Hulpverleningszone Brandweer Westhoek

Afsluiten van een raamovereenkomst voor de opmaak van een beschrijvend bodemonderzoek bij PFAS-verontreiniging



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Hulpverleningszone Brandweer Westhoek
Postadres :  Zeelaan 37, BE- 8670  Koksijde
Contactpersoon:  De heer David Vanden Eynde
Tel:   +32 58603900
E-mail:   david.vandeneynde@brandweerwesthoek.be
Internetadres(sen):   www.brandweerwesthoek.be  
Adres van het kopersprofiel:  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Afsluiten van een raamovereenkomst voor de opmaak van een beschrijvend bodemonderzoek bij PFAS-verontreiniging  
Referentienummer:   AD / 320 / 2022 /026
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  71351500
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE258
Voornaamste plaats van uitvoering:   Hulpverleningszone Brandweer Westhoek, Zeelaan 37 te 8670 Koksijde
II.2.4. Beschrijving
Naam: Hulpverleningszone Westhoek (Didier Salembier preventieadviseur)   Adres: Zeelaan 37; Koksijde   email: didier.salembier@brandweerwesthoek.be   De relevante antwoorden worden gepubliceerd als terechtwijzend bericht bij de aankondiging op e-Notification en in het Supplement op het Publicatieblad van de Europese Gemeenschappen. De gepubliceerde antwoorden in verband met deze opdracht maken integraal deel uit van de contractuele voorwaarden. De inschrijver wordt geacht hiervan kennis te hebben genomen en er rekening mede te hebben gehouden bij het opmaken van zijn offerte.   Toepasselijke reglementering   1. Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.   2. Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.   3. Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.   4. Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.   5. Het Algemeen Reglement voor de Arbeidsbescherming (ARAB), Welzijnswet en Codex over het welzijn op het werk.   6. Wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.   7. Het decreet van 27 oktober 2006 betreffende de bodemsanering en de bodembescherming;   8. Het decreet van 23 december 2011 betreffende het duurzaam beheer van materiaalkringlopen en afvalstoffen en zijn uitvoeringsbesluit;   9. Het koninklijk besluit van 25 januari 2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen en de Omzendbrief d.d. 27 december 2007 “Overheidsopdrachten – Tijdelijke of mobiele bouwplaatsen – Veiligheids- en gezondheidsplan – Praktische richtlijnen met betrekking tot de documenten die in toepassing van artikel 30, tweede lid, van het Koninklijk Besluit van 25 januari betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen die bij de offerte moet worden gevoegd”;   10. Het besluit van de Vlaamse Regering van 19 november 2010 tot vaststelling van het Vlaams reglement inzake erkenningen met betrekking tot het leefmilieu;   11. Alle gehomologeerde, meest recente en geregistreerde normen uitgegeven door het Belgisch Instituut voor Normalisatie, zoals aangepast in de Europese normering ter zake, die voor werken van dit bestek van toepassing zijn;   12. De bepalingen van het Algemeen Reglement op de Arbeidsbescherming (A.R.A.B.);   13. De standaardprocedure voor oriënterend bodemonderzoek uitgegeven door de OVAM, meest recente versie;   14. De standaardprocedure voor beschrijvend bodemonderzoek uitgegeven door de OVAM, meest recente versie;   15. Code van goede praktijk Vlabotex, meest recente versie;   16. Code van goede praktijk voor het werken met uitgegraven bodem, incl. addenda 1 tot 4, uitgegeven door de OVAM, meest recente versie;   17. Compendium voor monsterneming en analyse ter uitvoering van het afvalstoffendecreet en het bodemdecreet (CMA), meest recente versie;   18. PFAS-onderzoek: richtlijn van OVAM, meest recente versie.   19. Onderzoeksprotocol verkennend bodemonderzoek voor PFAS-verontreiniging thv risicoactiviteiten, meest recente versie;   20. TOETSINGSWAARDEN VOOR PFOS EN PFOA IN BODEM EN VOOR PFAS IN GRONDWATER, meest recente versie   21. CODE VAN GOEDE PRAKTIJK: AANVULLENDE RICHTLIJNEN BBO VOOR BODEMVERONTREINIGINGEN MET PFAS   De in dit deel weergegeven reglementering is niet-limitatief opgesomd. De inschrijver wordt geacht alle van toepassing zijnde bepalingen te kennen en in overeenstemming met de van toepassing zijnde regelgeving te handelen.   Definities   In het bestek en eventuele andere opdrachtdocumenten wordt verstaan onder:   -.(zie opdrachtdocumenten)  
II.2.7. Looptijd
24   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. De totale jaaromzet dient minimum 100.000 euro exclusief btw gedurende één jaar te bedragen.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de uitgevoerde Beschrijvende Bodemonderzoeken onder leiding van de voor deze opdracht in te zetten projectleider-coördinator van de laatste 3 jaar. 2. De inschrijver beschikt over een erkenning EBSD type 2.3. De ervarings-, studie- en beroepskwalificaties van de (vervangende) projectleiders worden opgegeven in een aangepast CV.

Eventuele minimumeisen:
1. Minstens 3 referenties betreffende een aan deze opdracht gelijkaardige opdracht en dit gedurende de afgelopen drie jaar, zijnde referenties inzake opdrachten in het kader van het Bodemdecreet, met name met de uitvoering van BBO’s.
Voor elk van de 3 referenties zal ook de contactpersoon en diens contactgegevens worden vermeld zodat de aanbestedende overheid tot verificatie van deze referenties kan overgaan.
2. Erkenningsattest EBSD type 2 toe te voegen.
3. De voor deze opdracht aangewezen (vervangende) projectleider-coördinator heeft 5 jaar ervaring in het uitvoeren van opdrachten in het kader van het bodemdecreet, met name met de uitvoering van BBO’s. Deze persoon heeft tevens 3 jaar ervaring in een leidinggevende functie.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-11-29  10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2023-02-27
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-11-29
Plaatselijke tijd:   10:00
Adres:   Administrieve zetel, Zeelaan 37

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van eerste aanleg
Peter Benoitlaan 2,  BE- 8630  Veurne
Tel:   +32 58296318

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-10-27

Annonces similaires du BDA :