Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : EMMAUS VZW
Postadres : Edgard Tinellaan 1c, BE- 2800 Mechelen
Contactpersoon: De heer Ive Mauquoi
Tel: +32 470900542
Fax: +32 15446710
E-mail: ive.mauquoi@emmaus.be
Internetadres(sen): http://www.emmaus.be/
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Levering van warme dranken en warme drank systemen Referentienummer: IM/2022/2
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 15860000
II.1.3. Type opdracht : leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE212
Voornaamste plaats van uitvoering: De verschillende voorzieningen van Emmaüs
II.2.4. Beschrijving
Voorwerp van deze leveringen: leveren van koffie, thee en toebehoren - het ter beschikking stellen van koffietoestellen in hoofdzaak in bruikleen Informatie m.b.t. de opdracht Alle relevante en finale documenten zijn te downloaden via de gekregen link via de publicatie. Deze opdracht betreft de levering van volgende dranken aan de voorzieningen van de vzw Emmaüs: - Koffie - Deca koffie - Thee In beperktere mate: - Cacao - Melkpoeder De koffie dient te kunnen aangeboden worden in verschillende zet wijzen: - voorgedoseerd in pouches - gemalen - bonen - vriesdroogkoffie De aangeboden thee dient het label Fairtrade te dragen. De inschrijvende partij dient alle bovenstaande producten te kunnen aanleveren. Er zal een indicatieve inventaris van producten worden meegegeven bij de publicatie voor kandidatuur stelling in een aparte bijlage. Deze opdracht betreft tevens het ter beschikking stellen van de vereiste apparatuur. In hoofdzaak gaat het om het in bruikleen geven van snelfilterapparatuur en thermossen voor het direct zetten van koffie door middel van voorgedoseerde pads. De inschrijvers mogen hierbij gereviseerde toestellen en thermossen aanbieden. Daarnaast dient espresso- en instantapparatuur te kunnen aangeboden worden in huur of aankoop. Betreffende het in bruikleen geven van de nodige apparatuur en thermossen geven we hier een indicatieve inschatting van wat er verwacht wordt van de opdrachtnemer: • 240 toestellen snelfilterapparatuur zonder wateraansluiting (type: Bravilor 151 TH, BR1801, .) • 40 toestellen snelfilterapparatuur zonder wateraansluiting (type: Ambassador thermos), .) • 65 toestellen snelfilterapparatuur met wateraansluiting (type: Bravilor 151 Tha, .) • 1 toestel snelfilterapparatuur met wateraansluiting (type: Ambassador Thermos Auto Full, .) • 1 toestel espressoapparatuur (type: Exquisse 22 hoog, .) • 4 toestellen automaat (type: Jura Impressa XF50, .) • 1 toestel automaat (type: Jura WE6, .) • 1050 thermossen 2,2 liter met drukhendel (type: Airpot Furento of gelijkwaardig) • 140 thermossen 2 liter lager model zoals voor bijvoorbeeld de Ambassador toestellen De looptijd van deze raamovereenkomst is vastgesteld op een periode van vijf jaar en kan 2 keer stilzwijgend met een jaar verlengd worden. De opdracht gaat in op de datum zoals vermeld zal worden in de sluitingsbrief. Het doel van deze opdracht is een partner te vinden, voor de bovenvermelde producten, waarbij we kunnen bestellen tegen een goede prijs/kwaliteit verhouding (zonder dat we exclusiviteit garanderen), met daarbij continue ondersteuning op het gebied van keuzes ter optimalisatie van de te gebruiken producten. Informatie m.b.t. de vzw Emmaüs De vzw Emmaüs biedt gezondheids- en welzijnszorg aan. Meer dan 7.000 medewerkers staan klaar in een netwerk van 24 voorzieningen in de provincie Antwerpen om pasklare antwoorden te bieden op elke zorgvraag. De vzw Emmaüs is actief in de volgende domeinen: • Algemene ziekenhuizen • Geestelijke gezondheidszorg • Ouderenzorg • Ondersteuning van personen met een beperking • Kind, jeugd en gezin De voorzieningen van de vzw Emmaüs zijn gelegen in de provincie Antwerpen, voornamelijk te Mechelen, Duffel, Ranst, Malle-Zoersel en Merksplas. Leveringsplaatsen en kostenplaatsen: De producten dienen geleverd te kunnen worden bij ongeveer 50 klantenposten in de provincie Antwerpen. Per klantenpost wordt bepaald of er gewerkt wordt met een vaste frequentie of op afroep. De opdrachtnemer dient bereid te zijn bestellingen te leveren vanaf 1 verpakkingseenheid. Alle leveringen zijn franco. Jaarlijks spendeert Emmaüs vzw ongeveer 245.000 EUR exclusief BTW aan deze producten. De maximale waarde van de.(zie opdrachtdocumenten)
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De inschrijver moet aan zijn offerte een verklaring toevoegen betreffende de totale omzet, van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht uitmaakt (leveren van koffie, thee, systemen en toebehoren)), voor de boekjaren 2019, 2020 en 2021, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.2. Om de financiële toestand van de inschrijvers te kunnen beoordelen, dient de jaarrekening van de laatste 2 beschikbare boekjaren toegevoegd te worden. Het opdracht gevend bestuur zal volgende ratio's evalueren:- liquiditeitsratio- solvabiliteitsratio- rentabiliteitsratio
Eventuele minimumeisen:
1. De omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht uitmaakt, moet minstens 2.000.000 euro bedragen in het boekjaar 2021.
2. Indienen van de jaarrekeningen van de laatste 2 beschikbare boekjaren.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een afschrift van de FAVV vergunning voor een inrichting waar voedingsmiddelen geproduceerd, verpakt, opgeslagen, vervoerd of in de handel gebracht worden. 2. Certificaat van een extern gevalideerd kwaliteitssysteem (genre BRC, IFS, ISO, . of gelijkwaardig)3. Referentielijst van 5 bedrijven waarvoor de inschrijver, in het boekjaar 2021 een soortgelijke opdracht heeft uitgevoerd. Per referentie dient volgende informatie voorzien te worden:- de naam van het bedrijf- de gegevens van een contactpersoon (e-mail en telefoon)- totale omzet (exclusief BTW) bij deze referentie in het boekjaar 2021 betreffende de soortgelijke opdracht- een korte beschrijving van de opdracht. Op basis van de korte omschrijving van de opdracht dient het opdracht gevend bestuur te kunnen evalueren of de inschrijver de opdracht aankan op het vlak van omvang, transport, .
Eventuele minimumeisen:
1. Indienen van het geldig attest.
2. Indienen van het geldig certificaat.
3. - de contactgegevens, per referentie, zodat het opdrachtgevend bestuur contact kan opnemen met de referentie om te peilen naar hun ervaring.
- een korte beschrijving van de opdracht per referentie
- de omzet in 2021 van referentie 1 dient minimaal 200.000 EUR te bedragen voor de soortgelijke opdracht
- de omzet in 2021 van referentie 2 dient minimaal 125.000 EUR te bedragen voor de soortgelijke opdracht
- de omzet in 2021 van referentie 3 dient minimaal 100.000 EUR te bedragen voor de soortgelijke opdracht
- de omzet in 2021 van referentie 4 dient minimaal 70.000 EUR te bedragen voor de soortgelijke opdracht
- de omzet in 2021 van referentie 5 dient minimaal 40.000 EUR te bedragen voor de soortgelijke opdracht
Gelet op het beperkt aantal deelnemers die zullen worden uitgenodigd om een offerte in te dienen, kan men best referenties opgeven met een zo groot mogelijk bedrag (enkel betreffende een soortgelijke opdracht)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten – motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-11-25 09:30
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2022-12-13
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-07-26
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen afdeling Mechelen, BE nvt
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-10-25