Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Stad Oostende
Postadres : Vindictivelaan 1, BE- 8400 Oostende
Contactpersoon: Mevrouw Anja Gregorius
Tel: +32 59258361
E-mail: overheidsopdrachten@oostende.be
Internetadres(sen): www.oostende.be
Adres van het kopersprofiel:
I.3. Communicatie
Officiële benaming : dienst Overheidsopdrachten
Postadres : Vindictivelaan 1, BE- 8400 Oostende
Contactpersoon: Mevrouw Bianca Bottu
Tel: +32 59258953
E-mail: overheidsopdrachten@oostende.be
Internetadres(sen): www.oostende.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Raamovereenkomst voor het aanstellen van bodemsaneringsdeskundigen voor de opmaak van OBO, (O)BBO, BSP en bijstand bij schadegevallen voor een periode van maximum 2 jaar - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking Referentienummer: 130.D.151
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 71351500
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE255
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties op het grondgebied van de stad Oostende
II.2.4. Beschrijving
De opdracht omvat onder meer: - het opmaken van oriënterende bodemonderzoeken; - het opmaken van beschrijvende bodemonderzoeken; - het opmaken van bodemsaneringsprojecten, evenals het opstellen van het technisch deel van bestekken voor bodemsaneringswerken; - het opmaken van gemotiveerde verklaringen; - het uitklaren van de onderzoeksplicht van gronden; - dienstverlening door bodemsaneringsdeskundigen: bijstand verlenen bij schadegevallen (schadegevallen volgens bodemdecreet art. 74 t/m 82). Om de opdrachtdocumenten te kunnen downloaden wordt u gevraagd een e-mailadres op te geven. Op dit e-mailadres zal alle eventuele communicatie gevoerd worden tijdens de plaatsingsprocedure, zoals daar zijn de eventuele vragen en antwoorden, ontbrekende pagina's of documenten,. Het is in uw belang dat u de opdrachtdocumenten via de link vermeld in het publicatiebericht downloadt en een geldig e-mailadres opgeeft.
II.2.7. Looptijd
731 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De bodemsaneringsdeskundige is een onafhankelijke deskundige die erkend wordt als type 2.De inschrijver voegt bij zijn offerte de erkenning waarover hij beschikt.Met het inschrijven waarborgt de bodemsaneringsdeskundige dat hij zich niet bevindt in één van de gevallen vermeld in artikel 53/5 van het VLAREL waardoor van de erkenning geen gebruik kan worden gemaakt.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van 3 relevante opdrachten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht en die betrekking hebben op het uitvoeren van bodemonderzoeken, waaronder minimum 1 minerale olieverontreiniging en minimum 1 VOCl-verontreiniging, elk met een uitvoeringsbedrag van minstens 20.000,00 euro (excl. btw), met vermelding van het uitgevoerde bedrag, van de uitvoeringsperiode en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.Hiertoe vult de inschrijver de referentielijsten in die als bijlagen bij het bestek zijn gevoegd (bijlage 2).De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener die tevens de ontstentenis verklaart/motiveert. Deze attesten moeten verplichtend vermelden:- identificatie van de opdrachtgever;- naam en functie van de verantwoordelijke afgevaardigde van de opdrachtgever;- aard/soort van de verontreininging;- adres onderzoeklocatie;- uitvoeringsperiode;- uitvoeringsbedrag;- verklaring dat de diensten correct werden uitgevoerd.Bij de referentielijsten dienen tevens verklaringen van de OVAM worden toegevoegd met vermelding dat de diensten correct werden uitgevoerd.2. De opdrachtnemer geeft in zijn inschrijving de samenstelling van zijn team op dat zal ingezet worden voor de uitvoering van deze opdracht. Het team bestaat minstens uit één projectleider (O)BBO en één projectleider BSP.De projectleider (O)BBO heeft minstens 3 jaar ervaring met het opstellen van (O)BBO's in het kader van het Bodemdecreet. De projectleider (O)BBO dient ervaring te hebben met het uitvoeren van bodemonderzoeken, waaronder minimum 1 minerale olieverontreiniging en minimum 1 VOCl-verontreiniging.Hiertoe voegt de inschrijver bij de inschrijving een curriculum vitae.De projectleider BSP heeft minstens 3 jaar ervaring met het opstellen van BSP's in het kader van het Bodemdecreet. De projectleider BSP dient ervaring te hebben met het uitvoeren van bodemonderzoeken en in het uitwerken, opvolgen, correct interpreteren en rapporteren van pilootproeven voor VOCl-verontreinigingen die de uiteindelijk gekozen techniek in het bodemsaneringsproject rechtvaardigen. Tevens moet de projectleider minstens één BSP hebben opgemaakt van een minerale olieverontreiniging, één BSP van een stortplaats en één met een VOCl-verontreiniging.Hiertoe voegt de inschrijver bij de inschrijving een curriculum vitae.De verontreinigingen dienen niet noodzakelijk in aparte bodemonderzoeken geïllustreerd te worden. Deze mogen in één en hetzelfde onderzoek opgenomen zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. De minimumeisen zitten vervat in voornoemde omschrijving.
2. De minimumeisen zitten reeds vervat in voornoemde omschrijving.
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.1 Inlichtingen over een bepaalde beroepsgroep:
Het verrichten van de dienst is voorbehouden aan een bepaalde beroepsgroep: JA
Verwijzing naar de toepasselijke wettelijke of bestuursrechtelijke bepaling:
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zie opdrachtdocumenten.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2023-01-12 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-05-12
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-11-21