De Vlaamse Waterweg Nv
Uitvoeren van milieuhygiënisch onderzoek en opmaak sloopopvolgingsplannen. Raamovereenkomst.
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: De Vlaamse Waterweg nv
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Uitvoeren van milieuhygiënisch onderzoek en opmaak sloopopvolgingsplannen. Raamovereenkomst.
Beschrijving: Het voorwerp van de opdracht is het uitvoeren van milieuhygiënisch onderzoek met het oog op het opstellen van technische verslagen, sloopopvolgingsplannen, oriënterende of beschrijvende bodemonderzoeken en adviesverlening.
Identificatiecode van de procedure: db7bbf95-1278-4134-8d34-fde6697efd81
Interne identificatiecode: ARW-24-001
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90713000 Adviesdiensten inzake milieuproblematiek
Aanvullende classificatie (cpv): 45111250 Uitvoering van bodemonderzoek
Aanvullende classificatie (cpv): 90732400 Adviesdiensten op het gebied van bodemvervuiling
Aanvullende classificatie (cpv): 71351500 Bodemonderzoeksdiensten
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: zie bestek
5. Perceel
5.1 Perceel: LOT-0001
Beschrijving: Het voorwerp van de opdracht is het uitvoeren van milieuhygiënisch onderzoek met het oog op het opstellen van technische verslagen, sloopopvolgingsplannen, oriënterende of beschrijvende bodemonderzoeken en adviesverlening. Perceel 1 : reguliere projecten.
Interne identificatiecode: 1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90713000 Adviesdiensten inzake milieuproblematiek
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Extra-Regio NUTS 3 (BEZZZ)
Aanvullende informatie: Vlaams Gewest
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken (indien van toepassing), tonen de inschrijvers hun economische en financiële draagkracht aan door overlegging van het volgende document / de volgende documenten: - het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte.
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid aan door overlegging van het volgende document / de volgende documenten: Voor PERCEEL 1 en PERCEEL 2: 1/ Erkenning als bodemsaneringsdeskundige type 2 conform het Vlarel art. 6, 6°en verklaring dat hij zich niet bevindt in één van de gevallen zoals genoemd in art. 53/5 van het Vlarel. 2/ Registratie/aansluiting bij erkende sloopbeheerorganisatie (op heden enkel Tracimat vzw) voor de opmaak van sloopopvolgingsplannen en alle bijhorende prestaties volgens de procedures goedgekeurd bij MB van 3/2/2017 (BS 4/5/2017) met weergave van de werknemers in dienst die over een aanvaarding als sloopdeskundige ‘infrastructuur’ en/of ‘bouwwerken en infrastructuur’ beschikken. 3/ Een lijst van de belangrijkste diensten uitgevoerd gedurende 3 jaar voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht (2023-2022-2021) waaruit zijn ervaring in de bedoelde materie moet blijken. Om voor selectie in aanmerking te komen, moet de inschrijver volgende lijsten voorleggen: a) Lijst van 15 technische verslagen grondverzet waarbij in de lijst ook het kenmerk van conformverklaring wordt toegevoegd ter staving van de kwaliteit van het verslag. In deze lijst van 15 technische verslagen hebben * 5 TV betrekking op een grondverzetvolume groter dan 10 000 m³ (niet waterbodem); * 5 TV (andere dan voorgaande 5) betrekking op een waterbouwkundig project (aanleg van waterbouwkundige infrastructuur op of aan een waterweg); * 5 TV (andere dan voorafgaande 10) betrekking op een waterbodemonderzoek van baggerspecie (waterbodem) op niet-tijgebonden waterwegen of waterlopen waarbij de monstername gebeurde vanop het water. Voor elk van de 3 gevraagde types TV dient van 1 TV ook de conformverklaring (niet het rapport zelf) toegevoegd. b) Lijst van 5 referenties m.b.t. OBO’s en 3 referenties m.b.t. BBO’s met inhoudelijke variatie, waarbij in de lijst ook het kenmerk van een conformiteitsattest van de OVAM wordt toegevoegd ter staving van de kwaliteit van het rapport. Een OBBO komt in aanmerking als BBO referentie. Een rapport (keuze OBO of BBO) dient betrekking te hebben op (oude) baggerstortplaatsen (Vlarem rubiek 2.3.7.a). Voor elk