Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN CONCESSIEOVEREENKOMST
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Gemeente Grimbergen
Postadres : Prinsenstraat 3, BE- 1850 Grimbergen
Contactpersoon: Mevrouw Kim Van Bellingen
Tel: +32 22601245
Fax: +32 22701266
E-mail: kim.vanbellingen@grimbergen.be
Internetadres(sen): www.grimbergen.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Concessie voor de ter beschikking stelling en het onderhoud van schuilhuizen met en zonder publicitaire ruimte - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking Referentienummer: 2022/967
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 79341000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE241
II.2.4. Beschrijving
De aanbestedende overheid wenst een concessieovereenkomst af te sluiten met één onderneming voor het leveren, plaatsen en onderhouden van schuilhuizen bij haltes van openbaar vervoer op het grondgebied Grimbergen en het voeren van commerciële reclame op deze schuilhuizen. Het betreft de plaatsing van 57 schuilhuizen, waarvan: - 14 commerciële schuilhuizen van de firma Clear Channel; - 38 schuilhuizen in eigen (inclusief de gesubsidieerde schuilhuizen van De Lijn ouder dan 10 jaar); - 4 nieuw te plaatsen schuilhuizen; - 1 gesubsidieerd schuilhuis van De Lijn De inschrijvers dienen voor deze opdracht aan te geven op welke schuilhuizen ze reclame willen maken. Ook de keuze voor analoge en/of digitale reclame zal overgelaten worden aan de opdrachtnemer. Het is de bedoeling dat alle bestaande schuilhuizen worden vervangen: - De eerste 25 schuilhuizen (inclusief de 4 nieuwe schuilhuizen) dienen vervangen te worden in het eerste jaar van de concessie (de opdrachtnemer zal in tussentijd instaan voor het onderhoud van de resterende - nog niet vervangen - schuilhuizen); - De rest van de schuilhuizen dient uiterlijk in het derde jaar na gunning te worden vervangen. De looptijd van de raamovereenkomst wordt vastgelegd op 15 jaar, vanaf de sluiting van de opdracht. In de nieuwe overeenkomst zullen alle schuilhuizen - ook de schuilhuizen die in een latere fase vervangen worden - op een vaste einddatum aflopen (15 jaar na de sluiting van de opdracht). De schuilhuizen die eigendom zijn van de voormalige opdrachtnemer zullen door hem in toepassing van het lopende bestek uitgebroken en verwijderd worden. De opdracht bestaat in hoofdzaak uit volgende bestanddelen: ₋ het leveren en plaatsen van schuilhuizen op de actuele locaties zoals aangegeven in dit bestek en dit ter vervanging van de huidige schuilhuizen (in 2 fasen); - het leveren en plaatsen van 4 bijkomende schuilhuizen; ₋ het esthetisch en kwalitatief in stand houden van de in uitvoering van dit bestek geplaatste infrastructuur; ₋ het periodiek hygiënisch onderhoud van de in uitvoering van dit bestek geplaatste infrastructuur; ₋ het herstellen van de in uitvoering van dit bestek geplaatste infrastructuur op afroep na schade; ₋ het bezorgen van de nodige software voor de digitale informatieborden voor informatieverstrekking aan de burger (voor de digitale reclamezendtijd); - vanaf het moment van vernieuwing: het afsluiten van een EAN-nummer per schuilhuis waar elektriciteit moet voorzien worden en het dragen van de bijkomende kosten hieraan verbonden. Alle in uitvoering van dit bestek geplaatste infrastructuur blijft tijdens de looptijd van de raamovereenkomst eigendom van de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid verleent aan de opdrachtnemer voor bovenvermelde prestaties het exclusieve recht om op het in uitvoering van onderhavig bestek geplaatste schuilhuizen commerciële reclame te voeren. De opdrachtnemer respecteert bij de reclamevoering strikt de in dit bestek vastgelegde dwingende randvoorwaarden. Ter compensatie betaalt de opdrachtnemer aan de aanbestedende overheid jaarlijks een financiële vergoeding. Voor de berekening van deze vergoeding, houdt de inschrijver rekening met de actuele aantallen schuilhuizen zoals gevoegd in bijlages bij dit bestek alsook met het feit dat de geplaatste infrastructuur zijn eigendom blijft gedurende de volledige looptijd van de raamovereenkomst en op het einde dient te worden verwijderd. Deze financiële vergoeding is forfaitair. Behoudens uitdrukkelijke andersluidende bepaling in dit bestek, worden alle prestaties beschreven in dit bestek verrekend in deze financiële vergoeding.
