Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Stad Hasselt
Postadres : Limburgplein 1, BE- 3500 Hasselt
Contactpersoon: De heer Robbie Neskens
Tel: +32 11239483
E-mail: robbie.neskens@hasselt.be
Internetadres(sen): www.hasselt.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Restauratie toren Sint-Quintinuskathedraal Hasselt - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking Referentienummer: 2022-5296
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45454100
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE224
Voornaamste plaats van uitvoering: Sint-Quintinuskathedraal Hasselt, Vismarkt z/n te 3500 Hasselt
II.2.4. Beschrijving
Restauratie toren Sint-Quintinuskathedraal Hasselt
II.2.7. Looptijd
100 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.De inschrijver bezorgt bij zijn inschrijving een uittreksel van het strafregister van maximaal 6 maanden oud op de limietdatum voor ontvangst van de offertes.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Niet van toepassing.
Eventuele minimumeisen:
1. Niet van toepassing.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Kopie van de inschrijving op de lijst van de erkende aannemers, met vermelding van categorie of ondercategorie en klasse. 2. Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen3. Referenties
Eventuele minimumeisen:
1. De werken die het voorwerp zijn van de aanneming waarop dit bestek van toepassing is, worden gerangschikt op basis van de raming in de categorie D24 klasse 3 (koninklijk besluit van 16.09.1991, artikel 2).
2. Opgave van de studiekwalificaties en de relevante beroepservaring van de verantwoordelijke(n) voor de voltijdse leiding van de werkzaamheden gedurende elk onderdeel van de opdracht (ervaring min. 5 jaar). Te staven door middel van diploma’s en studiecertificaten en een detaillering van de relevante beroepservaring en/of getuigschriften.
Deze personen dienen ook de personen te zijn die de uitvoering op de werf op zich zullen nemen.
3. De selectie van de uitvoerder(s) voor de restauratiewerkzaamheden gebeurt inzake hun algemene en restauratiespecifieke bekwaamheid en dient te worden aangetoond door middel van 3 referenties die gedurende de afgelopen vijf jaar voorlopig werden opgeleverd en betrekking hebben op de restauratie van een beschermd monument met een minimale bouwkost van 350.000 euro excl. BTW. Min. één van de referenties heeft betrekking op de restauratie van een kerkgebouw. Te staven met een fiche per referentie van max. 3 A4’s.
i. Naam en contactgegevens van opdrachtgever
ii. Plaats van uitvoering
iii. Timing (start der werken t.e.m. voorlopige oplevering)
iv. Bouwkost excl. BTW
v. Beschrijving van de uitgevoerde werken en de manier van werfcoördinatie
vi. Fotomateriaal van de opgeleverde werken
vii. Ondertekend attest van goede uitvoering
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2023-01-19 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-05-19
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: Gelet op de aard van de opdracht, heeft de opdrachtgever beslist om een verplicht plaatsbezoek te organiseren voor de inschrijvers. Tijdens dit bezoek kan het gebouw worden verkend. Dit bezoek wordt georganiseerd op afspraak met Architectuur Depot ( info@architectuurdepot.be ). Het plaatsbezoek kan uiterlijk plaatsvinden 10 dagen voor indienen van de offerte.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat, BE- 1040 Brussel (Etterbeek)
Internetadres(sen): http://www.raadvanstate.be/?page=e-procurement&lang=nl
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-11-30