Vzw Jan Yperman Ziekenhuis

Oproep tot aanvraag tot deelneming - AFBRAAK EN OVERNAME VAN 5 HUIDIGE RX-ZALEN, ALSOOK DE LEVERING, INSTALLATIE (INCL. EVENTUELE INFRASTRUCTUELE AANPASSINGEN), INDIENSTSTELLING EN HET DAARBIJHORENDE ONDERHOUD EN OPLEIDING VAN 5 NIEUWE DIGITALE RX- ZALEN VOOR DE DIENST MEDISCHE BEELDVORMING



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  vzw Jan Yperman Ziekenhuis
Postadres :  Briekestraat 12, BE- 8900  Ieper
Contactpersoon:  Mevrouw Ellen Maes
Tel:   +32 57356540
E-mail:   ellen.maes@yperman.net
Internetadres(sen):   www.yperman.net  
Adres van het kopersprofiel:  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - AFBRAAK EN OVERNAME VAN 5 HUIDIGE RX-ZALEN, ALSOOK DE LEVERING, INSTALLATIE (INCL. EVENTUELE INFRASTRUCTUELE AANPASSINGEN), INDIENSTSTELLING EN HET DAARBIJHORENDE ONDERHOUD EN OPLEIDING VAN 5 NIEUWE DIGITALE RX- ZALEN VOOR DE DIENST MEDISCHE BEELDVORMING  
Referentienummer:   2021/017
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  33111800
II.1.3. Type opdracht :  leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE253
Voornaamste plaats van uitvoering:   diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
Voorwerp van deze leveringen: Afbraak en overname van 5 huidige RX-zalen, alsook de levering, installatie (incl. eventuele infrastructurele aanpassingen), indienststelling en het daarbij horende onderhoud en opleiding van 5 nieuwe digitale RX-zalen voor de dienst Medische Beeldvorming.   Toelichting: De vzw Jan Yperman Ziekenhuis wenst 5 huidige RX-zalen en hun toebehoren te vernieuwen op zijn verschillende campussen gespreid over 2 jaren 2023-2024, indien deze planning voor de inschrijver uitvoerbaar blijkt. Indien er niet meer gestart kan worden in 2023 dient alle zalen zo snel mogelijk begin 2024 gefaseerd geïmplementeerd te worden   Deze vervanging omvat ook de afbraak en overname van de huidige infrastructuur en het voorzien van nodige IT-koppelingen om de huidige manier van werken minstens te kunnen behouden:   • Aansluiting via kabel op het ziekenhuisnetwerk (MAC adres en TCP/IP configuratie)   • DICOM koppelingen:   o DMWL: mogelijkheid om een werklijst op te vragen via een dicom modality worklist koppeling.   o Archive: mogelijkheid om de gemaakte beelden naar een (of meerdere) PACS(en) te archiveren via een dicom koppeling.   Een goed voorbereide en vlotte implementatie, een goede opvolging en een degelijke dienst na verkoop is vereist, naast het aanbieden van opleidingen en jaarlijkse evaluatiemomenten.   Leveringsplaats: diverse locaties (zie onderstaand):   RX-zaal 1 (Ieper): scopiezaal met losse lamp en wandbucky + full leg/full spine + draagbare detector   RX-zaal 2 (Ieper): blinde zaal + draagbare detector in tafel en wandbucky met vaste detector   RX-zaal 3 (Ieper): scopiezaal + full leg/full spine met klassieke teletafel zonder losse lamp + monitor   RX-zaal 4 (Poperinge): scopiezaal   RX-zaal 5 (Komen): scopiezaal   Huidige zalen:   RX-zaal 1 (Ieper): Philips Digital Diagnost DXR   RX-zaal 2 (Ieper): Siemens AXIOM Luminos dRF   RX-zaal 3 (Ieper): Philips Digital Diagnost DXR   RX-zaal 4 (Poperinge): Siemens AXIOM Iconos R200   RX-zaal 5 (Komen) Siemens AXIOM Iconos R200   Gewenste ingebruikname ( indien realistisch):   2 of 3 zalen : gewenst operationeel 2023   2 of 3 zalen : gewenst operationeel 2024.  
II.2.7. Looptijd
96   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Verklaring betreffende de Z-score van het afgelopen boekjaar van de inschrijver. 2. Verklaring van de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht uitmaakt over de laatste 5 jaar.
Eventuele minimumeisen:
1. Z-score van toepassing op uw onderneming ≥ 1,8. Wanneer de score lager is, is een expliciete verklaring van accountant of revisor vereist waarbij uitgelegd wordt waarom de score lager ligt en waarom dit geen probleem vormt voor de uitvoering van deze opdracht. De Aanbestedende Overheid heeft, bij vaststelling van een lagere score dan 1,8 en kennisname van de verklaring daaromtrent steeds de mogelijkheid de kandidaat niet te selecteren en dit zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn.
2. De omzet in de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht uitmaakt dient gemiddeld minimaal 5.000.000 EUR per jaar te zijn.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Lijst van referenties van soortgelijke opdrachten van de voorbije 5 jaar.2. Dienstverlening – organisatie serviceafdeling. Gezien dergelijke röntgenzalen bij de aanbestedende overheid een erg hoge bezetting kennen, en de eraan gekoppelde ‘uptime’ dus maximaal moet zijn, zullen voor onderhavige opdracht enkel inschrijvers toegelaten worden die een uitmuntend niveau van service en continuïteit kunnen bieden voor de regio ((West-)Vlaanderen) waarin de aanbestedende overheid gevestigd is. De kandidaat-inschrijver voegt bij zijn kandidaatstelling een beschrijving (max. 2 blz. A4) van de service- en supportorganisatie voor het Europese grondgebied en specifiek voor de Belgische klanten. De kandidaat-inschrijver beschrijft de pool en het aantal van service-techniekers en applicatiespecialisten (met de nodige kwalificaties voor dergelijke apparatuur) die operationeel beschikbaar zijn voor het Belgische grondgebied.