van de 2 gevraagde types rapporten dient ook de OVAM conformverklaring (niet het rapport zelf) toegevoegd; c) Lijst van 10 Sloopopvolgingsplannen (SOP) waarbij in de lijst ook het kenmerk van de conformverklaring wordt toegevoegd ter staving van de kwaliteit van het verslag. In deze lijst van 10 sloopopvolgingsplannen dient minstens * 1 SOP voor infrastructuurwerken; * 1 SOP vereenvoudigde procedure gebouwen; *1 SOP uitgebreide procedure gebouwen; *1 SOP (ander dan de voorafgaande) betrekking te hebben op de afbraak van watergebonden infrastructuur meer bepaald een brug (over een waterweg), stuw of sluis; Ter staving dient voor dit project het SOP zelf met de bijhorende conformverklaring toegevoegd. Er dienen dus 3 overzichtelijke referentielijsten voorgelegd (lijst 15 TV, lijst 5 OBO/ 3 BBO, lijst 10 SOP). Elke lijst dient opgemaakt in tabelvorm. Een sjabloon voor deze lijsten – met aanduiding van de gevraagde gegevens – wordt weergegeven in bijlage. 4) de studie- en beroepskwalificaties van de inschrijver of die van het leidinggevend personeel van de onderneming. Om voor selectie in aanmerking te komen dient de inschrijver aan te tonen dat hij kan beschikken over het nodige deskundige personeel in het bijzonder: - 1 projectcoördinator met min. 10 jaar ervaring in het uitvoeren van bodemonderzoeken en/of opmaak technische verslagen én aantoonbare ervaring van minstens 5 jaar als coördinator van raamovereenkomsten. Voor deze persoon wordt de verplichte ‘fiche inzet personeel’ ingevuld en gestaafd met de curriculum vitae van deze persoon; - 1 projectcoördinator met minimum 10 jaar ervaring in het uitvoeren van bodemonderzoeken en/of opmaak technische verslagen. Voor deze persoon wordt de verplichte ‘fiche inzet personeel’ ingevuld en gestaafd met de curriculum vitae van deze persoon. - 3 projectleiders – met bachelor diploma- met minstens 3 jaar relevante ervaring in bodemonderzoeken en/of grondverzet waarbij minstens 1 van deze projectleiders ook minimaal 3 jaar ervaring kan voorleggen met betrekking tot waterbodemonderzoek. Voor deze personen wordt de verplichte ‘fiche inzet personeel’ ingevuld en gestaafd met de curriculum vitae van deze personen. In bijlage wordt de verplicht in te vullen ‘fiche inzet personeel’ weergegeven. Voor alle overige personeelsleden dient deze fiche NIET te worden ingevuld alsook GEEN CV’s te worden toegevoegd maar volstaat een overzichtstabel of omschrijving van de studie en beroepskwalificaties van het personeel. De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte.
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 2024-04-09+02:00 09:30:00+02:00
Voorwaarden van het contract: Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem Geen dynamisch aankoopsysteem
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: De Vlaamse Waterweg nv
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: De Vlaamse Waterweg nv
Organisatie die inschrijvingen verwerkt: De Vlaamse Waterweg nv
5.1 Perceel: LOT-0002
Beschrijving: Het voorwerp van de opdracht is het uitvoeren van milieuhygiënisch onderzoek met het oog op het opstellen van technische verslagen, sloopopvolgingsplannen, oriënterende of beschrijvende bodemonderzoeken en adviesverlening. Perceel 2 : projecten Seine-Schelde.
Interne identificatiecode: 2
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90713000 Adviesdiensten inzake milieuproblematiek
Aanvullende classificatie (cpv): 45111250 Uitvoering van bodemonderzoek
Aanvullende classificatie (cpv): 90732400 Adviesdiensten op het gebied van bodemvervuiling
Aanvullende classificatie (cpv): 71351500 Bodemonderzoeksdiensten
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Extra-Regio NUTS 3 (BEZZZ)
Aanvullende informatie: Vlaams Gewest
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat geheel of gedeeltelijk uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken (indien van toepassing), tonen de inschrijvers hun economische en financiële draagkracht aan door overlegging van het volgende document / de volgende documenten: - het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte.
