Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : OCMW Kortrijk
Postadres : Budastraat 27, BE- 8500 Kortrijk
Contactpersoon: De heer Bartel Dewaele
Tel: +32 478812226
E-mail: bartel.dewaele@kortrijk.be
Internetadres(sen): http://www.ocmwkortrijk.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Vanackershof, Hoog Mosscher, Kortrijk: restauratie beschermd inkomgeheel en kapel - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking Referentienummer: 2022/2737
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45000000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE254
Voornaamste plaats van uitvoering: Hoog Mosscher Kortrijk, Hoog Mosscher te 8500 Kortrijk
II.2.4. Beschrijving
Vanackershof, Hoog Mosscher, Kortrijk: restauratie beschermd inkomgeheel en kapel
II.2.7. Looptijd
90 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. financiële draagkracht bewezen door indienen offerte
Eventuele minimumeisen:
1. Louter door het indienen van een offerte verklaart de inschrijver de nodige financiële draagkracht te bezitten voor het kunnen uitvoeren van deze overheidsopdracht.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 april 1995 houdende vaststelling van het premiestelsel voor <restauratie> werken aan beschermde monumenten (wijziging KB 14.12.2001)Artikel 25.A. selectiecriteriaSelectie van de uitvoerder(s) voor de restauratiewerkzaamheden inzake hun algemene en restauratiespecifieke bekwaamheden en in het bijzonder van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden op basis van volgende criteria:1° kwalificatiesa) studiekwalificaties: diploma’s en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;b) beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;2° de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden.Deze getuigschriften bevatten:a) het bedrag van de restauratiewerkzaamhedenb) het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoeringc) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;d) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s);e) de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden;f) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden;g) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden; 3° een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30 par. 2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmaken van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten.Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.Afdeling II. Bescherming van het vakmanschapArtikel 30§1 a)In de overeenkomst, af te sluiten tussen opdrachtgevend bestuur en uitvoerder van de restauratiewerkzaamheden, zal uitdrukkelijk worden bepaalds dat de uitvoerder minstens 50 % van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren. b)De uitvoerder moet minstens een toegevoegde waarde hebben van 20 % van zijn omzet. Onder toegevoegde waarde wordt verstaan de som van de personeelskosten, afschrijvingen en voorzieningen, financiële kosten, belastingen en taksen en winst (of verlies) van het boekjaar, zoals deze posten zijn terug te vinden in het schema van de resultatenrekening, opgenomen in de bijlage van het KB van 8 oktober 1976 met betrekking tot de jaarrekening van de ondernemingen. Artikel 30§3In geval van onderaanneming voor gespecialiseerde restauratiewerkzaamheden moet de uitvoerder per specialiteit minstens drie onderaannemers opgeven en de garantie geven dat met één ervan gewerkt zal worden. Deze onderaannemers zijn onderworpen aan de zelfde criteria met betrekking tot referenties en studie- en beroepskwalificaties als de uitvoerders.Artikel 30§4Wanneer tijdens de uitvoering van de opdracht alle opgegeven onderaannemers verhinderd zijn ingevolge duidelijke overmacht, geeft de aannemer drie nieuwe onderaannemers op. Zij moeten eveneens beantwoorden aan de in artikel 25 vermelde selectiecriteria. Het opdrachtgevend bestuur beslist over de aanvaarding van de onderaannemers .Artikel 31§1-De uitvoerder is verplicht een register bij te houden van de restauratiewerkzaamheden die hij door onderaann.(zie opdrachtdocumenten)
Eventuele minimumeisen:
1. nihil
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten) , Klasse 1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-12-08 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-08-15
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: Contacteer voor het plaatsbezoek de heer Alex Demeyere, 056 21 81 36 – gsm: 0477 60 55 54 -info@architectdemeyere.beDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
Internetadres(sen): www.raadvanstate.be
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
Internetadres(sen): www.raadvanstate.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-11-15