Az Jan Portaels Vzw

Aanstelling van een cateraar voor de aansturing van de centrale keuken, de uitbating van het bezoekersrestaurant, vending toestellen en levering van koffietoestellen en koffie



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


België - Kantine- en cateringdiensten - Aanstelling van een cateraar voor de aansturing van de centrale keuken, de uitbating van het bezoekersrestaurant, vending toestellen en levering van koffietoestellen en koffie

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam:  [AZ Jan Portaels vzw] ---
Rechtsvorm van de koperPubliekrechtelijke instelling
Activiteit van de aanbestedende dienstGezondheid
2. Procedure
2.1 Procedure
TitelAanstelling van een cateraar voor de aansturing van de centrale keuken, de uitbating van het bezoekersrestaurant, vending toestellen en levering van koffietoestellen en koffie
BeschrijvingHet AZ Jan Portaels is op zoek naar een cateraar voor het totale beheer van de centrale keuken en de uitbating van het bezoekersrestaurant van het ziekenhuis. Er wordt gevraagd naar een integratie van de shop in het bezoekersrestaurant. Tevens maken ook de vending toestellen deel uit van deze opdracht alsook de koffietoestellen en aanlevering van koffie voor het volledige ziekenhuis.Het beheer van de centrale keuken wordt uitgevoerd onder een keukenbeheerder die zal instaan voor de bereiding en aanlevering van warme en koude maaltijden, 7 dagen op 7, zodat aan de gevraagde dienstverlening kan worden voldaan.De grondplannen van de keuken, de bijhorende lokalen en het bezoekers- en personeelsrestaurant worden in bijlage bij de opdrachtdocumenten m.b.t. de oproep tot kandidatuurstelling gevoegd.Het AZ Jan Portaels hecht belang aan patiëntentevredenheid en wenst daarom zoveel als mogelijk de patiënt te betrekken in de keuze van zijn/haar maaltijd. Om dit te kunnen bewerkstelligen, kiest het ziekenhuis voor wat betreft het productieproces voor de bereiding en verdeling van de patiëntenmaaltijden voor een koude lijn. Dit impliceert de noodzaak aan extra kwaliteitscontroles en een strenge opvolging van de werkprocedures. De aanbieder wordt dan ook geacht op de hoogte te zijn van en ervaring te hebben met alle geldende regelgevingen, procedures en werkwijzen hieromtrent (o.a. maaltijdregistratie, opstellen van menu’s,…) en deze correct toe te passen.Voor de bereiding van de maaltijden voor het bezoekersrestaurant wordt er ook geopteerd voor een productie in koude lijn. We vinden het als ziekenhuis belangrijk dat er wordt ingespeeld op de hedendaagse trends en kijken dan ook uit naar een uitgewerkt voorstel om hierop in te spelen.In de cafetaria dient er een shop te worden geïntegreerd waarbij een basisassortiment bestaande uit snacks, tijdschriften, kranten, wenskaarten, pralines, verzorgingsgerief,… wordt aangeboden.Aan de hoofdingang wordt een ruimte ter beschikking gesteld waar het ziekenhuis een 24/7 markt wenst te organiseren aan de hand van vending apparaten. Hier dient minsten het volgende in te worden voorzien: warme en koude dranken, broodmaaltijden, salades, warme maaltijden (koud aangeboden – opwarmbaar in een microwave), basis verzorgingsproducten, snacks,… De volledige service met betrekking tot deze automaten: aanlevering, onderhoud,… dient te gebeuren door personeel van de aanbieder. De organisatie van het bezoekersrestaurant dient te gebeuren aan de hand van personeel van de aanbieder, in de centrale keuken staat er personeel van de aanbestedende overheid ter beschikking maar dient de aansturing van deze equipe te gebeurden door de aanbieder.De aanbieder is zelf verantwoordelijk voor de berekening van al zijn personeelskosten, alle food- en non-food kosten en de administratie- en beheerskosten noodzakelijk om te voldoen aan alle randvoorwaarden voor de correcte uitvoering van de gevraagde dienstverlening.Alle materiaal nodig voor consumptie binnen het bezoekersrestaurant wordt voorzien door de aanbieder. Het materiaal dat nodig is voor de patiëntenmaaltijden wordt voorzien door de aanbestedende overheid. Het gebruik volgens het principe van goede huisvader alsook het onderhoud van dit materiaal valt onder de verantwoordelijkheid van de aanbieder.Voor alle voorgestelde producten en methodes gelden de wettelijke voorschriften inzake behandeling, transport, kwaliteit en hygiëne van de voedingswaren in het algemeen. Vooraleer de opdracht aan te vatten zal de aanbieder hieromtrent de verantwoordingsstukken voorleggen. Ook zal de dienstverlener de nodige verzekeringen dienen af te sluiten ten overstaan van zowel eigen personeel als consumenten (patiënten, bezoekers, …).De aanbieder dient te allen tijde de continuïteit van de dienstverlenging te garanderen, ook tijdens weekend, vakantie- en feestdagen.De aanbieder wordt geacht te beschikken over alle nodige inlichtingen bij het indienen van zijn off...
