Provincie Antwerpen - Provincie Antwerpen - Departement Logistiek - Dienst Architectuur En Vastgoed
Boom - provinciaal recreatiecentrum De Schorre - uitbreiding Velodroom met museumcafé
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Provincie Antwerpen
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Boom - provinciaal recreatiecentrum De Schorre - uitbreiding Velodroom met museumcafé
Beschrijving: Het bestaande wielermuseum de Velodroom wordt uitgebreid tot een museumcafé. Dit ontwerp omvat zowel de verbouwing van het bestaande volume (1 ondergrondse bouwlaag van 160 m² en 1 bovengrondse bouwlaag van 160 m²) tot een café met ondersteunende faciliteiten zoals een personeelsruimte en technische ruimte, als een nieuwe energiezuinige en duurzame uitbreiding (1 bovengrondse bouwlaag van 140 m²) met een keuken, sanitair en luifel. Het materiaalgebruik sluit aan bij het bestaande gebouw en verwijst naar de baksteengeschiedenis en het industriële karakter van de site, waarbij maximaal recuperatiematerialen worden gebruikt. De uit te voeren werkzaamheden in het bestaand gebouw zijn onder andere: - De bestaande tentoonstellingsruimte op de begane grond wordt omgezet in een verbruiksruimte met een capaciteit van 50 personen. Hier komt een nieuwe toog en bergruimte voor drank. De bestaande vergaderruimte wordt verwijderd. - Het sanitair wordt afgebroken en hergebruikt in de nieuwe uitbreiding. - In de kelder blijft de tentoonstellingsruimte behouden (capaciteit van 30 personen). Een deel wordt omgevormd tot sanitair en verblijfsruimte voor het personeel van het museumcafé. - De huidige technische ruimte blijft behouden. Bestaande technische installaties worden aangepast. - De buitenschil wordt behouden, met uitzondering van: - Een extra raamopening in de voorgevel. - Een extra deuropening naar de nieuwe uitbreiding voor circulatie. De werkzaamheden voor de nieuwe uitbreiding omvatten onder meer: - Circulatieruimte: bij de bestaande toegangsdeur naar het hoofdgebouw komt een sas (comfort). Deze circulatie geeft ook toegang tot de keuken en het sanitair voor klanten. - Sanitair voor klanten - Keuken - Nieuwe luchtgroep - PV-panelen Buiten het gebouw worden ook een betonnen verharding en rioleringswerken voorzien.
Identificatiecode van de procedure: 664ca150-dcc2-4395-b9f7-ef54f912fbf9
Interne identificatiecode: BenV-OPDR-2022-0068
Type procedure: Andere procedure in één fase
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: Zie bestek
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: BenV-OPDR-2022-0068 - 1
Beschrijving: Het bestaande wielermuseum de Velodroom wordt uitgebreid tot een museumcafé. Dit ontwerp omvat zowel de verbouwing van het bestaande volume (1 ondergrondse bouwlaag van 160 m² en 1 bovengrondse bouwlaag van 160 m²) tot een café met ondersteunende faciliteiten zoals een personeelsruimte en technische ruimte, als een nieuwe energiezuinige en duurzame uitbreiding (1 bovengrondse bouwlaag van 140 m²) met een keuken, sanitair en luifel. Het materiaalgebruik sluit aan bij het bestaande gebouw en verwijst naar de baksteengeschiedenis en het industriële karakter van de site, waarbij maximaal recuperatiematerialen worden gebruikt. De uit te voeren werkzaamheden in het bestaand gebouw zijn onder andere: - De bestaande tentoonstellingsruimte op de begane grond wordt omgezet in een verbruiksruimte met een capaciteit van 50 personen. Hier komt een nieuwe toog en bergruimte voor drank. De bestaande vergaderruimte wordt verwijderd. - Het sanitair wordt afgebroken en hergebruikt in de nieuwe uitbreiding. - In de kelder blijft de tentoonstellingsruimte behouden (capaciteit van 30 personen). Een deel wordt omgevormd tot sanitair en verblijfsruimte voor het personeel van het museumcafé. - De huidige technische ruimte blijft behouden. Bestaande technische installaties worden aangepast. - De buitenschil wordt behouden, met uitzondering van: - Een extra raamopening in de voorgevel. - Een extra deuropening naar de nieuwe uitbreiding voor circulatie. De werkzaamheden voor de nieuwe uitbreiding omvatten onder meer: - Circulatieruimte: bij de bestaande toegangsdeur naar het hoofdgebouw komt een sas (comfort). Deze circulatie geeft ook toegang tot de keuken en het sanitair voor klanten. - Sanitair voor klanten - Keuken - Nieuwe luchtgroep - PV-panelen Buiten het gebouw worden ook een betonnen verharding en rioleringswerken voorzien.
