Koninklijk Museum Voor Schone Kunsten Antwerpen Vzw

Ontwerp en realisatie van 2 klimaatsassen ter ontsluiting van de loggia in het KMSKA



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: BOUWWERKZAAMHEDEN
ONTWERP EN REALISATIE VAN 2 KLIMAATSASSEN TER ONTSLUITING VAN DE LOGGIA IN HET KMSKA

Vooraankondiging of periodieke indicatieve aankondiging gebruikt als oproep tot mededinging – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen vzw
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst: Recreatie, cultuur en godsdienst

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Ontwerp en realisatie van 2 klimaatsassen ter ontsluiting van de loggia in het KMSKA
Beschrijving: Het doel van de opdracht is om met een minimale impact (visueel en klimatologisch) in de museumzalen op bouwlaag 2 aan de voorzijde van het gebouw (=westkant, “het salon”) twee vlot werkende klimaatsassen te bouwen die de museumbezoekers toegang kunnen geven tot de loggia boven de monumentale trappenpartij. Het ene sas moet dienst doen als toegang tot de loggia, het andere als uitgang van de loggia terug naar de museumzalen.
Identificatiecode van de procedure: 249416b5-7d65-4e56-90cb-c3db12b6755c
Interne identificatiecode: 24_04
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden
Aanvullende classificatie (cpv): 45450000 Overige werkzaamheden in verband met de afwerking van gebouwen
Aanvullende classificatie (cpv): 45212314 Bouwwerkzaamheden aan historisch monument of gedenkteken

2.1.3 Waarde

Geraamde waarde exclusief btw: 200 000 EUR

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

5. Perceel

5.1 Perceel: LOT-0001

Titel: 24_04 - 1
Beschrijving: Het doel van de opdracht is om met een minimale impact (visueel en klimatologisch) in de museumzalen op bouwlaag 2 aan de voorzijde van het gebouw (=westkant, “het salon”) twee vlot werkende klimaatsassen te bouwen die de museumbezoekers toegang kunnen geven tot de loggia boven de monumentale trappenpartij. Het ene sas moet dienst doen als toegang tot de loggia, het andere als uitgang van de loggia terug naar de museumzalen.
Interne identificatiecode: 1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden
Aanvullende classificatie (cpv): 45450000 Overige werkzaamheden in verband met de afwerking van gebouwen
Aanvullende classificatie (cpv): 45212314 Bouwwerkzaamheden aan historisch monument of gedenkteken

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.5 Waarde

Geraamde waarde exclusief btw: 200 000 EUR

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Voor deze opdracht is de aanbestedende overheid op zoek naar kandidaten die over de beste beroepservaring, knowhow en technische bekwaamheid beschikken om de opdracht met de nodige vakkennis uit te voeren. De inschrijver dient te voldoen aan onderstaande selectiecriteria: De inschrijver dient referenties te verstrekken m.b.t. minstens 2 (twee) en maximum 5 (vijf) relevante opdrachten die gedurende de periode 2012-2023 werden verricht. Minimumeis: uit deze referenties moet blijken dat voor ieder van de uitgevoerde projecten een (bouw)technische uitdaging samenging met een perfecte esthetische uitwerking. De technische uitdaging heeft bij voorkeur te maken met het handhaven of realiseren van een specifiek klimaat. De klemtoon ligt hierbij op het feit dat de inschrijver actief heeft deelgenomen aan het ontwerp, zijn knowhow heeft ingebracht tijdens de ontwerpperiode en nadien instond voor de uitvoering ervan. Dit moet geen overheidsopdracht geweest zijn. De referenties mogen gaan om ingrepen louter in het interieur van een gebouw of locatie. Per referentie wordt minstens volgende informatie gegeven: i. een beschrijving die de werken verduidelijkt en aangeeft wat precies het samenwerkingsverband was. ii. De beschrijving van de wijze waarop het project is aangepakt, welke inbreng de inschrijver heeft gehad, wie de belangrijkste partners hierin waren en wat hun rol was iii. de opdrachtgever en partners met hun contactgegevens, iv. het uitvoeringsbudget v. de periode van uitvoering Randvoorwaarden referenties: Een referentie kan enkel worden aangewend in de mate dat de desbetreffende opdracht daadwerkelijk door de ondernemer in kwestie werd uitgevoerd. In geval van beroep op de draagkracht van deelnemers aan een combinatie of van derden, kunnen de referenties van deze deelnemers/derden enkel in aanmerking worden genomen in verhouding tot het onderdeel van de opdracht (i.f.v. de aard en financiële omvang van de desbetreffende prestaties) dat zij daadwerkelijk zullen uitvoeren.

