Opz Geel
Schoonmaakdiensten en glaswas voor OPZ Geel
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Openbaar Psychiatrisch Zorgcentrum Geel
Rechtsvorm van de koper: Publiekrechtelijke instelling
Activiteit van de aanbestedende dienst: Gezondheid
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Schoonmaakdiensten en glaswas voor OPZ Geel
Beschrijving: De opdracht heeft tot voorwerp: - het uitvoeren van reguliere en periodieke schoonmaakwerkzaamheden; - schoonmaakwerkzaamheden in regie voor bijzondere en specialistische schoonwerkzaamheden; - het reinigen van het glaswerk met omkadering (zowel binnen- en buitenzijde), alsook het separatieglas en het gevelonderhoud.
Identificatiecode van de procedure: ad1031f8-9725-4824-8b5d-4d2f123010e9
Interne identificatiecode: OPZ Geel-PPP18I-48/3004/2023/028-F02__2
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90911000 Reiniging van woningen en gebouwen en glazenwassersdiensten
2.1.4 Algemene informatie
5. Perceel
5.1 Perceel: LOT-0001
Titel: Schoonmaakdiensten en glaswas voor OPZ Geel
Beschrijving: Schoonmaakdiensten en glaswas voor OPZ Geel
Interne identificatiecode: 1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90911000 Reiniging van woningen en gebouwen en glazenwassersdiensten
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Turnhout (BE213)
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Beschrijving: Regel van drie; score offerte = (prijs laagste offerte/prijs offerte) * gewicht van het criterium prijs. De te beoordelen prijs van het calculatiemodel is een optelling van cel G57 en G77 in het tabblad ‘1A totale kosten’.
Criterium: Beschrijving: Te presteren werkuren Dit criterium wordt beoordeeld o.b.v. het door de inschrijver ingevulde calculatiemodel. Dit betreft de productie uren in cel E39 in het tabblad ‘1A totale kosten’. Bij de beoordeling van dit criterium wordt er gekeken naar de mate waarin het voorgestelde aantal werkuren realistisch is in verhouding tot de opdracht. De score voor dit criterium wordt bekomen aan de hand van de volgende bewerkingen en regels: - Het gemiddelde van het aantal voorgestelde werkuren over de verschillende regelmatige inschrijvers wordt berekend; - Inschrijvers die maximaal 10% afwijken van dit gemiddelde in meer of in min krijgen 100% van de punten; - De score van de andere inschrijvers wordt bepaald op basis van onderstaande regels. Afwijkingen in min worden strenger beoordeeld dan afwijkingen in plus. • Afwijkingen in meer ▪ Voorgesteld aantal werkuren wijkt meer dan 10% maar minder dan of gelijk aan 15% in meer af van het gemiddelde: 87,5% van de punten ▪ Voorgesteld aantal werkuren wijkt meer dan 15% maar minder dan of gelijk aan 20% in meer af van het gemiddelde: 75% van de punten ▪ Voorgesteld aantal werkuren wijkt meer dan 20% maar minder dan of gelijk aan 25% in meer af van het gemiddelde: 50% van de punten ▪ Voorgesteld aantal werkuren wijkt meer dan 25% in meer af van het gemiddelde: 0 punten • Afwijkingen in min ▪ Voorgesteld aantal werkuren wijkt meer dan 10% maar minder dan of gelijk aan 15% in min af van het gemiddelde: 75% van de punten ▪ Voorgesteld aantal werkuren wijkt meer dan 15% maar minder dan of gelijk aan 20% in min af van het gemiddelde: 50% van de punten ▪ Voorgesteld aantal werkuren wijkt meer dan 20% in min van het gemiddelde: 0 punten Het aantal voorgestelde werkuren moet toereikend zijn om een kwaliteitsvolle schoonmaak te garanderen, maar het moet ook evenredig zijn met het voorwerp van de opdracht rekening houdend met de schoon te maken oppervlakte, met de aard van de lokalen, de gevraagde prestaties en het door de deelnemer gebruikte materieel. Het op te geven aantal werkuren omvat enkel de uren die werkelijk gepresteerd worden door de schoonmakers/schoonmaaksters en houden geen rekening met het aantal uren dat door leidinggevenden besteed wordt aan andere taken dan het schoonmaken (o.a. opmaak werkplanning, inspecties, ed.).
