Région De Bruxelles-capitale - Dienst Facilities
CRU 4 – projet 1.E.2 : réhabilitation et extension du cinéma Movy Club
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: SVC 4 - project 1.E.2: rehabilitatie en uitbreiding van bioscoop Movy Club
Beschrijving: Deze opdracht heeft betrekking op het herstel in oude staat (rehabilitatie) en de uitbreiding van bioscoop Movy Club. Het project is onderworpen aan een stedenbouwkundige vergunning met referentie 07/PFU/1860750.
Identificatiecode van de procedure: 005b6359-b5a1-4970-a089-8eba55cf4c34
Interne identificatiecode: DIRFAC-416
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden
2.1.3 Waarde
Geraamde waarde exclusief btw: 3 373 803,6 EUR
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: Zie bestek
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Beschrijving: Deze opdracht heeft betrekking op het herstel in oude staat (rehabilitatie) en de uitbreiding van bioscoop Movy Club. Het project is onderworpen aan een stedenbouwkundige vergunning met referentie 07/PFU/1860750.
Interne identificatiecode: 1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
5.1.5 Waarde
Geraamde waarde exclusief btw: 3 373 803,6 EUR
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De kandidaat moet het bewijs voorleggen van zijn erkenning als aannemer van werken van categorie D24 (Restaureren van monumenten), klasse die overeenkomt met minstens het totaalbedrag van zijn offerte (klasse 7 volgens de raming van de aanbestedende overheid) (of het bewijs dat hij zijn erkenning heeft aangevraagd bij de federale erkenningscommissie, overeenkomstig art. 3 van de wet van 20 maart 1991). Er wordt verondersteld dat een ondernemer van klasse 6 geldig een offerte kan indienen voor een totaalbedrag onder de klasse 7-drempel. De inschrijver mag ook aantonen dat hij houder is van een attest of dat hij ingeschreven is op een officiële lijst met door een andere lidstaat erkende aannemers. Als de inschrijver een beroep doet op de draagkracht van andere entiteiten (meer bepaald onderaannemers) om de vereisten van de kwalitatieve selectie te vervullen, moet hij de verbintenis van die entiteiten om hem dergelijke middelen ter beschikking te stellen, overleggen. De inschrijver voegt bij zijn offertedossier de erkenningscertificaten van zijn eventuele onderaannemers voor het deel van de opdracht dat zij uitvoeren.
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: a) de inschrijver voegt bij zijn offertedossier een referentie voor renovatiewerkzaamheden in een stedelijke omgeving met een gelijkaardige dichtheid als voorwerp van de opdracht, opgeleverd binnen een termijn van maximaal vijf jaar en voor een minimumbedrag van 1.500.000 euro excl. btw. Met een project in een stedelijke omgeving bedoelen we een project dat werd uitgevoerd in een dichtbevolkt gebied (nominale dichtheid van minstens 3.000 inwoners/km² binnen een straal van 1/2 km rond het project). De referentie moet vergezeld gaan van een luchtfoto waarop de projectlocatie wordt getoond als middelpunt van een cirkel met een straal van 500 m, met een duidelijke en nauwkeurige aanduiding van de gemeenten die geheel of gedeeltelijk binnen deze cirkel vallen en hun nominale bevolkingsdichtheid (officiële of wetenschappelijke bron: site van een bevoegde overheid, wetenschappelijke bron, Wikipedia of gelijkwaardig). Bovendien moet de inschrijver in een nota (van max. 1.000 woorden) toelichten hoe hij de complexiteit van deze bouwplaats heeft beheerd, rekening houdend met het openbare karakter van de site (normen, brandcompartimenten, PBM’s, enz.) en de akoestische beperkingen en ambities; b) de inschrijver voegt bij zijn offertedossier een referentie voor werkzaamheden die blijk geven van een voorbeeldige milieuaanpak en die werden opgeleverd binnen een termijn van maximaal vijf jaar en voor een minimumbedrag van 1.500.000 euro excl. btw. Om de voorbeeldige milieuaanpak aan te tonen, zal de inschrijver het bewijs leveren van een of meer van de volgende elementen: - gebruik van herbruikbare materialen (met foto's als bewijs); - biologische materialen (FT); - houten materialen met FSC-label of gelijkwaardig; - circulaire materialen; - demonteerbare voorzieningen.
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Beschrijving: De volgende formule wordt toegepast: score = (70 x X1)/Xi waarbij Xi = het bedrag van de beoordeelde offerte X1 = het bedrag van de laagste offerte
Criterium: Beschrijving: de planning van de bouwplaats en de ingezette middelen - methodologie (30 punten) De inschrijver voegt bij zijn offerte een planning van alle uit te voeren opdrachten. Er moet een realistisch tijdschema voor de uit te voeren werkzaamheden worden opgegeven, waarbij de uitvoeringstermijn beperkt is tot maximaal 360 werkdagen. De planning moet het kritieke pad van de werkzaamheden weergeven alsook de uitvoering van de werkzaamheden, indien van toepassing, per interventiezone, en de opeenvolging / superpositie van de belangrijkste fasen van de planning die minstens moeten overeenstemmen met de belangrijkste posten in de samenvattende opmeting. Elke fase gaat gepaard met een korte beschrijving (maximaal een half A4-blad) waarin de in te zetten middelen bondig worden beschreven die moeten worden uitgevoerd (materiaal, machines, organisatie van de bouwplaats, personeel, studiefase inclusief de afgifte van de uitvoeringsdocumenten, goedkeuringsfase door de leidend ambtenaar die verantwoordelijk is voor de opdracht, enz.). De inschrijver moet al deze beschrijvingen bij zijn offertedossier voegen om de haalbaarheid van de uitvoeringstermijn voor elke hoofdfase in de planning te staven. De verstreken tijd in de planning wordt geschat in werkdagen. De planning geeft duidelijk de uiteindelijke uitvoeringstermijn van de bouwplaats weer. De in het offertedossier ingediende planning wordt als volgt beoordeeld: - subcriterium 1 (10 punten): volledigheid van de belangrijkste fasen van de planning; - subcriterium 2 (10 punten): optimalisatie van de superpositie van de belangrijkste fasen van de planning (om het kritieke pad te verminderen); - subcriterium 3 (10 punten): haalbaarheid van de uitvoeringstermijn voor elke belangrijke fase van de planning. Elk subcriterium krijgt een “alles of niets”-score: 0 of 10 als er 2 regelmatige en geselecteerde offertes moeten worden onderzocht; 0-5-10 als er 3 offertes zijn, 0-3,33-6,66-10 als er 4 offertes zijn, enz. De hoogste score wordt toegekend aan de beste presentatie. Bij een ex aequo tussen 2 of meer inschrijvers zullen ze een gemiddelde score krijgen. Met het oog op de analyse van de offertes van de inschrijvers worden die laatsten verzocht bij hun offerte alle documenten te voegen die ze nodig achten om een correcte en volledige beoordeling van hun offerte in het licht van dit gunningscriterium mogelijk te maken.
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Frans, Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 2024-05-21+02:00 11:00:00+02:00
Voorwaarden van het contract: Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
TED eSender: SPF Stratégie et Appui
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Registratienummer: 0316381039_7613
Afdeling: Dienst Facilities
Postadres: Place Saint-Lazare 2
Stad: Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0002
Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0003
Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: 0308356862
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: cc363c63-bbe3-4999-b7df-874b5cdb6070 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 2024-03-18+01:00 00:00:00+01:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 2024-03-18+01:00 00:00:00+01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands Frans
11.2 Informatie over de bekendmaking