Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Universitair Ziekenhuis Brussel
Postadres : Laarbeeklaan 101, BE- 1090 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Tahira De Puysseleyr
Tel: +32 24763765
Fax: +32 24775800
E-mail: Tahira.DePuysseleyr@uzbrussel.be
Internetadres(sen): www.uzbrussel.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Medisch Technisch Blok Fase 2: Perceel 2 - Voltooiing en technische installaties Referentienummer: UZB/TD/10-2.1.36.08c/B2-T1,8
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45215140
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Universitair Ziekenhuis Brussel, Laarbeeklaan 101 te 1090 Brussel
II.2.4. Beschrijving
Medisch Technisch Blok Fase 2: Perceel 2 - Voltooiing en technische installaties
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2023-09-21
Einde (dd/mm/jjjj): 2026-03-24
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.• Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.• Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.• Attest van in orde zijn met de betaling van de BTW en de belastingen.• Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver (aannemer):o Niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;o Geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijk akkoord aanhangig is tegen hem;o Niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.• In het geval van een tijdelijke vereniging: alle stukken die het bestuur een duidelijk zicht geven op de statuten van de vennootschap, de gegevens van de verschillende partijen, de samenwerkingsovereenkomst en afspraken tussen de partijen en de rol van de verschillende partijen binnen de tijdelijke handelsvereniging in het kader van de opdracht.• Bewijs van handtekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de offerte.• In het geval van een tijdelijke vereniging dienen alle partijen die deelnemen aan de vereniging bovenstaande stukken voor te leggen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Passende bankverklaring waaruit een gezonde financiële situatie blijkt.2. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet die verband houdt met de opdracht, over de laatste drie boekjaren.3. Het bewijs van een verzekering tegen arbeidsongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid.
Eventuele minimumeisen:
1. Passende bankverklaring waaruit een gezonde financiële situatie blijkt.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een korte bedrijfspresentatie met een lijst van het inzetbaar personeel met hun bekwaamheden en een lijst van het inzetbaar eigen materieel.2. De inschrijver (aannemer) toont door middel van minimaal 3 (drie) referenties (twv. minimum 25 miljoen Euro of 20.000m²) zijn ervaring aan betreffende nieuwbouw/uitbreiding in de zorgsector EN in de kantorensector.3. Met betrekking tot BIM (Building Information Modelling):o De inschrijver dient op aantoonbare wijze de implementatie van onderstaande voor te leggen voor minimum 1 uitgevoerd project, of een project in uitvoering minstens 18 maanden lopende, met een totale omzet van minimum 25 miljoen Euro.o De inschrijver stelt het IFC model van het referentieproject ter beschikking van de aanbestedende overheid ter inzage. o De inschrijver voegt het ter aanvaarding ondertekende BIM-protocol UZ Brussel alsook de volledig ingevulde BIM-audit vragenlijst van onderhavig bestek toe.4. Een lijst van onderaannemers voor de cruciale delen van de opdracht (lichte wanden, plafonds, vloerbekleding, binnenschrijnwerk, sanitaire installaties, kanaalwerk, leidingwerk, luchtgroepen en koelmachines, elektrische borden, elektrische installatiewerken, gebouwbeheersysteem, installaties voor medische gassen). Aan te vullen met de ervaring in omvangrijke projecten en planning. En een akkoordverklaring met de algemene regels betreffende orde, hygiëne en organisatie op de werf opgelegd door het bestuur en inschrijver. 5. De inschrijver toont aan dat hij vertrouwd is met het coördineren met en het gelijktijdig werken van nevenlopende projecten; Projecten al dan niet verbonden met de uitvoering van het perceel. De inschrijver toont dit aan door middel van minimaal 3 (drie) referenties.6. Een verklaring op eer dat de leidinggevenden op de werf de Nederlandse taal machtig zijn in woord en schrift.7. De inschrijver (aannemer) dient zich ter plaatse te vergewissen van onder andere de omvang, de moeilijkheidsgraad en toegankelijkheid van het project. Een attest van plaatsbezoek ondertekend door de aanbestedende overheid dient toegevoegd te worden aan de offerte. 8. Een kopie van het erkenningsgetuigschrift.9. Een duidelijke uitvoeringsplanning verwijzend naar de in onderhavig opdrachtdocument opgenomen indicatieve planning of deadlines of een verklaring dat de in onderhavig opdrachtdocument opgegeven planning zal worden aangehouden.
Eventuele minimumeisen:
1. Een korte bedrijfspresentatie met een lijst van het inzetbaar personeel met hun bekwaamheden en een lijst van het inzetbaar eigen materieel.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 8
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2023-04-03 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-09-30
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2023-04-03
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: UZ Brussel - Technische Dienst - Elektronische opening
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: DATUM EN UUR VAN PLAATSBEZOEK (VERPLICHT):- 19/01/23 om 10u - 06/03/23 om 13u (met vragenronde)Omwille van de Corona-maatregelen is een schriftelijke inschrijving voorafgaandelijk (per e-mail) noodzakelijk.VRAGEN EN ANTWOORDEN:- Ter voorbereiding van het tweede plaatsbezoek kan de inschrijver tot 5 werkdagen voor het bezoek zijn vragen doorsturen. - Om het toe te laten vragen tijdig te beantwoorden kunnen deze tot maximaal 30 werkdagen voor de openingsdatum schriftelijk gesteld worden. Vragen die hierna toekomen zullen in regel niet meer beantwoord worden. Vragen die tot doel hebben de openingsdatum te verschuiven zullen negatief beantwoord worden en beschouwd worden als een moedwillig vetragingsmanouver van de inschrijver.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg van Brussel - Gebouw Montesquieu
Quatre Brasstraat 13, BE- 1000 BRUSSEL
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-12-23