecode van de procedure: 8b885351-5d77-4d7a-b31b-c4e59d1b303f
Interne identificatiecode: Beliris-7.1.8.17.
Type procedure: Openbaar
De procedure wordt versneld: neen

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 71600000 Diensten voor technische testen, analyse en adviezen

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: Zie UEA

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: Beliris-7.1.8.17. - 1
Beschrijving: Onderhavige opdracht slaat op de uitvoering op verzoek van sonderingen en analyses van grond, beton, natuursteen, hout, baksteen afwerklagen en metaal in functie van werken op het grondgebied van het Brussel Hoofdstedelijk Gewest. Huidige opdracht omvat voornamelijk : • Onderzoekingen naar de aard en opbouw van bestaande infrastructuren • Maken van verkenputten voor het lokaliseren en identificeren van ondergrondse obstakels en constructies • De organisatiemaatregelen inzake verkeer gedurende de werken • Onderzoekingen naar de bestaande structuren van gebouwen en constructies • Uitvoeren van plaatsbeschrijvingen van bestaande rioleringen en collectoren • Leveren en plaatsen van diverse informatiepanelen • Verspreiden van informatiefolders • Uitvoeren van rioleringsonderzoek • Uitvoeren van geotechnische proeven • Uitvoeren van diverse proeven op beton, natuursteen, hout, baksteen afwerklagen, metaal in het laboratorium • Leveren en verhuren van afsluitingen • Ter beschikking stellen van een hoogtewerker • Uitvoeren van diverse kleine werken met levering van de bouwmaterialen • Diverse werken en prestaties in regie • Herstel in oorspronkelijke staat na de werken • Opstellen van een verslag per bestelling Het detail van de opdracht staat meer bepaald vermeld in de inventaris bijgevoegd als bijlage. De BH kan slechts enkele delen van de opdrachten of delen van het project bestellen. De aannemer van diensten heeft geen recht op een vergoeding indien het Bestuur niet alle delen van de opdracht bestelt of indien de bestellingen slechts slaan op delen van het project. Tijdens de hele duur van de studie/de opdracht: • de vertalingen van bepaalde documenten en plannen in de andere taal FR/NL dan die van de offerte. • Deelnemen aan vergaderingen op verzoek van de B.H. Aankoopcentrale (art. 2,6°a en 7°b+ art 47 Wet 17.06.2016): De B.H. (Beliris) gunt deze opdracht van diensten om te voorzien in zijn eigen behoeften, maar ook in die van andere derden, hierna "begunstigde aanbestedende overheden" of "BAO" genoemd. Door zijn offerte in te dienen, verklaart de inschrijver zich akkoord met de uitvoering van de prestaties die in dit bestek zijn gedefinieerd door Beliris en de BAO’s. De volgende BAO’s kunnen een beroep doen op deze aankoopcentrale: - Elke aanbestedende overheid die werkzaam is binnen het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en dit enkel binnen het kader van de ontwikkeling van projecten waarbinnen de B.H. (Beliris) tussenkomt. In het kader van deze opdracht kan enkel de BH rechtstreeks bestellingen bij de opdrachtnemer plaatsen. De BAO dient zijn bestelling bij Beliris aan te vragen waarna Beliris zelf deze bestelling bij de dienstverlener zal plaatsen. Zodra de opdracht door de BH namens de BAO is geplaatst, wordt de BAO verantwoordelijk voor de leiding en de uitvoering van haar opdrachten, zorgt zij voor de betaling ervan en draagt zij de uitsluitende verantwoordelijkheid ervoor. De BAO is ook verantwoordelijk voor het algemene toezicht op de diensten en de tenuitvoerlegging van dit bestek. Voor elk probleem of geschil met betrekking tot betalingen richt de opdrachtnemer zich uitsluitend en rechtstreeks tot de betrokken BAO. Dit houdt in dat : De onderhavige opdracht voorziet in afzonderlijke facturering en betaling voor elk van de aanbesteders die bestellingen zullen plaatsen. De opdrachtnemer moet Beliris echter regelmatig en ten minste twee keer per jaar op de hoogte houden van de door de BAO verstrekte bestellingen en facturen, zodat Beliris, als aankoopcentrale, toezicht kan houden op de uitvoering van de overeenkomst De BH (Beliris) is als enige aanbestedende overheid verantwoordelijk voor de plaatsing van de opdracht (aanduiding van de opdrachtnemer); In de uitvoeringsfase moet een onderscheid worden gemaakt tussen twee situaties: o de bestellingen voor de Directie Vervoerinfrastructuur van de FOD Mobiliteit en Vervoer worden door de BH bij de opdrachtnemer geplaatst en de BH blijft hiervoor volledig verantwoordelijk; o de bestellingen voor de BAO worden door de BH bij de opdrachtnemer geplaatst. Op deze opdrachten zijn dezelfde contractuele documenten van toepassing, maar de BH komt niet tussen in hun uitvoering. De BAO voor wie de bestelling bij de opdrachtnemer geplaatst werd, is derhalve verantwoordelijk voor de uitvoering van de opdracht voor wat hem aanbelangt (van na de bestelling tot en met betaling), voor de toepassing van alle uitvoeringsbepalingen van dit BB, zoals de opleveringsbepalingen, de toepassing van specifieke sancties zoals vastgelegd in dit BB, ... Als BH blijft de Directie Vervoerinfrastructuur van de FOD Mobiliteit en Vervoer evenwel als enige bevoegd met betrekking tot ambtshalve maatregelen, wijzigingen en herzieningen van de opdracht. De Directie Vervoerinfrastructuur ziet erop toe dat de BAO de vertrouwelijkheidsbepaling naleeft voor raadpleging door hem van de offerte van de opdrachtnemer. Raamovereenkomst (art. 43, §1 Wet 17.06.2016) : De onderhavige opdracht is een raamovereenkomst gesloten tussen meerdere aanbesteders (Beliris en de BAO’s) en één ondernemer. Beliris is de leidende dienst die instaat voor de plaatsing van de raamovereenkomst en hier eveneens gebruik van kan maken. De BAO’s zijn de gebruikers van de raamovereenkomst. Een overeenkomst tussen de betreffende BAO en de ondernemer zal de modaliteiten van de opdracht nader bepalen.
Interne identificatiecode: 1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 71600000 Diensten voor technische testen, analyse en adviezen