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Prijs
Beschrijving: 1.1 - totaalprijs en prijsopbouw voor Fase 1 Projectopstart (2 ptn) Naast de totale prijs wordt tevens gevraagd aan te geven waaruit deze prijs is opgebouwd, dit kan o.a. volgende info bevatten : inzet projectleiding (uren, tarief), algemene of overheadkosten, administratie, winst, inzet partners, etc … 1.2 – prijs per maand en prijsopbouw voor Fase 2 Studiefase (6 ptn) Naast de totale prijs per maand wordt tevens gevraagd aan te geven waaruit deze prijs is opgebouwd, dit kan o.a. volgende info bevatten : inzet projectleiding (uren, tarief), algemene of overheadkosten, administratie, winst, inzet partners, etc … 1.3 – fee op prestaties van derden (20 ptn) Er wordt gewerkt met een systeem van open boekhouding waarbij de opdrachtgever de offertes van de aan te stellen derden kan inkijken en inzage heeft in de afrekening van de toegezegde contracten. De opdrachtnemer neemt een op voorhand vastgelegde fee op de (eventueel maandelijkse) afrekening (excl BTW) van deze contracten. Deze fee covert alle kosten die voor de opdrachtnemer uit deze contracten voortvloeien. Naast het percentage wordt tevens gevraagd aan te geven hoe dit is opgebouwd en wat hierin is inbegrepen. 1.4 – prijs per maand en prijsopbouw voor Fase 3 Voorbereiding uitvoering (7 ptn) Naast de totale prijs per maand wordt tevens gevraagd aan te geven waaruit deze prijs is opgebouwd, dit kan o.a. volgende info bevatten : inzet projectleiding (uren, tarief), algemene of overheadkosten, administratie, winst, inzet partners, etc … 1.5 – prijs per maand en prijsopbouw voor Fase 4 Uitvoering en Fase 5 controle en indienststelling (20 ptn) Naast de totale prijs per maand wordt tevens gevraagd aan te geven waaruit deze prijs is opgebouwd, dit kan o.a. volgende info bevatten : inzet projectleiding (profielen, uren, tarief), algemene of overheadkosten, administratie, inzet partners, winst, … 1.6 – Regietarieven per uur (5 ptn) In het kader van eventuele meerwerken of wijzigingen aan de opdracht ( cfr art. 37 KB uitvoering) kennen wij graag ook volgende regietarieven. Dit zijn jullie tarieven die worden aangerekend voor de bijkomende inzet van deze personen voor prestaties die duidelijk buiten de omschrijving van de opdracht vallen. Per profiel wordt een prijs opgegeven per uur ifv het profiel wordt de uurprijs vermenigvuldigd met een vooraf bepaald aantal. De som van al deze honoraria wordt hieronder gebruikt als factor “prijs”. Senior projectleider : 20 uren Projectleider: 20 uren Om de offertes te vergelijken zal in eerste instantie bekeken worden of de prijsopbouw van de verschillende offertes overeenkomt. Indien hier significante verschillen zijn zal in de onderhandelingsfase gevraagd worden om deze inhoudelijk bij te sturen. Bij gelijkaardige prijsopbouw wordt per subcriteria volgende formule gehanteerd. Z = X [x / y ] waarbij : Z = aantal toe te kennen punten X = maximaal voorziene punten x = prijs/waarde laagste bieding y = prijs/waarde te beoordelen offerte
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Graag ontvangen wij een nota van maximaal 4x A4 pagina’s (recto) met hierin de visie over hoe jullie dit project concreet zouden aanpakken (40 punten). Hierin dient minstens opgenomen te worden : • Hoe jullie deze opdracht praktisch zouden aanpakken, wat de uitdagingen zijn en hoe jullie hiermee zullen omgaan. • Wat zijn de risico’s en hoe zal hier mee omgegaan worden ? • Hoe concreet zal omgegaan worden met het risico op klimaatontregeling van de zalen en hoe dit in het proces aangepakt zal worden. • Wat concreet zal gedaan worden om de zaal en de kunstwerken te vrijwaren van stof en schade. • Wat jullie verwachten van de bouwheer , hoe jullie de samenwerking zien en wat zal worden gedaan om deze samenwerking te laten verlopen in een open en constructieve sfeer waar vertrouwen centraal staat. • Hoe jullie het project doorheen de verschillende fases gaan begeleiden. Welke profielen jullie hiervoor zullen inzetten en welke ervaring jullie hebben. Of de personen/profielen wijzigen in functie van de fase en indien ja, waarom ? • We hechten groot belang aan de actieve inbreng in de uitvoering van het project. Welke zaken in dit project zullen jullie zelf opnemen en welke zullen uitbesteed worden. Welke knowhow en materieel / materiaal jullie zelf ter beschikking hebben en hoe betekent dit een meerwaarde voor dit project. • Welke suggesties jullie hebben in het verder stroomlijnen of structureren van de opdracht, hoe jullie concreet willen werken en welke optimalisaties jullie mogelijk zien in de fasering. De respectievelijke nota’s van de inschrijvers met betrekking tot de invulling van de opdracht zullen met elkaar vergeleken worden om na te gaan welk voorstel kwalitatief de beste waarborgen op goede uitvoering en effectief resultaat inhoudt, waarna de voorstellen worden gerangschikt en waarbij de volgende scores worden gegeven: - +++ Uitmuntend (100%) - ++ Uitstekend (90%) - + Zeer goed (80%) - 0+ Goed (65%) - 0- Voldoende (50%) - - Onvoldoende (30%) - -- Slecht (0%) Indien twee of meer inschrijvers een gelijkwaardig voorstel doen, zal hen een ex-aequo score toegewezen worden.

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van blijken van belangstelling: 2024-03-15+01:00 15:00:00+01:00

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Geen raamovereenkomst
Informatie over het dynamische aankoopsysteem
Geen dynamisch aankoopsysteem

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: FOD Beleid en Ondersteuning
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen vzw

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen vzw
Registratienummer: 0725891877_3701
Postadres: Lange Kievitstraat 111-113 - bus 100
Stad: Antwerpen
Postcode: 2018
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Land: België
Telefoon: +32 473983330
Internetadres: http://www.kmska.be
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt

8.1 ORG-0002

Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Registratienummer: BE001
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender
Organisatie voor beroepsprocedures

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: 1fccfadf-10e3-4d2c-9104-ac0eb9c23e85 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Vooraankondiging of periodieke indicatieve aankondiging gebruikt als oproep tot mededinging – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 2024-02-07+01:00 00:00:00+01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands

11.2 Informatie over de bekendmaking

Annonces similaires du BDA :