Eventuele minimumeisen:
1. De kandidaat-inschrijver geeft minimaal 3 relevant geachte referenties (2 referenties m.b.t. een scopiezaal en 1 referentie m.b.t. een blinde zaal) die gedurende de afgelopen 5 jaar uitgevoerd werden.
Het betreft referenties inzake de levering, plaatsing, indienststelling en onderhoud van de door hem aangeboden installatie analoog aan de beschrijving van de 5 zalen in deze opdracht in ziekenhuizen / verzorgingsinstellingen binnen de Europese Unie (incl. Verenigd Koninkrijk).
Er wordt bij de opgegeven referenties ook vermeld welke IT-matige koppelingen gerealiseerd werden in samenwerking met de opdrachtgever.
Bij minimaal 2 van de 3 aan te leveren referenties moet de kandidaat-inschrijver ook bewijsstukken aanleveren dat er bij de installatie van het toestel ook infrastructurele aanpassingswerken werden uitgevoerd onder zijn coördinatie (al dan niet via onderaanneming).

De installaties en implementaties die als referenties worden opgegeven moeten afgerond en daadwerkelijk uitgevoerd zijn (incl. keuring door het daarvoor bevoegde organisme), m.a.w. er moeten duidelijke resultaten kunnen worden beschreven.
In geval het aanbod van de kandidaat-inschrijver een nieuw toestel betreft, zullen referenties van de voorgaande versie van het betreffende toestel eveneens in overweging worden genomen.
De kandidaat-inschrijver geeft bij elke referentie/project minimaal onderstaande gegevens mee:
o een beknopte vermelding van de geleverde toestellen, de dienstverlening en beschrijving van de inhoud van het project (incl. de eventuele gerealiseerde IT-matige koppelingen en eventueel gerealiseerde infrastructurele aanpassingswerken binnen het project);
o (eventueel) vermelding van het deel dat door de inschrijver zelf werd uitgevoerd en het deel dat werd uitbesteed (via onderaanneming → incl. vermelding van de naam van de onderaannemer(s));
o de datum van installatie en implementatie;  de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren, eveneens wordt de contactpersoon van deze instelling vermeld met zijn/haar contactgegevens (mail en telefoon).
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor bij de opgegeven lijst van referenties navraag te doen omtrent de kwaliteit van de geleverde toestellen en de eraan verbonden dienstverlening. De aanbestedende overheid moet de klant die in de meegedeelde referentie vermeld wordt, rechtstreeks kunnen contacteren.
2. De kandidaat-inschrijver voegt een beschrijving toe van de service-en supportorganisatie voor het Europese grondgebied en specifiek voor Belgische klanten. Aan volgende zaken dient minstens te zijn voldaan:
o De communicatie dient te allen tijde in het Nederlands te gebeuren
o De service-ingenieurs en applicatiespecialisten beschikken over de nodige kwalificaties om dergelijke apparatuur te servicen (eventueel te staven met de nodige trainingscertificaten).


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten – motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:  

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2023-01-12  14:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   6   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Ondernemingsrechtbank Gent -afdeling Ieper
Grote Markt 10,  BE- 8900  Ieper

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Alle betwistingen met betrekking tot de uitvoering van deze opdracht worden uitsluitend beslecht voor de bevoegde rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement West-Vlaanderen, afdeling Ieper.De aanbestedende overheid zal een wachttermijn van 15 kalenderdagen in acht nemen tussen de kennisgeving en de sluiting van de opdracht, conform artikel 11 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies. Deze termijn gaat in vanaf de dag die volgt op de datum van verzending van deze kennisgeving.Overeenkomstig artikel 15, 23 en 24 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, kan u binnen een termijn van 15 dagen, vanaf de dag volgend op de verzenddatum van deze kennisgeving, eventueel een vordering tot schorsing indienen bij een rechtscollege. Dit mag uitsluitend gebeuren in het kader van een procedure in kort geding voor de justitiële rechter (Voorzitter van de Ondernemingsrechtbank van Gent, Afdeling Ieper, zetelend in kort geding).Indien wij binnen de toegestane termijn geen schriftelijke kennisgeving in die zin ontvangen, zullen wij de procedure verder zetten.Overeenkomstig artikel 14,23 en 24 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, melden wij u dat u zich ook kan richten tot de Ondernemingsrechtbank van Gent, Afdeling Ieper, mocht u een beroep tot nietigverklaring wensen aan te tekenen tegen deze beslissing. Dit beroep moet op straffe van onontvankelijkheid worden ingediend binnen de 60 dagen na de betekening die gedaan wordt.De aanbestedende overheid verzoekt u haar hiervan binnen deze termijn per fax, e-mail of een ander elektronisch middel te verwittigen.

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-11-29

Annonces similaires du BDA :