Interne identificatiecode: 1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Beschrijving: Zie opdrachtdocumenten
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Beschrijving: De inschrijvers zullen beoordeeld worden in verhouding tot de laagste prijs aan de hand van volgende formule: Punten inschrijver A = prijs van laagste conforme inschrijver x 60 ptn prijs van de inschrijving A Ter verduidelijking hieronder een voorbeeld: Voorbeeld : Prijs van inschrijver A = 100 Laagste prijs = 80 Punten voor inschrijver A op prijs = 80x60/100 = 48 punten
Criterium: Beschrijving: 1) Planning/Plan van aanpak - 20 punten De planning is als volgt: De bouwwerken kunnen starten begin augustus 2024. Uit te breken bij bouw: • Terras: omzichtige afbraak voor hergebruik • Werfzone tot grens fietspad + zone achteraan. Planning werken buitenaanleg door nevenaanneming: • Afbraak oven + zeven vrijgekomen fractie: werken afgerond begin augustus 2024 • Geluidsmuur: bij start werken (augustus 2024) • Uitgraven wadi en grachten + inzaaien in augustus 2024 Gelijklopend dient de opdrachtnemer de rioleringswerken van voorliggende opdracht uit te voeren en de aansluiting op de wadi te voorzien. Aansluitend dient de opdrachtnemer tegen eind september 2024 de funderingen en betonverharding (buitenopslag onder luifel en dienstenzone) van voorliggende opdracht uit te voeren. Op dit moment kan deze zone niet gebruikt worden, en kunnen levering langs de voorzijde van het gebouw gebeuren. • Begin november 2024: uitvoering fundering van de verhardingen buitenaanleg + bestaand fietspad opbreken => op dat moment kan aannemer bouw langs de voorkant geen materiaal meer aanvoeren. En dus ook geen grote leveringen meer hebben zoals : buitenschrijnwerk, chape, grote houten elementen, luchtgroep, enz. De dienstenzone is op dat moment wél beschikbaar voor leveringen. • December 2024 – maart 2025: verhardingen in beton, fietspad, aanleg halfverharding,… => op dat moment kan aannemer bouw langs de voorkant geen materiaal meer aanvoeren. En dus ook geen grote leveringen meer hebben zoals : buitenschrijnwerk, chape, grote houten elementen, luchtgroep, enz. De dienstenzone is op dat moment wél beschikbaar voor leveringen. • Aansluitend beplantingswerken 1.1 Plan van aanpak: 10 punten De kwaliteit van het voorgestelde plan van aanpak voor de uitvoering van de werken wordt geëvalueerd. Bij de beoordeling wordt rekening gehouden met: - Volledigheid van de gevraagde gegevens; - Haalbaarheid van het voorstel; - Aanwezigheid van risicomanagement in het voorstel - Implementatie opgelegde richtlijnen werfinrichting Hiertoe bezorgt de inschrijver: - Samenstelling van het projectteam en betrokken partijen. Presentatie en organigram van het team mogen samen maximaal 2 blz. A4 in beslag nemen. - Toelichting hoe het project zal worden uitgevoerd. - Communicatieplan - Werfinrichting (plan + omschrijving) - Plan van aanpak levering materiaal. De punten worden als volgt verdeeld: Uitstekend = 10 punten Zeer goed = 8 punten Goed = 7 punten Voldoende = 5 punten Onvoldoende = 0 punten 1.2. Planning: 10 punten De opdrachtnemer bezorgt een gedetailleerde planning (tot op weekniveau) van de uitvoering van de werken waarbij hij rekening houdt met de opgegeven uitvoeringstermijn. Bij de beoordeling wordt rekening gehouden met: - Hoe de verschillende werken worden ingepland binnen de beschikbare uitvoeringstermijn en binnen de planning van de buitenaanleg. - Graad van uitwerken planning. - Haalbaarheid van de planning. De punten worden als volgt verdeeld: Uitstekend = 10 punten Zeer goed = 8 punten Goed = 7 punten Voldoende = 5 punten Onvoldoende = 0 punten
