Leuven

Raamovereenkomst voor het leveren, plaatsen en weghalen van (tijdelijke) sparren en feestverlichting 2020-2024



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN WIJZIGING (Wijziging van een opdracht/concessieovereenkomst gedurende de looptijd ervan)  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Leuven
Postadres :  Professor Van Overstraetenplein 1, BE- 3000  Leuven
Tel:   +32 16272326
E-mail:   bart.noppe@leuven.be
Internetadres(sen):   http://www.leuven.be  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=465133


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor het leveren, plaatsen en weghalen van (tijdelijke) sparren en feestverlichting 2020-2024  
Referentienummer:   Leuven-DFB-LOG-2020/024-F20_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  71318100
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE242
II.2.4. Beschrijving
Raamovereenkomst voor het leveren, plaatsen en weghalen van (tijdelijke) sparren en feestverlichting 2020-2024  
II.2.7. Looptijd
12   maand(en)


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.1 Eerdere bekendmaking betreffende deze procedure
Nummer van de aankondiging in het PB S   2020/S 249-621959

AFDELING V. GUNNING VAN OPDRACHT

Lot  

V.2. Gunning van een opdracht/concessieovereenkomst

V.2.1. Datum van de sluiting van de overeenkomst/het besluit tot gunning van de concessieovereenkomst
2020-09-03

V.2.2. Inlichtingen over inschrijvingen
De opdracht is gegund aan een groep ondernemers:   NEE

V.2.3. Naam en adres van de contractant

Officiële benaming:   Avant Garde Bvba
Postadres:   Haspengouwlaan 18, BE- 3870  Horpmaal
NUTS-code:   BE223
De contractant/concessiehouder wordt een MKB-bedrijf:   JA

V.2.4. Inlichtingen over de waarde van de opdracht/het perceel/de concessieovereenkomst (excl. BTW)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Door de stijgende energieprijzen wenst het bestuur haar energiefactuur zoveel als mogelijk onder controle te houden en tevens een signaal te geven aan de burger.Deze ingrepen betekenen een significantie vermindering van zowel de kostprijs voor het uitvoeren van de opdracht als een flinke besparing op de energiefactuur. Ofwel een besparing van 43.239,35 euro, inclusief btw op de uit te voeren diensten. Keerzijde is dat dit voor de leverancier een grote kost meebrengt omdat hij het geleasde materiaal niet kan afschrijven binnen de voorziene contracttijd van 4 jaar. Daarom stelt de directie Gebouwen, dienst Logistiek voor om het lopende contract met 1 jaar te verlengen en dit tot de winterperiode 2024-2025 via artikel 38/1 van het koninklijk besluit van 14 januari 2013. Daartoe zijn de volgende voorwaarden vervuld:- de aanvullende diensten zijn niet opgenomen in de oorspronkelijke opdracht. Niemand heeft deze energiecrisis van deze omvang zien aankomen;- ze zijn noodzakelijk geworden om de samenwerking met de lopende leverancier te continueren en het lopende contract te respecteren;- de verandering van leverancier is om technische of economische redenen niet mogelijk. De leverancier werd gekozen door een jury met een wel bepaald concept voor de gebouwen en de overspanningen. De aanvullende diensten zijn uitwisselbaar en interoperabel met de bestaande uitrusting, diensten of installaties die in het kader van de oorspronkelijke opdracht zijn verworven;- de verandering van leverancier zou tot aanzienlijk ongemak of een aanzienlijke kostenstijging leiden voor de stad, omdat de kosten van het niet kunnen afschrijven van het geleasde materiaal zouden worden aangerekend door de leverancier. Dit bedrag kan aardig oplopen;- de aanvullende opdracht bedraagt minder dan 50% van de waarde van de oorspronkelijke opdracht: dit meerwerk bedraagt 26.80% ten opzichte van de oorspronkelijke opdracht.De kosten voor dit meerwerk bedragen 278.481,50 euro, inclusief btw, zijnde het oorspronkelijke gunningsbedrag van 259.762,80 euro, inclusief btw, plus de jaarlijkse uitbreiding van 18.718,70 euro, inclusief btw.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvanstate.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvanstate.be/?page=index&lang=nl

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-11-21

Annonces similaires du BDA :