Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Stad Roeselare
Postadres : Botermarkt 2, BE- 8800 Roeselare
Contactpersoon: De heer Olivier Plancke
Tel: +32 477165446
E-mail: olivier.plancke@roeselare.be
Internetadres(sen): www.roeselare.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Aanstellen studiebureau voor opmaak mobiliteitsplan inclusief bijhorend participatietraject Referentienummer: ERE/317 W2203 1155
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 71241000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE256
Voornaamste plaats van uitvoering: Stad Roeselare, Botermarkt 2, 8800 Roeselare
II.2.4. Beschrijving
De stad Roeselare wenst een studiebureau aan te stellen voor het opmaken van een mobiliteitsstudie, met inbegrip van een circulatieplan, voor het centrum van Roeselare. In een eerste deel van de studieopdracht dienen de verschillende problemen en knelpunten in kaart gebracht en onderzocht te worden. In het onderzoek wordt ook ruim aandacht besteed aan het in kaart brengen van de verkeersstromen in en door het centrum in voorbereiding van de uitwerking van een nieuwe verkeerscirculatie. Aan de hand hiervan kunnen in het tweede deel verschillende scenario’s en oplossingen uitgewerkt worden voor het organiseren van de verkeersstromen in het centrum van Roeselare en voor het realiseren van de noodzakelijke modal shift. In deze fase dient de impact van de voorgestelde scenario’s en maatregelen bepaald te worden. Het derde deel van de opdracht bestaat erin om het uiteindelijk gekozen voorkeursscenario en oplossingen conceptmatig verder uit te werken en in een maatregelenoverzicht met kostenraming op te lijsten. De Stad wil in dit project expliciet inzetten op dialoog en cocreatie om het aandeel duurzame verplaatsingen te laten groeien en werk te maken van de modal shift. De doelstelling is de ontwikkeling van een lokaal gedragen mobiliteits- en circulatieplan, het verkennen en opstarten van mogelijke projecten en het identificeren, vergroten en verknopen van opportuniteiten voor samenwerkingen. De inbreng van een uiteenlopende groep van stakeholders dient worden meegenomen doorheen het volledige traject. Deze opdracht bestaat uit volgende gedeelten: * Vast gedeelte : Deelopdracht 1 - Verkennings- en onderzoeksnota Uitvoeringstermijn voor de verkennings- en onderzoeksfase bedraagt 12 kalendermaanden vanaf de dag volgend op de datum van kennisgeving van gunning van de opdracht. * Vast gedeelte : Deelopdracht 2 - Uitwerkingsnota Uitvoeringstermijn voor de uitwerkingsfase bedraagt 12 kalendermaanden, te rekenen vanaf de dag volgend op het aanvangsbevel van deze termijn. * Vast gedeelte : Deelopdracht 3 - Actieplan Uitvoeringstermijn voor het opstellen van een maatregelen- en actieplan bedraagt 12 kalendermaanden te rekenen vanaf de dag volgend op het aanvangsbevel van deze termijn. De deelopdrachten maken onderdeel uit van één geheel dat gegund wordt aan 1 inschrijver.
II.2.7. Looptijd
36 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.* Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van de belangrijkste gelijkaardige diensten uitgevoerd gedurende maximaal 3 jaar voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht (maximaal 10 bladzijden), waaruit zijn ervaring in de bedoelde materie moet blijken en die worden gestaafd met attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent. Deze attesten vermelden: - de inhoud van de opdracht; - het bedrag van de opdracht; - de uitvoeringsperiode van de opdracht; - de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht; - of de diensten werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht. In geval van diensten voor particulieren, kunnen de referenties worden gestaafd door een attest van de afnemer of een verklaring op erewoord van de opdrachtnemer. Deze verklaring omvat steeds de identiteits- en contactgegevens van de betrokkene(n). De opdrachtgever behoudt zich steeds het recht voor bij de overeenkomstige opdrachtgever(s) inlichtingen in te winnen omtrent de uitvoering van de opgegeven opdracht(en). In ieder geval moeten referenties vermeld zijn in de domeinen: - mobiliteitsstudies en verkeersonderzoeken; - participatie- en communicatietrajecten, met bijzondere aandacht voor het verbindend en draagvlak creërend werken; - projectcoördinatie. In geval van consortium wordt ook aangetoond hoe in eerdere projecten samengewerkt werd tussen de verschillende leden van het consortium. De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte.
Eventuele minimumeisen:
1. 1 lijst van maximaal 10 bladzijden
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2023-02-23 15:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-06-23
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2023-02-23
Plaatselijke tijd: 15:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: pers@raadvanstate.be
Internetadres(sen): http://www.raadvanstate.be/
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Overeenkomstig artikels 15, 23 en 24 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, kan u binnen een termijn van 15 dagen, vanaf de dag volgend op de verzenddatum van deze brief, eventueel een vordering tot schorsing indienen bij een rechtscollege. Dit mag uitsluitend gebeuren via een procedure wegens uiterst dringende noodzakelijkheid voor de Raad van State.Overeenkomstig artikels 14, 23 en 24 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, melden wij dat u ook een beroep tot nietigverklaring tegen onze beslissing kan instellen binnen een termijn van zestig dagen na onderhavige kennisgeving. Uw vordering moet ingediend worden met een gedagtekend “verzoekschrift tot nietigverklaring” dat door u of een advocaat ondertekend is. Het verzoekschrift moet ofwel per post aangetekend verzonden worden naar de griffie van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 te 1040 Brussel, ofwel volgens de elektronische procedure ingediend worden op de website http://www.raadvanstate.be/?page=e-procedure&lang=nl.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-12-22