Criterium: Beschrijving: 2) Circulariteit gevelbekleding - 20 punten In het dossier is opgenomen om de gevelbekleding op te trekken in recuperatiehout en recuperatie baksteen. Om de beoordeling mogelijk te maken, zal de opdrachtnemer minimaal het volgende bezorgen: • Plan van aanpak met daarin toegelicht hoe hij zal omgaan met dit circulair gegeven: • Hoe worden de nodige materialen verkregen; • Welke instanties worden gecontacteerd; • Door wie worden de materialen geleverd; • Hoe wordt de kwaliteit bepaald; • Hoe wordt omgegaan met timing, beschikbaarheid van materiaal • Risicomanagement: timing, voldoende materiaal,… De inschrijver kan zijn plan van aanpak toelichten aan de hand van referenties van eerdere projecten of concepten waar circulariteit en/of recuperatiemateriaal werd toegepast. Dit mogen zowel gerealiseerde als niet gerealiseerde projecten zijn. De inschrijver kan zijn plan van aanpak toelichten aan de hand van de aanwezige kennis van circulair bouwen en bij uitbreiding het werken met recuperatiemateriaal bij de opdrachtnemer. De inschrijver kan zijn plan van aanpak toelichten aan de hand van de bedrijfsstrategie. De punten worden als volgt verdeeld: Uitstekend, sterke meerwaarde: 19 - 20 punten het voorstel beantwoordt volledig aan het gevraagde en biedt bovendien een sterke functionele meerwaarde die relevant is voor de opdracht, bv. wegens het bruikbaar nieuw of innoverend karakter. Zeer goed, met een duidelijke meerwaarde: 15 - 18 punten het voorstel beantwoordt volledig aan het gevraagde en weet zich daarenboven te onderscheiden door een duidelijke, functionele meerwaarde die relevant is voor de opdracht. Goed, bevredigend, volgens verwachting: 11 - 14 punten het voorstel komt goed overeen met het gevraagde en beantwoordt volledig aan de verwachtingen voor de opdracht. Matig: 6 - 10 punten het voorstel beantwoordt bijna of quasi volledig aan het gevraagde. De (kleine) afwijking is wel niet van die aard om de beschrijving als onvoldoende te bestempelen. Onvoldoende, ondermaats: 1 - 5 punten het voorstel beantwoordt nauwelijks aan het gevraagde, of wijkt af van het gevraagde, doch is niet van die aard om het volledig af te wijzen. Ontbreekt, niet terzake = 0 punten het voorstel ontbreekt of het voorstel beantwoordt totaal niet aan het gevraagde.
5.1.11 Aanbestedingsstukken
Ad-hoccommunicatiekanaal: 5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 2024-04-25+02:00 14:00:00+02:00
Voorwaarden van het contract: Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: ja
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Provincie Antwerpen
Registratienummer: 0207725597_4660
Afdeling: Provincie Antwerpen - Departement Logistiek - Dienst Architectuur en Vastgoed
Postadres: Koningin Elisabethlei 22
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0002
Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0003
Officiële naam: Raad van State
Stad: Wetensschapstraat 33 1040 Brussel
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: dbeca7d8-5c9e-4c68-b939-79c12b247172 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 2024-03-21+01:00 00:00:00+01:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 2024-03-21+01:00 00:00:00+01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking