Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : OCMW Roeselare
Postadres : Gasthuisstraat 10, BE- 8800 Roeselare
Contactpersoon: Mevrouw Melanie Ketels
Tel: +32 51236650
E-mail: melanie.ketels@roeselare.be
Internetadres(sen): http://www.ocmw-roeselare.be/
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Aanstellen van een ontwerper voor uitvoeren van aanpassingswerken in het Welzijnshuis - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking Referentienummer: ERE/318 W2012 274
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 71240000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE256
Voornaamste plaats van uitvoering: OCMW Roeselare, Gasthuisstraat 10, 8800 Roeselare
II.2.4. Beschrijving
Aanstellen van een ontwerper voor uitvoeren van aanpassingswerken in het Welzijnshuis. Het Welzijnshuis zal gebouwd worden op deze locatie: Gasthuisstraat 10 (Welzijnshuis) Deze opdracht bestaat uit volgende gedeelten: * Vast gedeelte : Deelopdracht 1: Studieopdracht werken * Vast gedeelte : Deelopdracht 2: EPB-verslag * Vast gedeelte : Deelopdracht 3: omgevingsvergunning Doel: De aanbestedende overheid ziet er op toe dat deze opdracht wordt uitgevoerd met inachtname van de anti-discriminatiewetgeving. Het aanpassen van het bestaande Welzijnshuis, waarbij de huidige indeling worden aangepast naar de huidige noden, met de nodige aandacht voor de technische en akoestische implicaties, gebaseerd op het beschikbare vlekkenplan (onderdeel van bijlage F). Deze aanpassingswerken dienen uitgevoerd te worden volgens een voor te leggen fasering, horende bij een kantoor- en dienstengebouw in gebruik waarbij 1 bouwlaag (niv+3) beschikbaar wordt gesteld. Een voorstel tot fasering kan gevonden worden in bijlage C, bestaande uit 3 scenario’s Er wordt door ontwerper onderzocht hoe zo veel mogelijk (min. 2) gesprekslokalen integraal toegankelijk kunnen gemaakt worden.
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2024-01-01
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.* De Belgische inschrijver dient geen rsz-attest en fiscaal attest (cfr. artikel 62 van het K.B. van 18 april 2017) bij zijn offerte te voegen.De aanbestedende overheid zal deze informatie via Telemarc zelf opvragen, samen met de juridische situatie (niet-faillissement of gelijkaardig).l * Bij de offerte dient een recent uittreksel (max. 3 maand oud) uit het centraal strafregister te worden gevoegd. Dit attest kan eenvoudig per e-mail worden aangevraagd via: strafregister@just.fgov.be Vermeld hierbij volgende gegevens:1. Naam rechtspersoon2. Ondernemingsnummer3. Adres4. Reden (= aanbesteding)* Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. EUR 200.000 incl. btw per boekjaar
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.2. Het bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten of van inschrijving op een gelijkaardige officiële lijst in een andere lid-staat van de Europese Gemeenschap van één of meerdere perso(o)nen die deel zal (zullen) uitmaken van het ontwerpteam (origineel attest of een voor eensluidend verklaard afschrift, maximum 1 jaar oud).3. Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.
Eventuele minimumeisen:
1. 3 relevante projecten
2. 1 bewijs
3. De inschrijver dient minstens volgend gekwalificeerd personeel in beschikbaar te hebben
• een (ir)-architect,
• een ingenieur stabiliteit,
• een ingenieur technieken
• een iakoestisch ingenieur.
Indien beroep gedaan wordt op een onderaannemer dient de inschrijver te vermelden met welke bureaus samengewerkt wordt.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2023-01-31 15:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-05-31
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: De site kan bezocht worden na het maken van een afspraak met :Melanie Ketels, projectleider gebouwen0484 89 36 66 of melanie.ketels@roeselare.be.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: pers@raadvanstate.be
Internetadres(sen): http://www.raadvanstate.be/
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Overeenkomstig artikels 15, 23 en 24 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, kan u binnen een termijn van 15 dagen, vanaf de dag volgend op de verzenddatum van deze brief, eventueel een vordering tot schorsing indienen bij een rechtscollege. Dit mag uitsluitend gebeuren via een procedure wegens uiterst dringende noodzakelijkheid voor de Raad van State.Overeenkomstig artikels 14, 23 en 24 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, melden wij dat u ook een beroep tot nietigverklaring tegen onze beslissing kan instellen binnen een termijn van zestig dagen na onderhavige kennisgeving. Uw vordering moet ingediend worden met een gedagtekend “verzoekschrift tot nietigverklaring” dat door u of een advocaat ondertekend is. Het verzoekschrift moet ofwel per post aangetekend verzonden worden naar de griffie van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 te 1040 Brussel, ofwel volgens de elektronische procedure ingediend worden op de website http://www.raadvanstate.be/?page=e-procedure&lang=nl.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-11-22