Stad Herentals

Fase 2b: interieurrestauratie van de Lakenhal Herentals



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Stad Herentals
Postadres :  Augustijnenlaan 30, BE- 2200  Herentals
Contactpersoon:  Mevrouw Anne Quetstroey
Tel:   +32 14285050
E-mail:   technische.dienst@herentals.be
Internetadres(sen):   www.herentals.be  
Adres van het kopersprofiel:  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  ARAT- Architecten BV
Postadres :  Fraikinstraat 71, BE- 2200  Herentals
Contactpersoon:  De heer Philip Baelus
Tel:   +32 14248690
E-mail:   philip@arat.be
Internetadres(sen):   www.arat.be  
Adres van het kopersprofiel:  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Fase 2b: interieurrestauratie van de Lakenhal Herentals  
Referentienummer:   W-093-2021
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45454100
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
Fase 2b: interieurrestauratie van de Lakenhal Herentals: dit omvat de bouwkundige werken, de technieken in samenwerking met de specifieke restauratie van de beelden (gipscollectie).
perceel 1:
De opdracht omvat de tweede fase van de interieurrestauratie van de Lakenhal.
De opdracht is opgedeeld in volgende delen:
• Deel 01 “bouwkundige werken”
• Deel 03 “technieken: HVAC”
• Deel 04 “technieken: ELEKTR”
• Deel 05 “voorzetramen”
De opdracht wordt uitgevoerd in samenwerking met perceel 02: “restauratie beelden”
perceel 2:
De opdracht omvat de specifieke restauratie van de beelden (Fraikin gipscollectie).
De opdracht wordt uitgevoerd in samenwerking met het volgend apart perceel:
• “bouwkundige werken”
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   JA


II.2. Beschrijving

Lot   1

II.2.1. Benaming
bouwkundige werken  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE213
Voornaamste plaats van uitvoering:   lakenhal
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.7. Looptijd
240   dag(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   2

II.2.1. Benaming
restauratie beelden  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE213
Voornaamste plaats van uitvoering:   lakenhal
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.7. Looptijd
350   dag(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Enkel voor perceel 1: Voor de restauraties, betoelaagd door Onroerend Erfgoed:Cfr. Het Besluit van de Vlaamse Regering betreffende de uitvoering van het Onroerenderfgoed-decreet van 12 juli 2013• studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;• beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;• de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste tien jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden.Deze getuigschriften bevatten:o het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;o het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;o een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;o de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s);o de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden;• een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, § 2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten;• De voorziene verklaring waarbij de inschrijver bepaalt dat hij minstens 50 % van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren, is van toepassing.• garanties i.v.m. onderaannemers2. Enkel voor perceel 2: Voor de restauraties, betoelaagd door Onroerend Erfgoed:Cfr. Het Besluit van de Vlaamse Regering betreffende de uitvoering van het Onroerenderfgoed-decreet van 12 juli 2013.• studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;• beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;• de lijst van de restauratiewerkzaamheden op maat van deze specifieke opdracht .• Deze referenties worden gedocumenteerd meto het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;o het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;o een duidelijke weergave van deze restauratiewerkzaamhedeno de opgave van de gedeelten die eventueel in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s);o coördinaten van de contactpersonen van het opdrachtgevend bestuur• een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, § 2, de medewerkers, technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten;

Eventuele minimumeisen:
1. Voor de restauraties, betoelaagd door Onroerend Erfgoed:
Cfr. Het Besluit van de Vlaamse Regering betreffende de uitvoering van het Onroerenderfgoed-decreet van 12 juli 2013
• studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;
• beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;
• de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste tien jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden.
Deze getuigschriften bevatten:
o het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
o het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;
o een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;
o de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s);
o de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden;
• een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, § 2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten;
• De voorziene verklaring waarbij de inschrijver bepaalt dat hij minstens 50 % van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren, is van toepassing.
Voor de restauraties, betoelaagd door Onroerend Erfgoed:
Cfr. Het Besluit van de Vlaamse Regering betreffende de uitvoering van het Onroerenderfgoed-decreet van 12 juli 2013
• studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;
• beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;
• de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste tien jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden.
Deze getuigschriften bevatten:
o het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
o het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;
o een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;
o de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s);
o de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden;
• een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, § 2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten;
• De voorziene verklaring waarbij de inschrijver bepaalt dat hij minstens 50 % van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren, is van toepassing.
• garanties i.v.m. onderaannemers
2. Voor de restauraties, betoelaagd door Onroerend Erfgoed:
Cfr. Het Besluit van de Vlaamse Regering betreffende de uitvoering van het Onroerenderfgoed-decreet van 12 juli 2013.
• studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;
• beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschrift.(zie opdrachtdocumenten)

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2023-01-16  10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2023-07-15
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2023-01-16
Plaatselijke tijd:   10:00
Adres:   Raadzaal van het administratief centrum, Augustijnenlaan 30 te 2200 Herentals

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: Voor een plaatsbezoek kunt u contact opnemen met Anne Quetstroey via technische.dienst@herentals.be.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel (Etterbeek)

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel (Etterbeek)

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-11-21

Annonces similaires du BDA :