II.2.7. Looptijd
180 maand(en)
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
§1. De Inschrijver mag zich niet bevinden in één van de in de artikelen 50 t.e.m 52 Concessiewet en de artikelen 31 t.e.m. 33 KB Concessies bedoelde situaties. Dit behelst de verplichte uitsluitingsgronden, de uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden en de facultatieve uitsluitingsgronden.Ingeval een verplichte uitsluitingsgrond van toepassing is of een uitsluitingsgrond inzake de fiscale of sociale schulden, leidt dit in principe tot uitsluiting van de betrokken Inschrijver.Deze verplichte uitsluitingsgronden zijn ook van toepassing in hoofde van personen die lid zijn van het bestuurs-, leidinggevend en toezichthoudend orgaan van de Inschrijver en personen die daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid hebben.Ingeval een facultatieve uitsluitingsgrond van toepassing is, kan de Aanbestedende Overheid de betrokken Inschrijver uitsluiten.§2. Ter staving van het feit dat de Inschrijver zich niet in een of meerdere van deze uitsluitingsgronden (deel A), en voldoet aan de selectiecriteria (deel B) bevindt, is de Inschrijver verplicht om het door hem aan-/ingevulde document van voorlopig bewijs (afgekort als “DVB”) toe te voegen aan zijn (Eerste) Offerte.Het door de Aanbestedende Overheid aangevulde deel A en deel B van het DVB (verklaringen op erewoord betreffende de uitsluitingsgronden) is terug te vinden in Bijlage 2.De Inschrijver vermeldt op eigen initiatief eventuele corrigerende maatregelen in deel A van het DVB (cfr. hierna). Wanneer de Inschrijver een Samenwerkingsverband is, dient (deel A van) het DVB te worden ingevuld en ingediend door elke natuurlijke of rechtspersoon die deel uitmaakt van het Samenwerkingsverband.Wanneer de Inschrijver zich beroept op de draagkracht van één of meerdere Derde Entiteiten, dienen ook deze Derde Entiteiten (deel A van) het DVB in te vullen en dienen deze DVB’s eveneens te worden toegevoegd aan de Offerte.Onverminderd het recht om zelf bewijsstukken op te vragen bij de bevoegde instanties, behoudt de Aanbestedende Overheid zich het recht voor om, indien zij twijfels heeft over de toestand van de Inschrijver, na indiening van de Offerte bijkomende bewijsstukken betreffende voormelde uitsluitingsgronden aan de Inschrijver op te vragen. De Inschrijvers zijn verplicht te antwoorden op alle vragen of alle toelichting en documenten te verstrekken die de Aanbestedende Overheid zou vragen teneinde na te gaan of de Inschrijver zich niet in een situatie van uitsluiting bevindt. Het niet of niet tijdig verstrekken van de gevraagde antwoorden, toelichting en / of documenten kan aanleiding geven tot het weren van de Inschrijver. §3. Indien een verplichte of facultatieve uitsluitingsgrond van toepassing is op de Inschrijver, mag de Inschrijver bewijzen dat de corrigerende maatregelen die hij desgevallend heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen ondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond (behoudens indien hij bij onherroepelijk vonnis is uitgesloten van deelname aan plaatsingsprocedures betreffende opdrachten of concessies). Als de Aanbestedende Overheid dat bewijs toereikend acht, wordt de betrokken Inschrijver niet uitgesloten van de plaatsingsprocedure. Hiertoe bewijst de Inschrijver bijvoorbeeld, op eigen initiatief, dat hij eventuele schade als gevolg van strafrechtelijke inbreuken of fouten heeft betaald of heeft toegezegd te zullen vergoeden, dat hij de feiten en omstandigheden heeft opgehelderd door actief mee te werken met de onderzoekende autoriteiten en dat hij concrete technische, organisatorische en personeelsmaatregelen heeft genomen die geschikt zijn om verdere strafrechtelijke inbreuken of fouten te voorkomen.§4. Met het oog op het goede verloop van de plaatsingsprocedure worden de Inschrijvers nu reeds verzocht om het attest strafregister – dat door de Aanbestedende Overheid niet rechtstree.(zie opdrachtdocumenten)
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een beëdigde verklaring afgeleverd door een boekhouder of bedrijfsrevisor waaruit blijkt dat de financiële mogelijkheden van de inschrijver in die aard zijn dat hij de opdracht financieel tot een goed einde kan brengen, dient bij de prijsofferte te worden gevoegd. Hierin wordt de jaarlijkse omzet over de laatste 3 boekjaren opgenomen.
Eventuele minimumeisen:
1. Een minimumjaaromzet in hoofde van de inschrijver van EUR 765.000 voor elk van de laatste 3 boekjaren is vereist opdat de inschrijver in aanmerking zou komen.
Indien de inschrijver uit een samenwerkingsverband bestaat of wanneer de inschrijver beroep doet op de financiële en economische draagkracht van een derden kan de jaaromzet van de betreffende ondernemingen worden gecumuleerd. Het is in dat geval met andere woorden niet vereist dat één onderneming op zich een jaaromzet aantoont die dit minimumniveau bereikt.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver voegt bij de offerte een lijst van alle relevante referenties de publiek- of privaatrechtelijke instanties van de laatste 5 jaar.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver moet minstens 3 relevante referentieopdrachten in uitvoering kunnen voorleggen met per project minstens 25 schuilhuizen die werden geplaatst, waarop reclame werd gevoerd en waarin tevens het onderhoud was inbegrepen.
Per referentie geeft de inschrijver een beknopte toelichting van de opdracht met in elk geval een opgave van de locatie, de aanvangsdatum, de duur van de opdracht, de omvang (aantal geplaatste schuilhuizen, indien mogelijk vermelding van vergoeding), de contactgegevens van de opdrachtgever en het effectief gerealiseerde gedeelte van de opdracht in geval van onderaanneming.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2023-02-01 09:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Gemeente Grimbergen
Prinsenstraat 3, BE- 1850 Grimbergen
Tel: +32 22601211
Fax: +32 22701266
E-mail: gemeentebestuur@grimbergen.be
Internetadres(sen): www.grimbergen.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Gemeente Grimbergen
Prinsenstraat 3, BE- 1850 Grimbergen
Tel: +32 22601211
Fax: +32 22701266
E-mail: gemeentebestuur@grimbergen.be
Internetadres(sen): www.grimbergen.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-11-28