Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : OCMW Sint-Niklaas
Postadres : Abingdonstraat 99, BE- 9100 Sint-Niklaas
Contactpersoon: Mevrouw Shana Baert
Tel: +32 37783573
Fax: +32 37786105
E-mail: shana.baert@sint-niklaas.be
Internetadres(sen): www.ocmwsintniklaas.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Cocon: de circulaire reconversie van twee gebouwen tot hub voor sociale en circulaire economie Referentienummer: 2022/027aa
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45210000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE236
Voornaamste plaats van uitvoering: COCON, Heistraat 135B, 9100 Sint-Niklaas
II.2.4. Beschrijving
Het betreft de circulaire reconversie van twee oude productieloodsen tot een hub voor de sociale en circulaire economie. Dit lot bevat de ruwbouw en afbraakwerken en bestaat uit één vast en enkele voorwaardelijke delen. Plaats van uitvoering: Heistraat 135, 9100 Sint-Niklaas, sectie A perceel 079700a009, Sectie A perceel 079700b009 BELANGRIJK De opdracht is een opdracht met een vast en enkele voorwaardelijk delen (art 37§1): * Vast gedeelte : Ruwbouw wind- en waterdicht. * Voorwaardelijk gedeelte : Afwerkingen en fit-out. (Voor een overzicht zie de samenvattende meetstaat) De noodzaak om enkele of alle van de voorwaardelijke delen uit te voeren komt voort uit de mogelijke prijsconsequenties als gevolg van het noodzakelijk onderzoek van hergebruik in het kader van de circulaire economie. Door het gebruik van een voorwaardelijk lot verzekert de aanbestedende overheid zich van de mogelijkheid om alles door dezelfde aannemer te laten uitvoeren en de complexiteit van de opdracht te beperken. De opdracht omvat ook een coördinatieopdracht voor het lot technieken dat begin 2023 gepubliceerd zal worden. (voorstudie technieken bijgevoegd bij dit dossier)
II.2.7. Looptijd
300 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Juridische situatie van de inschrijver: de inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet : 1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016; 2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016. .
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Technische en beroepsbekwaamheid van de inschrijver: Ervaring en competenties in het domein van de circulaire economie - 50 punten2. Technische en beroepsbekwaamheid van de inschrijver: Relevante beroepservaring: Portfolio van referentieprojecten – 40 punten3. Technische en beroepsbekwaamheid van de inschrijver: Teamsamenstelling – 10 punten
Eventuele minimumeisen:
1. De kandidaat zal in een bijgevoegde nota (maximaal 5 A4-pagina's) zijn vermogen toelichten om acties op het vlak van de circulaire economie te beheren. Deze nota beschrijft minstens één door de kandidaat ondernomen actie. Hierin worden toegelicht:
een beschrijving van de circulaire actie en de toegepaste methodologie bv. indien de actie verband houdt met hergebruikte materialen: het soort materiaal dat wordt hergebruikt, hoe het wordt gebruikt, in welke hoeveelheid en met welke traceerbaarheid)
een evaluatie van de begroting in verband met deze circulaire actie
alle andere informatie die nuttig is voor de beoordeling van het type, de omvang en de toegevoegde waarde van de circulaire actie.
de aanwezigheid van circulaire ambities binnen de bedrijfscultuur
eerder samenwerkingen met andere experten in de circulaire economie
De geschiktheid van de kandidaat wordt op twee verschillende niveaus beoordeeld:
Aan de hand van de actie en methode zelf (bv. hergebruikte materialen, doorgedreven scheiding van afvalmaterialen met inzet van take-back-programma’s van fabrikanten,), opleidingen, deelname studiedagen…
Tegelijkertijd kan de kandidaat de ambities op het vlak van het circulaire (ver)bouwen ook onderstrepen:
aan de hand van externe door derden uitgevoerde referentieprojecten die als inspiratie werken,
aan de hand van ambities die de kandidaat heeft binnen de circulaire economie.
De aanbestedende overheid zal geen zaken in aanmerking nemen die buiten de maximale limiet van 5 A4 pagina's vallen. Een kandidaat kan geselecteerd worden wanneer de gevraagde toelichting wordt gegeven conform bovenstaande vereisten én de aanbestedende overheid oordeelt dat de relevantie voor de opdracht is aangetoond
Wat betreft de beoordeling van de selectiecriteria technische en beroepsbekwaamheid zal de aanbestedende overheid een rangschikking opmaken. Er zal een gemotiveerde score worden toegekend per onderdeel waarbij per selectiecriterium volgende scores worden toegekend:
● Uitmuntend 100% van max punten
● Uitstekend 90% van max punten
● Zeer goed 80% van max punten
● Goed 65% van max punten
● Voldoende 50% van max punten
● Onvoldoende substantieel onregelmatig
Wat betreft het voldoen aan de selectiecriteria betreffende technische en beroepsbekwaamheid, voldoet de kandidaat daaraan niet en wordt hij als substantieel onregelmatig verklaard, indien de kandidaat op één of meerdere van de selectiecriteria technische en beroepsbekwaamheid een score van minder dan de helft (bv. een score van minder dan 25 op 50 punten inzake de referenties) behaalt.
2. Het portfolio moet 3 referentieprojecten bevatten die de kandidaat zelf heeft uitgevoerd en die aan volgende minimum-eisen voldoen:
de referentieprojecten zijn voorlopig opgeleverd ten laatste 5 jaar vóór de aankondiging van deze opdracht
ten minste twee van de referentieprojecten dienen een uitvoeringsbedrag van minimum 2.500.000 euro excl. BTW te kennen (bedragen worden geactualiseerd naar de datum van aankondiging van deze opdracht)
de referentieprojecten werden in hoofdaanneming gerealiseerd onder leiding en verantwoordelijkheid van de kandidaat
ten minste één van de referentieprojecten werd aanbesteed volgens de wet op de overheidsopdrachten
ten minste één van de referentieprojecten betreft een reconversieproject
één referentie is vrij te kiezen voor zover het aan de voorwaarde van datum van oplevering voldoet.
De referentieprojecten worden genummerd; er wordt slechts rekening gehouden met het aantal gevraagde referentieprojecten. Indien er meer dan het aantal gevraagde worden opgegeven, zullen de eerste van het aantal gevraagde worden beoordeeld.
Bij de opgave van de referentieprojecten zit verplicht een nota die volgende zaken dient te bevatten:
de.(zie opdrachtdocumenten)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2023-01-10 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: 13/12/2022 om 10.00Een plaatsbezoek om zich vooraf te vergewissen van de bestaande toestand is verplicht op straffe van nietigheid van de offerte. Het is ten sterkst aanbevolen om deel te nemen aan het georganiseerde plaatsbezoek met rondleiding en toelichting op dinsdag 13 december 2022 om 10u. Inschrijven voor het plaatsbezoek gebeurt telefonisch of per mail overheidsopdrachtenwerken@sint-niklaas.beDe kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-11-30