Identificatiecode van de procedure655bd683-cf5a-4a60-84b1-2efab7be3787
Interne identificatiecode11/7/2023 1:30 PM 3PID166 000001965
Type procedureOnderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling
2.1.1 Doel
Aard van het contractDiensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 55500000 Kantine- en cateringdiensten
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres:  Gendarmeriestraat 65   
Stad:  Vilvoorde
Postcode:  1800
Onderverdeling van een land:  Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Land:  België
Aanvullende informatie:  AZ Jan Portaels vzw
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres:  Gendarmeriestraat 65   
Stad:  Vilvoorde
Postcode:  1800
Onderverdeling van een land:  Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Land:  België
Aanvullende informatie:  AZ Jan Portaels vzw
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres:  Gendarmeriestraat 65   
Stad:  Vilvoorde
Postcode:  1800
Onderverdeling van een land:  Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Land:  België
Aanvullende informatie:  AZ Jan Portaels vzw
2.1.3 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst4,754,988.27 EUR
2.1.4 Algemene informatie
Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Beschrijving[ Vervalsing van de mededinging. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Met faillissement vergelijkbare toestand uit hoofde van nationale recht. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Faillissement. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Corruptie. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Regeling met schuldeisers. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Deelneming aan een criminele organisatie. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Niet-nakoming van verplichtingen op het gebied van milieurecht. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Witwassen van geld of financiering van terrorisme. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Fraude. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Insolventie. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Niet-nakoming van verplichtingen op het gebied van arbeidsrecht. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Activa beheerd door vereffenaar. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Valse verklaringen, achterhouden van informatie, niet in staat vereiste documenten te verstrekken en verkrijging van vertrouwelijke informatie over deze procedure. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Louter nationale uitsluitingsgronden. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Belangenconflict als gevolg van deelneming aan de aanbestedingsprocedure. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Directe of indirecte betrokkenheid bij de voorbereiding van deze aanbestedingsprocedure. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Ernstige beroepsfouten. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Voortijdige beëindiging, schadevergoeding of andere vergelijkbare sancties. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Niet-nakoming van verplichtingen op het gebied van sociaal recht. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Betaling van sociale premies. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Staking van bedrijfsactiviteiten. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Betaling van belastingen. (zie UEA) ] ---
Beschrijving[ Terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten. (zie UEA) ] ---
5. Perceel
5.1 PerceelLOT-0001
TitelPatiëntenvoeding, bezoekersrestaurant en vending
BeschrijvingPatiëntenvoeding, bezoekersrestaurant en vending
Interne identificatiecode000001965
5.1.1 Doel
Aard van het contractDiensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 55500000 Kantine- en cateringdiensten
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres:  Gendarmeriestraat 65   
Stad:  Vilvoorde
Postcode:  1800
Onderverdeling van een land:  Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Land:  België
Aanvullende informatie:  AZ Jan Portaels vzw
5.1.3 Geraamde duur
Begindatum2024-07-01+02:00
Einddatum2027-06-30+02:00
5.1.5 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst4,480,745.77 EUR
5.1.6 Algemene informatie
Gereserveerde deelnameGeen
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeldNiet vereist
Aanbestedingsproject dat niet met EU-middelen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium:
TypeTechnische en beroepsbekwaamheid
BeschrijvingEen geldig ISO 9001 en ISO 22000 certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking en voedselveiligheidsmanagement.