Criterium: Beschrijving: 3. Kwaliteit van de dienstverlening Dit gunningscriterium peilt naar de kwaliteit van de inschrijver. De inschrijver maakt hiertoe een plan van aanpak op. Bij de opmaak van dit plan van aanpak houdt de inschrijver rekening met de minimale vereisten en de uitvoeringsvoorwaarden zoals opgenomen onder titel 3 en 4: Technische bepalingen m.b.t. schoonmaak en glaswas en titel 5 m.b.t. veiligheid, gezondheid en milieu. In dit plan van aanpak beschrijft de inschrijver dit gunningscriteria duidelijk en concreet onderstaande aspecten. (De uitwerking van dit gunningscriterium mag maximaal 15 A4-pagina’s tellen, meer dan de aantal opgelegde pagina’s wordt niet beoordeeld). De door de inschrijvers voorgestelde maatregelen worden bindend bij de betekening van de goedkeuring van de offerte zonder meerprijs. 3.1 Kwaliteitsvolle klantenondersteuning De wijze waarop een kwaliteitsvolle klantenondersteuning wordt verzekerd: Werkwijze, planning, opvolging: - Hoe wordt de opstart van een nieuwe opdracht georganiseerd? - Op welke wijze wordt een transparante en makkelijk controleerbare tijdsregistratie opgenomen. - Welke extra criteria kunnen aangeboden worden bovenop de wettelijke bepalingen en bepalingen in dit bestek, m.b.t. de gehele kwaliteitsvolle klantenondersteuning binnen deze opdracht. - … 3.2 Kwaliteitswaarborg en –controle De wijze waarom een kwaliteitswaarborg en –controle wordt gegarandeerd: - Hoe wordt een correcte en kwaliteitsvolle uitvoering van de opdracht van de uitgevoerde dienstverlening gegarandeerd. - Hoe verloopt de opvolging bij negatieve controles (zowel VSR als DKS) bij de schoonmaak en hoe wordt hier mee omgegaan; welke concrete acties worden ondernomen, …. - Welke vak-specifieke opleiding/coaching krijgen de ploegleiding en de schoonmaakmedewerkers m.b.t. kwaliteitswaarborging en –controle m.b.t. deze opdracht. - Hoe gebeurt de opvolging bij negatieve controles specifiek voor de glaswas en hoe wordt hier mee omgegaan; welke concrete acties worden ondernomen. - Welke extra criteria kunnen aangeboden worden bovenop de wettelijke bepalingen en bepalingen in dit bestek, m.b.t. de kwaliteitswaarborg en -controle binnen deze opdracht. - … 3.3 Klachtenproces en calamiteiten De wijze hoe gehandeld wordt in het klachtenproces en calamiteiten. - Hoe wordt een klachtenproces uitgewerkt rekening houdend met de minimumeisen in dit bestek. - Hoe verloopt de procedure bij calamiteiten binnen deze opdracht. Welke garanties worden er (bovenop de bepalingen uit het bestek) gegeven. - Welke extra criteria kunnen aangeboden worden bovenop de wettelijke bepalingen en bepalingen in dit bestek, m.b.t. “de gehele klachtenprocedure en calamiteiten” binnen deze opdracht.
Criterium: Beschrijving: MVO Beleid Met het criterium ‘MVO-beleid, partnership en innovatie’ is het de bedoeling om de inschrijver te evalueren op basis van onderstaande elementen. De inschrijver documenteert dit gunningscriteria in maximum 5 A4-pagina’s de maatregelen SMART beschreven en maakt deze concreet met voorbeelden, data, statistieken, … die toepasbaar zijn op deze opdracht. De door de inschrijvers voorgestelde maatregelen worden bindend, deze zijn opgenomen in de offerte, bij de betekening van de goedkeuring van de offerte. Welke extra criteria, die opgenomen zijn in de offerte, kunnen aangeboden worden bovenop de wettelijke bepalingen en bepalingen in dit bestek, m.b.t. het “M.V.O-beleid” binnen deze opdracht. - Kansendossier n.a.v. plaatsbezoek. De inschrijver stelt een beknopt actieplan op waar hij kansen ziet voor een maximale efficiëntie voor de opdrachtgever die de kwaliteitseisen voor schoonmaak en een positieve klantbeleving verbetert. (vb: kwaliteit, communicatie en andere kansen die niet in het bestek omschreven zijn). - Hoe kan de opdrachtnemer aantonen dat hij aandacht besteedt aan goed werkgeverschap (bovenop de wettelijke bepalingen en bepalingen in dit bestek) en hoe wordt dit concreet vertaald richting de medewerkers m.b.t. uitvoering van deze opdracht: vorming en coaching van medewerkers; zowel voor de schoonmaakmedewerkers als de ploegleiding m.b.t. welzijn, ziekteverzuim, afwezigheidsbeleid, opvolging/re-integratie op de werkvloer, … - Ecologie: Welke milieu-ontlastende maatregelen m.b.t. de uitvoering van deze opdracht, neemt de inschrijver (bovenop de wettelijke bepalingen en de bepalingen in dit bestek, zonder meerprijs). De inschrijver documenteert dit op controleerbare wijze. Er wordt verwacht dat acties en doelstellingen duidelijk en bij voorkeur kwantitatief omschreven zijn, op de voorliggende opdracht van toepassing zijn en meetbaar / beoordeelbaar zijn.
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem Geen dynamisch aankoopsysteem
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
6. Resultaten
6.1 ID resultaat perceel: LOT-0001
Er is ten minste één winnaar gekozen.
6.1.2 Informatie over winnaars
Winnaar: Officiële naam: ATALIAN NV
Identificatiecode van de inschrijving: Offerte_AtalianNV
Identificatiecode van het perceel of de groep percelen: LOT-0001
Waarde van het resultaat: 10 993 809,58 EUR
Informatie over het contract: Identificatiecode van het contract: AtalianNV
Datum van sluiting van het contract: 2024-02-01+01:00
De opdracht wordt gegund in het kader van een raamovereenkomst: false
6.1.4 Statistische informatie
Bereik van de inschrijvingen: Waarde van de laagste ontvankelijke inschrijving: 9 886 236,47 EUR
Waarde van de hoogste ontvankelijke inschrijving: 10 993 809,58 EUR
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Openbaar Psychiatrisch Zorgcentrum Geel
Registratienummer: 0850465613_91
Postadres: Dr. Sanodreef 4
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Turnhout (BE213)
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0002
Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0003
Officiële naam: ATALIAN NV
Registratienummer: 61 8260 3423 1317
Rollen van deze organisatie: Winnaar van deze percelen: LOT-0001
De winnaar is genoteerd op een gereglementeerde markt
8.1 ORG-0006
Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: 0931.814.266
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 1fc9b662-b81d-4f2f-8d3a-e2960620025c - 01
Type formulier: Resultaat
Type aankondiging: Aankondiging van een gegunde opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 2024-03-01+01:00 00:00:00+01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking