Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Stad Borgloon
Postadres : Speelhof 10, BE- 3840 Borgloon
Contactpersoon: Mevrouw Sigrid Bonneux
Tel: +32 12673604
Fax: +32 12673674
E-mail: sigrid.bonneux@borgloon.be
Internetadres(sen): www.borgloon.be
Adres van het kopersprofiel:
I.3. Communicatie
Officiële benaming : Architektenburo Martens
Postadres : Heirweg 12, BE- 3680 MAASEIK
Contactpersoon: De heer Erik Martens
Tel: +32 89565378
Fax: +32 89565379
E-mail: info@archburo-martens.be
Internetadres(sen): www.architektenburo-erik-martens-partners-bvba.business.site
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Restauratiewerken Dekenij Borgloon - fase 2: restauratie van het buitenschrijnwerk (ramen) Referentienummer: sb/22/17
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45454100
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE223
Voornaamste plaats van uitvoering: Dekenij, Speelhof 12 te 3840 Borgloon
II.2.4. Beschrijving
Het aangestelde Architektenburo Martens maakte een bestek op voor het buitenschrijnwerk - de ramen - van de Dekenij Borgloon. Het buitenschrijnwerk, waarover deze opdracht handelt verkeert momenteel in een slechte toestand. Volgende verwering is zichtbaar: - vervuiling - sterke verwering met vervorming van het houtwerk tot gevolg. - Houtaantasting ten gevolge van vochtinfiltratie (houtrot/ingerot vooral de horizontale regels van de houten ramen). - Verschraling en afbladderen va de afwerkingslaag op de houtstructuur. - Houtaantasting ten gevolge van verschraling van de afwerkingslagen. - Houtaantasting ten gevolge van houtborende insecten e.a. - Uitharding van de mastiek. - Roestvorming van het hang - en sluitwerk. - Plaatselijk ontbreken van hang - en sluitwerk. - Slecht functionerend hang- en sluitwerk.
II.2.7. Looptijd
100 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. een verklaring betreffende de totale omzet die verband houden met de opdracht, over de laatste drie boekjaren
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een drietal referenties die betrekking hebben op gelijkaardige leveringen uitgevoerd in de loop van de laatste 3 jaren met vermelding van contactgegevens van de verantwoordelijke 2. Opgave van studie - en beroepskwalificaties van de inschrijver/kader, in het bijzonder van de verantwoordelijken die specifiek en daadwerkelijk zullen betrokken worden bij de uitvoering van deze opdracht, opgave van het aantal jaren relevante beroepservaring in de sector monumentenzorg.
Eventuele minimumeisen:
1. Een motivering waarom de inschrijver zich bekwaam of deskundig acht voor het
uitvoeren van deze opdracht aan de hand van 3 relevante referenties, die door hem
als kwaliteitsvol worden beschouwd. De opgegeven referenties moeten minstens
voldoen aan:
- Relevant naar type opdracht, naar omvang, de inzet van disciplines en
instrumenten, de ruimtelijke schaal en/of context.
- Uitgevoerd gedurende de laatste 5 jaar.
- Opgave van welke delen met eigen personeel werden uitgevoerd en voor welke
delen beroep werd gedaan op onderaannemers.
- Minstens 3 en maximum 5 relevante referenties voor restauratie exterieur met een
minimum bedrag van EUR 200 000,00, geen globale referentielijsten.
Deze referenties worden voldoende gedocumenteerd met volgende informatie:
- Het uitvoeringsbedrag van de opdracht.
- De aanvangsdatum van de opdracht.
- Naam, adres en telefoonnummer van de opdrachtgever.
- Certificaten van goede uitvoering. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor
deze voormalige opdrachtgevers te contacteren en hun bevindingen mee te
nemen in de beoordeling van de kandidaat.
2. De inschrijver moet over voldoende bekwaam personeel beschikken om de opdracht naar behoren te kunnen uitvoeren. Hiertoe legt de inschrijver volgende documenten voor:
- Overzichtslijst van de verschillende disciplines van het eigen personeel. Per specialisatie dient de meestergast minstens 5 jaar ervaring te hebben en
Nederlandstalig te zijn.
- Overzichtslijst van de verschillende disciplines uitgevoerd door onderaannemers.
Van de onderaannemers worden de studie- en beroepskwalificaties voorgelegd.
Een minimum van 8 jaar ervaring is een vereiste.
- Opgave van de projectverantwoordelijke en de werfverantwoordelijke. Beide dienen minstens 5 jaar ervaring te hebben en moeten Nederlandstalig zijn.
Relevante studie- en beroepskwalificaties zijn voor te leggen.
- Niet van toepassing: Opgave van gespecialiseerde restaurateurs inzake materiaaltechnisch onderzoek, conservatie muurschilderingen, met een min. van 8 jaar ervaring. Relevante studie- en beroepskwalificaties zijn op te geven. Academische opleiding vermelden indien van toepassing.
- Niet van toepassing: Opgave van erkende archeologen om bijstand te voorzien tijdens de opgravingen en de skeletten te plaatsen in de kist.
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2023-02-22 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-06-22
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2023-02-22
Plaatselijke tijd: 14:00
Adres: Administratief Centrum- Kanunnikenhuis, Speelhof 10 te 3840 Borgloon
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: Er dient hiervoor een afspraak gemaakt te worden met Jan Carmans, 012 67 36 06, jan.carmans@borgloon.beDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
E-mail: info@raadvanstate.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2023-01-09