De Vlaamse Waterweg Nv

District 5 : Kanalen-Oost. Groenonderhoud.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  De Vlaamse Waterweg nv
Postadres :  Havenstraat 44, BE- 3500  Hasselt
Contactpersoon:  ing. Sandra Ghislain
E-mail:   regio.west@vlaamsewaterweg.be
Internetadres(sen):   www.vlaamsewaterweg.be  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=463409


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
District 5 : Kanalen-Oost. Groenonderhoud.  
Referentienummer:   De Vlaamse Waterweg-ARW-22-030-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  77310000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Deze diensten hebben betrekking op het uitvoeren van groenonderhoud in het district 5 Kanalen-Oost.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE2
Voornaamste plaats van uitvoering:   Vlaams Gewest
II.2.4. Beschrijving
Deze diensten hebben betrekking op het uitvoeren van groenonderhoud in het district 5 Kanalen-Oost.  
II.2.7. Looptijd
365   dag(en)
Verlenging mogelijk:   JA
De aanbestedende overheid heeft het recht de opdracht geheel of gedeeltelijk te verlengen in één of meerdere malen met een maximale looptijd van 4 jaar. Iedere verlenging wordt aan de opdrachtnemer meegedeeld tenminste 30 kalenderdagen voor het verstrijken van de looptijd.  


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
zie bestek

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De inschrijvers tonen hun economische en financiële draagkracht aan door overlegging van de volgende documenten:1° een verklaring betreffende de totale omzet en, in voorkomend geval, de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn; om voor selectie in aanmerking te komen, moet de inschrijver een minimum jaaromzet van 600.000 euro in gelijkaardige diensten in de laatste drie beschikbare boekjaren aantonen.2° het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid aan door overlegging van de volgende documenten:1) Een lijst van de belangrijkste diensten uitgevoerd gedurende de drie jaar voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht, waaruit zijn ervaring in de bedoelde materie moet blijken en die worden gestaafd met getuigschriften van goede uitvoering. Deze getuigschriften vermelden:• de inhoud van de opdracht;• het bedrag van de opdracht;• de uitvoeringsperiode van de opdracht;• de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht;• of de diensten werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht – te staven met een attest van goede uitvoering.In geval van diensten voor particulieren, kunnen de referenties worden gestaafd door een verklaring op erewoord van de inschrijver zelf. Minimaal worden 3 referenties opgegeven met elk een minimale waarde van 300.000 euro.2) Een lijst die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten. Aangezien sommige plaatsen moeilijk bereikbaar zijn of de doorgang moeilijk/smal is en hiervoor geschikt materieel moet voorzien worden, wordt bijkomend een lijst bij de offerte gevoegd van deze specifieke werktuigen en materieel. Dit wordt voldoende gedetailleerd met een opsomming van de technische kernmerken en een foto. De inschrijver levert het bewijs om effectief over deze werktuigen en materieel te kunnen beschikken.  Minimaal worden de technische fiches + foto van volgend materiaal opgegeven:o Bosmaaiero Heggenschaaro Kettingzaago Maaier met opzuigbak voor maaien van gazonso Vangrailmaaiero Klepelmaaier met opzuigcombinatieo Combinatie van cirkelmaaier op arm, tractor en opzuigbak OF cirkelmaaier + werktuig om maaisel op te rapeno Brander voor het branden van onkruid op verhardingeno Borstelmachine met opzuigcombinatie voor het borstelen van jaagpadeno landbouwtractor met vermogen van minimum 50kWo mini-graafmachine op banden en op rupsen met max. vermogen 220kWo houtversnipperaar met versnippercapaciteit voor hout (diam. > 7cm ) o hoogtewerker < 25mo hoogtewerker > 25mo machine voor afsnijden wortelsIndien bepaalde delen van de opdracht in onderaanneming worden uitgevoerd, dient aangetoond dat de onderaannemer over de nodige technische uitrusting kan beschikken voor zijn deel van de aanneming. Indien één van bovenstaande toestellen wordt gehuurd dient een overeenkomst met de verhuurder worden bijgevoegd. Dit document dient gedagtekend en door beide partijen ondertekend.3) Een lijst met de personeelsleden, hun kwalificaties en werkervaring waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten. Minimaal worden volgende personen ingezet voor de opdracht:o een arbeider met BSO diploma tuinbouw/groenbeheer of gelijkwaardig.o een arbeider met ervaring in het knotten van bomen. De ervaring wordt aangetoond o.b.v. het diploma, opdrachten of bijkomende opleidingen.4) De dienstverlener dient per uitvoeringsploeg beroep te doen op een “European Treeworker’ of “Certified Arborist” voor de onderhoudsnoei, de begeleidingssnoei, het knotten van bomen, uitvoeren VTA onderzoek,. De naam (namen) en een kopie van het geldig certificaat of ID-kaart moet bij de offerte gevoegd. Gezien de omvang van de opdracht waarvoor een ETW’er noodzakelijk is binnen district 5: kanalen-Oost, dient de opdrachtnemer een lijst aan te leveren van min 10 geldige ETW’ers die ofwel rechtstreeks of via onderaanneming werkzaam zullen zijn, het ontbreken van deze lijst kan aanleiding geven tot niet-selectie voor de opdracht.Indien de dienstverlener beroep doet op een onderaannemer, voegt hij bij zijn offerte een overeenkomst met de onderaannemer toe (door beide ondertekend). Deze onderaannemer moet ook beschikken over het certificaat “European Treeworker” of certificaat “Certified Arborist”. Een kopie van dit geldig certificaat of ID-kaart dient bij de offerte gevoegd. Minimaal dient een kopie van een geldig certificaat of ID-kaart van de EU Treeworker of Certified Arborist worden bijgevoegd. In geval van onderaanneming dient ook een door beide ondertekende overeenkomst te worden bijgevoegd. 5) De dienstverlener dient te beschikken over een geldig VCA-certificaat. VCA staat voor Veiligheid, Gezondheid en Milieu (VGM) Checklist Aannemers. Een kopie van een geldig VCA-certificaat wordt bijgevoegd.6) Een opsomming van de maatregelen die binnen de organisatie wordt genomen ikv maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen.  Dit wordt gestaafd met certificaten, erkenningen, duurzaamheidsrapporten, interne beleidsverklaringen, oplijsting vorming personeelsleden, …Een link naar deze documenten volstaat.De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte.



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-12-05  11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-12-05
Plaatselijke tijd:   11:00
Adres:   Merelbeke

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
- uitvoeringstermijn : 365 kalenderdagen- Vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.- Bij toepassing van art. 42, §1, 2° Wet 2016 heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.- De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld.De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris.AAN DIT BESTAND MOGEN GEEN WIJZIGINGEN WORDEN AANGEBRACHT MET UITZONDERING VAN HET INVULLEN VAN DE GRIJZE INVULVELDEN.De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand.ZOWEL HET EXCEL- ALS HET PDF-BESTAND MOETEN WORDEN OPGELADEN EN INGEDIEND VIA E-TENDERING.Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar ophttp://mow.vlaanderen.be/qc en is ook bijgevoegd als bijlage bij dit bestek.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State,  BE  Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-10-31

Annonces similaires du BDA :