Gebruik van dit criteriumGebruikt
Criterium:
TypeTechnische en beroepsbekwaamheid
BeschrijvingReferentiesMinimumeisen: De inschrijver bezorgt een overzicht van de 3 voornaamste samenwerkingen in ziekenhuizen tussen 2018 en 2023. Dit met toevoeging van de contactgegevens van de ondertekenaar van het dossier en het totaal bedrag excl. BTW van de uitgevoerde prestaties per jaar.Het totale bedrag van de opdracht aan minstens één van de voornaamste klanten voor minstens één jaar moet minstens €1.000.000 excl. BTW bedragen.
Gebruik van dit criteriumGebruikt
Criterium:
TypeTechnische en beroepsbekwaamheid
BeschrijvingCV, kopie van diploma en bewijs van een minimum ervaring van 3j van de kandidaat keukenbeheerder in een ziekenhuis of een grootkeuken van meer dan 100 maaltijden per dag of een gelijkwaardige ervaring.Minimumeisen: De kandidaat keukenbeheerder dient minimum 3j ervaring te hebben binnen een facilitaire sector binnen een ziekenhuis onder functiecategorie 9 of dient een gelijkwaardige ervaring te kunnen voorleggen.
Gebruik van dit criteriumGebruikt
Criterium:
TypeEconomische en financiële draagkracht
BeschrijvingHet bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.Minimumeisen: Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's aanleveren.
Gebruik van dit criteriumGebruikt
Criterium:
TypeGeschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
BeschrijvingHet UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Gebruik van dit criteriumGebruikt
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen:
Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd3
De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
TypeKosten
BeschrijvingPrijs
Gewicht (punten, exact)60
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
TypeKwaliteit
BeschrijvingImplementatie en uitrol van de dienstverlening
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedruktBestek
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
TypeKwaliteit
BeschrijvingDuurzaamheid
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedruktBestek
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
TypeKwaliteit
BeschrijvingKostenoptimalisatie
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedruktBestek
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
TypeKosten
BeschrijvingPrijs
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedruktRegel van drie; Score offerte = (prijs laagste offerte / prijs offerte) * gewicht van het criterium prijs
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
TypeKwaliteit
BeschrijvingKwaliteit
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedruktBestek
5.1.11 Aanbestedingsstukken
Adres van de aanbestedingsstukken[ https://cloud.3p.eu/Downloads/1/166/VQ/2023 ] ---
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indieningVereist
Adres voor indieninghttps://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediendNederlands
Elektronische catalogusNiet toegestaan
VariantenNiet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname2023-12-08+01:00 09:00:00+01:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven90 DAY
Voorwaarden van het contract:
Elektronische factureringVereist
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen
5.1.16 Nadere informatie, bemiddeling en toetsing
Organisatie voor beroepsprocedures[ Raad Van State ] ---
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt[ AZ Jan Portaels vzw ] ---
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt[ AZ Jan Portaels vzw ] ---
5.1 PerceelLOT-0002
TitelKoffie
BeschrijvingKoffie
Interne identificatiecode000001965
5.1.1 Doel
Aard van het contractDiensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 55500000 Kantine- en cateringdiensten
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres:  Gendarmeriestraat 65   
Stad:  Vilvoorde
Postcode:  1800
Onderverdeling van een land:  Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Land:  België
Aanvullende informatie:  AZ Jan Portaels vzw
5.1.3 Geraamde duur
Begindatum2024-03-01+01:00
Einddatum2027-02-28+01:00
5.1.5 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst274,242.50 EUR
5.1.6 Algemene informatie
Gereserveerde deelnameGeen
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeldNiet vereist
Aanbestedingsproject dat niet met EU-middelen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium:
TypeTechnische en beroepsbekwaamheid
BeschrijvingEen geldig ISO 9001 en ISO 22000 certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking en voedselveiligheidsmanagement.
Gebruik van dit criteriumGebruikt
Criterium:
TypeTechnische en beroepsbekwaamheid
BeschrijvingReferentiesMinimumeisen: De inschrijver bezorgt een overzicht van de 3 voornaamste samenwerkingen in ziekenhuizen tussen 2018 en 2023. Dit met toevoeging van de contactgegevens van de ondertekenaar van het dossier en het totaal bedrag excl. BTW van de uitgevoerde prestaties per jaar.Het totale bedrag van de opdracht aan minstens één van de voornaamste klanten voor minstens één jaar moet minstens €1.000.000 excl. BTW bedragen.
Gebruik van dit criteriumGebruikt
Criterium:
TypeTechnische en beroepsbekwaamheid
BeschrijvingCV, kopie van diploma en bewijs van een minimum ervaring van 3j van de kandidaat keukenbeheerder in een ziekenhuis of een grootkeuken van meer dan 100 maaltijden per dag of een gelijkwaardige ervaring.Minimumeisen: De kandidaat keukenbeheerder dient minimum 3j ervaring te hebben binnen een facilitaire sector binnen een ziekenhuis onder functiecategorie 9 of dient een gelijkwaardige ervaring te kunnen voorleggen.
Gebruik van dit criteriumGebruikt
Criterium:
TypeEconomische en financiële draagkracht
BeschrijvingHet bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.Minimumeisen: Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's aanleveren.
Gebruik van dit criteriumGebruikt
Criterium:
TypeGeschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
BeschrijvingHet UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Gebruik van dit criteriumGebruikt
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen:
Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd3
De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
TypeKosten
BeschrijvingPrijs
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedruktRegel van drie; Score offerte = (prijs laagste offerte / prijs offerte) * gewicht van het criterium prijs
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
TypeKwaliteit
BeschrijvingImplementatie en uitrol
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedruktBestek
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
TypeKwaliteit
BeschrijvingDuurzaamheid
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedruktBestek
5.1.11 Aanbestedingsstukken
Adres van de aanbestedingsstukken[ https://cloud.3p.eu/Downloads/1/166/VQ/2023 ] ---
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indieningVereist
Adres voor indieninghttps://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediendNederlands
Elektronische catalogusNiet toegestaan
VariantenNiet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname2023-12-08+01:00 09:00:00+01:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven90 DAY
Voorwaarden van het contract:
Elektronische factureringVereist
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen
5.1.16 Nadere informatie, bemiddeling en toetsing
Organisatie voor beroepsprocedures[ Raad Van State ] ---
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt[ AZ Jan Portaels vzw ] ---
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt[ AZ Jan Portaels vzw ] ---
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naamAZ Jan Portaels vzw
Registratienummer0267.386.438
PostadresGendarmeriestraat 65  
StadVilvoorde
Postcode1800
LandBelgië
ContactpuntDebra Vanden Bosch
Telefoon+32 22575510
Fax+32 22575439
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam3P
RegistratienummerBE 0475.480.736
StadAntwerpen
Postcode2000
LandBelgië
E-mailinfo@3p.eu
Telefoon+32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie:
Aanbieder van aanbestedingsdiensten
8.1 ORG-0003
Officiële naamFPS Policy and Support
RegistratienummerBE001
StadBrussel
Postcode1000
LandBelgië
Telefoon+32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender
8.1 ORG-0004
Officiële naamRaad Van State
Registratienummer0931.814.266
PostadresWetenschapsstraat 33  
StadBrussel
Postcode1040
LandBelgië
Telefoon+32 22349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging:  61a8e9c9-920e-41da-a0a7-6453b68f6366 01
Type formulierMededinging
Type aankondigingAankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging2023-11-07+01:00 00:00:00+01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar isNederlands 
11.2 Informatie over de bekendmaking

Annonces similaires du BDA :