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: A. ACCREDIDATIE VOLGENS DE NORM NBN EN ISO 17025 OF GELIJKWAARDIG De inschrijver voegt het bewijs van zijn accreditatie volgens de norm NBN EN ISO 17025 (Europese norm) of gelijkwaardig aan zijn offerte toe. In het laatste geval moet de inschrijver de maatregelen beschrijven die hij treft om de kwaliteit te waarborgen en duidelijk punt per punt aantonen dat deze overeenstemmen met de eisen voor de organisatie van een kwaliteitssysteem die door de norm NBN EN ISO 17025 worden gedefinieerd. B. TEAM BELAST MET DE UITVOERING VAN DE OPDRACHT De inschrijver voegt bij zijn offerte de namen en studie- en beroepskwalificaties van de personen die belast zullen zijn met de uitvoering van de opdracht. De BH vereist dat het team belast met de uitvoering van de opdracht bestaat uit volgende personen: - Een burgerlijk of industrieel ingenieur met minimum 10 jaar ervaring in analyse van proeven en in het opstellen van verslagen van die proeven; - Een geoloog met minimum 5 jaar ervaring in de interpretatie van bodemsonderingen/-boringen. Om de studie- en beroepskwalificaties aan te tonen voegt de inschrijver de nodige curriculum vitae bij zijn offerte. De inschrijver (desgevallend in de vorm van tijdelijke vereniging) moet bij zijn offerte een verklaring toevoegen waarin hij preciseert welke prestaties hij van plan is zelf uit te voeren en desgevallend, welke hij van plan is in onderaanneming te geven. Voor die laatste prestaties voegt de inschrijver de volledige studie- en beroepskwalificaties van zijn onderaannemers toe. De inschrijver moet er zich toe verbinden om de opdrachten met betrekking tot de onderhavige opdracht aan het team toe te vertrouwen dat hij heeft voorgesteld.

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Prijs
Beschrijving: Prijs

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Frans, Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 2024-04-16+02:00 11:00:00+02:00
Voorwaarden van het contract:
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning
TED eSender: SPF Stratégie et Appui

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: FOD Mobiliteit en Vervoer
Registratienummer: 0308357852_4636
Afdeling: Directie Vervoerinfrastructuur
Postadres: Vooruitgangstraat 56
Stad: Sint-Joost-ten-Node
Postcode: 1210
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 22773111
Internetadres: http://www.beliris.be
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0002

Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Registratienummer: BE001
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender

8.1 ORG-0003

Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: 0931.814.266
Stad: Brussel - Bruxelles
Land: België
Telefoon: +322 2349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

10. Wijziging van een aankondiging

Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: 01ca0be2-6793-4f10-9d8e-c3403444c3d8-02
Beschrijving: De inschrijvers dienen rekening te houden met rechtzettingsbericht nr. 1 ("ERRATUM 1 - Rechtzettingsbericht nr. 1 - Avis rectificatif n° 1.pdf") en de bijlage ervan bij de opmaak van hun offerte. Deze zijn online beschikbaar op het e-Procurement platform.
Beschrijving: Les soumissionnaires doivent tenir compte de l'avis rectificatif n° 1 ("ERRATUM 1 - Rechtzettingsbericht nr. 1 - Avis rectificatif n° 1.pdf") et de son annexe lors de l’établissement de leur offre. Ceux-ci sont disponibles en ligne sur la plateforme e-Procurement.

10.1 Wijziging van een aankondiging

Identificatiecode afdeling: PROCEDURE
De aanbestedingsstukken zijn gewijzigd op: 2024-03-28+01:00

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: fa1f43e0-cb4a-488b-9c41-2db8ed48ae60 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 2024-03-28+01:00 00:00:00+01:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 2024-03-28+01:00 00:00:00+01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands Frans

11.2 Informatie over de bekendmaking

Annonces similaires du BDA :