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid aan door overlegging van het volgende document / de volgende documenten: Voor PERCEEL 1 en PERCEEL 2: 1/ Erkenning als bodemsaneringsdeskundige type 2 conform het Vlarel art. 6, 6°en verklaring dat hij zich niet bevindt in één van de gevallen zoals genoemd in art. 53/5 van het Vlarel. 2/ Registratie/aansluiting bij erkende sloopbeheerorganisatie (op heden enkel Tracimat vzw) voor de opmaak van sloopopvolgingsplannen en alle bijhorende prestaties volgens de procedures goedgekeurd bij MB van 3/2/2017 (BS 4/5/2017) met weergave van de werknemers in dienst die over een aanvaarding als sloopdeskundige ‘infrastructuur’ en/of ‘bouwwerken en infrastructuur’ beschikken. 3/ Een lijst van de belangrijkste diensten uitgevoerd gedurende 3 jaar voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht (2023-2022-2021) waaruit zijn ervaring in de bedoelde materie moet blijken. Om voor selectie in aanmerking te komen, moet de inschrijver volgende lijsten voorleggen: a) Lijst van 15 technische verslagen grondverzet waarbij in de lijst ook het kenmerk van conformverklaring wordt toegevoegd ter staving van de kwaliteit van het verslag. In deze lijst van 15 technische verslagen hebben * 5 TV betrekking op een grondverzetvolume groter dan 10 000 m³ (niet waterbodem); * 5 TV (andere dan voorgaande 5) betrekking op een waterbouwkundig project (aanleg van waterbouwkundige infrastructuur op of aan een waterweg); * 5 TV (andere dan voorafgaande 10) betrekking op een waterbodemonderzoek van baggerspecie (waterbodem) op niet-tijgebonden waterwegen of waterlopen waarbij de monstername gebeurde vanop het water. Voor elk van de 3 gevraagde types TV dient van 1 TV ook de conformverklaring (niet het rapport zelf) toegevoegd. b) Lijst van 5 referenties m.b.t. OBO’s en 3 referenties m.b.t. BBO’s met inhoudelijke variatie, waarbij in de lijst ook het kenmerk van een conformiteitsattest van de OVAM wordt toegevoegd ter staving van de kwaliteit van het rapport. Een OBBO komt in aanmerking als BBO referentie. Een rapport (keuze OBO of BBO) dient betrekking te hebben op (oude) baggerstortplaatsen (Vlarem rubiek 2.3.7.a). Voor elk van de 2 gevraagde types rapporten dient ook de OVAM conformverklaring (niet het rapport zelf) toegevoegd; c) Lijst van 10 Sloopopvolgingsplannen (SOP) waarbij in de lijst ook het kenmerk van de conformverklaring wordt toegevoegd ter staving van de kwaliteit van het verslag. In deze lijst van 10 sloopopvolgingsplannen dient minstens * 1 SOP voor infrastructuurwerken; * 1 SOP vereenvoudigde procedure gebouwen; *1 SOP uitgebreide procedure gebouwen; *1 SOP (ander dan de voorafgaande) betrekking te hebben op de afbraak van watergebonden infrastructuur meer bepaald een brug (over een waterweg), stuw of sluis; Ter staving dient voor dit project het SOP zelf met de bijhorende conformverklaring toegevoegd. Er dienen dus 3 overzichtelijke referentielijsten voorgelegd (lijst 15 TV, lijst 5 OBO/ 3 BBO, lijst 10 SOP). Elke lijst dient opgemaakt in tabelvorm. Een sjabloon voor deze lijsten – met aanduiding van de gevraagde gegevens – wordt weergegeven in bijlage. 4) de studie- en beroepskwalificaties van de inschrijver of die van het leidinggevend personeel van de onderneming. Om voor selectie in aanmerking te komen dient de inschrijver aan te tonen dat hij kan beschikken over het nodige deskundige personeel in het bijzonder: - 1 projectcoördinator met min. 10 jaar ervaring in het uitvoeren van bodemonderzoeken en/of opmaak technische verslagen én aantoonbare ervaring van minstens 5 jaar als coördinator van raamovereenkomsten. Voor deze persoon wordt de verplichte ‘fiche inzet personeel’ ingevuld en gestaafd met de curriculum vitae van deze persoon; - 1 projectcoördinator met minimum 10 jaar ervaring in het uitvoeren van bodemonderzoeken en/of opmaak technische verslagen. Voor deze persoon wordt de verplichte ‘fiche inzet personeel’ ingevuld en gestaafd met de curriculum vitae van deze persoon. - 3 projectleiders – met bachelor diploma- met minstens 3 jaar relevante ervaring in bodemonderzoeken en/of grondverzet waarbij minstens 1 van deze projectleiders ook minimaal 3 jaar ervaring kan voorleggen met betrekking tot waterbodemonderzoek. Voor deze personen wordt de verplichte ‘fiche inzet personeel’ ingevuld en gestaafd met de curriculum vitae van deze personen. In bijlage wordt de verplicht in te vullen ‘fiche inzet personeel’ weergegeven. Voor alle overige personeelsleden dient deze fiche NIET te worden ingevuld alsook GEEN CV’s te worden toegevoegd maar volstaat een overzichtstabel of omschrijving van de studie en beroepskwalificaties van het personeel. De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte.
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 2024-04-09+02:00 09:30:00+02:00
Voorwaarden van het contract: Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem Geen dynamisch aankoopsysteem
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: De Vlaamse Waterweg nv
Organisatie die inschrijvingen verwerkt: De Vlaamse Waterweg nv
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: De Vlaamse Waterweg nv
Registratienummer: 0216173309_5672
Postadres: Guldensporenpark 105
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Gent (BE234)
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
Organisatie die inschrijvingen verwerkt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0003
Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: 0931814266
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: dcd99abc-2715-42da-a75f-5e5a5d73515c - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 2024-03-04+01:00 00:00:00+01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking